kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
Sorry jeśli podobne pytanie już gdzieś bylo ale szukałem i jakoś na nie nie trafiłem.
A mianowicie mam dwie jednostki w combacie dużą "O" z pięcioma modelami w szeregu, oraz małą "X" (np. 3 modele albo maszyna). Chce zaszarzować jednostke "O" oddziałem "Q"(normalny oddział np. 5 modeli w szeregu)
........OOOOO..
........OOOOO..
..........XXX.....
....................
...^...............
....l...............
QQQQQ..........
QQQQQ..........
Pytanie jest nastepujące: Jak się moge szarżującym oddzialem dostawic?
a) tylko rogiem walczyć mogą po dwa modele z pierwszego i drugiego szeregu.
........OOOOO..
........OOOOO..
QQQQQXXX.....
QQQQQ..........
b) czy też w celu maksymalizacji ilości walczących przesówam oddzial "X" (albo moze oddział "O") co napewno miało by miejsce przy równoczesnej szarży "X" i "Q" ale zaznaczam że jest to już doszarżowanie do trwacej walki
....OOOOO......
....OOOOO......
QQQQQXXX.....
QQQQQ..........
c) istnieje jakaś inna opcja
A mianowicie mam dwie jednostki w combacie dużą "O" z pięcioma modelami w szeregu, oraz małą "X" (np. 3 modele albo maszyna). Chce zaszarzować jednostke "O" oddziałem "Q"(normalny oddział np. 5 modeli w szeregu)
........OOOOO..
........OOOOO..
..........XXX.....
....................
...^...............
....l...............
QQQQQ..........
QQQQQ..........
Pytanie jest nastepujące: Jak się moge szarżującym oddzialem dostawic?
a) tylko rogiem walczyć mogą po dwa modele z pierwszego i drugiego szeregu.
........OOOOO..
........OOOOO..
QQQQQXXX.....
QQQQQ..........
b) czy też w celu maksymalizacji ilości walczących przesówam oddzial "X" (albo moze oddział "O") co napewno miało by miejsce przy równoczesnej szarży "X" i "Q" ale zaznaczam że jest to już doszarżowanie do trwacej walki
....OOOOO......
....OOOOO......
QQQQQXXX.....
QQQQQ..........
c) istnieje jakaś inna opcja
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
takQc-Rat pisze:Czy wampiry mają przerzut LD z BSBeka kiedy się sypią?
a)Czajsson pisze: Sorry jeśli podobne pytanie już gdzieś bylo ale szukałem i jakoś na nie nie trafiłem.
A mianowicie mam dwie jednostki w combacie dużą "O" z pięcioma modelami w szeregu, oraz małą "X" (np. 3 modele albo maszyna). Chce zaszarzować jednostke "O" oddziałem "Q"(normalny oddział np. 5 modeli w szeregu)
najlepiej zrobić jak napisał Klops
Pewnie chodzi o sypanie się po śmierci generała.Waldi pisze:eeee... co proszę?gerald_tarrant pisze:takQc-Rat pisze:Czy wampiry mają przerzut LD z BSBeka kiedy się sypią?
Jaki przerzut? na sypanie się nie ma przecież testów...
Dzięki za odpowiedz ale mam jeszcze jedno pytanie:
Mianowicie oddział "X" przegrywa combat z oddziałem "O"(kilku rankowym), oraz z odziałem "D"(mniejszym od "O" 1-2 rankowym znajdującym się od tyłu oddziału "X") i ucieka.
OOOOO
OOOOO
OOOOO
XXXXX
XXXXX
DDDDD
Stąd pojawia się moje pytanie, w którą strone powinien uciekać "X"? Według rulebooka wychodzi, że ma uciekać od oddziału z największą ilością ranków, czyli wychodziłoby, że ucieka prosto prze oddział "D". Ale to rodzi kolejne pytania. Czy w takim wypadku "X" przebiegając "D" robi test na marsz po trudnym terenie? Oraz jak wygląda sprawa z pogonią, rozumiem, że "D" może gonić normalnie, ale "O" i tak, jeśli rzuciłbym więcej od "D" musi zatrzymać się
na cal od niego (chyba nawet w przypadku gdyby "D" powstrzymał się od pogoni), co by wskazywało że "O" i tak nie ma szans dogonienia "X" i powinien próbować powstrzymać się od pogoni. Sorry jeśli moje problemy wydają się oczywiste ale nie gram za często i cały czas zdarzają mi się sytuacje w których nie mam pewności co w 100% powinienem zrobić
Mianowicie oddział "X" przegrywa combat z oddziałem "O"(kilku rankowym), oraz z odziałem "D"(mniejszym od "O" 1-2 rankowym znajdującym się od tyłu oddziału "X") i ucieka.
OOOOO
OOOOO
OOOOO
XXXXX
XXXXX
DDDDD
Stąd pojawia się moje pytanie, w którą strone powinien uciekać "X"? Według rulebooka wychodzi, że ma uciekać od oddziału z największą ilością ranków, czyli wychodziłoby, że ucieka prosto prze oddział "D". Ale to rodzi kolejne pytania. Czy w takim wypadku "X" przebiegając "D" robi test na marsz po trudnym terenie? Oraz jak wygląda sprawa z pogonią, rozumiem, że "D" może gonić normalnie, ale "O" i tak, jeśli rzuciłbym więcej od "D" musi zatrzymać się
na cal od niego (chyba nawet w przypadku gdyby "D" powstrzymał się od pogoni), co by wskazywało że "O" i tak nie ma szans dogonienia "X" i powinien próbować powstrzymać się od pogoni. Sorry jeśli moje problemy wydają się oczywiste ale nie gram za często i cały czas zdarzają mi się sytuacje w których nie mam pewności co w 100% powinienem zrobić
1.Dostaje wszystko jest to napisane w RB przy potworach chyba.White Lion pisze:pytanie o cannona.
jak kula przelatuje przez np. bohatera na stegadonie to:
- traktujemy linię kuli jak template i dostaje stegadon, każdy skink z obsługi oraz bohater,
- traktujemy jak pojedyncze trafienie strzeleckie i właściciel stegadona decyduje kto bierze kulę na klatę,
- po staremu losujemy 1-4 stedzio, 5 skinki, 6 bohater
- jeszcze inaczej ?
i drugie pytanie:
- w 8 edycji wysokość np. wzgórz nie ma wpływu na to czy kula trafia? np. kula może trafić w oddział przed wzgórzem, przelecieć 10 cali raniąc maszynę na wzgórzu i jeszcze drugi oddział za wzgórzem (jeśli jej starczy cali) ?
2.Skoro nie ma nic na ten temat w zasadach to wzgórze nie ma wpływu.
Kulasz którymi chcesz na pogoń, sprawdzasz czy któryś z goniących oddziałów nie złapał uciekającego, jak nie to kulasz mu dangerous testy. Oddziały przestawiasz w dowolnej kolejności ale jak D nie gonił to co najwyżej możesz do niego na cal podejść, co nie zmienia faktu że łapie się w miejscu więc i tak masz szanse złapać przeciwnika.
Sypanie VC jest jednym z tych rzutów na które BSB nie daje rerolla, tak jak krzyk banshee.
Sypanie VC jest jednym z tych rzutów na które BSB nie daje rerolla, tak jak krzyk banshee.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
bsb nie działa na sypanie po niezdanym brejku, ale po śmierci generała unity testuję ld o ile się posypią więc imo powinien działać
Po śmierci generała te rzuty to Ld test (patrz AB), przysługuje więc przerzut.
Mam wrażenie, że jeśli chodzi o regenkę/warda to używasz w momentach dogodnych niezależnie. Jeśli regenka nie działabo dostałeś ataki flamingowe to używasz warda... jeśli nie dostaniesz rany z flamingami to dalej możesz używać regenki etc.
-2 do Ld działa na najwyższy Ld - nawet ten generalski lub powiększony z ilości szeregów.
Jeśli jestem w błedzie to niech mnie ktoś poprawi.
-2 do Ld działa na najwyższy Ld - nawet ten generalski lub powiększony z ilości szeregów.
Jeśli jestem w błedzie to niech mnie ktoś poprawi.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
z wardem/regeneracja to nie jest jak z uzbrojeniem, że wybierasz sobie czego używasz. Używasz zawsze lepszego, możliwego save. W sytuacji z hero masz regenke na niego a na oddzial z plonącymi masz ward save. Natomiast na KG używasz ward, na resztę regenerację.
Icon of Despair działa zawsze. Podliczasz Ld oddziału (bonusy, generalski itd.) i odejmujesz 2. Oddział zdaje na -2, nie patrz na ten fragment "unmodified ld" bo zostało to poprawione w erracie.
@Daw więcej pewności siebie
Icon of Despair działa zawsze. Podliczasz Ld oddziału (bonusy, generalski itd.) i odejmujesz 2. Oddział zdaje na -2, nie patrz na ten fragment "unmodified ld" bo zostało to poprawione w erracie.
@Daw więcej pewności siebie
Znam ten ból, na LS rzucam kostką zazwyczajDaw pisze:Lidder - chodzi o to, że ostatnio tyle dziwnych rzeczy wyłapałem i na, których sam się złapałem, że nawet przeczytanie 6 raz booka nic już nie pomoże
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
czy mag z 0 lv może rzucać czary zabrane przez third eye of tzeenth?
gerald_tarrant pisze:czy mag z 0 lv może rzucać czary zabrane przez third eye of tzeenth?
Q: If a Wizard has had his level reduced to 0 and he still knows
one or more spells, can he attempt to cast them? (p31)
A: No.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
w opisie w rb jest "are always moved in..."
więc imo nie możesz się nie ruszać, natomiast możesz zawsze stanąć koło czegoś i "poodbijać" się od tego
wyjdzie na jedno w sumie
więc imo nie możesz się nie ruszać, natomiast możesz zawsze stanąć koło czegoś i "poodbijać" się od tego
wyjdzie na jedno w sumie
Mam takie pytanko:
w scenariuszu Watchtower - wstawiam do wieży jednostkę Dryad (Skirmish). Jakie mamy modyfikatory dla tej jednostki wewnątrz wieży ? Na pewno -2 do strzelana za hard cover, ale czy jeszcze dodatkowo -1 za skirmish ???
w scenariuszu Watchtower - wstawiam do wieży jednostkę Dryad (Skirmish). Jakie mamy modyfikatory dla tej jednostki wewnątrz wieży ? Na pewno -2 do strzelana za hard cover, ale czy jeszcze dodatkowo -1 za skirmish ???
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek