WoC nieśmiałe pierwsze próby

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

WoC nieśmiałe pierwsze próby

Post autor: Barbarossa »

Ponieważ wygrałem pół armii WoC i zawsze chciałem pomalować takie coś, myślę bardzo wstępnie o doborze kolorów i rozpisce do armii, którą pewnie za 2 lata będę miał gotową :)

Oczywiście pewnie sporo się zmieni w zasadach do tego czasu, ale trzeba od czegoś zacząć. Wymyśliłem sobie taką rozpiskę i zastanawiam się, jak widzicie jej skuteczność - modelarsko takie modele i znaczki mi z grubsza pasują... Jedyne pytanie to: czy jest jakakolwiek opcja grywalnego BSB na juggerze, bo model jest przekozacki :)

Edit: rozpa po zmianach omawianych poniżej:
1 Sorcerer Lord @ 340.0 Pts
General; Lore of Shadow; Magic Level 4; Chaos Armour
Charmed Shield [5.0], Necrotic Phylactery [10.0], Ironcurse Icon [5.0], Dispel Scroll [25.0], Third Eye of Tzeentch [25.0]

1 Exalted Hero of Tzeentch @ 240.0 Pts
Mark of Tzeentch; Chaos Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0], Biting Blade [5.0], Stream of Corruption [20.0]
Disc of Tzeentch @ [0.0] Pts

22 Chaos Warriors of Khorne @ 444.0 Pts
Halberd; Shield;
FCG + Banner of Eternal Flame [10.0]

21 Chaos Warriors of Tzeentch @ 442.0 Pts
Halberd; Shield;
FCG + Banner of Rage [35.0]

40 Chaos Marauders of Khorne @ 250.0 Pts
FCG;Great weapons

5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts

17 Chaos Marauders of Slaanesh @ 98.0 Pts
FCG

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 85.0 Pts
Mark of Slaanesh; Flail

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 85.0 Pts
Mark of Slaanesh; Flail

1 Hellcannon @ 205.0 Pts

1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150.0 Pts

Models in Army: 120

Total Army Cost: 2399.0
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, o 19:15 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

1 Exalted Hero of Tzeentch @ 220.0 Pts
Mark of Tzeentch; Chaos Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
Biting Blade [5.0]
1 Disc of Tzeentch @ [0.0] Pts
Tęczowy Bsb z ToP-em trzyma się dobrze :wink: Pomyśl nad Streamem dla niego.
1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 170.0 Pts
Mark of Nurgle; Magic Level 1; Chaos Armour
Dispel Scroll [25.0]
Third Eye of Tzeentch [25.0]
Enchanted Shield [15.0]
Identycznie składam małego maga, jeno kwestia marku pozostaje.
Swoją drogą, nie lepiej by było w tym zestawieniu przerzucenie Oczka na dużego maga? Brama nie jest tak zajebista :wink: A okazja do rzucenia większych dwellersów/+4T na oddziały kusi( dla przykładu).
22 Chaos Warriors Undecided @ 417.0 Pts
Halberd; Chaos Armour; FCG
Banner of Rage [35.0]
Niewyraźny jakiś ten klocek.
Swoją drogą, gdzie ma siedzieć duży mag? Jeśli w tych 22, MoT idealnie by pasował.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

imo
Zupełnie nie przekonuje mnie ta 10tka za 223 pkt...

Czemu Nurgl na magu ? Wydaje mi się że Deatha lepiej by się spisał , a za pkt z marku N. można dać mu od biedy 2 lvl- ale niekoniecznie.

Trolle mi się nigdy nie sprawdzały, proponuje zamiast nich powiększyć 10tke warriorów do 20tki z Rapturus Standard i jeszcze powinno starczyć na kontrujący chariot (który za mark nurgla na magu można upg. do khornowego który nawet po szarży bardzo sensownie się klepie 6a s5 + konie)


BSB na jaggerze jest ładny ale czy potrzebny ? Tzeentchowy jest dużo skuteczniejszy.

gdybym grał na jaggerowym to na jakimś takim:

Exalted Hero of Khorne
Mark of Khorne; Halberd; Battle Standard
Charmed Shield
Talisman of Preservation
Stream of Corruption
Juggernaut of Khorne

ale to sztuka dla sztuki - pozatym masz już charmed shield na dużym magu

Dziwią troszke flaile na marudach zwłaszcza że jest ich taka horda, wydaje mi się że fajnie jest mieć zawsze S5 na tych brodaczach.

Mark of Tzeentch na shrinie fajny ale i tak prawie nigdy nic w niego nie strzela - a w combacie nie robi decydującej różnicy do tego kosztuje aż 30pkt , wole zianie które potrafi zdjąć pół klocka albo wygrać krytyczny combat 2d6 z ap czasem przesunie szale CR a ward z 4+->3+ rzadziej.
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Bardzo dziękuję za opinie.

Pewnie kierując się waszymi radami:
- wywalę trolle - trzeba toto niańczyć generałem, a w sumie jakieś tanie ani zarąbiste nie jest, bardziej mnie ruszał aspekt modelarski.
- Za te punkty istotnie mogę powiększyć klocek korników nieco. Kornicy będą mieli ogień albo rapturousa. Dorzucę też chyba jeszcze fasta. Złożę magów tak, żeby lepszą obronę mieli.
- Na dyskowcu wchodzi zionięcie, ale juggera pomaluję i tak i postawię na półkę i będę na niego patrzyć :)

No i teraz kluczowe pytania:
Jeśli duży klocek 22 warriorów byłby tęczy (+ wieczne frenzy), to czy bardziej opłacają się halabardy, czy tarcze? W sumie tarcze to 3+ save 5+ parry ward, względnie twarde się to robi. S5 jest już na kornikach...

Dużego maga chyba wezmę zwyklaka z shadowem jednak. Do tego mały z ogniem. To chyba najbardziej uniwersalny zestaw i za marki się nie płaci.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Barbarossa pisze: No i teraz kluczowe pytania:
Jeśli duży klocek 22 warriorów byłby tęczy (+ wieczne frenzy), to czy bardziej opłacają się halabardy, czy tarcze? W sumie tarcze to 3+ save 5+ parry ward, względnie twarde się to robi. S5 jest już na kornikach...
Warriorom Tzeentcha z frenzy nie warto dawać tarcz - w walce nie będą mogli używać parowania. Można co prawda im zostawić tarcze na strzelanie a dodatkowo im dokupić halabardy.

W rozpisce euro nie można mieć dispel scrolla i puppetta.

Trolle koniecznie out :)

Maruderom zamiast flaili - dwuraki. Przy tej ilości nieważne kto bije pierwszy.

Poważnie bym się zastanawiał czy brać ołtarz bez chosenów w rozpisce.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Barbarossa pisze:Bardzo dziękuję za opinie.

Pewnie kierując się waszymi radami:
- wywalę trolle - trzeba toto niańczyć generałem, a w sumie jakieś tanie ani zarąbiste nie jest, bardziej mnie ruszał aspekt modelarski.
- Za te punkty istotnie mogę powiększyć klocek korników nieco. Kornicy będą mieli ogień albo rapturousa. Dorzucę też chyba jeszcze fasta. Złożę magów tak, żeby lepszą obronę mieli.
- Na dyskowcu wchodzi zionięcie, ale juggera pomaluję i tak i postawię na półkę i będę na niego patrzyć :)

No i teraz kluczowe pytania:
Jeśli duży klocek 22 warriorów byłby tęczy (+ wieczne frenzy), to czy bardziej opłacają się halabardy, czy tarcze? W sumie tarcze to 3+ save 5+ parry ward, względnie twarde się to robi. S5 jest już na kornikach...

Dużego maga chyba wezmę zwyklaka z shadowem jednak. Do tego mały z ogniem. To chyba najbardziej uniwersalny zestaw i za marki się nie płaci.
Jeszcze troszkę pozmieniasz i wyjdzie ci moja rozpiska... Już jesteś bliziutko...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jeśli chodzi o Euro - tak jak pisałem, jest to rozpiska bardzo perspektywiczna (na za 2 lata), więc obecnymi ograniczeniami ETC aż tak się nie przejmuję. No i układ przedmiotów na magach jest najmniej ważny, bardziej na herosach, bo teraz decyduję o aspekcie modelarskim.

Co do warriorów tęczy - faktycznie, zapomiałem, że frenzy nie robi parry. Z kolei bez frenzy robią się trochę shitowi jak na swój koszt. Dobra, halabardy na nich i dwuraki na marudach. To akurat ważne, bo pomalować regiment 40 ludzików z nieoptymalną bronią to katastrofa (patrzy smutnie na szkielety ze spearami, pierwszy regiment, jaki pomalował do WHFB) :(

Warshrine na bank będzie z zionięciem - IMO semi-chariot z z wardem na 4+, który dodatkowo rozdaje moce i stanowi ogromną okazję modelarską, jednak wart jest tej ceny.

Szczerze to się zastanawiam, czy nie upchnąć gdzieś jeszcze jakiegoś lorda klepacza ze stubbornem, ale koszt 400 punktów jest mocno zniechęcający.

@Grolshek - WoCh cierpi na to samo, co VCty: połowa jednostek odstaje jakościowo o jedną długość od reszty, więc masz do wyboru marauderów, warriorów, chosenów i wsparcie, a wszelkie szagoty, ogry itd odpadają w przedbiegach. Na trzy 40tki maruderów raczej się nie zdecyduję, bo bym oszalał. Więc nie spodziewam się, żeby moja rozpa w finalnej wersji odbiegała istotnie od innych rozp WoC.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, o 13:40 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

warto dawać tarcze, koszt tarcz na 20 warriorach to 20pkt... Wiadomo że w combacie ich nie użyją ale wystarczy że dwa sv się zda na 3+ i już tarcze się spłaciły. Nie mówiąc już o tym że od klop sv na 5+ jest fajniejszy niż na 6+.

(Tak w zasadzie to chyba chodzi o psychologie przeciwnika, warriorzy z sv4+ dostaną lekki ostrzał/haila bo przeciwnik wie że 50% woundów spadnie a ci z sv na 3+ częściej zostną zignorowani )
Obrazek
T

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jak chcesz wystawiac maga z shadowem (tez sie od jakiegos czasu nad nim zastanawiam), to chyba najlepiej sie on klei z maruderami teczy z tarczami. Oddzial za 240 punktow z wardem 5+ - pamietaj, ze nie masz hate, wiec warto czyms sobie to odbic. A drugi oddzial mozna wtedy sobie zrobic z flailami i markiem khorna. Albo warriorow, jak tam wolisz.

Do niego chyba przynajmniej dwoch magow nurgla by Ci sie przydalo - warto wylosowac rot glorious rot, jak juz masz withering. Wiesz, wtedy 30 wl kasujesz w jedna ture, razem z wszystkimi bohaterami w srodku.

Warshrine z zionieciem? OCB? Tak dobrze to nie ma.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zupełnie opacznie coś zrozumiałem z tym Warshrinem, po komentarzu Jasia myślałem, że przeoczyłem jakąś fajną opcję z markami w AB, a chodziło o zionięcie z tęczowca :/

Rot jest fajny, ale moim zdaniem jak już grać na nurglocieniu, to mały cień, duży nurgl. I nie wierzę w combosy czarów - czar jest dobry, jak nie potrzebuje kombowania, a tak to zawsze coś przeciwnik zdispeluje i kiszka.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, o 15:38 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Chodziło mi o to że zianie kosztuje tyle samo co mark tęczowy.
Obrazek
T

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Wystarczy Ci jak raz wejdzie Ci kombos i zabijasz caly oddzial z bohaterami. Moim zdaniem warto podkoksic magie, zwlaszcza ze 2 snajpery na ture z nurgla to od zawsze byla moc i bedzie.

Maly mag nie moze nosic shadow, tylko lory bogow (z odpowiednim markiem), fire i death. Lord dodatkowo lyka heaven, shadow i chyba metal.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

metal łykał kiedyś , teraz niestety już nie... :/
a opieranie gry w wochu na jakimś combo magicznym to lipton imo ; p
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Jasiuuu pisze:a opieranie gry w wochu na jakimś combo magicznym to lipton imo ; p
wiesz to zależy jakie to " kombo "

osobiście bardzo się podoba to nurglowo ( -1s -1t będzie 0 znika unit ) shadołowe ( z -d3s albo -d3t )

widzę w tym duży potencjał bo masz 2 fajne lory, nurgl... regenka czy obszarówa, shadow... brzytwa i najlepsze debuffy w grze chyba

a na 2400 mieścisz 2x eko duże magusy ( 2x 4lvl pupet [ shadow ] i np.: SF [ nurgle ] )

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jak mały nie może mieć cienia, to istotnie dwóch dużych i nurglocień nie musi być złym combosem. Ale dwa czary zdejmujące warmachine na 24" to jest jednak moc. Jedynka z nurgla też zawsze się przyda. Plus regenka na warriorów IMO często będzie lepiej działać, niż dowolny ockham.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

fajny combos ale około 770 pkt w magii (koszt 2 nurglowców i dużego maga) dołóż do tego musowego bsbeka no i efekt taki że nie masz tak dużo unitów na stole i musisz liczyć przedewszystkim na magie..

a liczenie na magie oznacza że musisz się przejmować takimi drobnymi pierdołami i jak jedna z nich pójdzie nie tak to całe combo szlag trafia

a)musisz mieć dobre czary (shadow na 100% będzie miał , jeden z nurglowców też powinien mieć więc to najmniejszy problem)
b) wróg nie ma niszczarki czarów
c) wróg nie wysnajpi twego maga nurgla
d) nie rzucisz 1-2 na obniżanie shadowsa
e) będziesz miał odpowiednie rzuty na kosteczki magii
f) trafisz na armie na którą ten combos działa
g) nie wessiesz sobie przez przypadek małego nurglowca wcześniej/zapomnisz czaru

imo combo fajne ale nie ma co na nim rospy opierać na te pkt ; p
: [
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Eee tam. 2 magów po taniości, scroll i power stone chyba na styk się mieści. Jeden ze znaczkiem nurgla. Łącznie 600 punktów + BSB za te 240 z zionięciem. Jest to o jakieś 100 punktów drożej niż zestaw herosów w mojej rozpie, a więcej robi IMO. Da się chyba żyć. Wywalam trolle to 100+170 pkt extra, czyli dodaję fast i oddział 15 marud slanesha, zostaje ew. na paru warriorów. Pomyślę jeszcze, ale ma to jakiś sens.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

pogubiłem się w tych magach, ma być w końcu 1 duży i 1 nurglowy czy 1 duży i 2x nurgl ?

Najlepiej zrób wersje rospy bez trolli i zobaczymy jak to wygląda : ]
Obrazek
T

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

2x duży, jeden Nurgle, drugi Shadow ;]
Wchodzą, obaj z 4 lvl, jeden ze scrollem, drugi ewentualnie z czymś za 15 ptk. Na więcej nie starcza limitu.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Niestety brakuje 5 punktów. Bez co najmniej power stone'a to combo jest za drogie, efektywne będzie sporadycznie, a ja szukam zbalansowanej rozpy. Zmieniłem co zmieniłem, zmiany powyżej.

ODPOWIEDZ