Klub Gier Bitewnych Front Wschodni ma zaszczyt zaprosić na drugi białostocki turniej klasy Master.
Bitwa o Białystok 2011
Patronat honorowy: Prezydent Miasta Białegostoku
Termin: 2-3.04.2011
Miejsce: Siedziba sztabu Frontu Wschodniego przy dawnej stołówce Politechniki Białostockiej. Ulica Zwierzyniecka 10, Białystok.
Format: 2400 pts, ETC. Obowiązywać będą zasady kompozycji na 27.03.2011.
Koszt: 35 zł
Noclegi: na miejscu turnieju - prosimy zabrać śpiwory i karimaty.
Wyżywienie: na miejscu będzie bufet, oferujący wikt niezbędny do przeżycia na turnieju, na ciepło i na zimno
Zgłoszenia wraz z rozpiską proszę wysyłać na adres: Front-Wschodni@o2.pl. Tylko format .html. Proszę podawać numer ID.
-wysłanie zgłoszenia do 28.03.2011 (poniedziałek), godz. 23.59 będzie premiowane dodatkowymi 4 dużymi punktami do klasyfikacji generalnej;
-wysłanie zgłoszenia do 30.03.2011 (środa), godz. 23.59 będzie premiowane dodatkowymi 2 dużymi punktami do klasyfikacji generalnej. Oczywiście punkty przysługują tylko wtedy, gdy gracz nie wysłał rozpiski wcześniej.
Będziemy bardzo upierdliwi, więc prosimy o odpowiedzialne decyzje i szybkie wysyłanie zgłoszeń.
WAŻNE. Na turnieju obowiązuje wymóg wystawienia pomalowanej armii, który będzie rygorystycznie przestrzegany z zacięciem iście faszystowskim. Zabronione jest proxowanie - wystawiając dany oddział, należy bezwzględnie mieć figurki do niego. Do klasyfikacji generalnej liczą się wyłącznie punkty z bitew i za nadesłaną rozpiskę - pure skill! (And luck ).
W przypadku wystawienia niepomalowanych, albo niezgodnych z rozpiską modeli zostaną zastosowane sankcje - od karniaków, przez prośbę o zdjęcie ze stołu, walkower, aż do wydalenia z turnieju włącznie. Brak WYSIWYGU karany będzie karniakami w stosownej ilości.
Przy zapisach należy okazać: army book do swojej armii, rulebook do 8 edycji WFB, miarkę calową, kostki, używane templatki. Za brak każdego z tych elementów przyznajemy -1 duży punkt, aż do -5 maksymalnie.
SPONSORZY:
Sklep Internetowy Komnata Gier
Samorząd Studencki Wydziału Historyczno-Socjologicznego Uniwersytetu w Białymstoku
PULA NAGRÓD OKOŁO 2000 ZŁ:
Plan turnieju:I. Grawerowany miecz, puchar, dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami. Arachnarok Spider, Savage Orc Boyz, Savage Orc Boar Boyz, Orcs and Goblins Army Book, gra Mighty Empires.
II. Puchar, dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami. Dwarf Cannon, Dwarf Grudge Thrower, GW Counter set, GW Template set.
III. Puchar, dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami. Beastmen Bestigor, Beastmen Doombull.
IV. Dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami. HE White Lions, HE Phoenix Guard Command.
V. Dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami. Ogre Gorger, Ogre Kingdoms Army Book.
VI. Dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami. Empire Artillery, DE Black Guard
VII. Dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami. Chaos Spawn.
VIII. Dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami. Savage Orc Great Shaman on Boar.
IX. Dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami, blister: Undead Banshee.
X. Dyplom, zdjęcie pamiątkowe z organizatorami, blister: Undead Wraiths.
Ostatnie miejsce - Dyplom, zdjęcie z organizatorami.
-Nagroda-niespodzianka od Karliego
sobota:
9:00-10:00 - zapisy
10:00-13:00 - I bitwa
13:00-13:15 - przerwa
13:15-16:15 - II bitwa
16:15-17:00 – przerwa obiadowa
17:00-20:00 - III bitwa
niedziela:
9:00-12:00 - IV bitwa
12:00-12:15 - przerwa
12:15-15:15 - V bitwa.
około 15:30 - rozdanie nagród
Dodatkowe atrakcje: w nocy z soboty na niedzielę zapraszamy na:
-mistrzostwa Europy w Czoko-Kościach (21:00)
-zawody im. Roberta Burneiki w siłowaniu się na ŁAPĘ (22:00)
-battlowe Kalambury (22:30)
-battlową Familiadę (00:00-...)
zasady oraz szczegóły tutaj
Sędziowie:WAŻNE. Za każde rozpoczęte 5 minut opóźnienia w oddawaniu wyników przyznajemy 2 punkty karne. Upływ czasu będzie oznajmiany przez sędziów przez system nagłośnienia na turnieju. Jeśli do czasu rozpoczęcia następnej bitwy nie dostaniemy wyników, wpisujemy 0-0 oraz punkty karne.
Hobbystyka:Sędziowie krajowi:
– Jacek "JJ" Jedynak
- Krzysztof "Lidder" Widera
Sędziowie Ziemi Podlaskiej:
-Bartosz "sYsek" Karczewski
-Piotr „CzarnY” Czarny
-Łukasz "Garfield" Własiukiewicz
Ograniczenia ETC:Spośród uczestników zostaną wyłonieni posiadacze trzech najlepiej pomalowanych armii. Do konkursu przystąpić może każdy, kto własnoręcznie malował swoją armię. Chęć udziału należy zgłosić sędziemu podczas zapisów.
Nagrody:
1 miejsce - Paint station
2 miejsce - Green stuff + Citadel hobby drill
3 miejsce - Citadel hobby drill
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army. Dreadlord on pegasus cannot take Crown of Command.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts.
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: Ogre Kingdoms armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
O&G: No Restrictions
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts. Army with grave guard using great weapons may not have Drakenhoff Banner.
TK: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. Favour of the Gods cannot be taken by a Champion of a Chosen of Tzeentch unit
Scoring
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%.
Progi punktowe:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
Virtual Line of Sight
Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets
Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.
Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed
Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.
Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.
Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.
Zaorane pole działa jak marshland.
DOJAZD:Ogółem do chapnięcia w klasyfikacji generalnej są 104 punkty: 100 z bitew, 4 za zgłoszenie rozpiski do 28.03.2011
HOTELE:Dojazd na turniej dla graczy jadących od strony: Warszawy, Olsztyna: http://kgbpodlasie.googlepages.com/mapa1.JPG
Dojazd na turniej od strony: Lublina: http://kgbpodlasie.googlepages.com/mapa2.JPG
I bonus: dojazd autobusami z dworca PKP, dla korzystających z usług naszych drogich kolei. http://kgbpodlasie.googlepages.com/autobusy.JPG
ZGŁOSZENI:WAŻNE. Na miejscu turnieju będzie obecna obsługa z Politechniki Białostockiej i z tego względu prosimy naszych przemiłych gości o umiar. Tyczy się to SZCZEGÓLNIE noclegu. W tej sytuacji apelujemy o dojrzałość i szacunek dla pracy włożonej przez nas w przygotowanie turnieju i załatwienie miejscówki. W rażących przypadkach będziemy zmuszeni reagować.
(NR - imię, ksywa, nazwisko - ID - armia - punkty za rozpiske)
1 Paweł "Górken" Góra 2132 WOC 4
2 Piotr "Morrok" Otlewski 1661 SK 4
3 Kacper "Tocz" Kozaczuk 1425 HE 4
4 Krzysztof "Offspringman" Żelaźnicki 2102 DOCH 4
5 Jacek Kaczmarski 1332 DOCH 4
6 Paweł "Gąsior" Gąsiewski 1206 VC 4
7 Łukasz "Druchii" Borowik 2751 DE 4
8 Marcin "Kalesoner" Zakrzewski 2072 TK 4
9 Ziemowit "Ziemko" Żywiołowski 2113 LIZ 4
10 Paweł "Bigpasiak" Paszek 1683 WE 4
11 Daniel "Manfredi" Gronowski 1254 VC 4
12 Radek "Yedee" Bednarski 2693 WOC 4
13 Artur "Crane" Desperat 2131 DE 4
14 Maciej "Młynek" Młyński 2894 DE 4
15 Daniel "Arbiter Elegancji" Moczulski 1607 DF 4
16 Michał "Misha" Stelmaszuk 3117 VC 4
17 Konrad "Khanrad" Kotelczuk 2748 ONG 4
18 Przemek "Przemcio251" Niedzielski 3464 WOC 4
19 Leszek "Daw" Kochanowski 3648 VC 4
20 Juliusz "Krusk" Zajkowski 3201 BOC 4
21 Paweł "Lohost" Prusaczyk 1738 DE 4
22 Mateusz "The Miz" Eljasz 2778 BR 4
23 Marek "Szaitis" Gmyrek 3515 VC 4
24 Karol "KJ" Juralewicz 1327 VC 4
25 Timophey Orekhov 3784 HE 4
26 Nikolay Zubkov 3785 DE 4
27 Bartłomiej "Bartys" Lewandowski 1499 DF 4
28 Łukasz "Śmiechu" Śmiechowski 2932 TK 4
29 Rafał "Relosu" Kołban 2347 HE 4
30 Adam Zielony 2898 VC 4
31 Piotr "Pietr" Górka 2895 DOCH
32 Sergiy Leshchenko 3786 SK 4
33 Andrzej "Andre" Topolewski 3293 HE 4
34 Michał "Akadera" Stepanowicz 2746 WOC 4
35 Karol "Karlee" Wyszkowski 2068 EMP 4
36 Tomasz "Thorek" Łebkowski 2750 DF 4
37 Vladyslav Pavlov 3787 VC 4
38 Mariusz "Kielon" Kiliszek 1371 HE 4
39 Bartłomiej "Lazur" Lazurek 3523 SK 4
40 Antoni "Antonio" Kowalski 2116 DF 4
41 Maciej "Szwentas" Świątkiewicz 2839 HE 4
42 Piotr "Dębek" Dębkowski 1141 BR 4
43 Jakub "August" Augustyn 2645 VC 4
44 Karol "Młody" Pietrowicz 1709 SK 4
45 Wojciech Soporowski 2410 WE 4
46 Łukasz "Xen" Sikora 2794 DF 4
47 Adam "Duke" Lewański 1500 WOC 4
48 Dominik "Panda" Koterla 3569 BR 4
49 Paweł Sajewicz 3799 HE 4
50 Paweł "Grichalk" Krauze 2392 DF 4
51 Bartosz Miszon 1600 VC 4
52 Karol "Malin" Malinowski 1551 DOCH 4
53 Dariusz "Helion" Kochanowski 1383 EMP 4
54 Kacper "Jaszczurka" Rutecki 3717 DF 4
55 Marcin "Kalafior" Szlasa-Rokicki 2546 DOCH 4
56 Tomasz "Laik" Gęgotek 2952 WE 4
57 Zbigniew "Barbarossa" Łobocki 1517 DE 4
58 Mateusz "Goboss" Pudzianowski 3089 WE 4
59 Błażej "bless" Misztal 1602 O&G 4
60 Adam "Voodoo" Staniszewski 3482 DF 4
61 Ievgen Zapolskyi 3800 O&G 4
62 Darek "Dalmar" Polit 1728 DOCH 4
63 Bartek "Młody" Białowąs 1035 WOC 4
64 Andrzej "Siweusz" Sadowski 1799 HE 4
65 Krzysztof "Dimmu" Gotowicz 1238 SK 4
66 Jasiuuu Leszczyński 1495 WOC 4
67 Piotr "Marian" Fąfara 1177 DOCH 4
68 Piotr Głomski 1221 EMP 4
69 Paweł "Władca Zła Zulus" Zdanowicz 2082 O&G 4
70 Konrad "Klops" Jankowski 2911 BOCH 4
71 Jakub "Kotlet" Kotela 1419 WOC 4
72 Piotr "Gotih" Wald 3113 EMP 4
73 Marcin Chłopek 2396 WE 4
74 Jakub "Asassello" Maciążek 1531 HE 4
75 Andrzej "Viatroof" Wiatrow 2733 DE 4
76 Karol "Budda" Rzeczycki 1794 WOC 4
77 Krzysztof "Fisch" Fischer 1186 BR
78 Łukasz Żabicki 2914 LIZ 4
79 Michał "Żaba" Szczepaniak 1910 DE
80 Aleksander "Rince" Jaworowski 2201 DE 4
81 Łukasz "bob" Mrowicki 3754 O&G 4
82 Kacper "święta Barbara" Bucki 1076 WOC 4
83 Artur Szyndler 1942 BR 4
84 Arkadiusz Szyndler 1943 BOCH 4
85 Robert Mrozek 1614 HE 4
86 Michał "Kołata" Kołakowski 1391 O&G 4
87 Maciej "Kudłaty" Przygórzewski 1743 DF 4
88 Tomek "runepriest" Tutaj 2967 WE 4
89 Stanisław "Crusader" Scheiner 1815 BOCH 2
90 Sergey "Conjurer" Vishnyakov 3611 SK 2
91 Roman "Wfilin" Harchevnikov 3801 DF 2
92 Konrad "Dastor" Jabłoński 1285 BR 2
93 Konrad "4 Karabiny" Dmowski 1144 VC 0
94 Andrey Baranovskyi 3802 EMP 2(?)
95 Ivan Kashyrskyi 3803
96 Iykhno Pavlo 3804
...CDN.
Zapraszamy!