"True Legion" ma przyjemność zaprosić was na turniej klasy master:
ARENA 2011
Informacje ogólne:
Sędziowie:Termin: 7-8 maj 2011r.
Miejsce: Sz.P. nr 31 - ulica Prusa 18. Poglądowe zdjęcie sali do gry, uzupełnimy galerię, jak tylko dostaniemy lepsze zdjęcia -
Oczywiście na miejscu są prysznice, sale do spania, szatnie. Na boisku zaserwujemy grilla a w środku bufet.
Szkoła znajduje się w ścisłym centrum (m.in. dlatego ją wybraliśmy), 3 minuty drogi od Błoń, 15 minut od Rynku Głównego). Dla niedowiarków :wink: http://mapa.targeo.pl/Krak%C3%B3w,ul.%20Prusa%2018;si
Bez obuwia zmiennego nie wpuszczamy na salę.
Format: 2800 pkt, rozpiski jawne, zakaz wystawiania bohaterów imiennych.
Wpisowe: 50pln.
PrzedpłatyWysłanie zgłoszenia do 03.05.2011 (wtorek), godz. 23.59, na adres: marcin@vipgroom.pl będzie premiowane dodatkowymi 5 dużymi punktami do klasyfikacji generalnej.Alior Bank 67 2490 0005 0000 4000 1389 1078
Marcin Jabłoński
W.Witosa 19/62
30-612 Kraków
W tytule przelewu: Imię nazwisko nr ID z dopiskiem przedpłata Arena
Organizatorzy:Sędzia główny: Krzysztof "Lidder" Widera
Sędzia liniowy: Dariusz "c4h10" Butanowicz
Sędzia malarski: Krzysztof "Skaven" Żelazko
Sponsorzy:Merytoryka, scenariusze oraz wszelkie kwestie sędziowskie - Dariusz Butanowicz. dariusz.butanowicz@gmail.com
Koordynacja ogólna, sponsorzy, promocja i turniej pokera - Krzysztof Schechtel. 502 75 33 44 begin_of_the_skype_highlighting 502 75 33 44 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 502 75 33 44 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 502 75 33 44 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 502 75 33 44 end_of_the_skype_highlighting ksch@veto2ed.pl
Malowanie, hobbystyka - Krzysztof Żelazko. skavenik@interia.pl
Akredytacja, przedpłaty i rozpiski (zgłoszenia) - Marcin Jabłoński. marcin@vipgroom.pl
Organizacja noclegów oraz nagroda za ostatni stół - Bartek Drajewicz.
Szara eminencja - Krzysztof Szafrański.
Współpraca:
Side events
* wszelkie uwagi oraz propozycje proszę przesyłać na e-mail ksch@veto2ed.plTurniej True Poker After Dark
Rozpoczęcie: 21:00 w sobotę.
Wpisowe: 20pln, w całości przeznaczone na pulę dla najlepszych (dystrybucja: zwycięzca 200pln przy pełnej liczbie uczestników. Drugie miejsce 100pln. Trzeci 10% - 60pln.). W celu rezerwacji miejsca konieczna jest przedpłata za turniej powiększona o 20pln.
Liczba miejsc: 18.
Zasady* (na razie ogólne, bez zasad dot. blindów): no limit Texas Hold'em. Dwa stoły po 9iu graczy. Gra toczy się, aż do pozostania w grze 9 z nich (bez rebuyów), lub przez 2,5h (wówczas awansują Ci z większą liczbą żetonów, odpadający traktowani są tak, jakby zeszli do 0 żetonów). Najlepsi przenoszą żetony do finałowego stolika, gdzie gra toczy się, aż do pozostania przy nim najlepszego gracza.
Miejsce: knajpa w rynku, nazwę podamy niedługo.
* zgłoszenia - ksch@veto2ed.plNauka gry w Veto - w sobotę od 10:00 do 19:00 dla chętnych oraz w niedzielę od 10:00 do 15:00. Każdy kto nauczy się grać w naszą grę otrzyma demodeck na własność. Jeśli będą chętni* możliwość rozegrania krótkiego turnieju dla początkujących po zakończeniu sobotnich gier.
Rozkład jazdy:
*Surowość regulaminu podyktowana jest chęcią rozegrania pięciu pełnych rund, na naprawdę spore punkty.Program szczegółowy*:
Sobota:
8:00 - 9:00 - zapisy (osoby przyjeżdżające później będą parowane ze sobą, o ile będą wyrażały taką chęć, oczywiście nie mamy możliwości dodania takim parom czasu. Z tej opcji można skorzystać nie później niż do godziny 10:00. Spóźnienie trzeba zgłosić Butanowi przed rozpoczęciem I rundy).
9:00 - 12:15 - I runda swissa.
12:15 - pierwsze wywołanie - obaj grający -1pkt.
12:20 - drugie wywołanie - 2pkt (łącznie -3).
12:25 - koniec terminacji - 2pkt (łącznie -5) i zawodnicy grają ze sobą kolejną bitwę (o ile nie jest to 5ta runda oczywiście).
12:30 -15:45 II runda swissa.
15:45 - pierwsze wywołanie.
15:50 - drugie.
15:55 - trzecie.
15:55 - 19:15 III runda swissa.
19:15 - pierwsze wywołanie
19:20 - drugie.
19:25 - trzecie.
19:40 - ogłoszenie wyników sobotnich gier (z dodaniem punktów za hobbystykę) oraz pairingi na IV rundę.
20:00 - opuszczenie sali (na noc będzie ona zamknięta ze wszystkich stron).
Niedziela:
9:00 – 12:00 - IV runda swissa.
12:00 - pierwsze wywołanie.
12:05 – drugie.
12:10 – trzecie.
12:15 - 15:15 - V runda swissa.
15:15 – pierwsze wywołanie.
15:20 – drugie.
15:25 – trzecie.
16:00 ogłoszenie wyników, wręczenie nagród.
Zasady:
Ocena malowania:OgólneProgi punktowe:1. Kompozycja:2. Magia:
- oddział nie może posiadać więcej niż 40 modeli oraz całkowity koszt oddziału nie może wynosić więcej niż 500 pkt (uwzględniamy stan z początku bitwy, w jej trakcie liczebność modeli w oddziale może wzrosnąć). Nie dotyczy bohaterów.
- maksymalnie 3 lordów/bohaterów tego samego typu
- maksymalnie 4 jednostki podstawowe tego samego typu
3. Ograniczenia armijne:
- zakaz używania Power Scrolla
- w jednej armii nie mogą wystąpić jednocześnie Lore of Life i Shadow lub Death i Shadow
- bohaterom przysługuje "look out, sir" od następujących czarów: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway (11-12 efekt)
- podczas fazie magii można użyć maksymalnie 12 kostek magii
- Shades unit size 5-15
- Tomb Guards unit size 5+
- punkty zwycięstwa za jednostki uciekające - 50%
- punkty zwycięstwa za jednostki =<25% początkowej liczebności - 50%
Virtual Line of Sight0-220 10:10
221-440 11:9
441-660 12:8
661-880 13:7
881-1100 14:6
1101-1320 15:5
1321-1540 16:4
1541-1760 17:3
1761-1980 18:2
1981-2200 19:1
2201+ 20:0ScenariuszeSize chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets
Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.
Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed
Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.
Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.
Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.
Zaorane pole działa jak marshland.MapkiI. Pitch battle
ROZSTAWIENIE:
Meeting Engagment (bez rzucania na rezerwy)
CZAS TRWANIA:
6 tur
ZASADY DODATKOWE:
brak
II. Battleline
ROZSTAWIENIE:
Battleline
CZAS TRWANIA:
6 tur
ZASADY DODATKOWE:
Brak
III. Blood and Glory
ROZSTAWIENIE:
Blood and Glory
CZAS TRWANIA:
6 tur
ZASADY DODATKOWE:
- zasady zgodne z podręcznikiem głównym z uwzględnieniem:
* Gra kończy się na koniec fazy, w której odporność jednej z armii spadnie do 3 lub mniej punktów. Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4). Jeżeli żadna armia nie zostanie złamana w trakcie gry, lub obie armie zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem a obie armie otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść armii, która straciła mniej punktów odporności.
Przykład: Armia A straciła 4 pkt odporności, armia B straciła 1 pkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść armii B (10+3).
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
IV. Pitch battle
ROZSTAWIENIE:
Meeting Engagment (bez rzucania na rezerwy)
CZAS TRWANIA:
6 tur
ZASADY DODATKOWE:
brak
V. Battleline
ROZSTAWIENIE:
Battleline
CZAS TRWANIA:
6 tur
ZASADY DODATKOWE:
Brak
Map 01
Map 02
Map 03
Map 04
Map 05
KONKURS MALARSKIJakość pomalowania
0 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
Spójność armii
0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
1 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię
Podstawki modeli i oddziałów
1 - oddziały mają traye
2 - traye są modelowane
+1 - modele mają modelowane podstawki
WYSIWYG
0 - rażące braki WYSIWYG na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
1 - WYSIWYG na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen WYSIWYG na oddziałach
Przygotowanie do gry
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
3 - pełne przygotowanie do gry
Maksimum: 15
Konkurs malarski.
Warunki zgłoszenia swojej pracy:
Odgórnym założeniem konkursu jest to, że praca którą do niego wystawiamy jest oddział/heros itp. którego własnoręcznie malowaliśmy, konwertowaliśmy itp. i który jest modelem do naszej armii a nie jakimś przypadkowym. Odpadają prace wspólne, od a do z praca ma być własnoręczna. W przypadku gdy ktoś zgłosi nie swoją pracę, zostanie ona zdyskwalifikowana z konkursu. Zgłaszane prace oczywiście mogą być tylko z zakresu WFB, ale dopuszczamy innych producentów figurek niż GW. Każdy ma prawo zgłosić maksimum 1 pracę do każdej z kategorii. Pod odziałem/herosem itd. może być diorama, tray lub postument, jednak nie będzie ona brana pod uwagę przy ocenianiu pracy.
Zgłoszenie pracy w konkursie jednocześnie jest wyrażeniem zgody na wykorzystanie zdjęć zgłoszonych prac do celów marketingowych/reklamowych konkursu lub turnieju.
Ocena prac:
Pod uwagę będzie brane malowanie , ewentualne konwersje, podstawka, pomysł na model i ogólne wrażenie . Nie będą brane pod uwagę użyte technik bo jeżeli ktoś potrafi zbejcować figsa tak że będzie ładniejszy niż modele z GD to proszę bardzo ;)
Konwersje – generalnie wspieramy i zachęcamy, ale w przypadku konwersji naruszającej podstawowy zasady kultury i dobrego smaku, jury zastrzega sobie prawo nie przyjęcia lub zdyskwalifikowania pracy. (w ten sposób unikamy ludzikow zrobionych celowo w sposób np. obsceniczny).
Przebieg konkursu:
Jury będzie się składało z 3 osób mających szerokie kompetencje w ocenie estetyki i techniki prac malarskich i figurkowych. Konkurs zostanie przeprowadzony w trakcie trwania turnieju. Jeżeli ktoś będzie chciał wystawić modele którymi gra, to nie ma problemu, ocena odbędzie się najprawdopodobniej w przerwie pomiędzy bitwami.
Wyróżnienia:
Zwycięzcy każdej kategorii przyznamy dyplom uwieczniający uznanie jego wysiłków malarskich, oraz zrobimy zdjęcie z organizatorami :D
Czy mogę wystawić ten model?
Jeżeli masz jakąkolwiek wątpliwość odnośnie tego czy możesz wystawić jakiś model, lub czy pasuje on do danej kategorii, najlepiej pytaj via mail lub PW (Skaven-czyli ja) .
KATEGORIE:
1.Heros
Pojedynczy model herosa na piechotę na podstawce 20/25 mm , w przypadku ogrów 40mm lub konnego na podstawce 25x50mm. Tu chyba nie trzeba tłumaczyć ocb,
2. Oddział
Oddział powinien się składać z następujących ilości modeli:
-10+ w przypadku modeli na podstawkach 20/25 mm
-3+ w przypadku modeli na podstawkach 40/50mm
-5+ w przypadku kawalerii na podstawkach 25x50mm
3.Duży model
Tutaj dosyć spora dowolność, możemy wystawić treemany, hydry, czołgi, smoki i wszelkie inne ustrojstwa które są ogólnie uznawane za duże modele.
4.Armia
W tej kategorii możemy zgłosić swoją całą armię. Jeżeli ktoś się namęczył nad cała swoją armią i chce zaprezentować jej spójność i ogólnie olśnić jej majestatem, to jest właśnie kategoria dla niego.
Jury:
Krzysztof "Skaven" Żelazko
Przemysław "Szary" Jacko
...
*Regulamin może ulec częściowej bądź całkowitej zmianie.
NOCLEGI !!
Dibo pisze:Sorry za małą obsuwę. Wziąłem sobie do serca uwagę Assalsello żeby nie organizować spania wśród naszych rogatych kozich braci .... Sprawy mają sie tak
Dla oszczędnych Nocleg po drugiej stronie błoń, w schronisku młodzieżowym na ul.Oleandry.
http://www.smkrakow.pl/
Polecam !! Nie jest to "Hilton" ale tanio i mega blisko. Nocleg 1 os. kosztuje 35 pln (za okazaniem legitymacji studenckiej -5 pln czyli 30 pln).
Dla wybrednych kilka Hosteli.
Wybrałem takie żeby prosto było do nich dotrzeć z dworca oraz łatwo było dojść na turniej.
Przy Placu Inwalidów, ul Pomorska (dokładnie tam gdzie komisariat "W-11") są 2, jeden nad drugim. Z tego co sie dowiadywałem w jednym z nich nie ma miejsca w nocy z piątku na sobote :( ale w drugim (tym nad nim) są miejsca więc spoko :)
http://www.freedomhostel.pl z tym że w maju już są ceny "sezonu letniego" i trzeba będzie zapłacić 70 pln, pokoje 1-4 os.
Na ul. Dolnych młynów bardzo klimatyczna recepcjonistka zaprasza nas w każdej ilości i proponuje noclegi nawet w 10 os pokoju - więc polecam dla większej grupki graczy. cena 10tki to 460 pln. Drugi ich Hostel znajduje sie na Słowackiego 29 jest to odrobinę dalej (różnica 5 min z buta) ale jest taniej. O miejsca na maj jeszcze tam nie pytałem. Sympatyczna recepcjonistka przyznała że przy większej ilości gości, ceny można negocjować :wink:
http://www.trzykafki.pl/
Mam też 2 opcje dla burżujów:
Zaraz obok wspomnianego wyżej schroniska znajduje sie Hotel Studencki Żaczek. Dokładnie przy błoniach
http://www.hotele.studenckie.pl/
Wszystkie te hotele studenckie znajdują sie nie dalej niż 15-20 min z buta od miejsca turnieju.
Niemal tak samo blisko jak schroniska i Żaczek na ul. Retoryka znajduje sie Hostel Panorama, z tym że pokoje tam to troszkę wyższy standard. Nocleg 70-100 pln.
http://www.twojnocleg.pl/
plusem jest że na rynek ma sie max 5 min.
Opcje pod tytułem "Hotel Cracovia" daruje sobie - takie tematy załatwiajcie sobie na własną rękę.
Ostatnia opcja i z pewnością dla wielu korzystniejsza to noclegi "u organizatorów"
Ale to już ustalacie przez PW. Ja mogę przekimać w ludzkich warunkach max 5 os.
Pozdro
P/S
Ze swojej strony oferuje odebranie przyjezdnych (ale nie wszystkich na raz :wink: ) z Dworca Głównego i doprowadzenie do punktu przeznaczenia.
Tych których interesuje turystyczna strona Królewskiego Miasta jestem w stanie oprowadzić, poopowiadać legendy itp :wink: - zapłata w Browarach :twisted:
Kontakt do Diba - 698 262 313, gg: 6533326
ZGŁOSZENIA