Rozpiski Imperialne 8 edycja
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja
Dobrze kminisz. A sprawdzają wam się w ogóle detki? Ja jakoś nie miałem okazji za bardzo ich przetestować, ale po doświadczeniach z 8ed wydaje mi się że małe klocki z niską I nie mają za bardzo racji bytu, bo coś takiego zaszarżuje byle co i po ptakach a na szarżę z boku na killerski oddział w stylu SM, BG or smth to tylko więcej ataków dla wroga w słabiej opancerzonych halabardzistów. W dodatku często będą poza zasięgiem gienka i bsb oraz czarów boostujacych. Co sądzicie?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Detka 20 swordsmenów ładnie się sprawdza do zostania z tyłu i ochrony maszyn. Mają dużą I oraz WS, stosowny static (wiadomo, zależy jak ze zgonami) - a jeśli przedrze się coś większego, to już raczej nie ma znaczenia - ale co ważne, taka detka w razie co nie spanikuje maszyn i nie sprawi, że w krytycznym momencie nie wystrzelą.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
I tak i tak można Inżynierem pomóc jednej maszynce ale lepiej mieć zasięg na 2 ;]
ja i tak na Front nie dam rady sklekocić dwóch dodatkowych regonów piechty, więc będę miał dwa klocki (GS, Swordy), resztę w zależności od tego co zmaluję, zakład to zakład i zamierzam tą skrzynię piwa wygrać więc najpewniej pójdę w opór strzelania (2x10 kusz, huntsmani, outriderzy), do tego jakieś 2x5 knechty i pegaz do ugryzienia jakichś śmieci i zobaczymy co z tego wyjdzie, jak mi się wykrystalizuje co i jak to wrzucę (więcej strzelania = większa kostkologia, na farcie coś może przejdzie);
Ja teraz w niedziele sproboje cos pograc bez tego tanka 2x5 ko i 2x5 pistoliersow moze skutecznie beda spowalniac i draznic wroga no i oczytwiscie zmniejszac jego szeregi kloc gs i kloc swordow bedzie czekac no i 4 maszynki z inzynierem. zobaczymy
detke mam 14 do gs i chce ich bronic magią a jak nie wyjdzie to mam jeszcze 20 flagusi ktorzy beda odginac od niej szarze.
warto ja uchronic bo potem moze dac az +2 do CR i scignąć ranki
I chyba zdecyduje sie na life
detke mam 14 do gs i chce ich bronic magią a jak nie wyjdzie to mam jeszcze 20 flagusi ktorzy beda odginac od niej szarze.
warto ja uchronic bo potem moze dac az +2 do CR i scignąć ranki
I chyba zdecyduje sie na life
Ostatnio zagralem swoja pierwsza partie w VIII edycje (z Crusem). Empire vs Beastmen.
Moja rozpiska (zasady euro)
Arch-lector, kon, dawn armour, dwurak
10 Rycerzy, sztandar, muzyk, dwuraki
Mag lord i mały mag (lore of shadows i lore of death + dispel scroll i rod of power)
Inżynier
Bsb, sword of might, jednorazowy przerzut save'a i armour of meteoric iron
Mortar
Mortar
Cannon
Cannon
Helstorm
30 Flagelantow
30 Halabardnikow, sztandar, muzyk
30 Halabardnikow, sztandar, muzyk
5 Free Company Figheters (x4)
5 Outriders
5 Outriders
Bitwa skonczyla sie totalna rzezia po obu stronach i w efekcie remisem.
Wnioski:
1)
Z rozpiski wypadaja outriderzy i kawaleria (zbyt duzo punktow, a latwo ich zabic z dowolnego czaru)
Co prawda razem zabili oddzial 30 gorow i dwoch magow, ale 7 rycerzy wyparowalo od obnizenia inicjatywy + pit of shades. Jeden udany 'razor' ktory fartownie zdispelowalem w trzeciej turze i wogole nie dozyliby do konca.
Outridersi sa slabi bo maja move or fire. Jak przeciwnik dobrze gra to praktycznie co runde musisz nimi uciekac. Zamienie ich na pistolierow i zobacze jakie beda efekty.
Imperium ma duzy problem z drobnymi lataczami wroga ala furie/harpie itp Potrzeba czegos mobilnego co byloby w stanie strzelac po obroceniu sie
2) Lore of death zostanie zamieniony na lore of fire badz inny z czarami zadajacymi obrazenia.
Zwykly fireball przydalby sie w kazdej turze. Wydaje mi sie byc czyms niezbednym do odganiania sie przed scoutami/flyerami/fastami itp
3) Flagellanci sa wiecej niz spoko. Z profilu wyjatkowo slabi natomiast dzieki poswiecaniu, ktore moze dac im co runde przerzut na trafienie i ranienie, wyjatkowo dobrze combuja sie z czarami boostujacymi do walki wrecz.
Moja rozpiska (zasady euro)
Arch-lector, kon, dawn armour, dwurak
10 Rycerzy, sztandar, muzyk, dwuraki
Mag lord i mały mag (lore of shadows i lore of death + dispel scroll i rod of power)
Inżynier
Bsb, sword of might, jednorazowy przerzut save'a i armour of meteoric iron
Mortar
Mortar
Cannon
Cannon
Helstorm
30 Flagelantow
30 Halabardnikow, sztandar, muzyk
30 Halabardnikow, sztandar, muzyk
5 Free Company Figheters (x4)
5 Outriders
5 Outriders
Bitwa skonczyla sie totalna rzezia po obu stronach i w efekcie remisem.
Wnioski:
1)
Z rozpiski wypadaja outriderzy i kawaleria (zbyt duzo punktow, a latwo ich zabic z dowolnego czaru)
Co prawda razem zabili oddzial 30 gorow i dwoch magow, ale 7 rycerzy wyparowalo od obnizenia inicjatywy + pit of shades. Jeden udany 'razor' ktory fartownie zdispelowalem w trzeciej turze i wogole nie dozyliby do konca.
Outridersi sa slabi bo maja move or fire. Jak przeciwnik dobrze gra to praktycznie co runde musisz nimi uciekac. Zamienie ich na pistolierow i zobacze jakie beda efekty.
Imperium ma duzy problem z drobnymi lataczami wroga ala furie/harpie itp Potrzeba czegos mobilnego co byloby w stanie strzelac po obroceniu sie
2) Lore of death zostanie zamieniony na lore of fire badz inny z czarami zadajacymi obrazenia.
Zwykly fireball przydalby sie w kazdej turze. Wydaje mi sie byc czyms niezbednym do odganiania sie przed scoutami/flyerami/fastami itp
3) Flagellanci sa wiecej niz spoko. Z profilu wyjatkowo slabi natomiast dzieki poswiecaniu, ktore moze dac im co runde przerzut na trafienie i ranienie, wyjatkowo dobrze combuja sie z czarami boostujacymi do walki wrecz.
outriderami wyjątkowo trudno się gra ale są o niebo mobilniejsi niż zwykłe handgunny czy crossbowy, ja będę klepał grę nimi do samego białego i zobaczymy, zabiorę albo zamienię na mortar i inżyniera, póki co gra nimi mi wychodzi na 0, raz się spiszą raz nie, ale jak idzie pocisk w nich to nie idzie w coś innego a to mi daje chwilę oddechu w fazie magii, gdzie średnio przeciwnik ma o 3 kości więcej, jak ma mniej to się nie głowię i kontruję prawie wszystko a oni żyją
5-tki kawy są niezłe ale w małej ilości, góra dwie a to i tak drogo, ja wystawiać będę jedną i huntsmanów, chłopaki mnie zadziwiają non stop
co do lore of shadow to cóż....jest boski, nic dodać nic ująć, ma wszystko czego potrzeba w imperium, nawet ewakuację dla zagrożonego charaktera
seal się nie mieści przy ograniczeniach na euro, ale rod jest lepszy, docisnąć power poola o dwie kosteczki i rzucić jeszcze jeden czar więcej jest niezastąpione
duże kawy ssą po same kule, niezależnie co mają
GS-y z hate i brzytwą niszczą system, a po ich przejściu nic nie zostaje
swordy dają radę, dzięki wysokiej inicjatywie są częściowo odporni na pitkę czy inne testy I, oprócz tego dają szeregi w walce GS-om, dzięki czemu oponenci szybko tracą steadfasta
doświadczenia z dwóch bitew po-bazyliszkowych, testy trwają
5-tki kawy są niezłe ale w małej ilości, góra dwie a to i tak drogo, ja wystawiać będę jedną i huntsmanów, chłopaki mnie zadziwiają non stop
co do lore of shadow to cóż....jest boski, nic dodać nic ująć, ma wszystko czego potrzeba w imperium, nawet ewakuację dla zagrożonego charaktera
seal się nie mieści przy ograniczeniach na euro, ale rod jest lepszy, docisnąć power poola o dwie kosteczki i rzucić jeszcze jeden czar więcej jest niezastąpione
duże kawy ssą po same kule, niezależnie co mają
GS-y z hate i brzytwą niszczą system, a po ich przejściu nic nie zostaje
swordy dają radę, dzięki wysokiej inicjatywie są częściowo odporni na pitkę czy inne testy I, oprócz tego dają szeregi w walce GS-om, dzięki czemu oponenci szybko tracą steadfasta
doświadczenia z dwóch bitew po-bazyliszkowych, testy trwają
ehh testy z rozpą Karliego zakończone. Z WoC było słabo, w pierwszej turze uciekł mi kloc 40 halabard z magiem lordem od strzału z heleny - 8 ld z re-rollem - dla imperium to za mało. W niedzielę test na turnieju ze szczeciniakami i koszaliniakami czegoś takiego:
Arch Lector of Sigmar @ 328.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Shield
Sword of Might [15.0]
Dawn Armour [35.0]
The Crimson Amulet [20.0]
Van Horstman's Speculum [30.0]
War Altar
Warrior Priest of Sigmar @ 144.0 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Silvered Steel [45.0]
Iron Curse Icon [5.0]
Grey Guardian @ 210.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Battle Wizard of the Bright Order @ 130.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Rod of Power [30.0]
Captain @ 125.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [25.0]
Dawn Stone [25.0]
25 Greatswords @ 280.0 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician Champion
25 Flagellant Warbands (Core) @ 260.0 Pts
Frenzy; Flail Prophet of Doom
39 Halberdiers @ 215.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician Sergeant
39 Halberdiers @ 215.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician Sergeant
Great Cannon @ 100.0 Pts
Great Cannon @ 100.0 Pts
Mortar @ 75.0 Pts
Mortar @ 75.0 Pts
Mortar @ 75.0 Pts
Master Engineer @ 65.0 Pts
oczywiście 2400 ETC
Do halabardników idą bsb i magowie, lektor po środku, flagelanci i gsy zabezpieczają flanki. Dlaczego tak - liczę na lektora z boundem z lighta - może być mocny - magowie dają na maxa z przenoszonymi kostkami - wiadomo, wejdzie;nie wejdzie - life. Zostawiam ze dwie kostki na wypstrykanym przeciwniku i asf z lighta np. na halabardy albo GSy z heatem od priesta.
PS. Jak ktoś powie że do d.. to zabiję - zamówiłem 7 pudełek Halabardników
Arch Lector of Sigmar @ 328.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Shield
Sword of Might [15.0]
Dawn Armour [35.0]
The Crimson Amulet [20.0]
Van Horstman's Speculum [30.0]
War Altar
Warrior Priest of Sigmar @ 144.0 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Silvered Steel [45.0]
Iron Curse Icon [5.0]
Grey Guardian @ 210.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Battle Wizard of the Bright Order @ 130.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Rod of Power [30.0]
Captain @ 125.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [25.0]
Dawn Stone [25.0]
25 Greatswords @ 280.0 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician Champion
25 Flagellant Warbands (Core) @ 260.0 Pts
Frenzy; Flail Prophet of Doom
39 Halberdiers @ 215.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician Sergeant
39 Halberdiers @ 215.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician Sergeant
Great Cannon @ 100.0 Pts
Great Cannon @ 100.0 Pts
Mortar @ 75.0 Pts
Mortar @ 75.0 Pts
Mortar @ 75.0 Pts
Master Engineer @ 65.0 Pts
oczywiście 2400 ETC
Do halabardników idą bsb i magowie, lektor po środku, flagelanci i gsy zabezpieczają flanki. Dlaczego tak - liczę na lektora z boundem z lighta - może być mocny - magowie dają na maxa z przenoszonymi kostkami - wiadomo, wejdzie;nie wejdzie - life. Zostawiam ze dwie kostki na wypstrykanym przeciwniku i asf z lighta np. na halabardy albo GSy z heatem od priesta.
PS. Jak ktoś powie że do d.. to zabiję - zamówiłem 7 pudełek Halabardników
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Skąd ja to znam Mi tak GSy z BSB i kapłanem przy generale uciekają od pierwszej możliwej paniki w co drugiej bitwieWrubel pisze:ehh testy z rozpą Karliego zakończone. Z WoC było słabo, w pierwszej turze uciekł mi kloc 40 halabard z magiem lordem od strzału z heleny - 8 ld z re-rollem - dla imperium to za mało.
Altar jest lepszy bo daje tą cholerną liderkę na 18" a to jest niezły boost
@Wrubel: mało śmieci masz, a właściwie nie masz ich w ogóle, to może boleć z VC-tami czy Mroczniakami, maszyny mogą szybciutko spaść, nie myślałeś nad wywaleniem jednych halabard a daniem jakichś dwóch śmieci (tak tylko pytam)
@Wrubel: mało śmieci masz, a właściwie nie masz ich w ogóle, to może boleć z VC-tami czy Mroczniakami, maszyny mogą szybciutko spaść, nie myślałeś nad wywaleniem jednych halabard a daniem jakichś dwóch śmieci (tak tylko pytam)
Myślałem - ale nad wywalenie GSów, wstawieniem następnych mniejszych halabard i detachmentów jako właśnie śmieciuchów - halabardnicy wychodzą nawet lepiej od GSów momentami - są tańsi, biją niewiele słabiej, ale za to z większą ilością ataków a i tak stuborn jest od masy. Żeby coś przetrwało z mroczniakami to musi to być albo kawa z 1+sv albo musi być tego dużo - a to pociąga koszt. No takie dylematy - zobaczymy. Żal mi pegazisty ale pkt nie starcza. Mam nadzieję że min. dwa pociski ( fire i light )załatwią część scautów i takich tam.
Ja bym w Twojej rozpie zmienił jednak 40 halabarników na jedną 19, do niej magów w tym jednego z ironcurse icon. I tak ten klocek nie będzie walczył więc nie potrzeba aż 40szt. Granei tym na WoC może faktycznie być niezbyt łatwe, zwłaszcza jak mu się uda jeszcze rzucić -3Ld z deatha. Obecnie w rozpie też zacząłem grać bez scrolli a na dużym magu luckstone. Póki co ładnie się spisywało. Herosi samopas dają nieźle radę Np. BSB z dawn stone, SoM i Dragon Helm na koniku samopas Teraz już tak dużo cannonów ani bolców nie ma (zresztą od bolca można mieć ładnego covera za swoimi oddziałami) a jak są to przynajmniej nie naparzają po naszych cannonach więc jakoś to idzie... Inżynier się spłacał. Magia light przy piechocie też Flagusie z Ws10 i I10 wymiatają, tylko trzeba mieć ich pełną 30 - większe szanse że dożyją końca gry.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Zagram jeszcze test. BsB jest piękny - moje sukcesy nim to np. hydry - zatrzymuje je na 100% a w szarży może pokusić się o złamanie, szarża na 3 rezordonty - przyjął na klatę cały stand and shoot - który w ich przypadku jest moc i pogonił. Scarveterani - również jego przyjaciele.
Co do rozpiski to punkty - punkty; brakuje tak jeszcze ze 100
Co do rozpiski to punkty - punkty; brakuje tak jeszcze ze 100
Wiadomo Wrubel, 2400 to najgłupszy z możliwych formatów na tą edycję, ja osobiście BSB konnym gram cały czas, ale waham się przed Białymstokiem, czy pieszego, żeby trzymał się przy klockach, czy konnego, w tandemie z Pegazem mogą zdziałać sporo, począwszy od rozkręcenia Wraithów czy cóś
jakieś porady?? zbyt wiele wymienić nie moge bo rozpa gotowa prawie i muszę zmieścić się w terminie z malowaniem (i zakładem)
jakieś porady?? zbyt wiele wymienić nie moge bo rozpa gotowa prawie i muszę zmieścić się w terminie z malowaniem (i zakładem)
Po prawie rocznej przerwie wracam do grania w WFB oczywiscie starym dobrym imperium. po zapoznaniu sie z nowa ed wyszlo mi cos takiego co sadzicie ? ?
LORD:
GM 220 pts
SoP Dawn armour
MAG 4LV 265
chaneling stuff
Dispell scroll
HEROS
Ksiadz 138
kon,barding, SOM, ES
inzynier hohland 87
mag lv2
Dispell scroll
CORE
10x kusze 80
20x kusze 160
30xSwordsmeni 205
FCG
KO x10 290
FCG, baner + D3 szarzy
SPECIAL
Inner circle 10x 345
FCG, sztandar z AP
2x mortar 150
2x armata 200
RAR
helstorm 115
RAZEM 2400 na zasadac heuro
Odrazu zaznacze ze mam watpliwosci czy nie lepiej wystawic kusznikow 2x10 oraz czy helstorm da rade. Tak samo wacham sie czy na KO i IC dac gw czy lance.
LORD:
GM 220 pts
SoP Dawn armour
MAG 4LV 265
chaneling stuff
Dispell scroll
HEROS
Ksiadz 138
kon,barding, SOM, ES
inzynier hohland 87
mag lv2
Dispell scroll
CORE
10x kusze 80
20x kusze 160
30xSwordsmeni 205
FCG
KO x10 290
FCG, baner + D3 szarzy
SPECIAL
Inner circle 10x 345
FCG, sztandar z AP
2x mortar 150
2x armata 200
RAR
helstorm 115
RAZEM 2400 na zasadac heuro
Odrazu zaznacze ze mam watpliwosci czy nie lepiej wystawic kusznikow 2x10 oraz czy helstorm da rade. Tak samo wacham sie czy na KO i IC dac gw czy lance.
Ostatnio zmieniony 4 mar 2011, o 12:10 przez Zbik666, łącznie zmieniany 2 razy.
Ograniczenia ETC
"Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice"
jeżeli grasz na etc to masz nielegalną ilosć inżynierów z gołębiami w rozpie - w tej powinien być jeden eng i to bez gołębi
i nie wiem jak to jest z tymi dispell scrollami i ile ich można mieć
na ko i ic lance, na ic sztandar dający flejmy lub +1 ld i księdza - inaczej są plewni.
gm i ksiądz słabo złożeni
Brakuje mi tutaj bsb - na 8 ed daje duży +
"Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice"
jeżeli grasz na etc to masz nielegalną ilosć inżynierów z gołębiami w rozpie - w tej powinien być jeden eng i to bez gołębi
i nie wiem jak to jest z tymi dispell scrollami i ile ich można mieć
na ko i ic lance, na ic sztandar dający flejmy lub +1 ld i księdza - inaczej są plewni.
gm i ksiądz słabo złożeni
Brakuje mi tutaj bsb - na 8 ed daje duży +
Ostatnio zmieniony 4 mar 2011, o 12:21 przez rob, łącznie zmieniany 5 razy.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Inżynier z gołębiem zjada slot WM, więc mając rakietnicę, dwa moździerze i dwa działa nie zmieścisz już takiego pana.An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
10 kusz nic nie zrobi - jak chcesz to wstaw kuszoli do jednego regonu - 30 powinno ustać jakąś szarżę, jeżeli będą w zasięgu Ld genka - w co wątpię bo widzę, że twój genek będzie śmigał po stole w kawie. Ludzie teraz grają na Arczi + WAltar, który jest Large Target więc daje Ld na 18 cali - to duży plus dla imperium. kawa Ko w corach będzie słaba bo lepiej jest dopakować główny oddział z GM i priestem
ja kombuję taka rozpę
lord :
arczi z lusterkiem
mag z rodem i orbem
hero:
bsb
konny ksiądz
mały mag lub eng
core
swordy (30)
flagusie(10)
kawa (10 z księdzem)
special:
gsy (z arczi i bsb)
2 działa
2 mortary
rare:
flagusie (10) i tank
flagusie robią za swarmy i mają stać przez jedną turę - rozpa w trakcie kombowania - przydałby się drugi arczi na altarze ale lepiej się za mocno na czary nie wystawiać w tej edycji są mega mocne a i szczerze mówiąc trzeba się nastawić na co najmniej jeden na turę nie do obronienia.
ja kombuję taka rozpę
lord :
arczi z lusterkiem
mag z rodem i orbem
hero:
bsb
konny ksiądz
mały mag lub eng
core
swordy (30)
flagusie(10)
kawa (10 z księdzem)
special:
gsy (z arczi i bsb)
2 działa
2 mortary
rare:
flagusie (10) i tank
flagusie robią za swarmy i mają stać przez jedną turę - rozpa w trakcie kombowania - przydałby się drugi arczi na altarze ale lepiej się za mocno na czary nie wystawiać w tej edycji są mega mocne a i szczerze mówiąc trzeba się nastawić na co najmniej jeden na turę nie do obronienia.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.