Pytania początkujących i niepewnych 2

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

Zablokowany
Homior
Pseudoklimaciarz
Posty: 26

Re: Pytania początkujących i niepewnych 2

Post autor: Homior »

Gdzie lepiej jest wrzucić BSB? Do mistrza na pegazie czy do kotła?

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Zależy od rozpiski. W najczęściej wyżyłowanych złożeniach siedzi sztandar na pegazie 8)

Homior
Pseudoklimaciarz
Posty: 26

Post autor: Homior »

dzięki

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

1. wszystkie hity przeciwko modelowi kotła rozpatrujemy przeciwko ww hagi?
2. czy muzyk przy oddziale z którego zostało 25% bazowej wielkości przy rally fleeing units dodaje +1?
3. czy można szarżować np pegazistą na jednostkę (2 szeregi po 5 modeli), w taki sposób żeby stykać się tylko i wyłącznie z 1 modelem (to że suport będzie to wiem :)) ? czy zawsze szarżuje tak aby się dwóch stykało, ewentualnie więcej jeśli mają mniejsze podstawki?

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

1. Jest w erracie... wszystkie ataki idą na staty hagi, 2 pierwsze woundy spadają załogatki, 2 kolejne haga
2. Hmm pewny nie jestem bo nie mam teraz RB ale wydaje mi się że to zbieranie to nie zbieranie na ld 2 tylko na wyrzuceniu 2 oczek więc muzyk nic nie daje.
3. Musisz dostawić się tak by walczyło jak najwięcej modeli

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

Ostatecznie się upewnię.

Obrazek

p - jak pegaz
k - jak kloc

1 - nigdy
2 - zawsze gdy tylko możliwe

tak?

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Tak, na róg możesz dostawić tylko jeśli oddział już z czymś walczy i nie ma jak dostawić inaczej

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

1. a jeśli w wyniku szarży wyrzuciliśmy TYLKO tyle oczek żeby ustawić się jak na pierwszym obrazku?
to mimo wszystko i tak się dostawiamy do możliwie największej ilości modeli przesuwając pegaza w tym przypadku w lewo?

z innej beczki:
2. czy w jednostkę (3 szeregowe, champion, hero) w którą było skierowane 6 ataków, bez deklarowania żadnych ataków na hero. i zakładając że wszystkie trafią i zranią, schodzi:
a) 3 szeregowe, champion i hero (2 wounds)
b) 3 szeregowe, champion i dwie rany są tracone i nie wchodzą do CR.

inaczej mówiąc czy jeśli chcemy zdjąć komuś hero/lorda stojącego w jednostce TRZEBA zadeklarować w niego X ataków?

i jak sytuacja się ma na strzelanie?

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

2. Dobre pytanie :wink: , też sie chce dowiedzieć

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

1. Masz darmowy wheel na początki i na końcu ruchu więc możesz się zmaksymalizować nawet jeśli doszedłeś tylko kantem
2. Giną szeregowi i champion. Przy strzelaniu jeśli było 6 trafień każdy dostaje po jednym a właściciel oddziału decyduje w co idzie 6 trafienie

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

oak pisze:1. a jeśli w wyniku szarży wyrzuciliśmy TYLKO tyle oczek żeby ustawić się jak na pierwszym obrazku?
to mimo wszystko i tak się dostawiamy do możliwie największej ilości modeli przesuwając pegaza w tym przypadku w lewo?
Mierzysz odległość między dwoma najbliższymi punktami oddziałów - jak wyrzucisz kostkami dokładnie tyle to szarża się udaje - masz prawo zrobić darmowego wheela (do 90 stopni) by wprowadzić jak najwięcej modeli do walki. Jak już dotkniesz jednostki wroga swoim oddziałem możesz zrobić kolejny wheel by się "dostawić"
oak pisze: z innej beczki:
2. czy w jednostkę (3 szeregowe, champion, hero) w którą było skierowane 6 ataków, bez deklarowania żadnych ataków na hero. i zakładając że wszystkie trafią i zranią, schodzi:
a) 3 szeregowe, champion i hero (2 wounds)
b) 3 szeregowe, champion i dwie rany są tracone i nie wchodzą do CR.
Odpowiedź b jest poprawna
oak pisze: inaczej mówiąc czy jeśli chcemy zdjąć komuś hero/lorda stojącego w jednostce TRZEBA zadeklarować w niego X ataków?
tak
oak pisze: i jak sytuacja się ma na strzelanie?
Jak ten oddziałek dostanie np 5 trafień z łuku to każdy model dostaje jedno trafienie, jak trafień jest mniej (np 3) to gracz kontrolujący oddział decyduje jak rozkłada się trafienia. Jak trafień jest np 7 to każdy model dostaje jedno trafienie i dodatkowe dwa wybrane modele dostają po kolejnym trafieniu.
W przypadku trafienia templatką dostają wszystkie modele nią przykryte.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Ad2. Jeżeli to jest w CC Musisz deklarować które twoje modele atakują w które modele przeciwnika (ilu po zwyklych, ilu w czempiona i ilu w herosa) oczywiście atakować mogą tylko te modele które się stykają. NP:
:| -zwykly
:) -czempion
:mrgreen: -heros
:twisted: -twoje modele

:| :| :| :) :mrgreen:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

możesz zadeklarować że dwa twoje modele walą po zwykłych, jeden w czempiona i trzech w herosa. Ale możesz też zadeklarować że 4 w oddział, jeden w czempiona i jeden w herosa.

jeśli to jest strzelanie to w tym przypadku jaki podałeś z machin templatkowych można deklarować strzał w herosa i nie przysługuje mu LoS!
A jeśli są to zwyczajne strzały ( strzela coś co używa BSa) to możesz deklarować tylko strzał w Oddział, nie możesz w herosa. Hity są wtedy rozdzielane max. po równo a nadmiar rozdziela właściciel oddziału. Np:. w oddzial 3 zwyklych, czempion +heros strzelają kusznicy, trafiają 5 razy więc każdy dostaje po jednym trafieniu (3 hity idą w zwyklych, 1 w czempiona, 1 w herosa). jeśli ci sami kusznicy trafią 9 razy to każdy dostaje po 1 hicie a 4 hity rozklada gracz który kontroluje unit który dostaje hity, ale musi rozlożyć możliwie po równo. Czyli może np. rozłożyć tak by 6 hitów leciało w zwykłych, dwa w czempiona i jeden w herosa.

kurde ludzie to wszystko jest w rulebooku :evil:
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Widzę ze standardem staje się 30 Korszaży w hordzie ze szmata frenzy, dlaczego nie wystawiacie ich z ręcznymi kuszami ?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

bo nic nie robią a zmniejszają potencjał korsarzy w CC.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

40 strzałów na 5+ bądz 20 na 4+ w stand and shot z sila 3 to nic ??? Cena to 10 ataków mniej......

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

Waldi pisze: Mierzysz odległość między dwoma najbliższymi punktami oddziałów - jak wyrzucisz kostkami dokładnie tyle to szarża się udaje - masz prawo zrobić darmowego wheela (do 90 stopni) by wprowadzić jak najwięcej modeli do walki. Jak już dotkniesz jednostki wroga swoim oddziałem możesz zrobić kolejny wheel by się "dostawić"
miałem taką sytuację że przeciwnik robił najeżdżanie. i najechał (po prostej) na praktycznie sam prawy rożek mojej jednostki.
i w takiej sytuacji:
a) też należy przesunąć cały jego oddział w lewo (patrząc z mojej perspektywy) w taki sposób żeby jak najwięcej modeli się stykało?
b) jeśli on nie może się przesunąć w lewo (np. teren niedostępny) to ja przesuwam się do niego jednostką w prawo?

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Raamiel pisze:40 strzałów na 5+ bądz 20 na 4+ w stand and shot z sila 3 to nic ??? Cena to 10 ataków mniej......
Ja tam wolę 10 ataków.

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

Pytanie: jak poruszają się harcownicy? Muszą się obracać itp jak inne jednostki?

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

oak pisze: miałem taką sytuację że przeciwnik robił najeżdżanie. i najechał (po prostej) na praktycznie sam prawy rożek mojej jednostki.
i w takiej sytuacji:
a) też należy przesunąć cały jego oddział w lewo (patrząc z mojej perspektywy) w taki sposób żeby jak najwięcej modeli się stykało?
b) jeśli on nie może się przesunąć w lewo (np. teren niedostępny) to ja przesuwam się do niego jednostką w prawo?
Najeżdżanie robi się tak samo jak w przypadku szarży (czyli wheel do 90 stopni i "dostawianie") - zobacz rysunek na 58 stronie.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

woolfik pisze:Pytanie: jak poruszają się harcownicy? Muszą się obracać itp jak inne jednostki?
Rulebook str.77
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Zablokowany