Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: zembol »

Takie pytanie się pojawiło na forum lizakowym i w sumie chyba przydałoby się w tej kwestii uściślenie:
- jaką wysokość wg VLOS ma slaan w trakcie rzucania czaru?

Zgodnie z nowym faqiem:
Slann Mage-Priests, Guardians
Change “Because of this, his line of sight is worked out as if
the Mage-Priest himself were a large target” to “Because of
this, assume the Mage-Priest is floating just above the heads of
the models in his unit when working out his line of sight.”
Kwestia ma spore znaczenie.
Czy jest to:
1. poziom 1, ale front rank mu nie zasłania
2. poziom 2
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

wedlug FAQ'a lewituje nad glowami swojej jednostki czyli nie moze miec poziomu 1.
pytanie wiec powinno byc czy poziom 2, czy poziom 3.
biorac pod uwage wczesniejsze zdanie to wczesniej byl LT. wiec imho gdzies na tej wysokosci powinien latac. ale to sugeruje sie zdaniem z RB.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Morsereg pisze:wedlug FAQ'a lewituje nad glowami swojej jednostki czyli nie moze miec poziomu 1.
pytanie wiec powinno byc czy poziom 2, czy poziom 3.
biorac pod uwage wczesniejsze zdanie to wczesniej byl LT. wiec imho gdzies na tej wysokosci powinien latac. ale to sugeruje sie zdaniem z RB.
Dla mnie "just above" sugeruje, że nie jest wyższy od zwykłej piechoty. Jako gracz lizardmeński nie obraziłbym się, gdyby było po staremu (LT) :)
Czy ktoś z LS może zabrać głos w tej sprawie? Czy jest szansa na uściślenie tego przed BoB?
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Just above nie odnosi się do jego wierzchu tylko spodu, jest wedle los-a poziomu 3 bo był kiedyś ekwiwalentem LT.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

kudłaty pisze:Just above nie odnosi się do jego wierzchu tylko spodu, jest wedle los-a poziomu 3 bo był kiedyś ekwiwalentem LT.
Czemu 3 a nie 2?
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

zembol pisze:
kudłaty pisze:Just above nie odnosi się do jego wierzchu tylko spodu, jest wedle los-a poziomu 3 bo był kiedyś ekwiwalentem LT.
Czemu 3 a nie 2?
Właśnie?
Gdyby miał mieć 3 to by mu nie zmieniali zasady...
Prawda?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

3 bo widzi jak large target, zasadę zmienili z myślą o true lossie żebyś wiedział jak go sobie do true lossa ustawić żebyś się mógł nachylić nad stołem i ocenić. Nie wiem czy wiecie ale VLOS jest home rulem i GW pisząc swoje rzeczy go nie uwzględnia, stąd argument słaby. Prawda?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Opacznie mnie zrozumiałeś...
Nie chodziło mi o info w oficjalnym faq-u o jego wielkości 3.
Wg mnie powinni mu zostawić zasadę LT + fluffowe pierdzenie, że unosi się nad głową templi do looknięcia z główki...
Mimo wszystko żabka i tak jest większa niż temple więc pociągnięcie los-a nie było by problemu...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Zobaczcie co daje w 8 edycji zasada large target to zrozumiecie dlaczego mu ją usunięto, po za tym głupio żeby lewitujący slann miał być mniejszy od Vargulfa czy warshrine'a skoro po ustawieniu go na templach jest wyższy od stegadona.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16598
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie jest wyzszy od stegadona.
GW zwalilo sprawe nie piszac jaka ma wielkosc gdy zaczyna rzucac czary.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Ziemko, GW po prostu zrobiło TLOS :roll:
Nie muszą już pisać o wielkości modeli. To tylko w Polhammerze potrzebne są takie uściślenia.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Miałem dziś na turnieju taką sytuację (patrz rys) - latacza szarżuje wroga 1.
Jeden z graczy bardzo się upierał, że taka szarża jest niemożliwa, ponieważ latacz musiałby dostawić się przynajmniej do połowy podstawki wroga 1 (czyli, że sam narożnik nie wystarczy do szarży) i że jest to w uściśleniach. Gdy po USC sięgnęliśmy wskazywał na następujący zapis:
Trudne do dostawienia szarże.
Dostawiając szarżę, wpierw dostawiamy (domykamy drzwi) oddziałem szarżującym. Jeśli nie
jest to możliwe, dostawiamy oddział zaszarżowany (patrz str.22). Jeśli dostawienie szarży w
ten sposób nie jest możliwe, szarża traktowana jest jako nieudana. Przestawianie innych
jednostek lub terenu, by dostawić szarżę, nie jest dozwolone. Samo dotknięcie rogiem
oddziału szarżującego przez szarżowany nie wystarczy, by uznać szarżę za udaną
po dyskusjach z Kudłatym na Mackach rozumiem, że wytłuszczone zdanie odnosi się do zanegowania rulebookowej definicji szarży, która mówi wyłącznie o dotknięciu podstawki podstawką (nawet w sytuacji zasłaniania przez inne oddziały i braku możliwości domknięcia drzwi) i jest logiczną kontynuacją całego paragrafu (zabrania przestawiać terenów i jednostek aby szarżę umożliwić).

Ostatecznie szarże zasędziowałem jako jak najbardziej możliwą (dostawia się prawidłowo we właściwej strefie bez konieczności przestawiania czegokolwiek). Gracz jednak był tak pewien swojej interpretacji, że wolę zapytać czy może ja coś przeoczyłem?

Obrazek
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

mógł być jedynie problem przy lądowaniu. z tego co wyczytuje z rysunku to nie masz gdzie wylądować. latacz też zachowuje się jak zwykła jednostka z tym wyjątkiem, że swój ruch traktuje jak po open ground. tak więc wheel, lot, ląduje i domyka.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Jak najbardziej prawidłowo, jeżeli jest wstanie dostawić się jakąkolwiek częścią podstawki (nawet 1mm) i nie ląduje na przeciwniku, szarża jest najbardziej ok. Maksymalizacja modeli czy dostawianie monstera większością podstawki nie mogą powodować niemożliwości szarży.

Z tym dotknięciem samego rogu chodzi o sytuacje gdzie nie ma żadnych szans się wyrównać ale może jakimś fuksem rogiem musnąć. Zapis ten po prostu jest uproszczeniem, gdyby go nie było, wtedy trzeba by zrobić x klaryfikacji, kogo jak i dlaczego przestawiać.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

kudłaty pisze:Z tym dotknięciem samego rogu chodzi o sytuacje gdzie nie ma żadnych szans się wyrównać ale może jakimś fuksem rogiem musnąć. Zapis ten po prostu jest uproszczeniem, gdyby go nie było, wtedy trzeba by zrobić x klaryfikacji, kogo jak i dlaczego przestawiać.
Tak też myślałem, thx.

@Lidder: na stole to wyglądało troszkę inaczej, nie było wątpliwości z lądowaniem.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Post autor: Tutajec »

ważne jest to aby close the door nie zaczynało się kiedy jesteś nad przeciwnikiem, ponieważ musisz dotknąć przeciwnika a lecąc przecież olewa się zasada 1 inch appart itd. imho
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

runepriest pisze:a lecąc przecież olewa się zasada 1 inch appart
Nie no, lecisz cal nad nimi :wink:

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Post autor: Tutajec »

a no tak zapomniałem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Fire the DD as a stone thrower. However no template is used. Instead, place the flying DD Goblin model on the target point, and then roll for scatter as you would for a stone thrower. After doing this, you may roll a d6 and move the DD Goblin model by that many inches in any direction. If any units are touched by the DD's base, then each must take D6 S5 hits with no armour saves allowed.
nowy book do orków

kto dostaje, wszyscy na linii od punktu a przed scaterowaniem o d6 do punktu b, czy tylko unity w punkcie b?

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

W punkcie b
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Zablokowany