opis vanhelsa mówi o normalnym ruchu, ale nadal było by to w tej samej turze, czego zabrania RBa garrison unit can exit a building in their remaining moves sub-phase, though not in the same turn that it garrisoned the structure
Pytania co do Vc
Moderator: misha
Re: Pytania co do Vc
moim zdaniem nie, str 127 abandoning building
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Masz rację August. Tylko za te 20pts dostajesz jedną radę więcej i jeden atak więcej. Generalnie w tej edycji jeżeli oddział w większości znajduje się, za innym oddziałem osłaniającym to już mają covera. Nie musisz kampić całego oddziału za batami. Baty są dla mnie do innych zadań i wilki są do innych zadań. Ustawione w kresce mogą się poruszać z powodzeniem tak, że nie tracisz na reformach. Batzy owszem - mogą zostać przeniesione na dowolną flankę w jedną turę. W moim przypadku grając na 2x5 wilków i 2x3(lub4)batach zamiana wszystkich wilków na baty wychodzi imo zbyt drogo... Wilki zbierają taki sam ostrzał co baty - czasem nawet w pierwszej kolejności w nie celują. Problem u Ciebie widzę jest tylko jeden... trzeba od razu przy rozstawianiu się ocenić gdzie wilki będą przydatne. Ja jeszcze tego w pełni nie potrafię ale nie skreślałbym wilków porównując ich do tych z 7-ej edycji. Wprowadzają inny element taktyki oraz dają większe pole do manewru gdy najzwyczajniej szkoda Batów.August pisze:Wilki, gdy tylko straciły fast cavalry są szybkie ale tylko do przodu i w swojej orginalnej formacji. W każdym innym kierunku, pomijając naturalnie wheel, ich efektywy ruch wynosi tyle co popychaczka czyli 8". W efekcie nadają się tylko do tego co napisałeś - do odginania.. w dodatku tylko oddziałów w swojej przedniej strefie. Nie przerzucisz ich szybko z flanki na flankę albo między oddziałami bo nie mają już darmowej reformy.
Gdy były fastem i miały reformy miały sporo zastowowań. Teraz są do niczego. Gdyby chociaż liczyły się do core..
Baty zaś, płacąc 20p więcej mają kolosalnie wręcz większą mobilność. Ich ruch w każdym kierunku to 20", z dowolną ilością reform przy tym. Mają o 1 więcej A i W. Turdniej je trafić strzelaniem.
Jak blokują? Ano tak samo jak wilki. Podrzucając je pod dowolny oddział wiesz mniej więcej jak się ten oddział zachowa ustawiając własne szarże. Tyle, że baty mogą to robić wszędzie, wilki tylko tam gdzie pierwotnie je postawiłeś.
Nie wiem co wolisz bardziej poświęcać. Faktem jest że 2x3 batów to 40p więcej od 2x5 wilków jednak zostosowań mają o wiele więcej.
1) odginanie szarż@August jak ty Baty wykorzystujesz?
2) hard cover dla oddziałów
3) ściąganie na siebie ostrzału (wtedy nie otrzymują go oddziały)
4) wyciąganie frenzy
5) przyblokowywanie oddziałów
6) mobilność (zagrażanie maszynom, bohaterom itp.)
Niby to samo mogą wilki, jednak tracąc fast cavlary są za wolne i często bardziej przeszkadzją niż pomagają.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Jeżeli gra Ci się z wilkami dobrze to nie ma co z nich rezygnować.. u mnie niestety wilki kilka razy bardziej przeszkodziły niż pomogły bo nie mogą szybko usunąć się z miejsca robiąc wolną drogę armii. Kreska również jest problematyczna obecnie - po pierwsze ciężko nią wheelować (wampiry są zawsze ciasno wystawione) i w ogóle ruszyć bez darmowej reformy jaką dawniej miały, po drugie wymaga championa co robi z wilków oddział tylko o 10p tańszy od 3 batów.
Z oceniam przydatności wilków jest ten problem, że często masz mniej wystawień niż przeciwnik albo ma on oddziały scoutów i zwyczajnie takiej oceny nie jesteś w wstanie dokonać. W praktyce wystawia się wtedy wilki po obu flankach - a gdy okazuje się, że jedne spadają to już nie zastąpisz ich drugimi bo nie są zbyt manewrowne. Swoją drogą, przy obecnych zasadach wilki powinny kosztować maks 6p albo liczyć się do core by być przydatne.
Mieszczą Ci się 2x5 wilków i 2x3 batów?
Z oceniam przydatności wilków jest ten problem, że często masz mniej wystawień niż przeciwnik albo ma on oddziały scoutów i zwyczajnie takiej oceny nie jesteś w wstanie dokonać. W praktyce wystawia się wtedy wilki po obu flankach - a gdy okazuje się, że jedne spadają to już nie zastąpisz ich drugimi bo nie są zbyt manewrowne. Swoją drogą, przy obecnych zasadach wilki powinny kosztować maks 6p albo liczyć się do core by być przydatne.
Mieszczą Ci się 2x5 wilków i 2x3 batów?
Mam takie pytanko, bo różne teorie słyszałem na ten temat :
Overrun przeciwnik może zrobić tylko jak rozbije nasz oddział w pień. A jeśli nie wybije wszystkich modeli w walce wręcz ale nasz oddział się posypie wynikiem walki to może robić overrun czy nie ?
Overrun przeciwnik może zrobić tylko jak rozbije nasz oddział w pień. A jeśli nie wybije wszystkich modeli w walce wręcz ale nasz oddział się posypie wynikiem walki to może robić overrun czy nie ?
Na ETC spokojnie. Więc dlatego mówię, że się spisują. Wilki mam tylko i wyłącznie do jednego celu. Baty raczej wylatują zza piechoty.August pisze: - a gdy okazuje się, że jedne spadają to już nie zastąpisz ich drugimi bo nie są zbyt manewrowne. Swoją drogą, przy obecnych zasadach wilki powinny kosztować maks 6p albo liczyć się do core by być przydatne.
Mieszczą Ci się 2x5 wilków i 2x3 batów?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
6 zobacz FAQ do VC i Acursed Armour np. działanie analogiczne imo
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Na stronce jest jak byk, że to ureleased lecz chciałbym się upewnić ponieważ mam wrażenie, że to Vamp z mordheim...
http://www.collecting-citadel-miniature ... rdsman.jpg
Mam tego Vampa i stąd pytam czy to faktycznie ten...
http://www.collecting-citadel-miniature ... rdsman.jpg
Mam tego Vampa i stąd pytam czy to faktycznie ten...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Ma WS6 ale jeżeli Vamp ma fencers Blade to wtedy daje WS10 ale to musiałby być duży wamp...JarekK pisze:MAM PYTANIE: czy jeżeli w oddziale gwardii mam lorda i zwykły wampir da hełm gwardii to lord ma jaki WS?? 7 czy 6?
Będę z Chosenami i innym śmieciowym Wochem na 2-óch shrinach testował vampa na hellce i tylko 2x3 Fellbaty... zobaczymy jak to będzieAugust pisze:Cóż, mi brak punktów na jedno i drugie - na dwóch turniejach w Sz. grałem na wilkach z bardzo średnim rezultatem. Zamiana ich na baty to jak przesiadka z małego fiata w mercedesa .
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Daw pisze:Na stronce jest jak byk, że to ureleased lecz chciałbym się upewnić ponieważ mam wrażenie, że to Vamp z mordheim...
http://www.collecting-citadel-miniature ... rdsman.jpg
Mam tego Vampa i stąd pytam czy to faktycznie ten...
to nie wampir z mordheim
To przecież zwykły von Carstein mounted, sam go miałem.
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1160058
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1160058
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.
Ja na razie mam pegaza bretońskiego, pewnie kiedyś usiądę i go ładnie skonwertuję.
Można próbować z tym:
Morathi:
Można próbować z tym:
Morathi: