8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: KrzysiekW »

Ale to chyba Durin coś źle zrozumiał, albo my się teraz nie rozumiemy. :)
Mounty z których "nie można spaść": juggery, dyski, demonic mounty, palanquiny, pegazy, dostają wszelkie bonusy z marków. Dodatkowe ataki itp.
toto też nie powinno mieć dodatkowych ataków, będąc ujeżdżanym przez bohatera z frenzy. :)

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

poda ktoś pełny cytat marka ....?
Obrazek
T

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Mam takie pytanie.
Wchodząc oddziałem do budynku, mogę go opuścić w tej samej turze z popychaczki VC'towej?
Obrazek

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Jasiuuu pisze:poda ktoś pełny cytat marka ....?
A model with the mark of Khorne is subject to frenzy.

No less, no more. :)

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Lidder pisze:
JaceK pisze:Deklarując ucieczkę na drugi oddział, deklarujesz ją również na pierwszy.
S&S pewnie też?
JaceK pisze:Po drugie, jeżeli kolejność będzie odwrotna, już tego nie zrobisz - na pierwszy zadeklarujesz flee, ale na Demonetki już nie będziesz mógł i dasz hold.
A to chyba rodzynek.
A wydusisz z siebie coś więcej czy ograniczysz się do tych czytelnych inaczej półsłówek?
Dziękuję.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Skoro "model" dostaje frenzy to zarówno jeździec jak i koń. Co tu kombinować? Można się ewentualnie monstera przyczepić.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

JaceK pisze:A wydusisz z siebie coś więcej czy ograniczysz się do tych czytelnych inaczej półsłówek?
Dziękuję.
Z przyjemnością :)
JaceK pisze:Deklarując ucieczkę na drugi oddział, deklarujesz ją również na pierwszy.
To, że zadeklarowałem flee na 2. nie znaczy, że przy 1. zmieniła się deklaracja. Oddział po prostu teraz ucieka, czemu - nieważne.
JaceK pisze:Po drugie, jeżeli kolejność będzie odwrotna, już tego nie zrobisz - na pierwszy zadeklarujesz flee, ale na Demonetki już nie będziesz mógł i dasz hold.
Po deklaracji flee każda następna deklaracja to flee, icona tego nie łamie. "they may not voluntarily flee"

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

:mrgreen:
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

X.Maciek pisze:Skoro "model" dostaje frenzy to zarówno jeździec jak i koń. Co tu kombinować? Można się ewentualnie monstera przyczepić.
Tak, model dostaje 1 atak. Wybierz sobie komu chcesz go przydzielić: dla jeźdzca czy konia ;p
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Karli pisze:
X.Maciek pisze:Skoro "model" dostaje frenzy to zarówno jeździec jak i koń. Co tu kombinować? Można się ewentualnie monstera przyczepić.
Tak, model dostaje 1 atak. Wybierz sobie komu chcesz go przydzielić: dla jeźdzca czy konia ;p
Koleś na smoku dostaje dwellersów, wybierz sobie co testuje. :)

Pojechany WoCh, nienawidzę go. LS nieobecna chwilowo. Przysiądę nad tym, tym razem na poważnie. Ogarnę się tylko po imprezie i do pracy!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

e sam się o to już pytałem kiedyś w odniesieniu do min Blood Knightów i Savage Ork Boyzów i napisaliście tutaj, że BK czy Boyzi tylko góra ma +1A, ale Mark Khorna daje całemu modelowi, więc nawet konie dostają +1 atak, tak samo ma się rzecz w przypadku sztandarów dających Frenzy, unit oznacza cały unit łącznie z mountami.

Coś tu jest do uściślania jeszcze czy chcecie to oficjalnie zapisać? 8)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

X.Maciek pisze:Skoro "model" dostaje frenzy to zarówno jeździec jak i koń. Co tu kombinować? Można się ewentualnie monstera przyczepić.
Eee, model nazywa się Maruder Horseman. Nie nazywa się Maruder and his Faithful Horse. To Maruder Horseman zyskuje frenzy, które się wg rulebooka nie przenosi na mounta ;)
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Tak naprawdę żeby góra miała frenzy a dół nie to trzeba dać kosę dającą frenzy bearerowi. Wynika to z tego że niemal wszędzie jest wpisane model co wobec obecnego zapisu daje frenzy mountom też. Wcześniej faktycznie udzieliłem błędnej odpowiedzi za co przepraszam. W kwestii wpisania tego do uściśleń, to nie wiem czy jest sens skoro niemal wszędzie jest model, a broń dająca frenzy delikatnie mówiąc nie jest rozchwytywana.

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Nie rozumiem czemu biorąc sztandar z Frenzy +1A dostają i mounty i góra a wykupując oddziałowi MoK już nie? Przecież na konia nie wsiada wkurzony jeździec (jak to się ma w przypadku Savage Orków na dzikach) ale cały unit jest naznaczony przez Boga Krwi - tak jakby byli pod szmatą z frenzy imo

Co innego w przypadku Herosa z MoK - on już nabuzowany wykupuje sobie monstera, która marku nie dziedziczy - jeśli cokolwiek wnosi do dyskusji to ja tak to interpretuje
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

To, że spychologia nie przenosi się na mounta to "nowość" jednak musicie wczytać się dlaczego tak się dzieje. Frenzy ma cały model jeśli któraś z części posiada tą zasadę. Jednak dodatkowy atak przysługuje tylko tym częściom, które tą zasadę bezpośrednio posiadają.

Koniki Blood Knightów nie mają dodatkowego ataku, bo konie nie mają tej zasady. Jednak inaczej jest w przypadku wykupywania marka na konnicy chaosu. Model dostaje frenzy, ale trzeba tu się zastanowić które części bezpośrednio posiadają tą zasadę, aby określić komu przysługuje +1A. Odp nie może być inna jak: każdy. Czemu ma dostać tylko jeździec/koń skoro, są one nierozłączne od samego początku?
Dalej. Heros kupując mark ma dostęp do nowych chowańców. Mamy więc kolejność: wykupienie marka, wykupienie mounta (jeśli ktoś tu się przyczepi do tego "neutralnego" mounta to zabije :P ). Tylko heros dostaje +1A. Wiem, że to dziwne, ale podobne dziwactwo jest z KB (patrz post wcześniej). GW uznaje takie coś więc śmiało możemy taką interpretację przyjąć. Nie wiem czy to jest "bezbłędne" rozumowanie; śmiało rzucajcie we mnie cytatami i analogiami do innych tego przypadków.

Pozdrawiam,
L.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Nie chce mi się szperać w markach bo mnie to nie dotyczy, ustalajcie sobie :p

Mam natomiast kilka innych pytań:
1. VLOS
Na górce stoi sobie oddział kuszników, przed nimi pod górką oddział harpii (lub jakikolwiek inny unit). Dalej np 29 cali stoi sobie oddział piechoty do której ci kusznicy strzelają. Czy piechociarze mają hard cover? A co jeśli piechociarze stoją cal za harpiami?

2. Czary hex i augment zmieniające statystyki
Jak rozpatrujemy działanie czaru dającego Ws10 dla unitu a obniżającego Ws o D3? Podam kilka propozycji:
- kuszole mają ws 3, wróg obniża mi ten ws o 1 miasmą, następnie w swojej turze rzucam czar z lighta dający im ws10, czy mają wtedy ws 10 czy 9?
- najpierw rzucam na nich czar z lighta dający ws 10 potem wróg rzuca na nich miasmę obniżającą im ws o 1, czy maja wówczas ws9 czy nadal 10 bo miasma obniżyła im statystykę ws do 2 ale czar lighta nieważne co to i tak podniesie im do 10ciu?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

mam pytanie.
krasnoludzki lord tarczownik jest piechota.
jednak stojac na tarczy powinien widziec ponad innymi jednostkami typu infantry.
chodzi o to czy majac strzelbe/kusze/pistolety moze strzelac do czegos co jest ukryte za piechota/beastami/kawaleria.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

Jezeli jakis bohater walczy w oddziele i dojdzie do CC, to obrażenia idą w oddzial czy atakujący może wybrać?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

mozesz wybrac.
co wiecej jak masz hero z 4 atakami to mozesz je rozdzielic, powiedzmy: 1 w hero, 1 w championa i 2 w oddzial (o ile sie z nimi styka ;) )
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

a to troche głupio bo bohaterowi lepiej dać dobrą ochrone niz dobre pier*olnięcie :evil:

Zablokowany