8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Król Goblinów »

katErek.. żeś sobie nicka znalazł :wink: wording jest jasny i ok. pytałem bo booka nie mam jeszcze i nie miałem jak sprawdzić. Swoja drogą niezłe splewienie jedynego zastosowania tego upgrade'u.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

hej hej

mam pytanko odnośnie scenariusza Meeting Engagement i Skavenów.
Scenariusz mówi o losowaniu za każdego herosa i unit osobno czy nie pojawi się w posiłkach.

Czy poprawną interpretacją jest, że Furnace i Bell są odrazu w oddziale w związku z tym tylko raz rzucamy np za Monki z Furnace i drugi raz za Inne Monki z Bell'em?

Jakieś uwagi komentarze? :)
Dziękuję

Inna kwestia odnośnie Purple Sun'a. Nie mam RB pod ręką.
W opisie Vortexów jest chyba, że jeżeli Template na koniec musi być 1" od przeciwnika, jeśli tak nie jest to przenosimy go za jednostkę by nie stykał się. Wychodzi, że template nie może zostać na oddziale.
Czy ten moment przesunięcia template za oddział również powoduje rany?
Co jeśli w ogóle takiego miejsca nie ma? Przechodzi, tak daleko aż nic nie dotyka i wszystko po drodze rani?
Jak to poprawnie rozwiązać.
thx again
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

1) Czy zapisek ze strony 23 RB "charging a fleeing enemy" odnosi się również do takiej sytuacji:

-oddział A deklaruje szarżę na B
-oddział B deklaruje ucieczkę i rzuca np 6
-oddział A nie przekierowywuje nigdzie szarży tylko leci za B, turla 7 - złapał
-oddział A zdaje liderkę i robi reform

można/nie można?




2) Dla mnie oczywiste, ale była spina na ostatnim turnieju.
Czy wykonując pivota mogę znaleźć się bliżej niż 1 cal od przeciwnika?


3) Czy robiąc move backwards mogę zrobić jeszcze jakiś inny ruch

Np. Monster ma 10 ruchu, ruszam się nim 1 cal do tyłu, robię pivota i ruszam się dalej? Jeśli mogę tak się ruszyć to ile dalej? 4? 9? 8?
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

@misha

Przed rzutem wybierasz czy bohater będzie wystawiany osobno (wtedy jest za niego osobny rzut) czy razem z jakąś jednostką (wtedy jest jeden rzut za jednostkę z bohaterem i całość podlega wynikowi tego rzutu). [s142 RB].

W związku z tym interpretacja dotycząca Furnace i Bell jest poprawna.

Jeśli po zakończeniu ruchu Vortexu wynikającego z czaru, należy przenieść wzornik dalej, to modele/jednostki znajdujące się na drodze wynikającej z przeniesienia, nie podlegają efektowi czaru [errata do RB s 5].

@Cauliflower

ad1 Moim zdaniem można.
Tutaj tylko mała dygresja: to że oddział rzucił na dystans szarży 7 nie oznacza, że złapał oddział, który rzucił 6 za dystans ucieczki.

ad2 Moim zdaniem nie. Pivot jest częścią ruchu i podlega takim samym ograniczeniom.

ad3. Nie można łączyć move backwards z innym ruchem.[RB s26]

Poprawnie ruch powinien wyglądać tak: obrót do tyłu (pivot) ,ruch 1cal, pivot i wtedy dalej masz 19" wolnego ruchu.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Seria pytań:

1.Który czar z life daje +4 do tafa.
2. Czy czar który pozwala na uniknięcie miscasta na 2+ działa na wszystkich magów nawet wroga?

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

1.2
2.nie
Można poprosić o statystyki do 6 spella z beasta.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Romendakil
@misha

Przed rzutem wybierasz czy bohater będzie wystawiany osobno (wtedy jest za niego osobny rzut) czy razem z jakąś jednostką (wtedy jest jeden rzut za jednostkę z bohaterem i całość podlega wynikowi tego rzutu). [s142 RB].

W związku z tym interpretacja dotycząca Furnace i Bell jest poprawna.

Jeśli po zakończeniu ruchu Vortexu wynikającego z czaru, należy przenieść wzornik dalej, to modele/jednostki znajdujące się na drodze wynikającej z przeniesienia, nie podlegają efektowi czaru [errata do RB s 5].
A teraz zobacz opis scenariusz Dawn attack i Meeting Engagement.
W Dawn Attack masz napisane, że bohater może wystawić się osobno lub w oddziale wówczas jest 1 rzut w której części stołu wychodzi.
W Meeting Engagement jest powiedziane, że każdy oddział i bohater rzuca osobno, nie dołącza się tu herosów do oddziałów. Albo inaczej nie ma tu o tym w ogóle mowy.

I jak teraz? :wink: :D

I dzięki za info o erracie z templatem.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Szymon,Janiszek - 2spell daje +2T , +4 masz jezeli na magu siedzi Throne of Vaines.

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

@misha

:-k Można interpretować i tak, choć pewne wątpliwości budzi u mnie stwierdzenie "individual character".

Tak czy inaczej w Twoim pytaniu jest tak jak pisałem, przed rzutem wybierasz, z którą jednostką wychodzi Furnace i Bell i dla całości wykonujesz jeden rzut. [Errata do RB s4] :D .

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a dziękuję bardzo rzeczywiście FAQ mówi o takich przypadkach :) doczytałem do 3 strony widać
pozdro
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

supporting attacki mozna wykonywac HW? W RB nic o tym nie pisze

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

HW czyli Hand Weapon?
supportingi możesz każdym rodzajem broni zgodnie zograniczeniami, rodzaj broni nie ma znaczenia, jeśli o to pytasz
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

dokladnie o to mi chodzi, dzieki :)

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Mam pytanko, czy dajmy na to kapitan imperium który śmiga na pegazie podlega zasadom latającej kawalerii czy tylko zasadzie lot? (chodzi mi czy moze zrobic vanguard'a)???

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Vanguardowi podlegają jednostki które mają taką zasadę. Hero na dowolnym mouncie nie ma żadnych Vanguardów :)
A w ogóle rozumiałbym takie pytanie gdybyś pytał o Paladyna/Lorda Bretońskiego na Pegazie... ale Kapitan Imperium? tak czy siak niieeee 8)
pozdro
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

misha pisze:Vanguardowi podlegają jednostki które mają taką zasadę.
Nie. Vanguardowi podlegają jednostki Fast Cavalery (a flying cavalery jest z bazy fast cav.).
Tym niemniej heros na mouncie nie jest flying cavalery, po prostu ma fly i w związku z tym nie vanguarduje ;)
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

dokładnie, bardzo ładnie to ująłeś :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

misha pisze:dokładnie, bardzo ładnie to ująłeś :)
Dzięki :D
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Na czyjej inicjatywie testy zdaje hydra? Swojej czy poganiaczy?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

na wyższej zgodnie z FAQ
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Zablokowany