Turniej Warhammer 8 ed. w Sklep Imperium Kraków 19.03.2011!

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Re: Turniej Warhammer 8 ed. w Sklep Imperium Kraków 19.03.20

Post autor: PiotrB »

Romendakil pisze: Skoro tak to może zamiast banować, po prostu nie brać BoH, skoro psuje zabawę?
Na turniej się idzie się po to by wygrać :) Dla relaksu nigdy tego przedmiotu nie wystawiam.Jeśli coś jest dopuszczone choć przegięte to większość ludzi będzie z tego korzystać. Dlatego wprowadzono zasady Euro - choć krytykowane to mimo wszystko kilka spraw regulują....
Co do frekwencji to wygląda ,że będzie "nadkomplet" .... to i fajnie a Imperium to naprawdę bardzo fajne miejsce z miłą obsługą no i doskonałe miejsce do grania bo stoliki są jako żywe przeniesione z katalogów GW. Miło tam przyjść coś kupić i zagrać....to moja prywatna opinia jako klienta!
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Xier
Falubaz
Posty: 1058
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Xier »

Zgodze się do tego że na turniej idzie się wygrać ale co to za przyjemność gdy armia wygrywa za ciebie? My tam w lotrze banujemy pokoleji to co jest pg i gra się dobrze, widać kto jak gra a nie kto ma wiecej kasy i lepsza armie. Mnie niestety na turnieju nie będzie bo mam mastera, mam nadzieje że na następnym już będe i skopie wam tyłki :lol2: A wracając do banów itp to po prostu stworzyć uniwersalny regulamin coś ala euro i po kłopocie
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja

Dorgar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dorgar »

Sevi pisze:Jest gdzie u was zostawić auto na czasu turnieju? :P
Tak, z parkowaniem w naszej okolicy z reguły nie ma najmniejszego problemu:).

Widzę na razie mało wypowiedzi dotyczących progu zwycięstwa w blood and glory. Co reszta z Was sądzi?

Co do reszty zasad to proponuje abyście jak najwięcej wypowiadali się w temacie i sami tworzyli u nas "Swoje" miejsce do grania. Jesteśmy otwarci na nowe propozycję i jak już wiele razy wspominałem nasze turnieje nie są dla nas ale dla was:).
Obrazek

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Ja jestem za tym aby turniej przeprowadzić bez ograniczeń. Są małe punkty, zobaczmy jak to wyjdzie w praniu, a przy następnych turniejach będziemy myśleć (bogatsi o doświadczenia) o ograniczeniach :P

Oczywiście będę miał Księgę Hoetha ;) :mrgreen:
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Sevi pisze:Ja jestem za tym aby turniej przeprowadzić bez ograniczeń. Są małe punkty, zobaczmy jak to wyjdzie w praniu, a przy następnych turniejach będziemy myśleć (bogatsi o doświadczenia) o ograniczeniach :P

Oczywiście będę miał Księgę Hoetha ;) :mrgreen:
Dajcie zakaz wystawiania Lordów oraz ograniczcie magię poprzez zbanowanie szóstek z lorów/Gatewaya oraz skavenskiej trzynastki (jak się wylosuje "szóstkę" mozna wybrać dowolny czar). Na takie punkty jedno udane zaklęcie kończy grę.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

c4h10 pisze: Dajcie zakaz wystawiania Lordów
Z tym się nie zgodzę, przecież 8 ed po to dała nam lordów na każde punkty aby na nich grać, prawda? :)

Zastanawiam się też tak czysto teoretycznie, może to brak ograniczeń przyciągnął tak dużą liczbę zapisanych (póki co)?
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2987
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Sevi pisze:
c4h10 pisze: Dajcie zakaz wystawiania Lordów
Z tym się nie zgodzę, przecież 8 ed po to dała nam lordów na każde punkty aby na nich grać, prawda? :)

Zastanawiam się też tak czysto teoretycznie, może to brak ograniczeń przyciągnął tak dużą liczbę zapisanych (póki co)?

Oczywiście, od 1200pkt mag z BoH jest bardzo kul i fair w stosunku do innych armii :wink:

Chętnie bym wpadł coś pokulać , ale w tym samym czasie jest turniej 40k, a jak wiemy 5ed.40K>8ed.WFB :wink:

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

oj tam ,oj tam....a 3-4 maszyny na 1600 pkt są ok? Jak ostatnio grałem z imperium właśnie na 1600 to nawet nie było szans ,żeby gdzieś dojść tymi moimi biednymi HE - w pierwszej turze straciłem około 40 z 70 modeli . I to niby nie jest przegięcie ??? Nie tylko BoH jest przegięty w 8 ed.To się tak nie da zmienić jednej rzeczy i niby wszytko cacy... Może faktycznie na razie trzeba zagrać bez limitów , i przynajmniej do nikogo nie będzie pretensji o nic....Co do W40 to owszem teraz jest fajna ale w dalszym ciągu to tylko W40 - (nie ma smoków :lol2: ). Faktem jednak jest ,że na zasady Euro gra jest stabilniejsza moim zdaniem ale zbilansowana na 2400 pkt. Ktoś mądry musiałby usiąść i przerobić to na 1600 pkt , bo takie turnieje mają w Krakowie większą przyszłość....tym bardziej ,że mam nadzieję ,że będzie pojawiać się coraz więcej osób.Szczerze mówiąc myślałem ,że po latach "rynek krakowskich graczy" jest większy a tym czasem rozpaczliwie to wygląda. Za moich czasów był znacznie lepiej i na turniejach zawsze był komplet. Smutne to jest ale da się z tego wyjść tym bardziej ,że są teraz 4 sklepy w Krakowie którym powinno na tym zależeć.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Xier
Falubaz
Posty: 1058
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Xier »

Co do liczby graczy to ja własnie jestem nowym, żeby zwiekszyć zainteresowanie tym to trzeba robić jakieś pokazy, nauki gry a to że obecnie graczy jest mało jest spowodowanie konkurencją z innymi systemami Lotr,Wotr,W40k,Warmachine,Hordes. Lotr już powoli upada a wielu lotrowców zaczyna grać w Wotra i chwali go sobie a to przeciesz podróbka wfb. Wracając do regulaminu to trzeba po jakimś turnieju siąść przy tym i stworzyć jakiś uniwersalny regulamin.
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

wiem jedno, gra bez zadnych ograniczen na 8ed dobra jest w domowym zaciszu, na turniejach nie ma mowy. I imo dlatego jest wielu nieaktywnych graczy, bo po co iść wiedzac ze i tak ma sie z góry przewalone na starcie.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Gremlin pisze:bo po co iść wiedzac ze i tak ma sie z góry przewalone na starcie.
To czemu zapisało się tak dużo osób? :P
Wisła Kraków.

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

połowa przyszła pewnie z barda gdzie w ogóle nei ma zadnych modyfikacji

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Gremlin pisze:połowa przyszła pewnie z barda gdzie w ogóle nei ma zadnych modyfikacji
Wątpię, tam się kiszą we własnym sosie ;)
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

W takim razie zagrajmy na zasady Euro z tą różnicą ,że gramy na 1600 pkt.

Zasady EURO


Zmiana zasad:
-Bohaterzy otrzymają zasadę "look out sir" przeciwko czarom które automatycznie zabijają lub też usuwają cały oddział. Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th,Infernal Gateway 11-12 efekt. Są stosowane normalne wymogi dotyczące zasady "look out sir".

Ogólne ograniczenia:
1600 Punktów.
Specjalni oraz imienni bohaterzy są zakazani.
Obowiązują tylko armie które zostały wydane w Księgach Armijnych przez Games Workshop.
Można użyć maksymalnie trzy identyczne pospolite (core) jednostki (bez względu na ekwipunek i wyposażenie)
Armia może liczyć maksymalnie do pięciu maszyn jak i broni wymagających użycia templatki.
W tym wypadku maszyny wymagające użycia templatki liczone są jako jeden wybór.
Wszystkie bronie wymagające użycia templatki (magiczne przedmioty zdolności itd.) za wyjątkiem czarów są liczone.
Maksymalnie 45 modeli dla oddziałów z bronią strzelecką o zasięgu 20” i powyżej (nie wliczając maszyn, bohaterów i rydwanów).

Wielkość regimentów jest ograniczona następująco:

Maksymalnie do 40 modeli lub 450 punktów (wliczając grupę dowodzącą,magiczne przedmioty/sztandary).
Te ograniczenia obowiązują podczas tworzenia rozpiski – wielkość oddziału jak i jego koszt może zostać zwiększony podczas gry ( np.: - poprzez dołączenie się bohatera do regimentu)

Ograniczenia Magii

Za wyjątkiem wiatrów magii jak i „Chanelingu”, armia może wygenerować dwie dodatkowe PD/DD na fazę.
- możesz mieć jednostki lub zdolności które właściwie wygenerują więcej niż dwie dodatkowe kostki, lecz wtedy nadmiar kości zostanie utracony.
- niektóre z magicznych przedmiotów oraz umiejętności wliczane są do tych które generują kostki do tego limitu
- te przedmioty oraz umiejętności które generują kości do limitu nie mogą dodać ich więcej niż 2 kostki PD/DD na fazę. To oznacza że jeśli weźmiesz na przykład power scroll to nie można już wziąć innego przedmiotu dodającego kości do puli PD/DD.
- wszystkie armijne modyfikatory są stosowane i nie zmienne podczas gry

Szczegółowy opis

Za wyjątkiem wiatrów magii oraz zasady „channeling” (połączenia), armia może dodać tylko i wyłącznie dwie kostki do puli kostek mocy lub rozproszenia w każdej fazie magii. Każda kostka dodana do puli, bez względu na źródło (wygenerowana,wykradziona,zachowana z poprzedniej fazy magii,wygenerowana przez magiczny przedmiot/zdolność by poprawić czar przed lub po zamiarze jego rzucenia,wyprodukowane przez czary jak i przez właściwości szkoły magii itd.) wlicza się do limitu. Nadmiar kostek jest najzwyczajniej w świecie stracony i nie może być użyty w żadnym przypadku(nie mogą być zachowane). Jeśli kostki zostaną skradzione z puli przeciwnika i przekroczą dopuszczalny limit także zostają one stracone lecz po obu stronach (przeciwnik traci skradzioną ilość a ty nie możesz ich zachować).
Niektóre specjalne przedmioty jak i zdolności zmniejszają limit kości mocy i rozproszenia, który możesz dodać do puli. To oznacza, że jeśli rozpiska zawiera przedmiot dający 1 kostkę mocy to twoja armia może wygenerować jeszcze tylko jedną dodatkową kostkę zamiast dwóch w twojej fazie magi do końca gry (bez względu na to czy ów przedmiot został zniszczony lub zużyty).
Zauważcie, że nie można mieć takiej kombinacji przedmiotów, która zmniejszy limit dodatkowych kostek poniżej zera.





Ograniczenia przedmiotów

-Power Scroll jest zakazany
-każda zdolność mistrz magii (Loremaster) liczy się jako zdolność generująca 1 PD w fazie magii.
-każdy przedmiot który automatycznie rozprasza czar liczy się jako przedmiot generujący 1 DD w fazie magii.
-Folding Fortress jest nie dozwolona


Ograniczenia Armijne

Bestie: żadnych ograniczeń.
Bretonia:Trabuszet 0-1.
Mroczne Elfy: Hydra 0-1, maksymalnie 35 Kusz powtarzalnych w armii.
Krasnoludy: każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 kostka do DD. Grudge Throwers 0-2.Armia Krasnoludzka może wygenerować cztery dodatkowe kostki do dispela zamiast dwóch.
Demony: maksymalnie 28 modeli w oddziale, Flamersi 0-1. Siren song może być wybrana tylko raz.
Imperium:czołg liczy się jako maszyna. Czołg, rakietnica i inżynier 0-1.
Wysokie Elfy:maksymalnie 500 punktów lub 40 modeli na oddział. Vortex Shard liczy się jako +1 DD. Book of Hoeth liczy się jako 2 PD i 2 DD; Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD.
Jaszczuroludzie: Salamandry 0-1,T erradony, Skinki kameleony, Stegadony (każdy rodzaj) 0-2, Beclaming Cogitations liczy się jako +1 PD i +2 DD, Cupped hands liczy się jako +2PD.
Ogry: żadnych ograniczeń.
Orki i Gobliny: żadnych ograniczeń.
Szczury: Hell Pit Abomination 0-1, Gutter runners 0-2, Inżynierowie 0-3.
Wampiry: Wraiths and Varghulf 0-1.
TK: żadnych ograniczeń.
Leśne Elfy: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD.
Wojownicy Chaosu: Hellcannon 0-1, Infernal Puppet liczy się jako +1 PD i +2 DD ,Tendrils of Tzeench i Conjoined Homunculus liczą się jako +1 PD.


Wirtualne pole widzenia

Tabelka wymiarów
0:Robactwo – modele tego wymiaru nigdy nie blokują pola widzenia oraz nie dają shcroniena
1:Piechota, bestie wojny ,maszyny wojenne
2:Kawaleria, monstrualna piechota/kawaleria /bestia, rydwany, jednostki unikalne z zasadą „Duży Cel”
3.Potwory, wszystkie duże cele

Pole widzenia zawsze sprawdzane jest wirtualnie od podstawki do podstawki. Modele mają zasięg widzenia 90 stopni. Widok blokowany jest przez modele które mają ten sam lub większy rozmiar jak modele których pole widzenia jest aktualnie sprawdzane jak i zarówno ich celu.
Teren

Wzgórza mają wielkość 2 na poziom tak więc wzgórze mające trzeci poziom ma wielkość 6 i blokuje pole widzenia/daje twardą osłonę tak jak modele tego samego wymiaru. Jednostki stojące na wzgórzu dodają swój wymiar do wymiaru wzgórz na którym się znajdują. Budynki i duże skały zawsze i całkowicie blokują pole widzenia. Lasy nie blokują wizury, ale słaba osłona jest stosowana na wszystkie strzały wystrzelone przez lub w las ale nie przez niego. Ruiny nie blokują wizury, ale twarda osłona jest stosowana na wszystkie strzały wystrzelone w ruiny ale nie przez nie lub z nich. Jednostki stojące za przeszkodami dostają słabą (drewno) lub twardą (kamień) osłonę.

Osłona od jednostek i terenu

Osłona jest przyznawana w momencie gdy 50% jednostek w oddziale który został celem jest częściowo lub całkowicie zasłoniętych przez inne jednostki lub teren przed oddziałem strzelającym. W porządku związanym z dawaniem coveru przez modele, ich rozmiar musi być jeden rozmiar mniejszy od jednostki będącej celem o i od strzelającego modelu

Skirmisherzy

Skirmisherzy nigdy nie blokują pola widzenia i są widziani zgodnie z ich rozmiarem w tabelce oraz zapewniają osłonę zgodnie z zasadami powyżej. Podczas określania osłony dla kogoś schowanego za skirmisherami luka pomiędzy nimi traktowana jest jako część oddziału. Podczas formacji do walki skirmisherzy blokują pole widzenia jak normalne jednostki.



Z języka angielskiego na polski przetłumaczył Wychwa (klub Varangian Guard)
Poprawił i zredagował Cobra (klub Varangian Guard)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Euro to moim zdaniem najgorszy możliwy wybór (jako całość). Już wolę grać bez żadnych ograniczeń niż Euro.

Skoro idea by zamiast nakładać zakazy propagować dobre wzorce gry (przez dobrowolne rezygnowanie z przegięć) upadła, zgodnie z przewidywaniami, poniżej moje przemyślenia:

Magia:
Podobnie jak c4h10 uważam, że to magia jest czynnikiem źle zbalansowanym na małe punkty i tutaj przychylałbym się do propozycji wycięcia 6 czarów na małe punkty (tak do 2.5k) do tego zakaz wystawiania BoH i magię mamy sensowną.

Maszyny:
Popieram ograniczenie liczby maszyn do 3. Można do tego dodać dokładne ograniczenia dla każdej maszyny (np. dla krasnoludzkich katapult, które jak słyszałem są przegięte w dużej liczbie).

Inne:
Nie wymienione dotychczas bardzo mocne jednostki również powinny podlegać ograniczeniom (Hydry, Gwardia VC).


PS:
Zwycięstwo silniejszego nad słabszym nie jest oznaką umiejętności, a tylko wynikiem niezaprzeczalnych praw natury, i nie ma powodów się tym szczycić.
Zwycięstwo słabszego nad silniejszym to oznaka mądrości, wiedzy i umiejętności, i to jest powodem do dumy.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Grasz dwarfami więc ograniczenie magii cię nie rusza ;)
A tak poważnie, wycięcie "szóstek" z lorów ma za daleko idące konsekwencje dla całej rozpiski, które w edycji przegiętej magii wyglągają tak a nie inaczej, więc nie można na to patrzeć tak wybiórczo. Rozumiem ograniczenie dwellersów czy słońca, bo to tylko czysty direct dmg, ale już czarów boostujące nie za bardzo.

W każdym razie jeśłi mają być jakieś ograniczenia to jak najszybciej, żeby nie musieć przerabiać rozpiski w piątek o północy.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Uważam podobnie jak Hypnotic, wycinanie szóstych czarów jest bez sensu.
EURO na takie punkty nie pasuje.

Proponuję grać bez uściśleń, miejmy z tego zabawę :)
lub dać minimalne, np brak power scrolla.
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

@hypnotic

Rusza mnie natomiast ograniczenie liczby maszyn i każde inne jakie ktoś wymyśli specjalnie dla krasnoludów. Dlatego wcześniej pisałem by jeśli już robić ograniczenia to całościowe dla każde aspektu, który trzeba jakoś ograniczyć, aby nie pojawiały się argumenty w stylu "grasz armią X więc dlatego jesteś za ograniczeniem Y, albo nie rusza Cię ograniczenie Z. :wink:

Prywatnie natomiast dwellersi czy słońce, aż tak mnie nie bolą. Są to mocne czary, nawet za bardzo, ale porównując do brzytwy (Zwłaszcza rzucanej z BoH), wydają się słabe. To właśnie czar robiący ze słabych wojowników, rzeźników uważam za totalną pomyłkę systemu magii.

Ten turniej pewnie będzie bez ograniczeń, chyba, że wyjątkowo zainteresowani ustalą jakąś wspólną wersję. Warto jednak podyskutować na przyszłość.

@Sevi
Rozwiniesz temat? Czemu bez sensu? Dlaczego akurat Power scroll?
Dla mnie jest to przedmiot do przełknięcia. Jednorazowy z miscastem, mógłby kosztować więcej, ale to detal.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

w temacie maszyn to ja bym nawet poszedł dalej - do 2000 pkt - 2 szt! no more! ...wycięcie 6 tek z magii to lekka pomyłka mimo wszystko , zawsze w tej grze były czary które wygrywały partię i tyle..... ogólną dyskusją to raczej nigdy nie dojdzie się do kompromisu , bo tacy to już jesteśmy - gdzie 2 polaków tam 3 zdania :D . Ten turniej oczywiście ,bez limitów ale już następny musi być bardziej przemyślany pod tym względem.... może po prostu trzeba w tą grę grać na 2400 i tyle :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

PiotrB pisze: ogólną dyskusją to raczej nigdy nie dojdzie się do kompromisu , bo tacy to już jesteśmy - gdzie 2 polaków tam 3 zdania :D .
Z tym zgadzam się w pełni, ale taka była propozycja organizatora.
PiotrB pisze: zawsze w tej grze były czary które wygrywały partię i tyle.....
Nawet jeśli tak, choć ja osobiście nie pamiętam by były aż tak przechylające szalę czary jak teraz, to wcale nie znaczy, że należy się z tym godzić. Dla mnie to ma być gra strategiczna, odzwierciedlająca jakąś bitwę, a nie pojedynek magów.
PiotrB pisze:może po prostu trzeba w tą grę grać na 2400 i tyle :)
Z tym natomiast nijak się nie zgadzam. Da się grać na każde punkty, trzeba tylko mieć świadomość wad systemu i w jakiś sposób im przeciwdziałać.

ODPOWIEDZ