8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Donderwolf »

hem hem hem... nie do końca uzyskałem odpowiedź na pytanie, tak więc mała prośba do LS - co z tymi szarżami na maszyny?! czy można to robić w podobny sposób do 7ed szarż taktycznych!?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Kraggo pisze:Czy jeśli posiadam na toporze rune always strikes first, to czy muszę mieć wyższą inicjatywę od przeciwnika, by przerzucać nieudane trafienia? :)
równą lub wyższą.
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Donderwolf pisze:hem hem hem... nie do końca uzyskałem odpowiedź na pytanie, tak więc mała prośba do LS - co z tymi szarżami na maszyny?! czy można to robić w podobny sposób do 7ed szarż taktycznych!?
W podobny, bo zetknąć się możesz tylko kantem, gdyż i tak wyznaczasz modele do walki i ich ilość jest niezależna od ilości modeli w kontakcie, a maszyna nie musi mieć podstawki.

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Czy skaveński assasin może nosić magiczną zbroję? Rulebook AFAIR pisze tylko o braku opcji zbroi dla Wizardów.
Queek.

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

wielkie dzięki!:)

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Asassello pisze:
Kraggo pisze:Czy jeśli posiadam na toporze rune always strikes first, to czy muszę mieć wyższą inicjatywę od przeciwnika, by przerzucać nieudane trafienia? :)
równą lub wyższą.
A co w sytuacji, gdy mam taki run i dwuraka? Jeśli mam równą lub wyższą inicjatywę, to wtedy też przerzucam?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

jak masz rune dajaca ASF i dwuraka (ktory ma ASL) to te dwie zasady sie znosza i bije sie po inicjatywie - wyjatkiem sa HE

--- edit ---
@down
a tak racja. sadzilem, ze MroSwiftness jest mala runa.
ale nawet jesli by mzna miec to te zasady sie znosza ;)
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, o 22:54 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Niemożna mieć dwuraka z runą ASF :roll:
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Ja tak samo, połapałem się w międzyczasie, ale pytałem czysto hipotetycznie :) Arbiter czujny! :lol2:

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Demoniczne enrapturing gaze
Models in btb may not use another's leadership
Jak to rozumieć?
a) oddział nie może brać np generalskiej liderki
b) modele z tylnego rzędu nie są btb, więc one biorą, de facto oddział może brać generalską
??
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Korzystasz z najwyższego LD w oddziale na testy oddziałowe, jak któryś z modeli osiągnie lepszą to wszyscy biorą z niego. Natomiast jak masz jakieś testy indywidualne to zadziała.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Witam, mam kilka pytań:

1) Czy Thane z pistoletem działa w oddziale strzelców analogicznie do Veterana z BoP w Thunderersach?
T.zn. czy w reakcji s&s strzelam całym oddziałem dopiero jak przeciwnik jest w zasięgu pistoletu czy oddział strzela wcześniej niż bohater? Zapis przy sekcji "Stand & Shot" sugeruje, że tak, ale wolę się upewnić.

2) Czy bohater w oddziale może deklarować ataki strzeleckie w inny cel niż oddział, w którym się znajduje? W podręczniku nie widzę takiej opcji ani w dziale "Characters" ani w "Shooting".

3) Jak to jest z tym przenoszeniem zadanych ran na kolejnych Giant Slayerów? Przechodzą? Nie przechodzą?

4) Blokowanie szarży na zasadzie kreski zatrzymującej się cal od frontu hordy (więc przeciwnik jest w bocznej strefie ale może się co najwyżej zetknąć się z rogiem kreski zatem szarża niemożliwa) to zagranie z kategorii "Taktyczna Zajebistość" czy "Worst Play"? Z jednej strony widzi mi się to jako wykorzystywanie luki w zasadach, z drugiej nie różni się niczym od stawiania latacza/biegacza cal od hordy, żeby nie mogła zrobić reforma (które najwyraźniej jest ogólnie przyjętym manewrem taktycznym).

Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam, jeśli już było (wstępne szukanie nie pokazało sensownych wyników).
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

1) S&S wykonuje sie od razu w odpowiedzi na szarze. nie ma znaczenia czy jest sie w zasiegu.
teraz sie nie czeka az przeciwnik znajdzie sie w zasiegu strzalu.

2) w dziale o strzelaniu, zdaje sie, jest napisane: ze nie mozna rozdzielac strzelania na pare oddzialow.

3) nie przechodza. rany z oddzialu przechodza na championow, z championow nie przechodza na oddzial czy innych championow.

4) mozna. tylko jesli przeciwnik zetknie sie z toba nawet rogiem w odpowiedniej strefie to szarza jest mozliwa.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

1)
Morsereg pisze:1) S&S wykonuje sie od razu w odpowiedzi na szarze. nie ma znaczenia czy jest sie w zasiegu.
teraz sie nie czeka az przeciwnik znajdzie sie w zasiegu strzalu.
Rulebook p.17 pisze:A Stand and Shoot reaction can be declared against an enemy unit that start its charge outside the firing unit's maximum range - the shooting is resolved normally assuming the enemy is just within maximum range of the shooting unit's shortest-ranged weapon.
:-k

3)
Morsereg pisze:3) nie przechodza. rany z oddzialu przechodza na championow, z championow nie przechodza na oddzial czy innych championow.
O ile wiem to jeszcze niedawno LS dyskutowała na ten temat, ciekawi mnie ostateczny werdykt.

4)
Morsereg pisze:4) mozna. tylko jesli przeciwnik zetknie sie z toba nawet rogiem w odpowiedniej strefie to szarza jest mozliwa.
Wydawało mi się, że widziałem gdzieś obrazkowy przykład i komentarz, że jednak szarża niemożliwa. Obrazka znaleźć nie mogę za to w uściśleniach jest zapis:
Uściślenia luty 2011 str. 6 pisze:Samo dotknięcie rogiem oddziału szarżującego przez szarżowany nie wystarczy, by uznać szarżę za udaną.
Stąd przyjąłem, że jednak nie można w tej sytuacji zaszarżować.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Danrakh pisze:1)
Morsereg pisze:1) S&S wykonuje sie od razu w odpowiedzi na szarze. nie ma znaczenia czy jest sie w zasiegu.
teraz sie nie czeka az przeciwnik znajdzie sie w zasiegu strzalu.
Rulebook p.17 pisze:A Stand and Shoot reaction can be declared against an enemy unit that start its charge outside the firing unit's maximum range - the shooting is resolved normally assuming the enemy is just within maximum range of the shooting unit's shortest-ranged weapon.
:-k
No przecież wszystko się zgadza tutaj.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Afro pisze:No przecież wszystko się zgadza tutaj.
Czyli oddział w tym przypadku jest traktowany jakby strzelał na krótkim zasięgu a bohater na dalekim? W takim razie źle zrozumiałem odpowiedź Morserega.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

nie, wszyscy są traktowani jakby byli na maksymalnym zasięgu, ten zapisek jest po to, żeby nie męczyć się z ustaleniem ile modeli jest bliżej, ile dalej. Dzięki temu wszyscy jak jeden mąż strzelają z takim samym modyfikatorem.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Maksymalny zasięg dla pistoletu to 12" i jednocześnie jest to bliski zasięg dla handgunów/kusz. Jeżeli przyjmuje się (zgodnie z cytatem z Rulebooka), że przeciwnik znajduje się w maksymalnym zasięgu broni strzeleckiej o najkrótszym zasięgu w oddziale (pistolet Thana), to ów przeciwnik jest jednocześnie w bliskim zasięgu dla reszty oddziału.

Czy dobrze rozumiem, że Waszym zdaniem z cytowanego przeze mnie akapitu wynika coś wręcz przeciwnego? Moja interpretacja to nie biblia, ale dlaczego zapis
assuming the enemy is just within maximum range of the shooting unit's shortest-ranged weapon
traktujecie jak
assuming the enemy is just within maximum range of all unit's ranged weapons
?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Czempion z brace of pistols może strzelać dopiero z 12 cali - wtedy, kiedy handguny walą już na bliskim. Myk znany i stosowany już od dawna... Czy się opłaca to już inna kwestia ;)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

no co wy, przecież teraz można strzelać nawet jak coś jest poza zasięgiem broni. Np ktoś deklaruje szarżę z 20" a ty masz handguny, to strzelasz od razu z tych 20". Zasięg broni nie ma w tym przypadku znaczenia.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Zablokowany