rozpiski elfów VIII ed.

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Re: rozpiski elfów VIII ed.

Post autor: Relosu »

a czy pisze w opisie bannera ze daje magiczne plonoce ataki? czy ze plonace ?
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.

Awatar użytkownika
HighElf
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: HighElf »

kopiowalem wczesniejszego posta w forum ulthuan, i tam musialem po ang zmienic. dzieki za porady juz wiem co zmienic :)

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

Czemu metal na drugim arcy? Masz jakiś plan na grę tą rozpą?

ja zawsze mam plan na granie daną rozpa :D

czemu metal:
w rozpie sa 2 czary ktore masowo niszcza regony: flames of fenix i 6 z metalu.
rezygnujac z bolcy robi sie problem z jakmis monstrami, ktore dobrze bija sie z piechotą troche tu pomaga zerówka z metalu, na smoki, hydre a nawet helkę ( save 3+ czy 4+ ? )
generalnie nawet WL lubia bic sie z przeciwnikiem, ktory nie ma zbyt duzej przewagi liczebnej ( aby zbyt wielu nie oddawalo ) dlatego wlasnie te dwa lory. zabicie 10 korsarzy,9bloodletterow,10 jakiejkowiek gwardii, czy 6 chosenow w cenie 4PD jest imo oplacalne, 6 z metalu jest tez o tyle fajne ze ma zasieg 36 i jest tanszy do rzucania niz dwelers.
Niestety nadal problematyczne zostaja: smok HE z odp. na ogien i duze deomny i abomka bo nie mają save... i nie ma tego jak ustrzelic w tej rozpisce bez boltow.
drugim problemem są armie z maszynami, jak empire,dwarf i bretka. na bretke mam teraz dobry lore wiec jest okey, niestety na armie z duża ilościa katapult nie ma dobrego rozwiązania.

dobrze sie tym gra z vc innymi elfami, chaosem, i generalnie kazda ofensywna rozpiska. mam nadzieje ze w koncu latwiej bedzie ze skavenami i TK. a takze z demonami najlepiej bez GOU, ktory nas troche karci.


druga rozpiska z szadowem i 2 boltami ma nieco inna koncepcje, jest brzytwa na wlocznikow, ale malo ofensywnych czarow, zeby meczyc wroga od pierwszej tury.

mysle tez nad wrzuceniem zamiast niszczarki - kończenie fazy magii, troche drogie ale w prawie kazdej bitwie sie przyda na kluczowe kombaty, zeby precwinik nie mogl rzucic jakiegos boosta do walki lub antyboosta na nasz oddział.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

@Robson
dokladnie, takze gram na HE i MEtalu (jednakze na duzym i malym lub na dwoch malych :P)

magie te fajnie sie uzupelniaja, potrafia niszczyc masy (co jest potrzebne w armii HE) jak i posiadaja piekny support
HE ma niszczarke, plomiienie, warda, przerzuty, furie - stubborn takze czasem sie przydaje :P
metal - zerowka, +1do hita z piercingiem, duza transmutacja, sniperka.

nie przepadam za banerem dragona (choc wygral pare bitew), jakos ostanio zadko sie przydaje, a BSB puszka/-kowboj zawsze jest fajny :P

ta 1sza rozpa duuzo fajniejsza.

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

Robson pisze:
Czemu metal na drugim arcy? Masz jakiś plan na grę tą rozpą?
w rozpie sa 2 czary ktore masowo niszcza regony: flames of fenix i 6 z metalu.
Bez Seerstaffa możesz nie wylosować.
Pytanie czy na metal nie wystarczy Ci lvl 2 i Seerstaff. Casting Value wzmocnionych czarów 1 i 6 jest tak zaporowy, że tylko 6 kostek je ratuje.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

seerstaf zabiera mi arcywazny slot arkana, dodatkowo +2 do cast jest nie do przecenienia.
wiem ze moge jakiegos czaru nie wylosowac, ale po to maam ich 9, zeby nie plakac z powodu jednego czaru, to nie brzytwa ;)

ciekaw jestem jak wy radzicie sobie z monstrami?

apropo pytania o banner world dragon, to i tak nie mam na kogo dac drugiego scrolla, a zawsze to jakas obrona przecwiko skavenom ( 13), chaosowi (brama),5,6 z high magic,czy snajperkami z deatha. Rozpa jest robiona pod kątem etc. do robienia minorow i nie przegrywania z nikim. :)

co do lorow bo to temat rzeka, myslalem tez nad high + heaven, lub high + light, kombinacji jest multum. haeven pomoze na dwarfy/empire i jest czym poranić monstery - dwa czary d6s6, natomaist light tez ma jakies tam pociski i fajną szóstke.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

Zostań przy High. Flames na hordy, Vaul na bohaterów/brzydkie sztandary.

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

Robson pisze:ciekaw jestem jak wy radzicie sobie z monstrami?
Raczej nic odkrywczego, pitka, obniżanie tafa, łuki, bolce, przerzut nietrafień ze strzelania.
Robson pisze:mysle tez nad wrzuceniem zamiast niszczarki - kończenie fazy magii, troche drogie ale w prawie kazdej bitwie sie przyda na kluczowe kombaty, zeby precwinik nie mogl rzucic jakiegos boosta do walki lub antyboosta na nasz oddział.
Nie sprawdzę teraz, ale z tego co pamiętam to chyba krucho z punktami przy dwóch 4 levelowych arcusiach. No i kombo High + shadow ma komplet fajnych ripów, których to też się pozbędziesz.
GrimgorIronhide pisze:
Ziemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony :(
Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupności :mrgreen:

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

coś za coś
chodzi o ty by jakieś vc,tk nic nie zrobiły jak dojdzie do kluczowych combatów, a także by przeciwnik z shadowem mi nie nabruździł w tych samych okolicznościach.

Apropo monsterów to jasne, ze jak mam shadow i bolce jest łatwiej ;)

Mimo, ze pitka jest dosyć kontrowersyjna, bo dużo monstrów ma inicjatywę 4, czyli głównie liczymy na obniżanie tafa. na razie pogram jednak bez shadow-a, jak już wpsominałem ten lore nie ma nic z ofensynych czarów i czasem ciężko jest zrobić wynik na kimś kto się do nas nie fatyguje ;)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
HighElf
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: HighElf »

troche zmienilem rozpe i wychodzi mi teraz cos takiego:

arcy,4lvl,book,shadow=360pkt
mag,2lvl,seerstaff=165pkt
bsb,gw,caledor armor, dawnstone=168pkt

11xbowmen=121pkt
11xbowmen=121pkt
40xspears fcg,gleaming pennant=390pkt

19xpg, fcg, bos=365pkt
22xwl, fcg, ward 6+ against warmachines=365pkt
9xdp,fcg,banner of eternal flame,amulet of light=345pkt

eagle=50pkt
eagle=50pkt


ALL= 2500pkt


na malym magu jeszcze nie moge sie zdecydowac na lore, na arcy napewno zostaje shadow :)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Robson pisze:ciekaw jestem jak wy radzicie sobie z monstrami?
Smoki według mnie są słabą opcją przy obecnym sposobie rozdzielania hitów z katap/dział, tak więc uważam, że niedługo gracze po prostu z nich zrezygnują.
A na hydre/abomke spokojnie wystarczą łuki z flamingiem + magia.

Dwóch arcych to droga zabawa. Wiem, sam kiedyś wystawiałem dwóch, ale to było dawno i przed euro :) Niestarczy Ci kostek dla obydwu, rzucić 6 z metala i flamesy to ciężka sprawa, nawet z BoS.

Mój idealny zestaw magów to arcy z high i mały z metal dla sygnaturki. Jest to tańsza wersja Twoich magów, a efektywność niewiele mniejsza. A za oszczędzone punkty można dać duuużo WL :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

ja na monstra mam zazwyczaj przygotowany jakiś test I.
przy obecnych zasadach działania templatek smoki i hydry lubią spadać od pitki czy słoneczka :)
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

zastanawialem sie też nad zamianą jednych WL na SM, czy ktos tego próbował ? :)
+10A i 6WS kosztem stubborna, save i S6 ...

myslałem nad małym magiem, ale troche boli 1level, sygnaturka z metalu na 19+ ( dla 1 levelowca ) 40% że nie wyjdzie to jak dla mnie zbyt duże ryzyko :)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

12-14 SM jest optymalna :)
chociaz widzialem na stole 20stki i tez dawaly rade...
ja tak gralem na 12+fcg i dzialala zajebiscie, na 5 bitew tylko raz zeszki od strzelania. mimo wszystko przeciwnik ma w co strzelac. tylem bije sie podobnie jak przodem, czasami mozna podpuscic przeciwnika na szarze...
a maly mag moze miec 2 lvl + kasowanie miscasta, rzucasz wielka kuznie z 6 kosci (duza szansa na ifke) i warzywisz czolg, bloodknightow, cokolwiek :)

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

krejzihed pisze:12-14 SM jest optymalna :)
chociaz widzialem na stole 20stki i tez dawaly rade...
ja tak gralem na 12+fcg i dzialala zajebiscie, na 5 bitew tylko raz zeszki od strzelania. mimo wszystko przeciwnik ma w co strzelac. tylem bije sie podobnie jak przodem, czasami mozna podpuscic przeciwnika na szarze...
Na DMŚ miałem 12 z FCG i straciłem ich w jednej bitwie tylko.( z demonami)
Myślałem na 3x12SM ale to raczej by nie wypaliło

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Robson pisze:zastanawialem sie też nad zamianą jednych WL na SM, czy ktos tego próbował ? :)
+10A i 6WS kosztem stubborna, save i S6 ...

myslałem nad małym magiem, ale troche boli 1level, sygnaturka z metalu na 19+ ( dla 1 levelowca ) 40% że nie wyjdzie to jak dla mnie zbyt duże ryzyko :)
Spróbuj. Imo SM tylko w oddziałach 5-12, większa ilość nie zwiększa ich efektywności, znacznie podraża za to ich koszt. Jak dojdą do walki to jest dobrze, grunt żeby nie dać ich sobie zabić wcześniej :)

Mag ma być 2 level, sygnaturka i może jeszcze coś fajnego się wylosuje. Statystycznie z 6 kości masz 23, więc warto zaryzykować na czołg czy inny syty cel. Poza tym zawsze można rzucać podstawową wersje z 3 kości :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

ja tam jak juz turlam duza kuznie to bardziej licze na 2x6 z 6kosci niz zeby wyrzucic tez 19 na kosciach.
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

Andrzej pisze: Smoki według mnie są słabą opcją przy obecnym sposobie rozdzielania hitów z katap/dział, tak więc uważam, że niedługo gracze po prostu z nich zrezygnują.
Nawet nie strasz ^_^. Ale prawda - nic bardziej nie boli niż kula armatnia/doom diver na klatę.
Chodzi mi po głowie pomysł grania na 3 magikach. Arcy Shadow z książką, Lvl 2 High z seerstaffem i Lvl 1 Metal z Ring of Corin.

Smok jest niezły. Dark Elfy są pod tym względem bardziej elastycze (Smok, Mantysia i Hydry). Szczerze przyznam, że gdybym zobaczył po drugiej stronie stołu DE Monster Truck to byłbym bardzo zniesmaczony.

Mi najbardziej brakuje latającego maga z Ring of Corin obok smoka. Problem przestaje istnieć przy grze na 3000+ punktów, wtedy wchodzi Dragon Mage Kamikaze.

edit:

Turniejowa armia na smoku powinna zawsze lądować w top 10. Analizując rozegrane bitwy i raporty stwierdzam, że piechota na arcy robi duże wygrane ale i duże porażki jak przypadkiem coś nie wyjdzie. Natomiast smok robi małe zwycięstwa lub przegrywa minimalnie na punkty.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, o 22:52 przez ainuin, łącznie zmieniany 1 raz.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

a ja i tak bede grac na smoku, mnie poprostu wiatry magii nie lubia, kiedy nie trzeba to wypala mi 12 kosci a jak licze na duzo kosci bo potrzeba rzucic czar z 6 a mi wypada 2x1 no to podziekuje... A rozpiska kawaleryjska ma powera, trzeba tylko toto przeciwczyc(nie mialem jeszcze niestety szansy zagrac na dobrego skavenskiego gracza, tak samo na vc(ale tu mysle z gorki, jedne dp z aol drugie z flamingami i do tego maly mag z metalem).
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

Relosu pisze:a ja i tak bede grac na smoku, mnie poprostu wiatry magii nie lubia, kiedy nie trzeba to wypala mi 12 kosci a jak licze na duzo kosci bo potrzeba rzucic czar z 6 a mi wypada 2x1 no to podziekuje... A rozpiska kawaleryjska ma powera, trzeba tylko toto przeciwczyc(nie mialem jeszcze niestety szansy zagrac na dobrego skavenskiego gracza, tak samo na vc(ale tu mysle z gorki, jedne dp z aol drugie z flamingami i do tego maly mag z metalem).
Na 2400 ze smokiem, mam jeden kloc DP (7 wspaniałych FCG, Amulet of Light, Banner z Flamingiem). Na drugi oddział troszkę brakuje mi punktów. Aczkolwiek nie jest to niemożliwe, musiałbym zrezygnować z łuczników i jednej szóstki SM, z tymi ostatnimi ciężko się rozstać, mam ładne figurki ^_^ i raczej się spłacają.

Gdybym się zdecydował na drugą kawalerię, prawdopodobnie byłaby to 7ka donosząca metal magika na koniu + banner of sorcery

Zablokowany