Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Hobbit »

zembol pisze:Jedyny sensowny argument to opisana w AB randomizacja, nie zniesiona przez FAQ.
Otóż nie. Wszystko rozbija się o tę zasadę:
Obrazek

Jest wyraźnie napisane, że ta zasada odnosi się do Montrous Mountów (czytaj: Monsterów które są mountami), czyli określonego troop type, a dzwon nie należy do tej kategorii.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Są dwa typy mountów nie będących wbudowanymi w herosów/lordów są to rydwany i monster mounty. Skaveńskie wynalazki są czymś pomiędzy, a jakbyś dobrze przeczytał zasady to wszystkie troop type'y z podręcznika będące modelami wieloczęściowymi na jednej podstawce podlegają zasadą strzelania do monstrous mountów.

Randomizacja jest opisana kilka paragrafów wyżej i dotyczy strzelania nietempletowego oraz wyznaczania który element w przypadku templetów o różnych parametrach (patrz katapulta) otrzymuje hita z którym parametrem.

Dokładnie to samo dotyczy stegadonów, niezależnie czy są hero mountami czy pochodzą z rare/special. Polecam zwrócić uwagę że zasady nawet uwzględniają mnogą liczbę jeźdźców.

I jak możesz załóż sobie osobny temat na swoje frustracje, bo zbiorcze tematy służą do zadawania pytań i otrzymywania szybkich odpowiedzi a nieprowadzenia wielopostowej dyskusji.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

kudłaty pisze:(...) jakbyś dobrze przeczytał zasady to wszystkie troop type'y z podręcznika będące modelami wieloczęściowymi na jednej podstawce podlegają zasadą strzelania do monstrous mountów.
Podrzuć mi tylko nr strony z tą zasadą, bo naprawdę nie mogę znaleźć. I już przestaję się czepiać.
kudłaty pisze:I jak możesz załóż sobie osobny temat na swoje frustracje, bo zbiorcze tematy służą do zadawania pytań i otrzymywania szybkich odpowiedzi a nieprowadzenia wielopostowej dyskusji.
Primo żadne frustracje, secundo moderator zawsze może wydzielić nowy wątek jeżeli to aż tak Ci zaburza harmonię.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, o 19:42 przez Hobbit, łącznie zmieniany 1 raz.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W podręczniku są dwa takie typy rydwan i monster wszystko na 105 stronie.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

kudłaty pisze:W podręczniku są dwa takie typy rydwan i monster wszystko na 105 stronie.
Tym samym wracamy do punktu wyjścia. Śmiem twierdzić, że twoje rozumowanie jest błędne i traktowanie dzwonu jako analogię do rydwanu czy potwora, nie ma podstawy w zasadach. Oczywiście unifikacja ma pewien sens i o to się spierał nie będę, niemniej prosiłbym jednak o przedyskutowanie tego na podforum LS z uwzględnieniem moich argumentów i stworzenie uściślenia w w/w sprawie. Byłbyś tak miły Kudłaty?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Problem jest taki, że my jesteśmy zgodni co do tej interpretacji. Zwróć uwagę że przy testach charakterystyk rozszerzyliśmy zasady templetów na wszystkie modele wieloczęściowe by nie było problemów, więc wątpię abyśmy tutaj nie stosowali zasad templetów skoro to templete.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Jasne, ale to uściślenie jest konsekwencją takiej a nie innej interpretacji wspomnianej wcześniej zasady. Dobra, już więcej nie zawracam dupy.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

nie wiem czy tutaj powinienem pytać ale nie znalazłem takiego tematu...
pytanie dotyczy Dogs of War. Czy można korzystać z jednostek tej armii w innej armii na zasadach Euro? np. czy mogę w He wystawić armaty w slotach rare jak sugeruje mi Army Buldier?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Nie ma czegoś takiego jak Dogs of War, więc odpowiedź brzmi: NIE.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Dogs of War - jak to nie ma przepraszam? :D
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

PiotrB pisze:Dogs of War - jak to nie ma przepraszam? :D
W tej edycji nie ma już Dogs of War - wszelka pamięć o nich została wymazana z kart podręczników armijnych ;)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Dołączyły do Squatów, Fimirów i czegotam jeszcze...

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Witam, mam kilka pytań do LS.

W uściśleniach jest zapis, że w obronie stosuje się najwyższy WS złożonych modeli klasy unique. Przy kowadle z kolei uściślono, że wszystkie runy ochronne z pancerza i talizmanu runelorda działają na cały model.

W związku z powyższym:

1) czy runa zwiększająca WS runelorda (runa broni) również wpływa na cały model?

1a) jeśli tak to czy np zwiększenie siły (poprzez runę lub great weapon) na runelordzie również wpływa na cały model?

2) czy pancerz zwykłych ochroniarzy kowadła również wpływa na cały model (jeżeli jest wyższy niż runelorda) i czy trwa to tylko do momentu póki oni żyją?

3) czy T runelorda również wpływa na cały model (on ma T5, ochroniarze T4).

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Kowadło to maszyna. Przy obronie maszyny używasz najlepszych statystyk, przy ataku załogantami - swoich.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Polecam lekturę FAQ do krasnali na stronie GW jest tam opisane wszystko co uległo zmianie w ramach dostosowania kowadła do bycia maszyną 8 edycyjną, ewentualnie Faberzy chyba spolszczyli te FAQ-i więc wersja rodzima powinna też być dostępna.

Awatar użytkownika
Szczur22
Oszukista
Posty: 821
Lokalizacja: "Red Scorpion" Pszczyna

Post autor: Szczur22 »

Mam pytanie które od pewnego czasu nie daje mi spać.

Strzelam indirectem z Hellcannona. Wypada missfire i 6- strzał rozpatrywany jest jak hit z siłą 10 pod całym templatem.
Jest direct hit czy trzeba modyfikować o BS załogi (wg. scatterki?)?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Ale jak zejdziesz do zera to jest hit, a skoro na misfire jest zero to już nie zniesie.

Awatar użytkownika
Szczur22
Oszukista
Posty: 821
Lokalizacja: "Red Scorpion" Pszczyna

Post autor: Szczur22 »

Najprostsze rozwiązania zawsze są najlepsze, dzięki :D

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Kiedy można się spodziewać uściślenia kwestii przechodzenia ran między Giant Slayerami?

Pytam, bo nie wiem czy malować slayerów na Arenę, czy nie ;)
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W ten weekend zakładamy głosowanie na uzupełnienie LS i jak się uzupełnimy to pewnie przełamiemy impas bo na razie się nie dogadaliśmy w tej kwestii.

Zablokowany