8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: kudłaty »

Wiadomo że zmieniła się edycja, ale są pewne rzeczy które między edycjami się nie zmieniają, m. in. podstawki. Skoro raz weszła wersja 40x40 to polecałbym się jej trzymać, oczywiście na masterze w Białymstoku chłopaki mogą Ci pozwolić nawet zagrać demonami na okrągłych podstawkach jest to ich święte prawo organizatora. Sam osobiście na masterze w Poznaniu (który mam nadzieje odbędzie się w ciągu najbliższych kilku lat) dopuściłbym taki model na podstawce 25x50 ale z pewnością odbiłoby się to na punktacji z modelarki. Jeżeli jest taka potrzeba w narodzie możemy zrobić dokument pt. podstawki do modeli na LS jak znowu odzyskamy zdolność głosowania, i tak zrobimy go do zielonych, aczkolwiek założenie że zmiana edycji zmienia podstawki śmierdzi wałem na odległość.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Wał jak wał :)
Dlaczego mój konik latający, który nie ma stompa ma dostawać tyle samo hitów od przeciwnika co ten, który jest lepszy?

Czy Pegaz daje wound riderowi? W efekcie heros ma 3W?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

dysk też zdaje się jest warbeastem? I nie ma podstawki 25X50 tylko 40mm?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Daw pisze:Czy Pegaz daje wound riderowi? W efekcie heros ma 3W?
MC korzysta z większej wartości woundów (góra/dół) - w efekcie dla hero to +1 Wo, dla lorda bez zmian.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

W erracie do TK jest napisane, że z opisu inkantacji dającej dodatkowy atak należy wykreślić zdanie, że taka inkantnacja nie powoduje break testu, ale jesli zada odpowiednią ilość ran jest panika. Wykreslenie tej drugiej części jest całkowicie logiczne, ale pierwsza część zdania mocno mnie dziwi. Czy zapis w erracie oznacza, że TK zmuszają przeciwnika do brejka w turze magii jeśli wypłaca w niego ataki z tej inkantacji?
Obrazek

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

O ile w opisie nie stoi wyraźnie napisane "Fight and resolve a round of close combat" to nie rzucasz brejka, bo niby czemu?

Maciek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Raczej nie. Mogą wzbudzić najwyraźniej panikę...
Bo w opisie inkantacji, po tym usuniętym fragmencie jest zapisek:
If the enemy unit panics and flee, and the undead are free to move, the undead must pursue the enemy (they can test to restrain pursuit as normal).

Więc, wygląda na to, że traktują to jako test paniki będąc w CC, którego oblanie ma konsekwencje jak oblanie breaka (ucieczka/pościg) - ciekawe, czy to powoduje ewentualną śmierć sztandaru (wszak to nie break test).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Nie może być chyba paniki w CC?
Obrazek

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Jednostki w CC nie biorą paniki.
To są dodatkowe ataki w fazie magii - to nie jest CC, nie ma brejka.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

W takim razie czemu usunięto zapis mówiący o tym, ze nie ma brejka i paniki?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, o 15:21 przez Kalesoner, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W takim razie czemu pozostawili ten zapis, który zacytowałem?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Cholera wie?
Obrazek

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Zapis inkantacji mówi: wszystkie model w B2B wykonują 1 atak, tak jakby to zrobiły w nadchodzącej fazie CC.
Nie ma zapisu jak przy strzelaniu, że to dodatkowy shooting phase.
Usunięte zdanie jest po prostu zbędne - nic nie wnosi. Break test jest zakończeniem CC a to jest tylko dodatkowy atak poza fazą CC. Tak samo jego część dotycząca paniki - przecież wiadomo z RB, że określone straty w danej fazie wywołują panikę.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, o 15:28 przez zembol, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ok, to ma sens, ale, jak to się ma do nakazu pościgu w wypadku nie zdanej paniki (tudzież konieczności testowania by nie gonić)?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Mi to wystarcza, tak grałem.

Btw, żeby potem się mnie nikt nie czepiał z tej inkantacji idą tez supportingi, jest dalej w faq. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Kurna, nie mam pod ręką RB żeby sprawdzić jak to jest zapisane...
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W RB jest jasny zapisek, jednostki w CC nigdy nie testują paniki. Tu masz rację absolutnie.
Problem jest z opisem inkantacji i fragmentem, który o ile się nie mylę, nie został usunięty oraz tym, że AB>RB.
If the enemy unit panics and flee, and the undead are free to move, the undead must pursue the enemy (they can test to restrain pursuit as normal).
Zwłaszcza pogrubiony fragment, bo pierwszy fragment odnosiłby się do strzelania, ale drugi no to stricte CC/break prawda?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Gdyby się jednak okzało, ze jest ta panika albo brejk, to jest to wzmocnienie dla TK warte co najmniej 200 kolejnych pkt w EAR. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Zwróć jednak uwagę, że zapis mówi "if a unit panics", czyli tłumacząc, jeśli oddział nie zda paniki.
Wcześniejsze zdanie, które zmuszałoby do wykoanaia testu paniki, zostało wykreślone.
Gdyby zapis o konieczności wykonania testu paniki przy wystarczającej ilości zabitych modeli nie został wykreślony, zgodziłbym się z Tobą, że AB>RB i to jest specyficzna sytuacja, gdy testuje się panikę w CC.
Ale tego zdania nie ma. Pozostał tylko zapis o tym, co się dzieje, jeśli się panikę obleje, co jest bzdurne, bo tej paniki nie możesz zdawać.
Mam nadzieję, że nie zagmatwałem tego zbytnio ;)
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jasna sprawa, nie chodziło mi o argumentowanie, że niby jest inaczej, raczej o wskazanie kolejnego niedopatrzenia, autor erraty/faq'a jakby nie doczytał opisu inkantacji do końca i usunął odrobinę za mało tekstu.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Zablokowany