Kila pytan poczatkujacego :P
Moderator: Gremlin
Re: Kila pytan poczatkujacego :P
dają radę, trzeba jednak pamiętać że do WE i od frontu w pojedynkę niewiele zdziałają - trzeba używać taktyki gangbanganalterror
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
najlepsze wyniki osiąga się bez drewna w rozpiskach, na euro 7 treekinów się nie mieści, poza tym są bardzo nieuniwersalne i flammable....Urban pisze:czasami wyjątkiem jest kloc 7 treekinów mający za plecami arcymaga z lifemLaik pisze:dają radę, trzeba jednak pamiętać że do WE i od frontu w pojedynkę niewiele zdziałają - trzeba używać taktyki gangbanganalterror
lizardboy pisze:Dobra pomogliście mi troszkę.
tera o ile dobrze pamiętam lordów można wystawiać na male punkty?
jak tak to jakiego używać?
co jest dobrego na start z we?
co do lordów na małe - zależy od ograniczeń konkretnego turnieju, w rulebooku nie jest tylko ograniczenie %.
Na początek na pewno łucznicy, driady, mag, BSB, orzeł i...(to co Ci się podoba, bo niegrywalni w naszej armii są tylko eternal guardzi)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Jak zwykle śmiem polemizowaćLaik pisze:najlepsze wyniki osiąga się bez drewna w rozpiskach,
Mi tam drzewko się sprawdza...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
mówię przede wszystkim o monster trucku w stylu 2-3 treemeny i treekiny(choć zagram sobie na tym funowo).
Treemen - dla mnie troche za dużo rzeczy go zabija z łatwością na duże punkty, na szczęście mamy ten przywilej w naszej armii że nie ma jednej słusznej rozpiski.
Treemen - dla mnie troche za dużo rzeczy go zabija z łatwością na duże punkty, na szczęście mamy ten przywilej w naszej armii że nie ma jednej słusznej rozpiski.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
- Smerfaster
- Chuck Norris
- Posty: 548
- Lokalizacja: Włocławek Klub Fantasy FENIX
nie gralem w bialym na warhawkach, bo nie mialem modeli, a na 2 oddzialach fastow tj. 2x5 glade riders. dobrze spelnili swoje zadanie, tam strzelili, tu odgieli, ale uwazam, ze warhawki zastapily by ich duzo lepiej.
co do porownania wildow z gladami. ciezko jest teraz sensownie ustawic oddzialy bez obawy, ze jak damy flee "oginaczka", wrogi unit nie zrobi redirecta w nasz inny unit, dlatego skoro i tak nie dajemy flee moze warto pomyslec nad wildami..
niestety juz teraz widze, ze wybiore warhawki jak tylko zakupie modele, takze raczej na pewno wr nie pojawia sie w mojej rozpisce.
warhawki > wildzi > gladzi
dwie zmiany jakie dokonam w rozpisce to czempioni na driadach.. czesto myk z driadami w kresce w lesie wychodzil, ale warto postac jedna ture dluzej na chillu na stubbornie ;] oraz wymienione wczesniej warhawki zamiast gladow.
caly czas zastanawiam sie nad lorem. beast jest naprawde syty, kazdy czar ma w sobie potencjal, zwlaszcza w rozpisce z lordem tancerzem i dwiema 12stkami tancerek. jednak life tez ma swoje atuty w postaci regrowtha (wstajace tancerki to jest to!) albo dwellersow, ktore potrafia mocno przesadzic o wygraniu bitwy. pozostale boostujace czary tez wygladaja bardzo dobrze. warto wspomniec o leczeniu dowolnego bohatera w 12 calach, co przy miekkim tancerzu wydaje sie bardzo spoko opcja.
myslalem jeszcze o jednej rzeczy. czy 2 oddzialy wayow to nie za duzo. zastanawialem sie czy nie wywalic jednej piatki i nie wstawic zamiast nich 6 tancerzy (z championem sie nie miesci), straszak na kowbojow, dodatkowy unit na trzymanie maga (czasami tego brakowalo, 2 unity tancerek musza byc wolne, a luki nie sa itp) czy kolejny "smiec" do ataku od flanki klocka.
po wyzej uwzglednionych zmianach rozpiska prezentuje sie tak:
1 Wardancer Highborn @ 295.0 Pts
General; Wardancer
Blades of Loec [35.0]
Stone of Rebirth [30.0]
Crown of Command [35.0]
1 Spellweaver @ 300.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 4; Longbow
Feedback Scroll [50.0]
1 Noble @ 130.0 Pts
Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30.0]
Asyendi's Bane [10.0]
10 Glade Guard @ 154.0 Pts, fcg, flaming
12 Glade Guard @ 168.0 Pts, fcg
3x8 Dryads @ 108.0 Pts, czempion
2x12 Wardancers @ 230.0 Pts, czempion
6 Wardancers @ 108.0 Pts
2x3 Warhawk Riders @ 120.0 Pts
5 Waywatchers @ 120.0 Pts
2x1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 80
Total Army Cost: 2399.0
choc bardziej podoba mi sie 5 tancerzy z czempionem zamiast 6 bez, dochodzi kolejne zadanie dla tej szpileczki, bloker w lesie. bez czempiona ciezko bedzie im ustac jedna ture combatu z klockiem z racji T3, mozna ratowac sie wardem, ale to tancerze, nie driady wiec moze byc ciezko.
tak patrze na ta rozpiske i widze jeszcze jedno rozwiazanie. zamiast 5-6 tancerzy wstawic 10 lukow. przetestuje obie wersje z lifem i beastem i powiem co z tego wyszlo.
co sadzicie?
co do porownania wildow z gladami. ciezko jest teraz sensownie ustawic oddzialy bez obawy, ze jak damy flee "oginaczka", wrogi unit nie zrobi redirecta w nasz inny unit, dlatego skoro i tak nie dajemy flee moze warto pomyslec nad wildami..
niestety juz teraz widze, ze wybiore warhawki jak tylko zakupie modele, takze raczej na pewno wr nie pojawia sie w mojej rozpisce.
warhawki > wildzi > gladzi
dwie zmiany jakie dokonam w rozpisce to czempioni na driadach.. czesto myk z driadami w kresce w lesie wychodzil, ale warto postac jedna ture dluzej na chillu na stubbornie ;] oraz wymienione wczesniej warhawki zamiast gladow.
caly czas zastanawiam sie nad lorem. beast jest naprawde syty, kazdy czar ma w sobie potencjal, zwlaszcza w rozpisce z lordem tancerzem i dwiema 12stkami tancerek. jednak life tez ma swoje atuty w postaci regrowtha (wstajace tancerki to jest to!) albo dwellersow, ktore potrafia mocno przesadzic o wygraniu bitwy. pozostale boostujace czary tez wygladaja bardzo dobrze. warto wspomniec o leczeniu dowolnego bohatera w 12 calach, co przy miekkim tancerzu wydaje sie bardzo spoko opcja.
myslalem jeszcze o jednej rzeczy. czy 2 oddzialy wayow to nie za duzo. zastanawialem sie czy nie wywalic jednej piatki i nie wstawic zamiast nich 6 tancerzy (z championem sie nie miesci), straszak na kowbojow, dodatkowy unit na trzymanie maga (czasami tego brakowalo, 2 unity tancerek musza byc wolne, a luki nie sa itp) czy kolejny "smiec" do ataku od flanki klocka.
po wyzej uwzglednionych zmianach rozpiska prezentuje sie tak:
1 Wardancer Highborn @ 295.0 Pts
General; Wardancer
Blades of Loec [35.0]
Stone of Rebirth [30.0]
Crown of Command [35.0]
1 Spellweaver @ 300.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 4; Longbow
Feedback Scroll [50.0]
1 Noble @ 130.0 Pts
Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30.0]
Asyendi's Bane [10.0]
10 Glade Guard @ 154.0 Pts, fcg, flaming
12 Glade Guard @ 168.0 Pts, fcg
3x8 Dryads @ 108.0 Pts, czempion
2x12 Wardancers @ 230.0 Pts, czempion
6 Wardancers @ 108.0 Pts
2x3 Warhawk Riders @ 120.0 Pts
5 Waywatchers @ 120.0 Pts
2x1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 80
Total Army Cost: 2399.0
choc bardziej podoba mi sie 5 tancerzy z czempionem zamiast 6 bez, dochodzi kolejne zadanie dla tej szpileczki, bloker w lesie. bez czempiona ciezko bedzie im ustac jedna ture combatu z klockiem z racji T3, mozna ratowac sie wardem, ale to tancerze, nie driady wiec moze byc ciezko.
tak patrze na ta rozpiske i widze jeszcze jedno rozwiazanie. zamiast 5-6 tancerzy wstawic 10 lukow. przetestuje obie wersje z lifem i beastem i powiem co z tego wyszlo.
co sadzicie?
hej, zaczynam (znowu) przygode z WE jadnakkiedy ostatnio grałem byla jeszcze poprzednia edycja :/ co się zmieniło? jakie jednostki nabrały przydatności w stosunku do poprzedniej edycji? i czy Glade ridersi się wreszcie opłacają?
acha, a czy magiczka może mieć czary z innej lory niż athel loren?
acha, a czy magiczka może mieć czary z innej lory niż athel loren?
Policz tak uczciwie w ilu bitwach w Białym służył jako wabik katapult na indirect/dodatkowy filar domku/cień obelisku w ilu nie musiał się chować i niewiele zdziałał a w ilu solidnie zapracował na te swoje 285 punktów?bigpasiak pisze:Jak zwykle śmiem polemizowaćLaik pisze:najlepsze wyniki osiąga się bez drewna w rozpiskach,
Mi tam drzewko się sprawdza...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Ja też uważam, iż w bitwach przeciw armiom maszynowym brokuł musi się nieźle napocić by spłaciły się te 285 pkt. Jednakże blisko dużej magiczki i dobrych czarów Life`a ("5" + standardowe leczenie jednego wounda w 12") jest do utrzymania przez całą bitwę.
Dlatego ja zawsze wybieram - albo Treeman albo Treekiny I faktycznie w 8 edycji jest mu ciężko
Dlatego ja zawsze wybieram - albo Treeman albo Treekiny I faktycznie w 8 edycji jest mu ciężko
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
nie chodzi tu tylko o maszyny, są też inne zabawki które go bolą - crack calls, pit of shades, brass orb np.
żeby nie było to na niektóre armie jest bardzo dobry.
żeby nie było to na niektóre armie jest bardzo dobry.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Imperium, VC, Demony, Dwarfy, VC...Laik pisze:Policz tak uczciwie w ilu bitwach w Białym służył jako wabik katapult na indirect/dodatkowy filar domku/cień obelisku w ilu nie musiał się chować i niewiele zdziałał a w ilu solidnie zapracował na te swoje 285 punktów?bigpasiak pisze:Jak zwykle śmiem polemizowaćLaik pisze:najlepsze wyniki osiąga się bez drewna w rozpiskach,
Mi tam drzewko się sprawdza...
To moje paringi i dodam. że tylko z VC ostanimi KJ-a mi zginął bo weszła ifka na popychaczkę [ choć w potyczce z kurduplami wychaczył indirecta z płonącej i z na 3+ ginie wybronił się dostając 4 rany i wyleczyłem go do fulla dzięki life ;] ].
Nie tylko chodzi o to co sam zdziała ale jak działa na przeciwnika Laiku. Ja go na pewno nie wymienię bo mi się sprawdza. Na VC jest świetny, przyciąga mocno uwagę, wright spieprzają od niego jak najdalej a ghoule z jakąś drobną asystą spokojnie kroi. Z dwarfami fakt siedział za domkiem bo tam ciasto dawali ale tylko ze względu na niego rangerzy trzymali się w odległości że tak to nazwę "rozsądnej" ;] Poza tym są czary które dispelujesz i takie które wpuszczasz i wsumie to argument z pupy bo tancerzy zmiata duży fireball czy moździerz więc...
Każdy gra jak lubi i tym czym lubi. Wam drzewko nie pasuję ja je lubię ;]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Wiem że nie potrzebujesz nikogo kto by Ci rozpiski zmieniał .
Wiadomo że kiedy jest na stole to wymusza inne granie u przeciwnika.
Z Imperium za bardzo pewnie nie pobiegał
Z Demonami też ma dość ciężko - głównie ze względu na flamerów i flickering fire.
Krasnoludy to już w ogóle
Co do VC - gwardia z dwurakami czy Blood Knighci go bez problemu ściągną - popychaczki ciężko jest wszystkie zdispellować, jeżeli mamy u przeciwnika lore of shadow to boi się pitki i brzytwy - z nią ghoule nie dadzą mu nawet uderzyć np.
Fakt że z life ładnie powspółpracuje, końcem maja na lokalu na 2600 zagram sobie na 3 drzewkach i life.
Wiadomo że kiedy jest na stole to wymusza inne granie u przeciwnika.
Z Imperium za bardzo pewnie nie pobiegał
Z Demonami też ma dość ciężko - głównie ze względu na flamerów i flickering fire.
Krasnoludy to już w ogóle
Co do VC - gwardia z dwurakami czy Blood Knighci go bez problemu ściągną - popychaczki ciężko jest wszystkie zdispellować, jeżeli mamy u przeciwnika lore of shadow to boi się pitki i brzytwy - z nią ghoule nie dadzą mu nawet uderzyć np.
Fakt że z life ładnie powspółpracuje, końcem maja na lokalu na 2600 zagram sobie na 3 drzewkach i life.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Flamerów to akurat się nie boję i przeważnie to one uważają co robić nie ja ;]
Jak już pisałem zawsze się znajdzie coś na coś i np dwellers czy duży fireball na baletnice to coś co je zamiata a przecież gramy na nich, prawda? To jest ryzyko które ponosimy dla konkretnego celu. Po prostu inaczej grasz innymi unitami, ot wsio ;]
Zresztą czego te unity nie mielą...?
3 drzewka to przesada bo już stracić lorda drzewca to sporo... Ale testuj i opowiedz co i jak.
Jak już pisałem zawsze się znajdzie coś na coś i np dwellers czy duży fireball na baletnice to coś co je zamiata a przecież gramy na nich, prawda? To jest ryzyko które ponosimy dla konkretnego celu. Po prostu inaczej grasz innymi unitami, ot wsio ;]
To tancerze też nie polatają sobie bo obniżenie statystyk jest dla nich równie zabójcze... i też mogą sobie nawet nie uderzyć... + hełm oczywiście u wampierza skoro już fantazjujemyLaik pisze:Co do VC - gwardia z dwurakami czy Blood Knighci go bez problemu ściągną - popychaczki ciężko jest wszystkie zdispellować, jeżeli mamy u przeciwnika lore of shadow to
Zresztą czego te unity nie mielą...?
3 drzewka to przesada bo już stracić lorda drzewca to sporo... Ale testuj i opowiedz co i jak.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Korci mnie pytanie:
Mianowicie jest coś takiego
Rozumiem, że skoro jest Asyendi's Bane to niweluje się ta zasada ?
lub bez tego nie mógłbym atakować ? Taka trochę patowa sytuacja.
No i druga kwestia ... wyszła dosłownie przed momentem. Z kuzynem i bratem próbujemy to rozgryźć i trochę nam to spokoju nie daje!
Rulebook główny (ver PL i ENG) - jest opisane tak samo.
[str.175]
Magiczne Sztandary:
Według zasad jasno wychodzi, że nie....co pominełem ?
PS. Wciąż się uczę więc będę wdzięczny za poinstruowanie gdzie popełniam błąd w rozumowaniu
Mianowicie jest coś takiego
W Army book jest napisane, że "Chorąży Armii traci możliwość używania długiego łuku (...)" [str.53]1 Noble @ 130.0 Pts
Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30.0]
Asyendi's Bane [10.0]
Rozumiem, że skoro jest Asyendi's Bane to niweluje się ta zasada ?
lub bez tego nie mógłbym atakować ? Taka trochę patowa sytuacja.
No i druga kwestia ... wyszła dosłownie przed momentem. Z kuzynem i bratem próbujemy to rozgryźć i trochę nam to spokoju nie daje!
Rulebook główny (ver PL i ENG) - jest opisane tak samo.
[str.175]
Magiczne Sztandary:
Jak to jest z tymi sztandarami ? Może nieść tylko BSB czy można dać na sztandarowego regimentu ?(...)Jedyną Postacią, która może nieść Magiczny Sztandar, jest Chorąży Armii
Według zasad jasno wychodzi, że nie....co pominełem ?
PS. Wciąż się uczę więc będę wdzięczny za poinstruowanie gdzie popełniam błąd w rozumowaniu
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Co do sztandarów to po prostu bsb może brać szmaty które kosztują więcej niż 50 pkt (np. ten nasz śmieszny sztandar ariel za ponad 100 pkt).
Co do bsb, to to jest taki "legalny wał", czyli bsb może mieć MAGICZNY łuk, nie może mieć zwykłego. DO wystrzelenia Hody jest potrzebny łuk - w opisie tego przedmiotu masz napisane, że przy użyciu hody pomija się wszelkie zalety i cechy magicznego łuku, jeśli postać go ma. Czyli w skrócie, na czas wystrzelenia hody, magiczny łuk staje się zwykły i pozwala na wystrzelenie hody.
Tyle ;P
Co do bsb, to to jest taki "legalny wał", czyli bsb może mieć MAGICZNY łuk, nie może mieć zwykłego. DO wystrzelenia Hody jest potrzebny łuk - w opisie tego przedmiotu masz napisane, że przy użyciu hody pomija się wszelkie zalety i cechy magicznego łuku, jeśli postać go ma. Czyli w skrócie, na czas wystrzelenia hody, magiczny łuk staje się zwykły i pozwala na wystrzelenie hody.
Tyle ;P