8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: gerald_tarrant »

są magiczne, nie działa na nie armour of Morrisielb z Chaosu, ani MR

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

faq czy uściślenia?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

BOGINS pisze:faq czy uściślenia?
nie pamiętam, kiedyś mi LS tak odpowiedziała na to pytanie

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Z tego co pamiętam to było o tym w erracie do RB.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Q: What are ‘magical attacks’? (p68)
A: All attacks made by spells and magic items are considered
to be magical attacks, as are all attacks that are specifically
noted as being magical attacks. Shots fired from magical items
are also considered to be magical attacks, unless their
description specifically states otherwise. Hits inflicted by rolls
on the Miscast table are treated as magical attacks.


W sumie trzeba szukać i się znajdzie

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Czyli ward z resista działa na hity zadawane miscastem? Czy są one traktowane tylko jako magical attacks + nie są zadawane przez magie ;>? A jesli nie przez magie, to przez co?

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Hity z miscasta są magiczne, ale nie są efektem czaru tylko miscasta więc warda z MR nie ma. To chyba też było w FAQ-u jeśli dobrze pamiętam.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Czy jeżeli oddział A o szerokim froncie szarżuje na oddział strzelców B i musi wciągnąć do walki stojący obok na równi oddział strzelców C.

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:!: :shock: :shock: 8) 8) :!:

:twisted: oddział A
:shock: oddział B
8) oddział C
:!: obelisk

To czy oddziałowi C przysługuje normalna reakcja na szarżę, czyli np stand and shoot??
Teoretycznie deklarujemy szarżę na 1 oddział, nie chcemy na 2, ale musimy.
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

jeśli zaszarżujesz w taki sposób na B że będzie on mógł zrobić close the door (B zachowa 1" odległości od C) to tak, jeśli nie da rady to musisz deklarować szarżę na oba oddziały.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

I tym samym oba mają reakcję i do obu musisz mieć zasięg.

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

pytanie czy mając w oddziale muzyka lub sztandarowego zawsze muszą być oni w 1 szeregu...
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Tak, oni i czempion muszą przede wszystkim być w pierwszym szeregu, mają w tym pierwszeństwo przed dołączonymi herosami.

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Skaveny testują steadfasta na niezmodyfikowanej liderce czy dodają sobie bonus za szeregi?
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Na tej z szeregami, steadfast to LD niezmodyfikowana o combat result reszt modyfikatorów wchodzi. GW na dwa różne unmodyfied LD.

@Przemcio. O ile heros/herosi nie wypchną ich make wayem.

kemot
Wodzirej
Posty: 737

Post autor: kemot »

Czy armour piercing z broni i ze sztandaru kumuluje sie?? Np. miesz z AP -1 i sztandar z AP -1 dają razem Ap-2??

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

jeśli oba mają zasadę AP to się nie kumuluje. Należy jednak pamiętać że np. Bitting blade nie ma zasady Ap

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Smok stoi kilka cali przed jednostką A, jakieś 18 cali za jednostką A stoi jednostka B. Smok szarżuje na jednostkę B pali szarże ale dochodzi do jednostki A. Pytanie: szarżuje? staje cal przed? Inaczej?

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Jeżeli nie przekierował (po zdaniu liderki) to staje cal przed.
Chociaż przekierować może tylko jeśli była reakcja flee i przed rzutem na odległość szarży.


Moje pytanie.

Jak to w końcu jest z ruchem pojedyńczych herosów. Czy mogą w jedną turę zrobić więcej niż swój podwójny ruch?
Np na zasadzie. Dochodzę na styk do oddział stojącego tyłem do herosa i przestawiam go do pierwszego szeregu??
Spotkałem się z odmiennymi interpretacjami...
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Reguły w RB są jasne, aby dołączyć do oddziału musi dokonać styku między podstawkami, po czym jest automatycznie przesuwany do pierwszego szeregu "regardless of distance" jak stoi w RB.
Oczywiście, w przypadku opuszczania oddziału zasięg mierzy się od pozycji startowej bohatera, co też w RB jest opisane.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Czyli mając 8 cali ruchu mogę sobie np przechodzić z hordy do hordy ustawionej cal koło siebie i przejść w ten sposób cały stół?
Czy mogę tak zrobić tylko raz i np przejść tylko ze 20 cali?
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Zablokowany