Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Re: Rozpiski WE

Post autor: Vallarr »

Hej
Kombinuje nad czyms takim:
Unnamed 2400 Pts - Wood Elves Army

1 Spellweaver @ 310.0 Pts
General; Lore of Life; Magic Level 4; Longbow
Wand of Wych Elm [55.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Alter Highborn @ 286.0 Pts
Alter; 2ndWeapon; Longbow
Armour of Silvered Steel [45.0]
Crown of Command [35.0]
Merciw's Locus [20.0]

1 Noble @ 132.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30.0]
Asyendi's Bane [10.0]

1 Spellsinger @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Deepwood Sphere [25.0]

1 Spellsinger @ 175.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Feedback Scroll [50.0]

8 Dryads @ 96.0 Pts

8 Dryads @ 96.0 Pts

8 Dryads @ 96.0 Pts

24 Glade Guard @ 334.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Lord's Bowman @ [6.0] Pts

10 Glade Guard @ 120.0 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120.0 Pts
Longbow

1 Treeman @ 285.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 68
Total Army Cost: 2400.0
Zasady euro. Wiekszosc tlumaczy sie sama, dragonbane gem na arcy bo akurat pt styknelo, a w dobie powszechnych flamingow moze sie okazac przydatny. Highborn alter w tej konfiguracji imho bedzie zabawny - albo bloker na oddzialy z dwurakami z bsb niedaleko, albo do sciagania smieci na tylach. 6A S4 teoretycznie styka na kazdy smiec. BSB standardowy, male magiczki dwie dla zwiekszenia szansy na wylosowanie 3/5/6. Deepwood imho must have, a feedback scroll jako straszak/dobijaczka magow. Duzy oddzial lukow ma grac kuszacy cel ulatwiajacy kanapki i wiecej gg ma flamingi. 4 eagle dzialajace po 2 - do sciagania magow w regimentach lub maszynek, oraz zabawy w berka z chorymi, niezabijalnymi klocami, do obcinania marszu i tak dalej.

Martwi mnie troche brak wykopu na LT/pancerne kloce, bo poza treemanem max str to 4, dlatego sie waham nad lotusem u altera i GW, ale annoyance sie nie zmiesci przy zbroi i CoC. Sek w tym, ze przy GW I9 niewiele daje, byle smieci go zabija zanim uderzy, wiec musi wolac challenge by przezyc, a wtedy i tak zabije tylko champa. Ewentualnie CoC i glitering scales sprawiajacy, ze prawie wszystko trafia go na 5+, amber pendant (ASL dla btb) i mamy rzeznika... ktorego zabija pol salwy lukow. W kazdym razie mam dylemat ;f Moze sa inne sensowne ustawienia dla alter highborna?

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Duży mag ok
Alter ciekawy
Za dużo małych magów – masz bardzo mało punktów w oddziałach przez to – deepwood sphere nie jest wcale tak niezbędny

24 GG z flamingami - zwróć uwagę że przedmioty takie jak Dragonhelm i Dragonbane Gem są powszechne – jest to broń obosieczna – taki kowboj naprzeciwko ucieszy się na ich widok…
Może być mniejszy oddział do którego w razie potrzeby wejdzie BSB z hodą – wówczas ona też płonie, pamiętaj że wystarczy 1 rana płonąca i nie ma regeneracji do końca fazy, reszta może więc strzelać bez obaw.

Orzeł – też chciałbym ich 4 wystawić ale maksimum to 2 takie same rary…
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Alter faktycznie interesujący.
Laik pisze: Może być mniejszy oddział do którego w razie potrzeby wejdzie BSB z hodą – wówczas ona też płonie,
Hm, ustalmy to raz na zawsze, bo co turniej slysze inne opinie. BSB strzelajacy HODa z oddzialu z plonacymi atakami nie ma plonacych ataków. Bo strzela z magicznej broni (ktore wlasciwosci sa ignorowane, ale ktora dalej jest magiczna).
Jesli sie mylę, to pls o uzasadnienie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Hoda nie jest magiczną bronią bo jest Enchanted Item, może dlatego spokojnie łapie się pod działanie sztandaru(?)

to taka laika interpretacja...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

na dmś był typ z haos najtami z boef i e weponami i jakos mu przeszla rozpa nie wiem jakim cudem. to jeden a dwa to to że może sie szanowny bless z szanowynm kołata raczą podzielis wrażeniami z gry zielonymi w białym w odpowiednim dziale?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Yhm.
Z orlami mea culpa ;f I szkoda jak cholera. Powinny byc 2 na slot jak przed bookiem :P

Z duzym oddzialem sam nie jestem pewny, najlatwiej wlasnie na nich stracic punkty, ale to tez jedyny static CR jaki mam i w razie czego steadfast bez lasu niezbedny do kanapek. Przemysle to jeszcze.
Co za 100 wolnych pkt za orly? Nic strzelajacego juz dac nie moge, powiekszanie driad srednio mi pasuje, moze 6 wd dla oslony maga/bsb przy scieciu jednego gg? Lub 5 + champ za dwoch gg. Deepwooda lubie, bo dzieki niemu zlapanie bsb, arcy i tego maga czymkolwiek poza strzelaniem/magia jest bolesne :) Drugi mag zwieksza szanse na popychaczke, regenke i obrone treemana/herosow przed strzelaniem, a wpakowanie ich do tancerzy da im warda 5+ na magie (jesli sie nie myle, ciagle przegryzam sie przez zasady 8ed ;) ). Z deepwood sphere, boundem treemana i choc jednym TS na magu mam ld 9 z przerzutem maksymalnie zabezpieczone i tam, gdzie chce ;)

Przy okazji - jak wy chronicie duzego maga bez deepwooda? Ja mialem mega problemy jak ostatnio gralem.

Edit => Z tym wardem to sie kopnalem, 6+ jednak. Zawsze cos ;f

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Na 2400 rzadko kiedy mieści mi się choć 1 mały mag, wolę punkty w oddziały wrzucać, inaczej robią się łakome kąski z moich oddziałów, takich 24 GG nic nie zrobi przeciw jakiemuś smokowi, GUO czy Bloodthristerowi, żadna kanapka też nie pomorze...

Na statica nie ma co liczyć w WE - tacy GG w CC więcej dadzą przeciwnikowi niż Tobie, wbrew pozorom steadfast u przeciwnika jest do obejścia :)
Co do tancerzy masz rację - od magii mają warda na 5+, a w rozpisce zawsze się przydadzą

U mnie duży mag chodzi w GG lub tancerzach, w zależności od sytuacji na stole, ginie naprawdę rzadko(pomijając sytuacje kiedy go sobie sam zabijam:)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Treekinow nie mam, czy to jedyny sposob u WE na smoka, GUO lub BT? Oprocz gry w kotka i myszke, oczywiscie. Moze alternatywnie zbudowany alter jak w 1 poscie (amber pendant, glitering scales, crown i GW) ?

Nie widze mozliwosci za bardzo obejscia steadfasta - chyba, ze masz na mysli wybicie wroga na tyle, by go stracil - a do tego znow musze miec szeregi u GG :P Zboostowani flesh to stone, zwlaszcza na throne of vines i z bsb pod reka - mam nadzieje, ze zatrzymaja wiekszosc paskudztw do mojej tury.

Tancerze tak, 5+, ale herosi w nich 6+, jesli nic nie pomieszalem znowu, a sciecie ich do dystrybucji trafien bedzie raczej latwe. Chyba, ze powieksze ich troche kosztem kloca gg, do 7-8 z champem, ale to jeszcze wiecej ptk skitranych w lesie...

Mi ginal za czesto, a teraz przy przeswitujacych lasach (kosmiczna bzdura imho) mozna szarzowac na AMke skitrana centralnie na srodku 6" lasu. Bosko.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Vallarr pisze:Treekinow nie mam, czy to jedyny sposob u WE na smoka, GUO lub BT? Oprocz gry w kotka i myszke, oczywiscie. Moze alternatywnie zbudowany alter jak w 1 poscie (amber pendant, glitering scales, crown i GW) ?

Nie widze mozliwosci za bardzo obejscia steadfasta - chyba, ze masz na mysli wybicie wroga na tyle, by go stracil - a do tego znow musze miec szeregi u GG :P Zboostowani flesh to stone, zwlaszcza na throne of vines i z bsb pod reka - mam nadzieje, ze zatrzymaja wiekszosc paskudztw do mojej tury.

Tancerze tak, 5+, ale herosi w nich 6+, jesli nic nie pomieszalem znowu, a sciecie ich do dystrybucji trafien bedzie raczej latwe. Chyba, ze powieksze ich troche kosztem kloca gg, do 7-8 z champem, ale to jeszcze wiecej ptk skitranych w lesie...

Mi ginal za czesto, a teraz przy przeswitujacych lasach (kosmiczna bzdura imho) mozna szarzowac na AMke skitrana centralnie na srodku 6" lasu. Bosko.
taki alter zginie z thunderstompów, podbnie netlingi nie pomogą....

Sposób na GUO - wywieść w pole
Sposób na smoka - zredukować i można próbować dobić w CC(ale to chyba tylko z lore of beast) - ale nie jest to proste.
Sposób na BT - minimalizować straty :D

co do lasów - cóż, trzeba się przyzwyczaić :)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Laik pisze: podbnie netlingi nie pomogą....
Tu kolega po części się myli ;]
T. Stomp i Stomp to też hit tyle że autohituje więc...?
Co turę ciska się co jest bardziej ważne: trafianie zawsze na 6 czy autotrafianie.

Faq do WE.
polecam.
Vallarr pisze:Mi ginal za czesto, a teraz przy przeswitujacych lasach (kosmiczna bzdura imho) mozna szarzowac na AMke skitrana centralnie na srodku 6" lasu. Bosko.
Jedynie zmiana stylu gry i przedefiniowanie wartości i skuteczności lasu obecnie. Ma swoje niewątpliwe plusy jak i minusy... Pamiętaj, że WE tak mocno zostały zboostowane po wyjściu 8 ed, że nasz las tylko w deploju możesz wystawić...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

@Bigpasiak
Dobrze wiedziec ;) Ale to juz lekko dramatyczne ryzyko. Taki alter nadal musialby miec podpakowanego tafa. Zostaje przy swoim i zobacze co sie da zepsuc ;)

Ciezko mi ujrzec plusy przeswitujacego lasu :P

Ostateczna wersja:
Unnamed2400 Pts - Wood Elves Army

1 Spellweaver @ 310.0 Pts
General; Lore of Life; Magic Level 4; Longbow
Wand of Wych Elm [55.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Alter Highborn @ 286.0 Pts
Alter; 2ndWeapon; Longbow
Armour of Silvered Steel [45.0]
Crown of Command [35.0]
Merciw's Locus [20.0]

1 Noble @ 132.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30.0]
Asyendi's Bane [10.0]

1 Spellsinger @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Deepwood Sphere [25.0]

1 Spellsinger @ 175.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Feedback Scroll [50.0]

8 Dryads @ 96.0 Pts

8 Dryads @ 96.0 Pts

8 Dryads @ 96.0 Pts

19 Glade Guard @ 274.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Lord's Bowman @ [6.0] Pts

10 Glade Guard @ 120.0 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120.0 Pts
Longbow

7 Wardancers @ 158.0 Pts

1 Bladesinger @ [14.0] Pts

1 Treeman @ 285.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 70
Total Army Cost: 2398.0
Cos nielegalnego/ewidentnie bez sensu? :P

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@Pasiak

masz rację ale 50% na prawie pewną smierć to i tak za dużo.

@Vallarr

co do rozpiski, legalnie wszysko, poszukałbym punktów na muzyków do GG, inaczej będą prawie tak nieruchawi jak kusznicy.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Post autor: Tutajec »

chyba znam tajemnicę Pasiaka on wystawia treemana aby mieć dodatkową salę łuków z niego, przechodzi tylko na flankę oddziału przeciwnik tak sra w gacie przed nim że się do niego przodem odwraca, potem mały wałek i duży oddział tancerzy już jest na flance i pograne. ZGADŁEM ? 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Niezbyt juz mam co sciac - te reformy sa az tak niezbedne? Wheele + ewentualnie ruch do tylu o 3" nie stykna? Zwijac sie na szybko nie bede musial, bo stoja 2x5.

W kazdym razie grunt, ze legalna po ostatnich probach :P Chamstwo, ze HE moga wystawic pierdyliard GE, a WE max 2 ><

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

jeżeli przeciwnik pojawi się dokładnie na Twoim boku to ani cofnięciem się o 3 cale, ani wheelem go nie zobaczycz i w następnej turze dostaniesz go na bok.

W WE NAJWAŻNIEJSZA JEST MOBILNOŚĆ.

Poza tym muzyk daje +1 do zbierania jednostek, no i pomaga przy remisie
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

W sumie racja. 1 WD do piachu, 2x muzycy w GG i 1 w WD. Rozpa gotowa, thx za pomoc :)

Zmieniajac temat - jak sie spisuja WE bez przepakowania herosami? Jak juz ogram sie tym, to mam ochote stworzyc rozpe z AMka 3 lvl i wych elmem, bsb na orle/carpecie i ewentualnie driadka +1 dispel, za reszte wystawic oddzialy. Ponad 1800 pkt na oddzialy przy euro brzmi sympatycznie.
Gral ktos tak?

Awatar użytkownika
dziekanotr
Wodzirej
Posty: 716
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dziekanotr »

Czesc, co o tym myslicie? rozpa na 2400pkt euro

LORDS:

(gen.)Wardancer Highborn,annoyance of netlings,stone of crystal mere,dragonbane gem= 255pkt

Spellwaver, 4lvl, Wand of wych elm, moonstone of the hidden ways, lore of BEASTS= 340pkt


HEROES:

Noble, bsb, asyendi's bane, hail of doom arrow,dragonhelm, light armor= 142pkt

Spellsinger, 2lvl, scroll, lore of ATHEL LOREN= 150pkt

Branchwraight,a cluster of radiants= 90pkt


CORE:

9xdriads= 108pkt
9xdriads= 108pkt
16xglade guards, fcg, banner of eternal flame= 232pkt
13xglade guards,musican= 162pkt

SPECIAL:

14xwardancers= 252pkt
14xwardancers, musican, champion= 273pkt


RARE:

6xwaywatchers= 144pkt
6xwaywatchers= 144pkt


ALL: 2400pkt


Myslalem zeby jeszcze jakiegos orzelka/moze dwa wcisnac, ale nie wiem skad punkty uciac, a wardancerow nie chchialbym kroic...

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Moim zdaniem za duzo pkt w herosach dałeś. Do walki masz garstkę driad i 2 paczki WD. IMO to za mało. Na takie pkt nie dasz rady przeciw tym wszystkim klocom piechoty bo najzwyczajniej w swiecie nie masz czym walczyć. Ja bym wyjebał małą czarke i Driade herosa na rzecz czegoś twardczego w stylu treemana, treekinów lub po prostu większej ilości driad.
Mała czarka na wiele się nie przyda, bo i tak masz za mało kości zeby wiecej po czarować. A driada nic nie robi poza dawaniem tej jednej kostki dispella która szału nie robi. A w walce jak jak zwykła driady tylko ma 1 wiecej A i W
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Dragan
Chuck Norris
Posty: 460
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dragan »

Czym bedziesz niszczył elfy jak nie lore of life ? :)

Awatar użytkownika
dziekanotr
Wodzirej
Posty: 716
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dziekanotr »

do walki mam sporo oddzialow, moze jeszcze 1 oddzial driad bym wcisnal i to byby max. Treekiny sa bardzo drogie. Treeman dobrze sie spisuje, jest twardy, ale bola go bardzo maszyny i testy inicjatywy... A to sporo pkt i szkoda zeby od pitki szybko zszedl, aczkolwiek dzis mi sie ladnie sprawdzal, tylko w jego cenie mam 12 wayow, mala czarka ma scrolla, najwyzej co to moge jej zostawic 1lvl ale to bezsensu wywalajac czarke i draide nie starczy mi na treemana. Wydaje mi sie ze 28 wardancerow i 18 driad przy dosc dobrym strzelaniu nie jest zle.

Dragan, na bitwe z toba napewno wezme lifa :> mysle ze do tej rozpy akurat ladnie pasuje beast, sygnaturka spoko, 5 czar na lorda, nie ma tragedii, szkoda tylko ze orlow nie wcisnalem

Zablokowany