8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
odpowiedź na drugie pytanie brzmi nie, wiele razy wałkowana na forum. Ostateczną wersją było to (o ile dobrze pamiętam), że banner ma w opisie napisane, że działa na modele plague monków, a monki z furmanki nie są modelem plague monka, bo furmanka jest modelem jako całość.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Przesuwasz oddział uciekający.
Rzucasz kośćmi za szarżujący.
Jeśli M +2D6 wystarczy do kontaktu dojeżdżasz do styku.
Ściągasz przeciwnika.
Możesz zrobić reform.
Rzucasz kośćmi za szarżujący.
Jeśli M +2D6 wystarczy do kontaktu dojeżdżasz do styku.
Ściągasz przeciwnika.
Możesz zrobić reform.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
czy jednostka moze wykonac swoje ataki w dwóch combatach w jednej turze walki?
tzn w combacie A wygrała i wbija sie w combat B z pogoni. combatu B jeszcze nie rozgrywałem.
tzn w combacie A wygrała i wbija sie w combat B z pogoni. combatu B jeszcze nie rozgrywałem.
Mam 6 zwykłasków i herosa w oddziale, dostaję 10 trafień z łuków, rozkładam sobie je tak że 9 trafia w oddziałowców i 1 w bohatera (albo 8 w oddział a 2 w bohatera, jak mi się podoba) - czy tak to działa, bo już zgłupiałem
I druga kwestia, czy od tego trafienia przydzielonego w bohatera mam LootOutSir! ?
Wiadomo - jeśli będzie to hero w płytówce z przerzutem save to wybiorę dwa trafienia w niego i nie będę chiał lukałta, jeśli będzie to magik to wybiorę jedno trafienie w niego i będę jeszcze chciał go lukałtem zasłonić
Tyle że nie wiem czy lukałt jest obowiązkowy, czy jeśli chcę mogę z niego zrezygnować ?

I druga kwestia, czy od tego trafienia przydzielonego w bohatera mam LootOutSir! ?
Wiadomo - jeśli będzie to hero w płytówce z przerzutem save to wybiorę dwa trafienia w niego i nie będę chiał lukałta, jeśli będzie to magik to wybiorę jedno trafienie w niego i będę jeszcze chciał go lukałtem zasłonić

Tyle że nie wiem czy lukałt jest obowiązkowy, czy jeśli chcę mogę z niego zrezygnować ?
- Cauliflower
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7659
- Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat
Na tym to właśnie polegaAron_Banalny pisze:czy jednostka moze wykonac swoje ataki w dwóch combatach w jednej turze walki?
tzn w combacie A wygrała i wbija sie w combat B z pogoni. combatu B jeszcze nie rozgrywałem.

malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole

Dżisas:DMarek15 pisze:Mam 6 zwykłasków i herosa w oddziale, dostaję 10 trafień z łuków, rozkładam sobie je tak że 9 trafia w oddziałowców i 1 w bohatera (albo 8 w oddział a 2 w bohatera, jak mi się podoba) - czy tak to działa, bo już zgłupiałem![]()
I druga kwestia, czy od tego trafienia przydzielonego w bohatera mam LootOutSir! ?
Wiadomo - jeśli będzie to hero w płytówce z przerzutem save to wybiorę dwa trafienia w niego i nie będę chiał lukałta, jeśli będzie to magik to wybiorę jedno trafienie w niego i będę jeszcze chciał go lukałtem zasłonić![]()
Tyle że nie wiem czy lukałt jest obowiązkowy, czy jeśli chcę mogę z niego zrezygnować ?
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem wcześniejsze posty.
Rozkładasz rany dopiero w momencie jak masz mniej niż 5 zwykłych szeregowych modeli, wcześniej wszystko idzie w oddział.
Przy rozkładaniu nie ma look outa, (nie można też z niego zrezygnować, kiedy już można go użyć, templejty, cannony itp)
Jedyna rzecz tego typu która jest dobrowolna to stomp. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Zdaje się, że rozkładasz jeszcze gdy hero ma inny TT niż unit. Czyli konny bohater w oddziale 5 zwykłych piechurów na przykład. Wchodzi 8 trafień, to bohater też raz (przynajmniej) musi dostać, bo ma inny TT. Chyba nic nie pomieszałem?Durin pisze:Rozkładasz rany dopiero w momencie jak masz mniej niż 5 zwykłych szeregowych modeli, wcześniej wszystko idzie w oddział.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
z innym tt dostaje po prostu z cannona/klopy bez lookouta, przy łucznikach, nie rozkładasz, nie mam teraz booka żeby się upewnić , ale na 99 procent
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Pytanie jaką maksymalną średnicę może mieć Heardstone Shard dla Beastmenów
I drugie pytanie czarodziej rzucająć czar musi mieć wspólny wynik większy równy 3 czy na jednej z kostek musi wypaść przynajmniej 3.
Oczywiście to co rzucił + level musi być przynajmniej tyle co casting value

I drugie pytanie czarodziej rzucająć czar musi mieć wspólny wynik większy równy 3 czy na jednej z kostek musi wypaść przynajmniej 3.
Oczywiście to co rzucił + level musi być przynajmniej tyle co casting value
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
Wynik musi być minimum 3 z wszystkich kostek.Przemcio251 pisze: I drugie pytanie czarodziej rzucająć czar musi mieć wspólny wynik większy równy 3 czy na jednej z kostek musi wypaść przynajmniej 3.
Oczywiście to co rzucił + level musi być przynajmniej tyle co casting value
Gdy jest conajmniej 5 szeregowych całość BSowego ostrzału zawsze idzie w oddział. Wyjątkowo, jeśli heros ma inny troop type niż oddział, można w niego przydzielić trafienia nawet jeśli oddział ma 5 i więcej szeregowych (oczywiście kolejne dopiero wtedy gdy reszta dostanie po razie). Gdy jest mniej niż 5 szeregowych gracz pod ostrzałem musi rozdzielić trafienia maksymalnie po równo między wszystkie modele.Byro pisze:Zdaje się, że rozkładasz jeszcze gdy hero ma inny TT niż unit. Czyli konny bohater w oddziale 5 zwykłych piechurów na przykład. Wchodzi 8 trafień, to bohater też raz (przynajmniej) musi dostać, bo ma inny TT. Chyba nic nie pomieszałem?Durin pisze:Rozkładasz rany dopiero w momencie jak masz mniej niż 5 zwykłych szeregowych modeli, wcześniej wszystko idzie w oddział.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Przenosze sie z tematu o magii, tu wiecej osob zaglada chyba
Seerstaff of saphery pozwala wybrac czary przed bitwa czy na poziomie budowania rozpy?
Feedback Scroll/Scroll of Leeching - traktowany jak dispel? Tzn czy moge uzyc po IFce?
Oba maja zapis "zamiast podjac probe rozproszenia czaru". Dla porownania Dispel Scroll ma "zamiast podjac probe rozproszenia czaru (...) zwoj rozproszenia nie dziala, kiedy czar zostal rzucony z nieodparta sila". Ani FS, ani SoL nie dispeluja czaru i nie maja tego drugiego zapisu. Interpretacja po bandzie - "czary rzucone z nieodparta sila nie moga zostac rozproszone", ale nie jest wspomniane, ze nie mozna uzyc FS/SoL, ktore go nie rozpraszaja, tylko wpuszczaja. Imho - moge. Myle sie?
Moge uzyc jesli czar nie wejdzie? W przypadku nieudanego czaru z 6+ kostek FS tez ladnie dziala.

Seerstaff of saphery pozwala wybrac czary przed bitwa czy na poziomie budowania rozpy?
Feedback Scroll/Scroll of Leeching - traktowany jak dispel? Tzn czy moge uzyc po IFce?
Oba maja zapis "zamiast podjac probe rozproszenia czaru". Dla porownania Dispel Scroll ma "zamiast podjac probe rozproszenia czaru (...) zwoj rozproszenia nie dziala, kiedy czar zostal rzucony z nieodparta sila". Ani FS, ani SoL nie dispeluja czaru i nie maja tego drugiego zapisu. Interpretacja po bandzie - "czary rzucone z nieodparta sila nie moga zostac rozproszone", ale nie jest wspomniane, ze nie mozna uzyc FS/SoL, ktore go nie rozpraszaja, tylko wpuszczaja. Imho - moge. Myle sie?
Moge uzyc jesli czar nie wejdzie? W przypadku nieudanego czaru z 6+ kostek FS tez ladnie dziala.
Przed bitwą.
Nie możesz uzyć żadnego scrolla po if
Nie możesz uzyć żadnego scrolla po if
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
jedynie takie takie że nie mam booka przy sobie i że było to parokrotnie wałkowane na forum, zostało wszystko wyjaśnione i udowodnione
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Wiem, uzylem opcji "szukaj" przed zadaniem pytania, ale to, co odkopalem, jest niespojne.
Biorac do kupy to i fakt, ze FS/SoL nie maja zapisu takiego, jak DS, ktory zakazuje uzywania na IF - nadal uwazam, ze moge. Jesli nie, to chce jasnej argumentacji
Dodatkowo:
Z tekstem sie zgadzam, z interpretacja nie. Uzywa sie zamiast dispela w znaczeniu, ze nie mozna dispelowac czaru, na ktory uzywamy SoL/FS. Cytujac RB (niestety mam tylko polski z IoB):Morsereg pisze:s33 - przedostatni akapit, ostatnie zdanie. (...) a spell cast with irresistible force is impossible to dispel - your opponent cannot even attemt to prevent the magical mayhem soon to be unleashed - go straight to step 4, Spell Resolution.
czyli te scrolle nie moga byc uzyte bo omija sie 3 faze magii (dispel), w ktorej mogly by one byc uzyte. z casta (2 faza) przechodzi sie od razu do spell resolution (4 faza).
Ergo = jesli nie ma IFki sprawa jasna, SoL/FS uzywamy PO fazie 4. W przypadku IFki? Tak samo, po rozpatrzeniu, po fazie czwartej. Stad argumentacja z ww posta "omija sie 3 faze magii, w ktorej mogly by one byc uzyte" jest oczywiscie bledna.Czar zostaje rzucony w zwykly sposob, ale po jego rozpatrzeniu rzuc kostka (...)
Biorac do kupy to i fakt, ze FS/SoL nie maja zapisu takiego, jak DS, ktory zakazuje uzywania na IF - nadal uwazam, ze moge. Jesli nie, to chce jasnej argumentacji

Dodatkowo:
+Jankiel pisze:Nie masz dispela, więc zamiast niego możesz sobie odpalić scrolla.Nie, masz w nich zapisek "use it instead of dispelling a spell". Przy IF nie masz dispela wiec nie mozesz ich uzyc.
Trzeba czekać na FAQ/uściślenie
Nie znalazlem odpowiedzi na forum LS ani w uscisleniach, stad truje tutajJankiel pisze:To wszystko jest omawiane na LS - nie spodziewaj się prostej odpowiedzi, trzeba będzie przegłosować.

Vallarr pisze:Argumenty jakies?Wyraznie widac, ze DS rozni sie od innych scrolli, ktore nie maja zapisu o niemozliwosci uzycia przy IF.
Przecież w opisie Irresistible Force jest napisane że czaru nie można dispelować - przeciwnik nie może nawet próbować zapobiec uwolnionej magi.your opponent cannot even attemt to prevent the magical mayhem soon to be unleashed
Czar jest rzucany automatycznie. Chyba tylko coś co nakazuje przerzut kostek może zapobiec ifce.
Daemons, X-Wing & Black Tea
O_o
Co ma jedno do drugiego? Nie widze zwiazku. Nie ma tu zadnego "prevent", wiec nie mam pojecia do czego sie odnosisz. SoL/FS nie dispeluja czaru ani nie "probuja zapobiegac uwolnionej magii". Ba, wyraznie jest napisane, ze rozpatrywane sa juz po wejsciu czarow i imho NIC wspolnego z dispelem nie maja poza faktem, ze zakazuja dispela w przypadku uzycia na czar nie-IF.
Co ma jedno do drugiego? Nie widze zwiazku. Nie ma tu zadnego "prevent", wiec nie mam pojecia do czego sie odnosisz. SoL/FS nie dispeluja czaru ani nie "probuja zapobiegac uwolnionej magii". Ba, wyraznie jest napisane, ze rozpatrywane sa juz po wejsciu czarow i imho NIC wspolnego z dispelem nie maja poza faktem, ze zakazuja dispela w przypadku uzycia na czar nie-IF.