Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Re: Rozpiski WE
O kutwa, jakie tu poruszenie... A mojej rozpiski nikt nie chciał skomentować
Swoją drogą to jak już zaczęliśmy ten temat to próbował ktoś z was grać na połączeniu, lord mag 4 lvl z wandem i highborn z netlingami, stonem i hailem? Wtedy można złożyć całkiem ciekawego bsbka.
Hm? Ja grałem na takim lordzie w 7 ed i dawał radę, jak to teraz wygląda?
A co do wayów mam mieszane uczucia. miałem ostatnio jedną 6stkę i fakt, chłopaki się bardzo przydają, ale wyszło moje nieogranie i w każdej bitwie ich traciłem. Zarabiali na siebie mniej lub więcej (raz wcale) i uważam, że są teraz bardzo dobrym oddziałem, ino trzeba nimi umieć grać...
Pozdrawiam!
Swoją drogą to jak już zaczęliśmy ten temat to próbował ktoś z was grać na połączeniu, lord mag 4 lvl z wandem i highborn z netlingami, stonem i hailem? Wtedy można złożyć całkiem ciekawego bsbka.
Hm? Ja grałem na takim lordzie w 7 ed i dawał radę, jak to teraz wygląda?
A co do wayów mam mieszane uczucia. miałem ostatnio jedną 6stkę i fakt, chłopaki się bardzo przydają, ale wyszło moje nieogranie i w każdej bitwie ich traciłem. Zarabiali na siebie mniej lub więcej (raz wcale) i uważam, że są teraz bardzo dobrym oddziałem, ino trzeba nimi umieć grać...
Pozdrawiam!
Witam.
Czytam forum i rozpiski już od jakiegoś czasu i w końcu się zarejestrowałem (bo pewnie będę musiał zacząć zadawać pytania mnie nurtujące )
Tak więc witam wszystkich drewniaków
No i macie kolejnego w szeregach - narazie uczącego się - ale szybko ogarniam
Pochwalę się rozpiską i zobaczę na czym mnie skarcicie.
Dzisiejsza gra na 1000 pkt.
5 x Waywatchers @ 120pkt (golasy)
5 x Glade Riders @ 120 pkt (golasy)
3 x Tree Kin @ 215 pkt (elder)
10 x GG @ 132 pkt (sztandar)
10 x GG @ 126 pkt (muzyk)
12 x Dryads @ 156 pkt (Nymph)
1 x Spellsinger @ 140 pkt (wrzosiec[pl nazwa], 2lv wizard)
Przeciwnik Dwarfs 2000 pkt
Sojusz z Warriors of Chaos (również 1000pkt)
Magik się niestety nie sprawdził (dwarf miał runy rozpraszania) a pozatym to wylosowane czary to 1 i 3 :/
Dryady to podstawa i ewidentnie muszę zainwestować w drugą paczkę. (1 regiment to trochę mało - myślę nad 2x12/2x16)
Treekiny niezłe ale 3szt troszkę mało (zastanawiam się nad 5-6szt) - czy to ma sens ?? (treekiny oczywiście z innego systemu - nie pamiętam jakiego ale są znośne)
GG - kurcze no..... mam mieszane odczucia ? Coś słabo mi to strzela :/ - czy GG mają jakieś specjalne zastosowania ? Jakie cele najlepiej obierać ? (narazie jedynymi przeciwnikami będą HE, Dwarfs, Warriors of Chaos, i może DE/Skaveni)
Waywatcherzy zjechali jak szmaty - nie widzę narazie sensownego zastosowania (chyba, że jak wyżej)
Glade Riders - świetne zastosowanie psychologiczne - świetne odciąganie uwagi (dział, łuczników etc) - sprawdzili mi się super, mimo, że padli - ciężka konnica chaosu dojechała dzięki nim nietknięta
Myślę nad Eternal zakupem małego klocka, poluje na Treemana z D&D systemu (widziałem na turnieju w Bardzie - rewelacja za 20-30zł + trochę Green Staffu!!!)
Nie wiem skąd Orła wytrzasnąć no i to tyle na początek
Będę wdzięczny za porady
PS. Proszę o łagodny wymiar kary.
Czytam forum i rozpiski już od jakiegoś czasu i w końcu się zarejestrowałem (bo pewnie będę musiał zacząć zadawać pytania mnie nurtujące )
Tak więc witam wszystkich drewniaków
No i macie kolejnego w szeregach - narazie uczącego się - ale szybko ogarniam
Pochwalę się rozpiską i zobaczę na czym mnie skarcicie.
Dzisiejsza gra na 1000 pkt.
5 x Waywatchers @ 120pkt (golasy)
5 x Glade Riders @ 120 pkt (golasy)
3 x Tree Kin @ 215 pkt (elder)
10 x GG @ 132 pkt (sztandar)
10 x GG @ 126 pkt (muzyk)
12 x Dryads @ 156 pkt (Nymph)
1 x Spellsinger @ 140 pkt (wrzosiec[pl nazwa], 2lv wizard)
Przeciwnik Dwarfs 2000 pkt
Sojusz z Warriors of Chaos (również 1000pkt)
Magik się niestety nie sprawdził (dwarf miał runy rozpraszania) a pozatym to wylosowane czary to 1 i 3 :/
Dryady to podstawa i ewidentnie muszę zainwestować w drugą paczkę. (1 regiment to trochę mało - myślę nad 2x12/2x16)
Treekiny niezłe ale 3szt troszkę mało (zastanawiam się nad 5-6szt) - czy to ma sens ?? (treekiny oczywiście z innego systemu - nie pamiętam jakiego ale są znośne)
GG - kurcze no..... mam mieszane odczucia ? Coś słabo mi to strzela :/ - czy GG mają jakieś specjalne zastosowania ? Jakie cele najlepiej obierać ? (narazie jedynymi przeciwnikami będą HE, Dwarfs, Warriors of Chaos, i może DE/Skaveni)
Waywatcherzy zjechali jak szmaty - nie widzę narazie sensownego zastosowania (chyba, że jak wyżej)
Glade Riders - świetne zastosowanie psychologiczne - świetne odciąganie uwagi (dział, łuczników etc) - sprawdzili mi się super, mimo, że padli - ciężka konnica chaosu dojechała dzięki nim nietknięta
Myślę nad Eternal zakupem małego klocka, poluje na Treemana z D&D systemu (widziałem na turnieju w Bardzie - rewelacja za 20-30zł + trochę Green Staffu!!!)
Nie wiem skąd Orła wytrzasnąć no i to tyle na początek
Będę wdzięczny za porady
PS. Proszę o łagodny wymiar kary.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Jak na początek to nie jest zle Akurat Dwarfy imo nie są najmilszym przeciwnikiem dla WE.Co ja bym proponował to wywalić Treekiny i Wajów.Dodać drugą dwunastkę driad.Tak sobie myśle ze zamiast gladów wrzuciłbym 2 orły i jeszcze by mi 20pkt zostało.Totalnie nie opłaca sie kupowac Nymphy driadom ktora ma jeden atak wiecej a kosztuje 24pkt.Zamiast tego dokup zwykłą driadę.Mozesz dokupić też tancerzy.Delikatna ale przydatna jednostka.GG to najlepsi łucznicy w grze.Ja ich uwielbiam.Na Dwarfy sa troche gorsi bo krasnale maja T4 i dobrego sava.Poniewaz moga chodzic i strzelac bez kar do trafienia a na krótkim zasiegu strzelają z siła 4 spróbuj nimi manewrowac tak zeby byli blisko wroga.BSB z HoDĄ i asyendi's bane musi być zawsze I to chyba tak z grubsza tyle.Najlepiej zebys grał sam i sam wyciągał wnioski - to sprawia najwiekszą satysfakcję Powodzenia !
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Dzięki za info
Sobota potestuje na drobnych zmianach....próbuje wymusić 1250pkt bo kusi mnie Treeman do wytestowania - a na 1000 się nie da :/
Wardancerów chciałem wystawić ale Treekiny bardziej do mnie przemawiają.
Orły jakie mają zastosowanie ??
"Wyginanie szarż?" - jak to dokładnie działa ? - przeciwnik automatycznie mnie goni czy musi zdać liderke (ZP) ??
Możesz mi to przetłumaczyć na zrozumiały język ? (BSB to sztandarowy armi to wiem) ale niestety reszta troszkę niezrozumiała jeszcze dla mnieBSB z HoDĄ i asyendi's bane musi być zawsz
Sobota potestuje na drobnych zmianach....próbuje wymusić 1250pkt bo kusi mnie Treeman do wytestowania - a na 1000 się nie da :/
Wardancerów chciałem wystawić ale Treekiny bardziej do mnie przemawiają.
Orły jakie mają zastosowanie ??
"Wyginanie szarż?" - jak to dokładnie działa ? - przeciwnik automatycznie mnie goni czy musi zdać liderke (ZP) ??
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Odginanie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=20&t=15121
zwlaszcza 3 post od konca.
Do tego orzelki nienajgorzej zdejmuja maszyny (ale nie krasiowe ;f), z kupa szczescia sa w stanie zabic maga w regimencie wroga i zwiac, a 2 orly malego maga zabijaja zwykle. Do tego obcinaja marsz i moga zaslonic cos malego przed dzialami (wg uscislen bodajze nie mozna deklarowac nieprawdopodobnych strzalow z dzial). Sa mega tanie i dlatego fajne, bo nie szkoda ich wyslac na smierc jak trzeba.
Sztandarowy z enchanted itemem "Hail of Doom Arrow" i magicznym lukiem "Asyendi's Bane". 3k6 s4 strzalow, moze ladnie przerzedzic cos nieopancerzonego. Btw - Asyendi nie daje przerzutow strzal z HoDA.
Zalezy na co treeman. Jak nadal na dwarfy i przy 1250 pkt, to duzo nie potestujesz, bedziesz zbyt skupiony na probach ochronienia go przed maszynami.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=20&t=15121
zwlaszcza 3 post od konca.
Do tego orzelki nienajgorzej zdejmuja maszyny (ale nie krasiowe ;f), z kupa szczescia sa w stanie zabic maga w regimencie wroga i zwiac, a 2 orly malego maga zabijaja zwykle. Do tego obcinaja marsz i moga zaslonic cos malego przed dzialami (wg uscislen bodajze nie mozna deklarowac nieprawdopodobnych strzalow z dzial). Sa mega tanie i dlatego fajne, bo nie szkoda ich wyslac na smierc jak trzeba.
Sztandarowy z enchanted itemem "Hail of Doom Arrow" i magicznym lukiem "Asyendi's Bane". 3k6 s4 strzalow, moze ladnie przerzedzic cos nieopancerzonego. Btw - Asyendi nie daje przerzutow strzal z HoDA.
Zalezy na co treeman. Jak nadal na dwarfy i przy 1250 pkt, to duzo nie potestujesz, bedziesz zbyt skupiony na probach ochronienia go przed maszynami.
Hmm, wasze teksty i inne takie rozmyślania dały mi do zrozumienia, że czas coś wykmić
Zamysł jest chyba prosty, zastanawia mnie złożenie lorda i bsb, przyznam szczerze, że hmm ten as 2+ korci strasznie, ale hmm...
Nic oceniajcie. Aha rozpa domyślnie na 2400 pkt, ale tutaj właśnie Was prosze o radę, co zrobić z resztą pkt? Nie mam kompletnie pomysłu.
Zamysł jest chyba prosty, zastanawia mnie złożenie lorda i bsb, przyznam szczerze, że hmm ten as 2+ korci strasznie, ale hmm...
Nic oceniajcie. Aha rozpa domyślnie na 2400 pkt, ale tutaj właśnie Was prosze o radę, co zrobić z resztą pkt? Nie mam kompletnie pomysłu.
Pozdro i pomocy ^^1 Spellweaver @ 310.0 Pts
Lore of Life; Magic Level 4
Wand of Wych Elm [55.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Highborn @ 251.0 Pts
General; Great Weapon; Longbow
Stone of the Crystal Mere [30.0]
Annoyance of Netlings [25.0]
Armour of Silvered Steel [45.0]
1 Spellsinger @ 175.0 Pts
Magic Level 2
Feedback Scroll [50.0]
1 Noble @ 142.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10.0]
Hail of Doom Arrow [30.0]
Dragonhelm [10.0]
16 Glade Guard @ 220.0 Pts
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Musician
10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Musician
9 Dryads @ 108.0 Pts
9 Dryads @ 108.0 Pts
9 Dryads @ 108.0 Pts
7 Wardancers @ 165.0 Pts
Musician
1 Bladesinger @ [14.0] Pts
5 Wild Riders @ 130.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
6 Waywatchers @ 144.0 Pts
Models in Army: 81
Total Army Cost: 2213.0
No ogólnie to nie masz w tej rozpie nic poza tym co posiada każda rozpa WE. ogólnie to masz dużo pkt. w herosach. ten lord jest raczej słaby, jedyne co prezentuje to imitacja niezniszczalności. gdyby miał Crown of command to by była fajnie. jeden oddział wildów i taki mał tancerzy ma dość małe znaczenie na polu bitwy, jeżeli za te 180 pkt dodasz jakąś siłę uderzeniową to jeszcze będzie chyba ok
Myślałem o obcieciu czegoś i daniu treemana, ale przy tej ilości śmiecia to on pewnie będzie celem nr 1 i mam dylemat
No tak, ewentualnie myślałem, żeby dać na lorda hodę, socm i netlingi (czyli to na czym kiedys gralem), a na bsbka inny układ, jutro rano przypiłuję to. No i niestety, w WE teraz albo treekny albo masa, ciężko coś pomiędzy...
No tak, ewentualnie myślałem, żeby dać na lorda hodę, socm i netlingi (czyli to na czym kiedys gralem), a na bsbka inny układ, jutro rano przypiłuję to. No i niestety, w WE teraz albo treekny albo masa, ciężko coś pomiędzy...
@Piotras - BSB zostaw w takim stanie -to chyba na teraz jedyny słuszny wybór na naszego BSB:)
Spellsingerka -hmmm.... ten Feedback scroll to jednak duża loteria, ale może się spłacić z nawiązką gdybyś w 1 turze zdjął przeciwnikowi dużego maga
Duży mag - bez zastrzeżeń. Highborn - no nie wiem kłóci mi się z naszymi elfami (my raczej strzelamy niż walczymy - a on przy GW to wali ostatni i nie wiadomo czy dotrwa ) , poza tym w jakim oddziale go schowasz ? Chyba tylko w tancerzach ma rację bytu ?
Za resztę punktów dopakowałbym drugi oddział tancerzy coby byli wsparciem dla tego oddziału z Highbornem.
Spellsingerka -hmmm.... ten Feedback scroll to jednak duża loteria, ale może się spłacić z nawiązką gdybyś w 1 turze zdjął przeciwnikowi dużego maga
Duży mag - bez zastrzeżeń. Highborn - no nie wiem kłóci mi się z naszymi elfami (my raczej strzelamy niż walczymy - a on przy GW to wali ostatni i nie wiadomo czy dotrwa ) , poza tym w jakim oddziale go schowasz ? Chyba tylko w tancerzach ma rację bytu ?
Za resztę punktów dopakowałbym drugi oddział tancerzy coby byli wsparciem dla tego oddziału z Highbornem.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
No właśnie mój największy ból, że nie mam teraz kasy, a z fixami tanerzy jestem ograniczony No taki mój lord się bardzo sprawdzał w 7 edycji, w sumie rzadko ginął, w challengu nie ma znaczenie czy uderzam 1 czy 2, tak czy siak muszę przeżyć.
Kwestie do przemyślenia z scrollem, kusi jednak to, bo jak ktoś wali z 5-6 kostek i nie pójdzie ifka to można ryzykować
Kwestie do przemyślenia z scrollem, kusi jednak to, bo jak ktoś wali z 5-6 kostek i nie pójdzie ifka to można ryzykować
Dostałem 9 elifkich włóczników repera zastanawaim się czy ich nie przerobić na dancerów? Co jest lepsze EG czy tancerki?
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Ok więc szykuje nam się dość fajna gra (@3000pkt) 3 v 3 (Good vs Evil)
Taką rospę sobie rozpisałem jak narazie. (1 armia = 1000pkt)
11 Dryads @ 132
11 Dryads @ 132
1 Eagle @ 50
10 WarDancers @ 187 (music)
10 GG @ 120
10 GG @ 120
Heros:
BSB @ 130 (Aysendi + HoD)
Spellsinger 2 lv @ 125 - to chciałbym wyrzucić i wrzucić 10 GG
Moje pytanie brzmi.
Skoro jest BSB to wykluczam sobie opcje posiadania Generała Armii ? Czy to jest dopuszczalne ? Według zasad nie.
Czy Generałem może zostać dowódca oddziału ??
Czy na grze na jednym bohaterze nie mogę mieć BSB bo musi on zostać Generałem (jedno wyklucza drugie ?)
Taką rospę sobie rozpisałem jak narazie. (1 armia = 1000pkt)
11 Dryads @ 132
11 Dryads @ 132
1 Eagle @ 50
10 WarDancers @ 187 (music)
10 GG @ 120
10 GG @ 120
Heros:
BSB @ 130 (Aysendi + HoD)
Spellsinger 2 lv @ 125 - to chciałbym wyrzucić i wrzucić 10 GG
Moje pytanie brzmi.
Skoro jest BSB to wykluczam sobie opcje posiadania Generała Armii ? Czy to jest dopuszczalne ? Według zasad nie.
Czy Generałem może zostać dowódca oddziału ??
Czy na grze na jednym bohaterze nie mogę mieć BSB bo musi on zostać Generałem (jedno wyklucza drugie ?)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Sam sobie odpowiedziales Musisz miec generala, a bsb nie moze zostac generalem. Wiec - albo wystawiasz nobla bez sztandaru (wtedy ma swoj zwykly luk i mozesz mu dac cos zamiast asyendi bane, np helm of the hunt), albo bsb i innego chara robiacego za generala, np golego nobla z dwurakiem.
Inna sprawa, ze przy grze na 1k i braku przerzutow dla sojusznikow od wlasnego bsb (jesli nie sa wood elfami) darowalbym go sobie i wystawil nobla z HoDA po prostu lub samego spsa.
edit => przy limicie 1k masz 25% na hero, czyli 250 pkt. Noble + sps w tej rozpie waza 255.
Inna sprawa, ze przy grze na 1k i braku przerzutow dla sojusznikow od wlasnego bsb (jesli nie sa wood elfami) darowalbym go sobie i wystawil nobla z HoDA po prostu lub samego spsa.
edit => przy limicie 1k masz 25% na hero, czyli 250 pkt. Noble + sps w tej rozpie waza 255.
@ Luc
armia musi posiadać generała.
generałem może być tylko hero lud lord(z pewnymi wyjątkami takimi jak alter lub BSB)
generałem musi być postać z najwyższym LD - w przypadku kilku postaci z najwyższym LD wybierasz która będzie generałem.
BSB nie mogąc być generałem jest pomijany.
ergo - w Twojej rozpisce generałem może być mag.
armia musi posiadać generała.
generałem może być tylko hero lud lord(z pewnymi wyjątkami takimi jak alter lub BSB)
generałem musi być postać z najwyższym LD - w przypadku kilku postaci z najwyższym LD wybierasz która będzie generałem.
BSB nie mogąc być generałem jest pomijany.
ergo - w Twojej rozpisce generałem może być mag.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Dzięki wam obu za wyczerpujące odpowiedzi.
Tylko potwierdziliście mi to czego się domyślałem
Ale, że jako jeszcze raczkuję w WFB wolałem zadać pytanie.
Prawdopodobnie będę musiał wystawić Noble jako Generała (magia jakoś mi się nie sprawdza na leśnych) - ... rezygnując z BSB
Co do 25% to wiem, że wyszło więcej.
Narazie na drobne niedociągnięcia przymykamy oko.
Oczywiście to są wszystko ustalenia domowe...zapewne trochę odbiegające od rzeczywistości.
Ale przede wszystkim chodzi o dobrą zabawę i tego staramy się trzymać.
@EDIT
Nasuwa się pytanie czy wystawić 3 odziały GG czy lepiej 3 odziały DRYAD ? (1 dodatkowy zamiast SPS)
Tylko potwierdziliście mi to czego się domyślałem
Ale, że jako jeszcze raczkuję w WFB wolałem zadać pytanie.
Prawdopodobnie będę musiał wystawić Noble jako Generała (magia jakoś mi się nie sprawdza na leśnych) - ... rezygnując z BSB
Co do 25% to wiem, że wyszło więcej.
Narazie na drobne niedociągnięcia przymykamy oko.
Oczywiście to są wszystko ustalenia domowe...zapewne trochę odbiegające od rzeczywistości.
Ale przede wszystkim chodzi o dobrą zabawę i tego staramy się trzymać.
@EDIT
Nasuwa się pytanie czy wystawić 3 odziały GG czy lepiej 3 odziały DRYAD ? (1 dodatkowy zamiast SPS)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Magia Athel Loren jest naprawdę fajna, fakt że nie tak przegięta jak te nowe lory ale już taka popychaczka to naprawdę nie ma się czego wstydzić.
Mag to nie tylko magia ale też antymagia.
polecam grać na pełne zasady - tak się szybciej uczy.
Mag to nie tylko magia ale też antymagia.
polecam grać na pełne zasady - tak się szybciej uczy.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.