Nowa Edycja
Moderator: Shino
Re: Nowa Edycja
Nie czuję na razie ciśnienia na niego, do regeny na 6 podchodzę tak, jakby jej nie było, a tego hate'a w praktyce nie daje, bo ginie. Jakoś tak nijak. A by wystawić giganta, który mi się wydaje na pewno lepszy od necroteka i bardziej mi go brakuje w rozpie, musiałbym coś wywalić i do końca nie wiem co. Jeśli klopa jest tak droga jak mówisz, to może liczka i klopa, scroll idzie na dużą liczkę. Na razie jednak wolę się połudzić, że 90 pkt jest realne i wtedy mam i strzelanie i coś do bitki.
A to, że sfinks nie jest mega rewelacyjny... Cóż. Gram dla zabawy, nie oprę się, by nie wystawić tak fajnego modelu w tej armii, tak samo muszę wystawić moje nowe Ushabti, którymi jeszcze nie zdążyłem się nacieszyć. Może nawet się spłacą jakimś cudem, to jest nadal 18 ataków z s6....
A to, że sfinks nie jest mega rewelacyjny... Cóż. Gram dla zabawy, nie oprę się, by nie wystawić tak fajnego modelu w tej armii, tak samo muszę wystawić moje nowe Ushabti, którymi jeszcze nie zdążyłem się nacieszyć. Może nawet się spłacą jakimś cudem, to jest nadal 18 ataków z s6....
Domino pisze:Nie czuję na razie ciśnienia na niego, do regeny na 6 podchodzę tak, jakby jej nie było, a tego hate'a w praktyce nie daje, bo ginie. Jakoś tak nijak. A by wystawić giganta, który mi się wydaje na pewno lepszy od necroteka i bardziej mi go brakuje w rozpie, musiałbym coś wywalić i do końca nie wiem co. Jeśli jest tak drogi jak mówisz, to może liczka i klopa, scroll idzie na dużą liczkę. Na razie jednak wolę się połudzić, że 90 pkt jest realne i wtedy mam i strzelanie i coś do bitki.
A to, że sfinks nie jest mega rewelacyjny... Cóż. Gram dla zabawy, nie oprę się, by nie wystawić tak fajnego modelu w tej armii, tak samo muszę wystawić moje nowe Ushabti, którymi jeszcze nie zdążyłem się nacieszyć. Może nawet się spłacą jakimś cudem, to jest nadal 18 ataków z s6....
Myślałem tez o uszatach, bo są rewelacyjnie tanie i są alternatywa ale dla świnksa, lub klop właśnie. Na bank nie wystawiałbym ich z łukami, Duży unit dawałbym z 2rakami, lub 2x 3 z AHW. Wygląda to całkiem spoko, mam nadzieję, że im na dokładkę nie obniżyli na I. Co do świnksa to skoro wiadomo czego się boi, to wiadomo też na co go nie wystawiać, są armie, na które może być rewelacyjny. Stalkerzy są niestety nie dość dobrzy jak na swój koszt. Wolę wystawiać skorpy i cariony. Potestowałbym chętnie Rycerzy Necro, ale nie widzę ich w walce z hordami, a na małe jednostki mamy już dosyć dobrych rzeczy. Necrogigant, gwarantuje nam przewagę w magii, bo my po prostu musimy rzucać jak najwięcej czarów. Hate daje, bo wystawiasz go tak, ze prawie wcale nie walczy, a jak walczy to tylko z 1 modelem, jeszcze jak jakiś spryciarz rzuci czelendż to jesteś w ogóle szczęśliwy, a po za tym nikt nie broni dać nekrotekowi warda na 4+ . Prince ginie tylko troszkę trudniej niż nekro i daje gorszego boosta, Więc dla mnie nie ma dylematu prince vs nekro, tylko nekro vs punkty na inne jednostki.
W rozpie mam dużego, a nie małego mumina, któremu cięzko wklepać ranę. Ma ich 4 i sam się leczy jakby co. W praktyce może mieć nawet 7 woundów.Słaba rozpa Dębek.
@ Kalesoner za pół roku przyjżę się twoim rozpiskom. Zobacze ile z tych slabych rzeczy bedziesz wystawiał:
- king
- rydwany
- stalkersi
Gwardię z Królem wystawisz szybciej niż Ci sie wydaje, a układ itemów na królu - ciekaw jestem bardzo kiedy zrobisz wytnij wklej. Pewnie całkiem szybko.
Slaba rozpa phi. Pamiętaj, że hate to boost tylko kiedy Ty klepiesz, a WS jest dobry jak Ty klepiesz i klepią ciebie. Nie uwzgledniłes tego w swoich rozważaniach misiu pluszaku. Gwardia nie grzeszy inicjatywą więc...
Bo mnie Malal o to prosił to raz, bo to zajebiscie fajny kodeks to dwa.W takim razie skoro nie jest oczywistym krytyka bez podręcznika, to dlaczego oczywistym jest zamieszczanie rozpisek bez podręcznika?
Nie no, proszę Cie Kapitanie, zostań przy swoich konikach poprzebieranych w kolorowe szmatki.Dębek pisze:W rozpie mam dużego, a nie małego mumina, któremu cięzko wklepać ranę. Ma ich 4 i sam się leczy jakby co. W praktyce może mieć nawet 7 woundów.Słaba rozpa Dębek.
@ Kalesoner za pół roku przyjżę się twoim rozpiskom. Zobacze ile z tych slabych rzeczy bedziesz wystawiał:
- king
- rydwany
- stalkersi
Rydwany to 9W szkiele to 40, bardziej się opłaca boostować tych drugich.
Chwilowo jeśli king/prince nie będą konieczni planuję grać bez nich, no chyba, ze w booku jest ikona. Stalkerów wypróbuję z ciekawości, ale jesli nastawiamy sie na defens to potrzeba wiecej wystawień, a stalkerzy są zbyt drodzy i do tego lepiej sie sprawdza zakopani.
Tylko pomyśl, jak ci drodzy stalkerzy ułatwią Ci grę, jak zdejmą coś sytego, z czym normalnie miałbyś spore problemy, chociażby pegazistę. Oni mogą się tak pięknie spłacić, że głowa mała. Co do Kinga/Princa to już Dębek napisał, Ciebie trafiają też mniej razy, mniej gwardzistów będziesz musiał ściągać. No i nie wiem, czemu masz aż takie parcie na te dwa wystawienia więcej, ogarnięty gracz i tak wystawi się sensownie...
Bo KB można rozproszyć (nie wspominając o tym, że kiedyś pegaz wjechał mi w gwardię, przez całą grę wywaliłem w niego ponad 70 ataków, nawet go nie tknąłem i w końcu mnie wyciął). Pojawią się też duże bydlaki, Stegadon, nawet hydra mimo regenki, kto wie, może smok, czołg też dostaje z 3 klepy na turę, a może się fuksnie, kulnie się dużo 6 i czołg zacznie się warzywić? Tyle jest paskud a stole, które mogą bardzo uprzykrzyć grę i stalkerzy są na to fajną odpowiedzią.
Wszystko na wyższej I, więc stegadon i smok na 6, a jak coś nie ma inicjatywy to jest odporne... jaką ma w końcu czołg I? Na hydry macie w rozpach katapulty.Domino pisze:Bo KB można rozproszyć (nie wspominając o tym, że kiedyś pegaz wjechał mi w gwardię, przez całą grę wywaliłem w niego ponad 70 ataków, nawet go nie tknąłem i w końcu mnie wyciął). Pojawią się też duże bydlaki, Stegadon, nawet hydra mimo regenki, kto wie, może smok, czołg też dostaje z 3 klepy na turę, a może się fuksnie, kulnie się dużo 6 i czołg zacznie się warzywić? Tyle jest paskud a stole, które mogą bardzo uprzykrzyć grę i stalkerzy są na to fajną odpowiedzią.
Ok masz 40 szkieletów, a ja 3 rydwany.
Idzie na Ciebie 10 skotlowanych gwardzistów DE, bo tylu zostało po strzelaniu. Mają +1 atak. Suma sumarum zmielą Ci wreszcie ten klocek.
Ja wypłacam 11 impaktów, zabijam 7 typów. Oni rozwalą mi 1 rydwan. Załogi i konie dobiją resztę gwardii.
Co znaczają woundy w takim starciu - nic
Idzie na Ciebie 10 skotlowanych gwardzistów DE, bo tylu zostało po strzelaniu. Mają +1 atak. Suma sumarum zmielą Ci wreszcie ten klocek.
Ja wypłacam 11 impaktów, zabijam 7 typów. Oni rozwalą mi 1 rydwan. Załogi i konie dobiją resztę gwardii.
Co znaczają woundy w takim starciu - nic
Smoka nie ranię na 6, będę rozdzielał, w co trafię i w zależności, w co trafię będę ranił na daną I, chyba, że się mylę. A nawet jak na 6, to dwie tury strzelania i robi się ciekawie. Nie mogę przecież polegać tylko na katapulcie. W każdej armii niemal jest coś, na co warto puścić stalkerów, jestem pewny, że będą bardzo ułatwiać grę.
Coś mi się wydaje że i ja i Malal mimo że mamy podobną koncepcję, jest ona sporo inna od tych waszych
Wujek jesteś demagog pierwszej wody.Dębek pisze:Tak ty giniesz w obu przypadkach. Punkt dla ciebie, ze to zauważyles.Kalesoner pisze:W twojej wersji ma znaczenie czy zaszarżujesz, w mojej nie.
Zakładasz ze TK będą miały strzelanie a DE nie? I co będzie lepszym celem dla bolców i szade? wózki czy horda szkieli? Wiadomo, ze wózki. Jak nie zaszarżujesz rydwanami, bo spalisz to je straciłeś, jak to samo się stanie ze szkielami, to rozkręcasz tę dyszkę na luzaku, nawet jak oni szarżują.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Miałem dzisiaj armybooka Tomb Kingów w rękach i może rozwieję trochę wątpliwości, które ostatnio zauważyłem:
Tak z innych info to carriony serio mają 3 ataki i siłę 4. Opcjonalne uzbrojenie uszatek jest darmowe, a Tomb Guardzi z halabardami kosztują 13 pkt (11 bez halabard). Aha i Arkham the Black jest jednym z herosów imiennych. To chyba tyle.
Pozdrawiam
Naviedzony
Tak to prawda, King/Prince przekazują swojego niezmodyfikowanego WSa. W dodatku nie przekazują go mountom ani innym bohaterom siedzącym w oddziale.Gdzieś tam było w dyskusji że king/prince przekazują ws-a 6/5 i nie można tego podnieść fencersami, itp. Nie wiem czy to aktualne info.
Necrotek daje regenerację 6+ wszystkim construktom w 12" i swojemu oddziałowi hejta. Ma WS, S i T 4, 2 woundy i 3 ataki (wliczając wbudowany additional hand weapon). Jest w sumie całkiem fajny.Przecież ta regena na 6+ miała być. Przynajmniej tak pisano w plotach. Możesz sobie wybić z głowy, że Necrotek daje normalna regene i jeszcze hate'a za 60 pkt, lol
Zgadzam się, d3 do casta jest mega, tym bardziej, że Hierotitan rozdaje ten bonus wszystkim liczom w zasięgu 12", a nie jednemu jak to było wcześniej w plotkach. Sam za to nie jest liczem i na pewno nie daje bonusu cascetowi (który zresztą też nie jest liczem). Jego czary to bound spelle o wysokim Power Levelu (chyba 5), więc jest dobrze. I fakt, ma liderkę 9.d3 do kasta jest swietne bo rzucanie z 1 kości jest juz mozliwe a z 2 prawie pewne. Do tego szef zna 0 z deatha (ma ld 9 podobno) i 0 z lighta. Gdyby tylko +d3 dotyczyło też kaszkieta i jego własnych boundów byłby boski (ale raczej tak nie jest).
Tak z innych info to carriony serio mają 3 ataki i siłę 4. Opcjonalne uzbrojenie uszatek jest darmowe, a Tomb Guardzi z halabardami kosztują 13 pkt (11 bez halabard). Aha i Arkham the Black jest jednym z herosów imiennych. To chyba tyle.
Pozdrawiam
Naviedzony
Czyli odpowiedz w stylu: A teraz cos z zupełnie innej beczki.Kalesoner pisze:Wujek jesteś demagog pierwszej wody.Dębek pisze:Tak ty giniesz w obu przypadkach. Punkt dla ciebie, ze to zauważyles.Kalesoner pisze:W twojej wersji ma znaczenie czy zaszarżujesz, w mojej nie.
Zakładasz ze TK będą miały strzelanie a DE nie? I co będzie lepszym celem dla bolców i szade? wózki czy horda szkieli? Wiadomo, ze wózki. Jak nie zaszarżujesz rydwanami, bo spalisz to je straciłeś, jak to samo się stanie ze szkielami, to rozkręcasz tę dyszkę na luzaku, nawet jak oni szarżują.
Odpowiem jednak na to retoryczne pytanie.
Zgadzam się z Tobą, że wózki, bo stanowią zagrożenie.
Panowie, zapytam się z ciekawości, co myślicie na temat halabard u gwardii? 11 pkt a 13 pkt to różnica znacząca, myślicie, że warta S5? Mi wydaje się, że to nieco za dużo i chyba będę wystawiał ich tanich z S4, co Wy na ten temat myślicie?
Pamiętasz może, ile kosztuje command dla gwardii? jestem po prostu ciekaw, ile dokładnie wychodzi oddział.
EDIT:
Aha, jak jest z klopą? Da się wystawić za 90 pkt?
Pamiętasz może, ile kosztuje command dla gwardii? jestem po prostu ciekaw, ile dokładnie wychodzi oddział.
EDIT:
Aha, jak jest z klopą? Da się wystawić za 90 pkt?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Ja i tak mam pełną 25 starych Tomb Guardów, którzy byli moim pierwszymi modelami zakupionymi i pomalowanymi w Battlu. Mam do nich straszny sentyment, więc będę wystawiał ich i tak. Nowi też mi się podobają, więc kto wie? Może znajdą się u mnie dwa oddziały gwardii?
Co do command groups to głowy nie daję, ale wydaje mi się, że wszystkie commandy w booku są 10-10-5. Aha i nieprawdą jest to co zostało napisane w podsumowaniu plotek o wartości punktowej sztandaru, który mogą nosić Tomb Guardzi. Mają zapisany sztandar do 50 pkt.
Co do klopy to przyznam bez bicia, że nie sprawdziłem dokładnego kosztu. Wiem natomiast, że nadal w opcja podstawowa to magiczne flame'ingi, które powodują panikę, a Skulls of the Foes daje -1 LD.
Co do command groups to głowy nie daję, ale wydaje mi się, że wszystkie commandy w booku są 10-10-5. Aha i nieprawdą jest to co zostało napisane w podsumowaniu plotek o wartości punktowej sztandaru, który mogą nosić Tomb Guardzi. Mają zapisany sztandar do 50 pkt.
Co do klopy to przyznam bez bicia, że nie sprawdziłem dokładnego kosztu. Wiem natomiast, że nadal w opcja podstawowa to magiczne flame'ingi, które powodują panikę, a Skulls of the Foes daje -1 LD.