Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
też mi się zdaje że A
czy jeśli mam przedmiot, który pozwala mi przerzucać każdego warda to, czy mogę też przerzucać ochronę magiczną?
Nie jest to pytanie w sumie o zielone zasady, ale o ogólne:
Czy jak jakiś oddział wbija sie z OVERRUNA w rydwan to też dostaje impact hity? Już czytałem gdzieś o tym tutaj na forum i też mi się wydaje że cos takieego jest, ale przejrzałem dzisiaj cały podręcznik (z IoB po Polsku) i nic takiego nie znalazłem.
Czy jak jakiś oddział wbija sie z OVERRUNA w rydwan to też dostaje impact hity? Już czytałem gdzieś o tym tutaj na forum i też mi się wydaje że cos takieego jest, ale przejrzałem dzisiaj cały podręcznik (z IoB po Polsku) i nic takiego nie znalazłem.
Nigdy o czymś takim nie słyszałem, ale nie mam podręcznika przy sobie.
I też mam pytanie, a nawet 2:
I. Waaagh generalskie - czy bonusy się kumulują?
II. Hand of Gork - mogę teleportować oddział o 3d6/5d6 cali, biorę model z pierwszego szeregu, ustawiam go w którą chcę stronę i dokładam resztę oddziału w takiej formacji w jakiej był. Czy tylko ten pierwszy model musi być w zasięgu a reszta oddziału może wystawać, czy wszystkie modele musza być w zasięgu?
I też mam pytanie, a nawet 2:
I. Waaagh generalskie - czy bonusy się kumulują?
II. Hand of Gork - mogę teleportować oddział o 3d6/5d6 cali, biorę model z pierwszego szeregu, ustawiam go w którą chcę stronę i dokładam resztę oddziału w takiej formacji w jakiej był. Czy tylko ten pierwszy model musi być w zasięgu a reszta oddziału może wystawać, czy wszystkie modele musza być w zasięgu?
Nie mam teraz podręcznika z 8 przy sobie, więc nie sprawdzę czy w 8 edycji też tak jest, ale w 7 było tak że gdy rydwan przegonił, a coś w niego wpadło od frontu w rundzie przeciwnika to dostawało impakty, rzadko takie sytuacje się zdarzały.Chester22 pisze:Nie jest to pytanie w sumie o zielone zasady, ale o ogólne:
Czy jak jakiś oddział wbija sie z OVERRUNA w rydwan to też dostaje impact hity? Już czytałem gdzieś o tym tutaj na forum i też mi się wydaje że cos takieego jest, ale przejrzałem dzisiaj cały podręcznik (z IoB po Polsku) i nic takiego nie znalazłem.
- The WariaX
- Falubaz
- Posty: 1005
- Lokalizacja: Rybnik i okolice
Kim jest ten koleś? Figurką zrobioną dla picu, czy ma może gdzieś jakieś ukryte zasady?
W swoim AB (orkowym) jakoś żadnego borguta nie znalazłem..
Zapraszam do mojej galerii :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35475
Maluję na zamówienie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 13#p990613
Boggrut(czy jakoś tak) Face eater, ma oddzielne zasady w Stormie
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Czy teleportujac Nocniki w pobliże wroga Fanatycy uwalniaja sie od razu (bo 8") czy dopiero np w fazie ruchu przeciwnika?
I prywatnie-stawiać ich na 8", wypuszczac fanoli z frontu i liczyć na to ze wbija i zatrzymają sie w unicie czy bezpieczniej postawić Nocniki bliżej i wypuszczac fanatyków "przez gobliny"? Jak lepiej to wypada w praktyce?
I prywatnie-stawiać ich na 8", wypuszczac fanoli z frontu i liczyć na to ze wbija i zatrzymają sie w unicie czy bezpieczniej postawić Nocniki bliżej i wypuszczac fanatyków "przez gobliny"? Jak lepiej to wypada w praktyce?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...
Moim zdaniem czar nie przesuwa jednostki, a ją teleportuje. Stąd też wypuszczasz fanatyków w miejscu gdzie postawisz oddział. Fanatyków wypuszcza się jak tylko jakiś oddział pojawi się przynajmniej 8 cali od jednostki. Więc wypuszczasz w swojej rundzie, zaraz po teleportacji.
Fanatycy nigdy nie zatrzymują się wewnątrz oddziału, tylko jeśli im ruch skończy się w środku to stawiasz 1 cal za. Stąd najlepiej stawiać oddział blisko, żeby mieć pewność że dojdą, co więcej jak przeciwnik jest ciasno ustawiony, to szansa że przejdą przez więcej niż jeden oddział.
Fanatycy nigdy nie zatrzymują się wewnątrz oddziału, tylko jeśli im ruch skończy się w środku to stawiasz 1 cal za. Stąd najlepiej stawiać oddział blisko, żeby mieć pewność że dojdą, co więcej jak przeciwnik jest ciasno ustawiony, to szansa że przejdą przez więcej niż jeden oddział.
No tak, to w jaki sposób wyrobić 3k6 hitów jednym Fanatykiem oczywiście wraz z jego odejściem? Bo widziałem coś takiego, jednak nie pamiętam jak gracz tego dokonał
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...
Takie numery to tylko gdy ktoś szarżuje na ciebie: wtedy może opłacić się wypuszczenie fanów przez własne gobliny (z końca jednostki) - staną między tobą a szarżującym, szarżujący ruch musi kontunuować, wejdzie na nich i zbierze 2D6 od każdego fanola, nocniki zbiorą D6 od każdego fana, fani zejdą ze stołu.
Jeśli to jest twoja tura (np. Hand of Gork czy tam Mork) przestawia jednostkę to wypuszczać fanoli przez swoją jednostkę nie ma żadnego sensu - jeśli dojdą do przeciwnika to walną D6 i przejdą cal za niego. Jeśli wypuścisz ich z końca swojej jednostki to zbierzesz D6 od fanatyka, będzie mu trudniej dojść do wrogiej jednostki, a jak jakimś cudem dojdzie to jak wyżej - walnie D6 i pójdzie cal za nią.
3D6 to albo manglerem, albo fanatykiem z wałka, ja osobiście nie wiem jak zadać 3D6 jednym fanatykiem, ale mogę nie znać się na tym
Jeśli to jest twoja tura (np. Hand of Gork czy tam Mork) przestawia jednostkę to wypuszczać fanoli przez swoją jednostkę nie ma żadnego sensu - jeśli dojdą do przeciwnika to walną D6 i przejdą cal za niego. Jeśli wypuścisz ich z końca swojej jednostki to zbierzesz D6 od fanatyka, będzie mu trudniej dojść do wrogiej jednostki, a jak jakimś cudem dojdzie to jak wyżej - walnie D6 i pójdzie cal za nią.
3D6 to albo manglerem, albo fanatykiem z wałka, ja osobiście nie wiem jak zadać 3D6 jednym fanatykiem, ale mogę nie znać się na tym
A nie jest tak że : wypuszczam fanatyka z tyłu Nocników (Nocniki zbierają k6 hitów), Fanatyk zatrzymuje się powiedzmy 2 cale przed Nocnikami - szarża leci i przy zetknięciu się z Fanatykiem zbiera standardowe k6, dochodzi do Nocników jednocześnie zatrzymując się siłą rzeczy na Fanolu za co dodatkowe 2k6 i śmierć grzybiarza?Marek15 pisze:Takie numery to tylko gdy ktoś szarżuje na ciebie: wtedy może opłacić się wypuszczenie fanów przez własne gobliny (z końca jednostki) - staną między tobą a szarżującym, szarżujący ruch musi kontunuować, wejdzie na nich i zbierze 2D6 od każdego fanola, nocniki zbiorą D6 od każdego fana, fani zejdą ze stołu.
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...
Nie, jak przechodzisz, lub zatrzymujesz się na fanatyku to masz 2d6 i fanatyka zdejmujesz, jeśli fanatyk przelatuje przez jednostkę, lub kończy ruch w środku (wtedy stawiasz 1 cal za jednostką) wypłacają 1d6 ale żyją.
Możesz przerzucić nocników za jednostkę wroga, wypuścić fanoli przez jednostkę wroga i zatrzymają się zaraz przed jednostką a on w swojej turze przez nie przejdzie (tylko po co? wymuszona szarża za frenzy?) to wtedy każdy fanatyk łącznie zada po 3d6 ale nie w jedną rundę.
Możesz przerzucić nocników za jednostkę wroga, wypuścić fanoli przez jednostkę wroga i zatrzymają się zaraz przed jednostką a on w swojej turze przez nie przejdzie (tylko po co? wymuszona szarża za frenzy?) to wtedy każdy fanatyk łącznie zada po 3d6 ale nie w jedną rundę.
Dziekoweczka za pełne rozjaznienie zasad tego szalonego Grzybiarza angielski rolebook przerasta w niektórych kwestiach-kiedy wujek Faber zrobi kodeks dla prostego Polaka?
I mam prośbę jesli mógłby ktoś na PW wysłać mi pełen orczybook do 8ed, mam tylko kserowki od kolegi, a zakup uzależniony jest od odpowiedzi na pytanie o polish version, z góry ogromne dzieki
I mam prośbę jesli mógłby ktoś na PW wysłać mi pełen orczybook do 8ed, mam tylko kserowki od kolegi, a zakup uzależniony jest od odpowiedzi na pytanie o polish version, z góry ogromne dzieki
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...
A czasem nie jest tak że jak fanatyk przeleci przez jednostkę to rusza się o tyle ile wypadło na kościach? A 1" cal za jednostką ustawia się go kiedy skończy ruch na jednostce?Brygu pisze:Nie, jak przechodzisz, lub zatrzymujesz się na fanatyku to masz 2d6 i fanatyka zdejmujesz, jeśli fanatyk przelatuje przez jednostkę, lub kończy ruch w środku (wtedy stawiasz 1 cal za jednostką) wypłacają 1d6 ale żyją.
Możesz przerzucić nocników za jednostkę wroga, wypuścić fanoli przez jednostkę wroga i zatrzymają się zaraz przed jednostką a on w swojej turze przez nie przejdzie (tylko po co? wymuszona szarża za frenzy?) to wtedy każdy fanatyk łącznie zada po 3d6 ale nie w jedną rundę.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek