8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Andrzej »

=D>
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Żeś zarzucił nas rymami
stoimy tu oniemiali
twój talent oklaskujemy
wiedzy też gratulujemy :P

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Czy można wejść do domku z overruna albo goniąc oddział?

Jak się liczy punkty za monster&handlers? Liczą się same potworki czy załoga też?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

jak zginie monster to i handlersi sa usuwani. wtedy dostaje sie za monstera pkt.
jak gina handlersi to monster testuje "monster reaction".
za samych chandlersow IMHO nie ma punktow gdyz nie przydziela sie ich za czesciowe zniszczenie oddzialu.
s.73 RB - Monsters and handlers.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

X.Maciek pisze:Czy można wejść do domku z overruna albo goniąc oddział?
No way
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Dwa pytania:

1. Rycerze Chaosu obrywający z dwellersów testują S na 4 czy 5? W opisie ich broni jest, że wielder dostaje +1 do S więc moim zdaniem testują na 5.

2. Slaann ma umiejętności usuwania "6", mój mag ma Blood of Tzeentch (przerzut jednej kostki mocy o ile nie wypadła na niej "1"). Czy mogę najpierw "6" przerzucić by mi jej nie spalił? Według mnie najpierw jest przerzut a dopiero wynik z tego rzutu jest ostateczny i faktyczny.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

1. Testują na 4. Te +1 siły liczy się tylko w combacie, ponieważ to bonus od weapona.
Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Slayer Zabójców pisze:1. Testują na 4. Te +1 siły liczy się tylko w combacie, ponieważ to bonus od weapona.
Problem w tym, że większość broni ma wyraźnie zaznaczone, że bonus odnosi się tylko do combatu a przy rycerzach chaosu tego nie ma.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Przy magicznych broniach też piszę np. wielder dostaje +2 inicjatywy, lecz tak czy siak do testów charakterystyk to się nie liczy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Nie istotny jest opis broni. W FAQ do rulebooka albo w naszych uściśleniach jest o tym wzmianka, że bonus z broni działa tylko w hth - poszukaj.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Racja - znalazłem:

Q: When does a weapon that gives a bonus to a characteristic
give that bonus?(p4)
A: Most weapons, including magic weapons, state when the
bonus is given. For example, a model with the Fencer’s
Blades will always have Weapon Skill 10 whilst a model with
a great weapon will only have +2 Strength when striking an
enemy in close combat. When a weapon does not say when
the characteristic bonus applies, then it only applies when
striking, or being struck, in close combat
.


Pozostaje więc pytanie o te nieszczęsne "6".

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Co do 6, to zapewne - zgodnie z nowym trendem GW - ten, czyja jest tura, wybiera co działa pierwsze.

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

jeśli robię stand & shot to mam -1 do trafienia czy mam też -1 za daleki zasięg ?

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

jedno i drugie
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

też miałem wątpliwości i nadal troche mam ale po lekturze rulebooka przychylam się do tego co napisał Semi raczej jest ten minus

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3745
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Jest tylko -1 za S&S, za daleki nie ma minusów gdyż rozpatruje się to jakby jednostka strzelała na krótkim zasięgu :)
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

coś ci się pomyliło jest tylkkonapisane że uznaje się że strzał jest wykonany na styk na zasięgu broni nawet jeśli szarżaniedojdzie co ma znaczenie np.przy pistoletach

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czyli klasyczny przypadek, oddział handgunów (zasięg 24 cale) z championem z pistoletami (zasięg...12 cali obecnie) - cały oddział jedzie na 12 cali, zatem bliski dla większości?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3745
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Wg mnie tak jest rozpatrywane Stand&Shoot poza tym na logikę biorąc właśnie chyba przez to że jest to zawsze krótki zasięg mamy ten -1 do BS-a.

Nie wiem czy są wyjątki od reguły, ale moim zdaniem dodatkowo jeszcze dostając -1 za daleki zasięg S&S stało by się mało opłacalną opcją przy deklaracji szarż.
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Jeśli szarża jest z poza zasięgu strzału, to jest traktowana tak jakby wszystkie modele miały na styk zasięg i mamy wtedy -1 za daleki i -1 za S&S. Jeśli szarża zaczyna się w momencie że już jest bliski zasięg no to wtedy jest tylko -1 za S&S. Tutaj nie ma co kombinować, wszsytko jest jasno napisane.

Zablokowany