Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Cibi »

Ten FAQ pisał chyba ktoś, kto w życiu nie widział no czy RB :roll:

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Czemu tak wszyscy narzekają.Teraz czar jest konkretny a nie jak poprzednio wielka róznica czy elfy mają 5 czy 10M jakby to duzo zmieniało.W końcu to zakrzywienie czasu a nie jakiś shit :D
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Wzmocnienie czaru nie jest złe, ale ignorowanie czy nierozumienie zasad, które się samemu napisało już tak.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Cibi pisze:Wzmocnienie czaru nie jest złe, ale ignorowanie czy nierozumienie zasad, które się samemu napisało już tak.
Polecam czytanie ze zrozumieniem...Poprzednio czyli wtedy kiedy liczyło sie Movement a nie movement allowance...
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Soulferin pisze:
Cibi pisze:Wzmocnienie czaru nie jest złe, ale ignorowanie czy nierozumienie zasad, które się samemu napisało już tak.
Polecam czytanie ze zrozumieniem...Poprzednio czyli wtedy kiedy liczyło sie Movement a nie movement allowance...
Polecam to samo. RB mówi, że Movement Allowance to statystyka, ograniczona do 10". Po czym FAQ mówi, że Movement Allowance to dystans, który się ruszymy, nieograniczony do 10". Dostrzegasz sprzeczność?

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

A ja uzyłem movement(czyt.value)a później movement allowance.Przed erratą i tak uzywałeś Movement jako MV więc czepiasz sie bez sensu.Pozdrawiam
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

szeszej pisze:Co się dzieje jeśli wymuszony ruch Doomwheela wyprowadził go poza stół? Z army booka (w erracie) został usunięty paragraf o powrocie w następnej własnej fazie ruchu, a RB wyraźnie zaznacza, że tylko jednostki uciekające lub goniące mogą opuścić pole bitwy (str. 27). W takim sytuacji więc:

1. Doomwheel wyjeżdża i nie wraca.
2. Doomwheel zatrzymuje się 1" od granicy i nic się nie dzieje.
3. Doomwheel traktuje granicę pola bitwy jako nieprzebyty teren i dostaje uderzenia tak jakby w niego wjechał, po czym cofa się 1".
4. Doomwheel wyjeżdża i wraca w następnej turze tak jakby gonił (wersja AB przed erratą).
5. Żadna z powyższych
6. Wszystkie z powyższych ;)
A jakaś szansa, że ktoś odpowie na powyższe czy nikt kijem prez szmat tego nie dotknie? ;)

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Soulferin pisze:A ja uzyłem movement(czyt.value)a później movement allowance.Przed erratą i tak uzywałeś Movement jako MV więc czepiasz sie bez sensu.Pozdrawiam
Ale co mają wspólnego pojęcia, których Ty używasz, z niekonsekwencją GW, której ja się czepiam, bo nie rozumiem?


szeszej: imo nie może wyjść, więc się zatrzymuje przed wyjazdem. Nie jest to impassable, więc nie dostaje hitów. Potem może się obrócić, zgodnie z nowym FAQ i pojechać gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Cibi pisze:Ale co mają wspólnego pojęcia, których Ty używasz, z niekonsekwencją GW, której ja się czepiam, bo nie rozumiem?
No to wszystko jasne.Myślałem że przyczepiłes sie do mojej wypowiedzi a ty komentujesz paradoks GW :) Nie zrozumielismy sie.Pozdro :)
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

szeszej pisze:
szeszej pisze:Co się dzieje jeśli wymuszony ruch Doomwheela wyprowadził go poza stół? Z army booka (w erracie) został usunięty paragraf o powrocie w następnej własnej fazie ruchu, a RB wyraźnie zaznacza, że tylko jednostki uciekające lub goniące mogą opuścić pole bitwy (str. 27). W takim sytuacji więc:

1. Doomwheel wyjeżdża i nie wraca.
2. Doomwheel zatrzymuje się 1" od granicy i nic się nie dzieje.
3. Doomwheel traktuje granicę pola bitwy jako nieprzebyty teren i dostaje uderzenia tak jakby w niego wjechał, po czym cofa się 1".
4. Doomwheel wyjeżdża i wraca w następnej turze tak jakby gonił (wersja AB przed erratą).
5. Żadna z powyższych
6. Wszystkie z powyższych ;)
A jakaś szansa, że ktoś odpowie na powyższe czy nikt kijem prez szmat tego nie dotknie? ;)

to tak tylko mi się wydaje , że bez virtualnego pivota Doomwheel wjedzie w krawędź stanie cal od niej i będzie rył cały czas do przodu

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Doomwheel zatrzyma się na krawędzi. Wirtualne pivoty przy krawędzi stołu są możliwe (patrz FAQ).

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Lidder pisze:Doomwheel zatrzyma się na krawędzi. Wirtualne pivoty przy krawędzi stołu są możliwe (patrz FAQ).
No tak mój błąd :)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Z tego co widzę, to nigdzie nie jest to chyba uściślone, a jako jeden z nielicznych graczy Ogrów ostatnio się zastanawiałem, czy można rzucać buffy z ogrzej magii na Rhinoxy?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

@Afro - nigdy nie wymagało to uściślenia , niestety- w akapicie do magii masz wyszczególnione na jakie typy "Ogre units" to można rzucać. jako ze Rhinoxy wyszły późnej , uznano ze nie łapią się na te buffy. Errata do do Ogrów tego nie naprawiła.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

to skopiuję ;)
Afro pisze:Ale wiesz, chodzi o to, że Rhinoxy nie są oficjalnie w AB, więc w erracie raczej się tego nie spodziewajmy.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

No nie, ale w 7 edycji była taka sama sytuacja i nie boostowaliśmy rhinoxów, po za tym nowy kodex szykują to do tego erraty raczej nie wypuszczą.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

W jednym z FAQ GW napisano, że unmodified ld to najwyższy ld w oddziale. I rozciągnięto to na wszystkie sytuacje, gdzie jest mowa o unmodified ld, w tym na snajperkę z deatha. Ale czy na pewno o to chcodziło w tym FAQ? Może domyślnie chodziło o to, ile wynosi niezmodyfikowane ld oddziału (gdzie się bierze najwyższe ld z tego oddziału), a nie o niezmodyfikowane ld modelu, które jest takie, jak wpisano w profilu. Trochę to dziwne, że nie działają żadne modyfikatory, nie działa inspiring presence, ale działa ld innego kolesia z oddziału. Zwłaszcza, że te snajperki nie wchodzą w oddział, tylko w konkretny model (lub nawet część modelu). Przy pozostałych snajperkach z deatha bierze się charakterystyki konkretnego modelu lub części modelu (jak z bjuny walniesz w princa na stardragonie, to bierzesz T jeźdźca, a nie najwyższy w oddziale, czyli stardragona). Dlaczego tu ma być inaczej?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Uważam bardzo podobnie, ale że wszyscy byli są w tym względzie jednomyślni, to sobie darowałem.

Q: When taking a Leadership test, sometimes you have to take it on
your unmodified leadership. What is your unmodified
leadership? (p10)
A: Your unmodified Leadership is the highest Leadership
characteristic in the unit. Do not include any modifiers from
any source, for example, Strength in Numbers, Inspiring
Presence or the Doom and Darkness spell.

Imo to dotyczy sytuacji, kiedy test na Unmodified Ld ma zdawać jednostka. W przypadku zdawania testu przez model powinno być 'Your unmodified Leadership is the highest Leadership
characteristic in the model' w przypadku modeli wieloczęściowych jak np. rydwan czy maszyna, a dla modeli jednoczęściowych - po prostu jego Ld. Ale przy tak źle sformułowanych FAQ taka teoria jest raczej trudna do przeforsowania.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A poza tym odnosi się to do testów, a snajperka z deatha testem nie jest.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Hmm.
RAW ma zalety - jest proste.
Przegłosujemy TK+ i zgłoszę na LS, że "nie o to chodziło"....choć "co tam napisano, to napisano..."
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Zablokowany