Nowa Edycja

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Re: Nowa Edycja

Post autor: Golonka »

Masz jedno, nie wystarczy? :) I nie chodzi o same rydwany, ale o całokształt: Armia do której trzeba zazwyczaj iść, aby spotkać na swojej drodze rydwany, aby po zniszczeniu ich spotkać 30 Gwardzistów i hierotytana, który też pewne uderzenie ma z thunderstompem, a to wszystko wsparte bardzo dobrą magią, tak offensywną jak i defensywną oraz carrionami, które mogą odginać itp.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Nie mam zamiaru się licytować. Opieram się na relacjach graczy.
Puki co widać, że magia TK przebija się z nieporównywalną w innych armiach łatwością (no może jeszcze spam czarów z necromancji+MoBA), oraz że rydwany TK są bardzo skuteczne.
Obie te rzeczy łatwo do mnie przemawiają zważywszy na fakt, że:
TK mają średnio 3-4 kostki więcej niż przeciwnik, mają średnio+6 do casta i do 3 tury przeciwnik nie ma juz scrolli. Kaszkietu nie lubia lordowie i herosi solo, ale również, parki maszyn, hydry, abomki, kowadła, kotły, duże demony iTp.
Do tego jest jeszcze light, czyli banishment ciskany z dużą siłą i rerolem warda, "0" z deatha. Na ETC standard to 1 scroll, więc nie wierzę, że ludzie będą go trzymać na boostowanie wózków do 3ciej tury (uzyją znacznie wczesniej i pewnie stwierdzą, ze jeden to mało :wink: ).
Tekst o hordach piechoty jest zupełnie nietrafiony,
Tekst o hordach był na okoliczność nietrafionego tekstu o łatwości zastawiania. :wink:
Napisz, że rydwany są słabe bo nie mogą brać szarż na klatę to nie porównam ich wtedy do hord.
P.S. Golonka był szybszy :wink: I to 2 razy. :wink:
Co do magii, jeśli faktycznie są duże bydlaki na stole, które nie są immune to psychology (czołgu więc zdaje się to nie tyczy?), to może zapiec
A co ma ITP do tego? Czołg też to tyczy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Jedyny bloker dla TK w obecnych czasach to tylko i wyłącznie Krasnale.

Reszta armii to tylko kwestia rozegrania.

A tak apropo tych odginaczek Dominiku.

Wskaż mi armie która ma ich więcej niż 3-4 biorąc pod uwagę ETC comp, bo tak smakowita liczbe jak 3-4 to TK rozbija w 1-2 tury, no chyba ze postanowisz jedną uchować i zużyjesz scrola by pozniej odgiąć jedne rydwany. Ale kurde co tu zrobić z pozostałymi dwoma oddziałami??

Jak sie okazuje leczenie jest fajniejsze teraz: co z tego ze w przeciwnik zdejmie mi po 2 rydwany w oddziale, skoro w swojej puszcze obszarowy czar i ulecze w kazdym po D3+1 W.

To jest w jakims stopniu komfort bo przeciwnik musi sie skupiac na jednym oddziale, a nie walicpo wszystkich.

Mi tam na sama mysl o tych wiórach leci już slink i VC odstawiam na pólke - bynajmniej na najblizsze 2-3 miesiace.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Tak! Nareszcie widać, że TK są po prostu mocne! Górą trupy! (ale nie te zgniłe)
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Sorry ze przerywam watek ale dzisiaj czytałem WD i na stronie 72 w rameczce po lewej stronie jest tekst o tym jaka super jest nowa magia i pada tam zdanie: dzieki sygnaturze mozemy wykonać ruch oddzialami w poblizu i co wiecej wskrzesic wszystkie, nawet te w walce wrecz. Czyli jednak miałem racje :D

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

szeregowiec ryan pisze:Sorry ze przerywam watek ale dzisiaj czytałem WD i na stronie 72 w rameczce po lewej stronie jest tekst o tym jaka super jest nowa magia i pada tam zdanie: dzieki sygnaturze mozemy wykonać ruch oddzialami w poblizu i co wiecej wskrzesic wszystkie, nawet te w walce wrecz. Czyli jednak miałem racje :D
Dopóki tego nie zerratują, albo nie sfaqują, to nie miałeś. Chociaż fajnie by było, gdyby 0 działa na oddziały w walce.
Obrazek

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Sorry że cię rozczaruje ale WD nie jest żadną wykładnią zasad. Nie twierdze że nie masz racji ale ostrzegam że powołując się na WD możesz się niemiło rozczarować.

edit: Kaleson szybszy.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Czołgu to nie tyczy, bo musi zdać test ld na 3 kostkach, a jest chyba immune to psychology i zdaje all testy, nie? Czy zaś mi się pokiełbasiło :D.
Leczenie faktycznie jest teraz fajniejsze, tu przyznaję oczywiście rację, jeśli przeciwnik nie skoncetruje się na jednym oddziale, to rozproszone woundy wracają bardzo szybciutko.
Jeśli robiłbym rydwanową rozpę to nie brałbym gwardii (donoszę się tu do rozpiski Golonki), w takim wypadku, jak już wiemy, że to rydwany mają robić kuku, trzeba zainwestować w max łuków jak Smiechu mówi, by wyczyścić wszystkie plewy.
Przyznam, że jestem naprawdę ciekaw, jak na dłuższą metę będzie taki rydwanowy atak działał, jeśli faktycznie boosty z czarów wejdą i rydwany ładnie w coś wjadą, to ściągają dużo ludków. Na razie widzę dwie tendencje robienia rozpisek nowych TK- hierotitan, casket, od cholery czarodziejów i teraz albo rzesza szkieli, albo wózki i trochę szkieli. Ciekawe, co przeważy.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Czołgu to nie tyczy, bo musi zdać test ld na 3 kostkach, a jest chyba immune to psychology i zdaje all testy, nie? Czy zaś mi się pokiełbasiło .
Kaszkiet działa na jednostki ITP.
Czoł nie zdaje wszystkich testów. Oblewa Inicjatywę z automatu. Co ma do tego 3d6-ld z kaszkietu? Ciskasz, odejmujesz 10 i masz liczbę zadanych woundów.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Jak działa to ja się cieszę, ale jest napisane, że ma zdać test liderki. Nie ma nic na temat 3d6- liderka celu. Ale mi to pasuje przecież, tym lepiej dla nas ;)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

TK mają średnio 3-4 kostki więcej niż przeciwnik, mają średnio+6 do casta i do 3 tury przeciwnik nie ma juz scrolli. Kaszkietu nie lubia lordowie i herosi solo, ale również, parki maszyn, hydry, abomki, kowadła, kotły, duże demony iTp.
To wszystko prawda, tak samo jak to ze silą tej armii są dwa modele: hierotytan i cascet. Ogarnięty przeciwnik zdejmie toto jak najszybciej i zaczyna być koszmarnie pod górkę. Obelisk czy domek nie zawsze się znajdzie. Po prostu ludzie jeszcze się z tym nie ograli, kwestia czasu.

Pozdrawiam

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Można przerzucać ten test Ld z BSB?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Domino pisze:Jak działa to ja się cieszę, ale jest napisane, że ma zdać test liderki. Nie ma nic na temat 3d6- liderka celu. Ale mi to pasuje przecież, tym lepiej dla nas ;)
Jeśli wg ciebie oddziały ITP nie zdają testów LD, to po co demony czy vcty rzucają kostkami przy swift reformach? Dla żartu, czy przez nieznajomosć zasad?

@Andrzej, tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Gwardia jest tylko po to by wrazie jak wozki zawioda to w tej 5-6 turze przytrzyma oddział by nie doszedł do liczek.

A zbostowana Gwardia robi tez dobra miazge na przeciwniku.
wystarczy WS10 I10 i KB 5+ i wsumie TG wciagaja przeciwnika, nie mowiac juz o hrosach bedacych w tym oddziale.

Ja wciaz sie zastanawiam nad Gwardią, ale puki co jest w mojej rozpie i to bez Halabard, bo to strata pkt.
Osobiscie mysle ze lepiej za nich wsadzic Stalki i Rydwany, ale na razie pierwszy test jest na tym co zrobiłem strone wczesniej.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Jak dla mnie gwardia ciągle musi być. Po prostu nie możemy patrzeć na świat jak na utopię. Przez przypadek ktoś wystrzela ci jeden oddział rydwanów, a drugi się odbije czy coś i okazuje się, że bez gwardi może być cięzko. Dodatkowo niektóre rzeczy latają i o ile przelecą bez problemu przez rydwany to już przez gwardię nie. W rozpisce musi być parę alternatyw dla tych wózków, aby działaly. Inaczej przeciwnik je zlikwiduje przy fuksie i bitwa w dupe. Bez gwardi rozpiska traci sporo z mocy, a staje się podatna na losowość jak mało która. Aha i co do twojej rozpy dominik to myślałem nad nią i w sumie nie trzeba nawet za dużo zmieniać. Po prostu wywalasz TP i Warświnie, dodajesz Hiero tytana, dużego i małego licza plus zwiększasz oddziały Wózków kosztem łuków i masz całkiem fajową rozpe z 2 liczami dużymi, 2 małymi, 30 łuków, 2 4 wózków, 6 ushatek, 30 gwardi(bez halabard), katapultą, kaszkietem i hierotytanem oraz stalkerami. Jak dla mnie jest świetnie i uważam, że jest to jedna z lepszych rozpisek na TK, która przy okazji zachowuje twój charakter i nie polega tylko na staniu i rzucaniu kości, ale stwarza również warunki do myślenia idącego o wiele dalej. Pomyśl nad tym proszę i wyślij mi na PM jak to wychodzi(w sensie czy się mieści w punktach, biorąc pod uwage eko charakterów)
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Daje rade ktoras ? bo zaczalem sklejac armie ...:D


Liche High Priest @ 260.0 Pts
Lore of Nehekhara; Magic Level 4 ,50 pkt.


Liche High Priest @ 260.0 Pts
Lore of Light; Magic Level 4 ,50 pkt.


Liche Priest @ 130.0 Pts
Lore of Light; Magic Level 2 ,skrol


Tomb Prince @ 211.0 Pts
Flail; Light Armour; Shield ,50pkt. ,chariot


25 Skeleton Archers @ 180.0 Pts
fcg


10 Skeleton Archers @ 70.0 Pts
Master of Arrows


3 Skeleton Chariots @ 165.0 Pts


4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


7 Skeleton Chariots @ 415.0 Pts

fcg


Casket of Souls @ 135.0 Pts


Hierotitan @ 175.0 Pts


Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts

Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts



Models in Army: 57
Total Army Cost: 2401.0


-------------------------------------------------------------------


Zamiast TP mozna dac liczke ewentualnie latajace sepy ...


Liche High Priest @ 260.0 Pts
Lore of Nehekhara; Magic Level 4,50 pkt. na przedmioty magiczne .


Liche High Priest @ 260.0 Pts
Lore of Light; Magic Level 4 ,50 pkt. na przedmioty magiczne .


Liche Priest @ 130.0 Pts
Lore of Light; Magic Level 2 ,Dispel Scroll [25.0]

Tomb Prince @ 154.0 Pts
Great Weapon; Light Armour ,50 pkt. na przedmioty magiczne .


25 Skeleton Archers @ 180.0 Pts
fcg

10 Skeleton Archers @ 70.0 Pts
Master of Arrows

4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts

4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts



29 Tomb Guard @ 409.0 Pts

Halberd;fcg


Casket of Souls @ 135.0 Pts


Hierotitan @ 175.0 Pts


Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts

Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts


Models in Army: 79
Total Army Cost: 2393.0
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Dębek pisze: Czoł nie zdaje wszystkich testów. Oblewa Inicjatywę z automatu. Co ma do tego 3d6-ld z kaszkietu? Ciskasz, odejmujesz 10 i masz liczbę zadanych woundów.
nie bardzo. Kaszkiet jest testem ld na 3d6.

Prysluguje od niego rerol z bsb jak i czolg jest odporny na kaszkiet, bo z automatu zdaje testy ld

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Ja bym wyrzucił tych TP, i jak dla mnie druga jest lepsza. Po pierwsze ich my will be done tylko przeszkadza bo buff z lighta nie jest już taki fajny(nie mogą mieć WS10, bo muszą brać niemodyfikowaną od tp), Po drugie jak dla mnie w pierwszej masz za dużo rydwanów i się zwyczajnie poblokują na stole lub stracą swój sens w tej liczbie, aha i nie wiem cały czas jakie przedmioty masz na Magach, czy wogóle ich nie masz?
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Shino pisze:
Dębek pisze: Czoł nie zdaje wszystkich testów. Oblewa Inicjatywę z automatu. Co ma do tego 3d6-ld z kaszkietu? Ciskasz, odejmujesz 10 i masz liczbę zadanych woundów.
nie bardzo. Kaszkiet jest testem ld na 3d6.

Prysluguje od niego rerol z bsb jak i czolg jest odporny na kaszkiet, bo z automatu zdaje testy ld
A jak działa kaszkiet na lizardy? Iloma kośćmi się rzuca?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Imo 4d6 i odrzucasz najwyższą :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

ODPOWIEDZ