8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
RB mówi o tym, że czary wymagające LOS "follow the rules for shooting".
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Kilka pytań a propos pojedynków :
a.) z jakimi zasadami łączy się niemożność odmówienia pojedynku ? Frenzy czy coś jeszcze ?
b.) wibjam się w wrogi oddział z czempionem i herosem. Mój hero wyzywa na pojedynek, wróg oświadcza, że czempion odmawia i idzie do ostatniego szeregu. Czy jeśli czempion odmówił pojedynek to pojedynek przechodzi na herosa który został w pierwszym szeregu czy w tej walce nie będzie już żadnego pojedynku ? ( bo można zadeklarować jeden chalenge per close combat),
c.) czy jeśli mój lord na smoku który samotnie szarżuje zostanie wyzwany na pojedynek, musi przyjąć ( bo nie ma się przecież gdzie schować ) czy takie obowiązku nie ma, może to olać i bić się normalnie ?
I takie pytanko z innej beczki : czy ktoś mógłby mi podać stronę w RB w której jest napisane, że przeciwnik który zaczyna grę nie można szarżować w I turze ? I czy tura jest określana jako tura czy chodzi tylko i wyłącznie o ruch i deklarację szarż. Przytoczę przykład, vampy zaczynają grę, smok leci naprzód nie szarżując i w fazie magii dostaje popychaczką. Może szarżować czy nie ?
a.) z jakimi zasadami łączy się niemożność odmówienia pojedynku ? Frenzy czy coś jeszcze ?
b.) wibjam się w wrogi oddział z czempionem i herosem. Mój hero wyzywa na pojedynek, wróg oświadcza, że czempion odmawia i idzie do ostatniego szeregu. Czy jeśli czempion odmówił pojedynek to pojedynek przechodzi na herosa który został w pierwszym szeregu czy w tej walce nie będzie już żadnego pojedynku ? ( bo można zadeklarować jeden chalenge per close combat),
c.) czy jeśli mój lord na smoku który samotnie szarżuje zostanie wyzwany na pojedynek, musi przyjąć ( bo nie ma się przecież gdzie schować ) czy takie obowiązku nie ma, może to olać i bić się normalnie ?
I takie pytanko z innej beczki : czy ktoś mógłby mi podać stronę w RB w której jest napisane, że przeciwnik który zaczyna grę nie można szarżować w I turze ? I czy tura jest określana jako tura czy chodzi tylko i wyłącznie o ruch i deklarację szarż. Przytoczę przykład, vampy zaczynają grę, smok leci naprzód nie szarżując i w fazie magii dostaje popychaczką. Może szarżować czy nie ?
CG zawse jest we front ranku ...a BSB działa w 2 szeregu.X.Maciek pisze:Czekajcie czekajcie. To nawet CG nie mogę cofnąć pchając bohatera do przodu? A czy sztandary działają z drugiego szeregu?
A)Single model
B)Jak przeciwnik ma herosa i czempiona i odmówi pojedynku to Ty decydujesz kto leci do tyłu a nie przeciwnik. I czempion nie musi przyjmować pojedynku. W turze można raz zawołać pojedynku o ile jakiegoś nie ma trwającego.
C)tak musi przyjąć
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Chodzi pewnie o jednostki wystawione jako Vanguard które wykonały ruch przed bitwą i nie mogą szarżować w 1 turze - RB p. 79.Azgaroth pisze:I takie pytanko z innej beczki : czy ktoś mógłby mi podać stronę w RB w której jest napisane, że przeciwnik który zaczyna grę nie można szarżować w I turze ? I czy tura jest określana jako tura czy chodzi tylko i wyłącznie o ruch i deklarację szarż. Przytoczę przykład, vampy zaczynają grę, smok leci naprzód nie szarżując i w fazie magii dostaje popychaczką. Może szarżować czy nie ?
Nie możesz szarżować także jeśli jednostka nie ma szans dojść do przeciwnika (M+max wynik na kościach) - RB p. 16.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2011, o 15:57 przez LuciusII, łącznie zmieniany 1 raz.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Czyli pomijając Vanguard można szarżować w I turze zaczynając grę jako pierwszy ? np Steam tank rozumiem, może zaszarżować na dzień dobry jeśli wylosuje odpowiednią ilość punktów pary ?LuciusII pisze: Chodzi pewnie o jednostki wystawione jako Vanguard które wykonały ruch przed bitwą i nie mogą szarżować w 1 turze - RB p. 79.
Nie możesz także szarżować także jeśli jednostka nie ma szans dojść do przeciwnika (M+max wynik na kościach) - RB p. 16.
Teoretycznie jest to możliwe. Ale trzeba by mieć jakiś bonus do szarży, np. +k6 do zasięgu.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
"You can exchange him with rank-and-file model(s), including the command group(...)"katerek pisze:CG zawse jest we front ranku ...a BSB działa w 2 szeregu.X.Maciek pisze:Czekajcie czekajcie. To nawet CG nie mogę cofnąć pchając bohatera do przodu? A czy sztandary działają z drugiego szeregu?
To cytat z rulebooka. Wynika z niego że mogę się zamienić miejscami również z CG. Ja to rozumiem tak że CG jest z przodu oddziału, a w momencie walki bohaterowie ze swojej specjalnej zasady make way wyskakują do przodu i CG musi im zrobić miejsce. A odwoływanie się do tego że CG muszą zawsze być w pierwszym szeregu jest trochę bez sensu. Rozdział position in the unit jest bardzo ogólny. Make way pozwala na zaburzenie normalnego ustawienia poprzez np. wstawienie bohatera do tyłu. Z tego wynika że zasada make way musi być nadrzędna nad normalnym ustawieniem modeli w oddziale. W którym miejscu popełniam błąd w rozumowaniu?
X.Maciek pisze:Załóżmy że mam oddział 4 w szeregu. Pierwszy szereg to grupa dowodzenia + mag. W drugim szeregu jest lord i BSB. Czy w ramach make way mogę dopchać ich do walki a cofnąć maga i muzyka?
Mógłbyś, ale cały czas operujemy na przykładzie który nam przedstawiłeś i zapis dotyczący CG - RB p. 92 Position within the unit. Zwróć uwagę na słowo always w 1 akapicie, wyjątkiem od tej zasady (jedynym) jest akapit 2 gdy nie ma miejsca na CG w 1 szeregu (np. formacja "kreski"). Więc w podanej przez Ciebie sytuacji nie możesz zrobić Make Way! postaciami z 2 szeregu.X.Maciek pisze:"You can exchange him with rank-and-file model(s), including the command group(...)"katerek pisze:CG zawse jest we front ranku ...a BSB działa w 2 szeregu.X.Maciek pisze:Czekajcie czekajcie. To nawet CG nie mogę cofnąć pchając bohatera do przodu? A czy sztandary działają z drugiego szeregu?
To cytat z rulebooka. Wynika z niego że mogę się zamienić miejscami również z CG. Ja to rozumiem tak że CG jest z przodu oddziału, a w momencie walki bohaterowie ze swojej specjalnej zasady make way wyskakują do przodu i CG musi im zrobić miejsce. A odwoływanie się do tego że CG muszą zawsze być w pierwszym szeregu jest trochę bez sensu. Rozdział position in the unit jest bardzo ogólny. Make way pozwala na zaburzenie normalnego ustawienia poprzez np. wstawienie bohatera do tyłu. Z tego wynika że zasada make way musi być nadrzędna nad normalnym ustawieniem modeli w oddziale. W którym miejscu popełniam błąd w rozumowaniu?
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
1) na najwyższej. jeśli masz herosa na rydwanie to i on i rydwan zdają na swoich
2) tak, ma.
2) tak, ma.
Witam
1).
Czy Steed of Shadows działa na duże Demony oraz Heraldów na Jugernautach lub w rydwanach ?
2).
Gdy mag jest w kombacie to czy może rzucać "Direct Damage" czary które nie używają wzorników (Pendulum) ?
Przy pociskach jest to dokładnie opisane że nie można rzucać do kombatu oraz że nie można celować w przeciwnika w kombacie wzornikiem ale w tym przypadku bez wzornika nic nie napisali.
Thx.
1).
Czy Steed of Shadows działa na duże Demony oraz Heraldów na Jugernautach lub w rydwanach ?
2).
Gdy mag jest w kombacie to czy może rzucać "Direct Damage" czary które nie używają wzorników (Pendulum) ?
Przy pociskach jest to dokładnie opisane że nie można rzucać do kombatu oraz że nie można celować w przeciwnika w kombacie wzornikiem ale w tym przypadku bez wzornika nic nie napisali.
Thx.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2011, o 19:07 przez Remx, łącznie zmieniany 1 raz.
Daemons, X-Wing & Black Tea
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
1) a czemu nie?
Cibi pisze:2) Może rzucać DD, jeśli jest w combacie.
Czyli jak ? Może rzucać będąc w combacie ale nie w jednostki związane walką ?LuciusII pisze:2) nie możesz rzucać w jednostki związane walką.
Tylko że Pendulum leci od naszej podstawki w linii prostej i wali wszystko co spotka na drodze też tą osobę która jest z nami w combacie.
Daemons, X-Wing & Black Tea
Remix - musisz tak wyznaczyć linię by nie zahaczała o jednostki będące w walce.
Cibi na stronie 100 nie masz nic o przypadku w którym jest za mało miejsca w 1 szeregu by CG mogła się przesunąć do tyłu przy Make way! więc zapisy ze strony 92 są w mocy i Make way! nie da się zrobić.
Cibi na stronie 100 nie masz nic o przypadku w którym jest za mało miejsca w 1 szeregu by CG mogła się przesunąć do tyłu przy Make way! więc zapisy ze strony 92 są w mocy i Make way! nie da się zrobić.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Zapis na stronie 92 nie mówi, że Command nie może być przesunięty do tyłu - mówi tylko, że ma być wystawiony z przodu i przesunięty na przód przy każdej zmianie formacji. Natomiast zapis z Make Way mówi, że character może zastąpić model z CG - tak to dla mnie wygląda.
alez jest i to jest cytat ktory strone temu sie pojawil.LuciusII pisze:Remix - musisz tak wyznaczyć linię by nie zahaczała o jednostki będące w walce.
Cibi na stronie 100 nie masz nic o przypadku w którym jest za mało miejsca w 1 szeregu by CG mogła się przesunąć do tyłu przy Make way! więc zapisy ze strony 92 są w mocy i Make way! nie da się zrobić.
"you can exchange him (mowa o herosie) with rank-and-file model(s), including the command group, that are in base contact with the enemy"
czyli masz oddzial wystawiony po 3 w szeregu. na przedzie stoi CG. w momencie gdy dochodzi do walki spokojnie mozesz sobie wywalic kogokolwiek z CG do drugiego szeregu. nie mozna tylko przepchnac do tylu innego herosa ktory byl w styku z przeciwnikiem
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
to ja się też wypowiem zanim zrobi to ktoś z autorytetem i zamknie dyskusję
o ile logiczne dla mnie jest że heros pcha się do walki przed CG (no bo co, champion chaosu nie przepchnie się przez marudera z trąbką?), o tyle uznałbym za nadrzędną zasadę że CG jest ZAWSZE w pierwszym szeregu. OK, pozwalają nam przemieszczać te modele kiedy ma miejsce make way, ale nie ma zapisu o ignorowaniu nadrzędnej zasady.
o ile logiczne dla mnie jest że heros pcha się do walki przed CG (no bo co, champion chaosu nie przepchnie się przez marudera z trąbką?), o tyle uznałbym za nadrzędną zasadę że CG jest ZAWSZE w pierwszym szeregu. OK, pozwalają nam przemieszczać te modele kiedy ma miejsce make way, ale nie ma zapisu o ignorowaniu nadrzędnej zasady.
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę