TURNIEJ WFB 1700pkt SKLEP IMPERIUM KRAKÓW - 14.05.2011

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Re: TURNIEJ WFB 1700pkt SKLEP IMPERIUM KRAKÓW - 14.05.2011

Post autor: PiotrB »

Nie odbieram dyskusji jako jakikolwiek atak. To jest zwykła wymiana argumentów. U podstawy jednak tej dyskusji leżą błędne założenie które wzięły się z mojej gry na turniejach w sklepie Imperium i nawet nie próbujcie mnie przekonać ,że jest inaczej bo od tego zaczęła się cała rozmowa ,że trzeba przyciąć niektóre armie A ZWŁASZCZA HE! Ja może przypomnę - na pierwszym turnieju miałem książkę i wszyscy stwierdzili ,że to mega przegięcie! Na drugim turnieju był już zakaz Lordów więc książki nie miałem ale pojawił się problem super tajnej broni HE jak ASF z przerzutem. Okazało się bowiem ,że przycinanie Lordów nie tylko obcina HE ale i też wiele innych armii do tego stopnia ,że są słabo grywalne. Na 3 turnieju mnie nie było z innych przyczyn i okazało się ,że HE nie weszły nawet do Top3 co jednak nie zmieniło nic w stosunku do nich a wręcz jeszcze bardziej nakręciło bezpośrednią nienawiść nie wiadomo z skąd wziętą. Pierwszy pomysł zbanować Boch , następne były jeszcze bardziej kuriozalne jak zbanować/ograniczyć elity HE bo przecież są przesadzone. I tak cała rozmowa oscylowała wokół tego tematu.

To są fakty i można sobie na spokojnie przeczytać to od nowa.

Teraz do rzeczy. Ostatni raz mówię ,że jedynym rozsądnym wyjściem jest dopasowanie zasad euro na mniejsze punkty (powiedzmy 1800).Dużo zmian nie trzeba - należy zmienić tylko liczby w regimentach na 30 i max 30 strzelaczy oraz w związku z tym założeniem poprawić ograniczenia konkretnych armii. Jeśli ktoś już coś opracował i system Euro się sprawdza to nie ma co wymyślać bzdur tylko trzeba wprowadzać sprawdzone rozwiązania.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Dlaczego akurat te dwa punkty (ilość modeli w oddziale i liczbę strzelców) z ograniczeń Euro wziąłeś? Dlaczego ominąłeś ograniczenie maszyn i broni wzornikowych?
I co ważniejsze dlaczego całkowicie zignorowałeś ograniczenia magii?
Nie widzisz różnicy między magią Euro na 2400pkt a magią Euro na 1800pkt?

Jeśli chodzi o turniejowe ograniczenia to dyskusje w Imperium trwały przed Twoim pierwszym turniejem, ale nie zostało to udokumentowane na forum więc oczywiście nie uwierzysz.
PiotrB pisze:Jeśli ktoś już coś opracował i system Euro się sprawdza to nie ma co wymyślać bzdur tylko trzeba wprowadzać sprawdzone rozwiązania.
Fajnie, że opracowany został format Euro. Nie widzę jednak powodu by, ktoś, kto ma ku temu chęci nie mógł pracować nad innymi ograniczeniami. Tym bardziej nie jest to "bzdurą" gdy format punktowy jest inny.

Na zakończenie takie malutkie spostrzeżenie. Wypowiedź jednego z użytkowników forum przed pierwszym turniejem PiotraB w imperium.
zbanujcie book of hoeth albo zróbcie taką restrykcję jak na euro ,że jest Look out Sir! przy czarach działających na cały regiment .... Mówię to choć gram HE :) !! Po prostu nie raz widziałem łzy w oczach przeciwnika jak co turę rzucałem czary z IF i nic nie mógł zrobić... to psuje zabawę....
[turniej z 19.03]

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

Niektórzy nie spotkali HE pierwszy raz w życiu na tunieju w imperum Piotrze - więc Twoje sukcesy raczej nie wpłynęły na opinie graczy którzy w domach czy na innych lokalach mają z tą armią problem. Nikt chyba nie pisał nic o przycinaniu elit HE - jezeli tak popraw mnie
była tylko dyskusja na temat ich zajebistości względem kosztu i tyle z tego co pamiętam.
Ograniczenie oddziałów powinno być punktowe nie ilościowe bo wtedy słabsze armie jak bestie albo armie bazujące na masie jak skavy czy orki będą mocno stratne. Punkty 350/360 na oddział to najbardziej sprawiedliwe rozwiązanie - coś jest dobre i drogie to jest go mniej i tyle.

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

@archeolog

Ja wspomniałem o przycięciu elit (ogólnie) przy okazji ogólnikowych wytycznych całościowego pakietu ograniczeń. Potem padło stwierdzenie o przegiętości 2 klocków WL po 30 modeli i to zostało odebrane jakbym chciał zostawić HE 5 modeli elitarnej piechoty w sumie.
archeolog pisze:Ograniczenie oddziałów powinno być punktowe nie ilościowe bo wtedy słabsze armie jak bestie albo armie bazujące na masie jak skavy czy orki będą mocno stratne. Punkty 350/360 na oddział to najbardziej sprawiedliwe rozwiązanie - coś jest dobre i drogie to jest go mniej i tyle.
Tutaj w pełni się zgadzam. Niech tańsze jednostki mają możliwość działania w większej grupie, z ograniczeniem 40-50modeli, żeby nie tworzyć teoretycznych przegięć 100slavów, o których wspominali doświadczeni gracze.

Awatar użytkownika
Cytrus Kontynentalny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: Cytrus Kontynentalny »

Romendakil pisze:Dlaczego akurat te dwa punkty (ilość modeli w oddziale i liczbę strzelców) z ograniczeń Euro wziąłeś? Dlaczego ominąłeś ograniczenie maszyn i broni wzornikowych?
I co ważniejsze dlaczego całkowicie zignorowałeś ograniczenia magii?
Nie widzisz różnicy między magią Euro na 2400pkt a magią Euro na 1800pkt?
Tutaj akurat stanę w obronie Piotra B.
Zapewne chodziło mu o to, że wszelkie ograniczenia EURO będą działały normalnie a zostanie zmieniona jedynie maksymalna ilość strzelaczy czy jednostek na oddział.

EDIT: Czyli jak rozumiem pasowałoby połączenie: EURO, 30 strzelców, 30 jednostek w oddziale, ograniczenie punktowe max. oddziału do tam np. 350 punktów oraz wywalenie "6" z czarów? Takie ograniczenia bedą pasowały biorąc pod uwagę mniejszą ilość punktów?

Rozumiem to jako: EURO - równoważy ogólnie armie, zmniejszamy ilości jednostek odpowiednio dla punktacji, dajemy ograniczenie max punktów na oddział by zazwyczaj spamujące cholerstwem armie nie były zanadto poszkodowane oraz wywalamy "6" z czarów biorąc pod uwagę niewielką punktację i odpowiednio silniejsze przez to czary ( mniej ważnych celów do ściągnięcia ).

Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

to były początkowe zasady euro jak się nie mylę odnośnie oddziałów:

Unit sizes of are limited as follows:
- Non-infantry units (including monstrous infantry): Maximum 16 models/unit
- Infantry costing 5 points or less: Maximum 50 models/unit
- Infantry costing 6-9 points: Maximum 40 models/unit
- Infantry costing 10 points or more: Maximum 30 models/unit

Dopasować to do mniejszych punktów :)

a taka ciekawostka do obecnych zasad:

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

oraz restrykcję co do oddziałów:

High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit

Wnioski mozna samemu wysnuć :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Cytrus Kontynentalny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: Cytrus Kontynentalny »

Kosa pisze:to były początkowe zasady euro jak się nie mylę odnośnie oddziałów:

Unit sizes of are limited as follows:
- Non-infantry units (including monstrous infantry): Maximum 16 models/unit
- Infantry costing 5 points or less: Maximum 50 models/unit
- Infantry costing 6-9 points: Maximum 40 models/unit
- Infantry costing 10 points or more: Maximum 30 models/unit

Dopasować to do mniejszych punktów :)

a taka ciekawostka do obecnych zasad:

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

oraz restrykcję co do oddziałów:

High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit

Wnioski mozna samemu wysnuć :)
Hej :D ale to niewiele zmienia. I tak mogłeś wystawić 40 włóczników ( 9 punktów za model ) i 30 WL ( 15 punktów za model ). No: dzięki temu podniesieniu o 50 punktów można ładniutką, równiutką 30 wystawić :)

Ale dzięki za wrzucenie tego :)

EDIT: stanowczo za dużo edytuję. To z ograniczeniami zależnie od kosztu jednostki to zacny pomysł. Tylko teraz zmieniamy równo ( kolejno ucinanie o np. 4 / 10 / 10 / 5 modeli i mamy niekoniecznie sprawiedliwe, ale za to ładne wyniki ) czy wszystko obniżamy o np. 20% zaniżone w dół i dostajemy śmieszne ilości jednostek :D
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, o 14:13 przez Cytrus Kontynentalny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Nie chodzi tu tylko o HE przecież :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

PiotrB pisze:U podstawy jednak tej dyskusji leżą błędne założenie które wzięły się z mojej gry na turniejach w sklepie Imperium i nawet nie próbujcie mnie przekonać ,że jest inaczej bo od tego zaczęła się cała rozmowa
Też sie udzielałem w tym temacie i Piotrze będę Ci wmawiał że nie Ty jesteś powodem moich przemyśleń o HE - słowo :mrgreen: Wygrywasz turniej i chwała ci za to nie ma tu mowy o zawiści, tym bardziej że nigdy nie był nam dane zagrać razem.

A dyskusja nie wzięła sie stąd że ci jak sądzisz bardzo zazdrościmy wyników :D , tylko z ustaleń wcześniejszych - wtedy chodził o PS i właśnie książeczkę, co udowodnił cytatem Marek - Romendakil.

Tekst o demonach potraktowałem jako kawał bo jak poważnie można traktować wypowiedź z której wynika że ich przegięcie ma jakoby świadczyć o słabości / nieprzegiętości HE :wink: "co ma piernik do wiatraka"

Bardzo krzywo odbierasz ty jak i pozostałe HE nasze czepianie sie ASF-a z przerzutami. Z naszej perspektywy graczy nie defensywnych (poza Markiem) jest to tak duża przewaga że niczym jest wasze 3T i niewielki sejv na które ktoś miał śmiałość zwrócić uwagę zbudzając moją wesołość (perspektywa gracza armią 4t bez sejva).

Nam chodzi o jedno nie róbcie z siebie przeciętniaków skoro macie miażdżąca magie i spuszczacie straszny wpierdol w CC.

Nasze ogranie :roll: nie ma nic do tego jakie są zasady waszej armii. Mogę grać 100 bitew tygodniowo każdą armia i nie wykminie strategi blokującej IF-ki czy ASFa - Sory jestem plewą :wink:
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Powiedzcie co wam nie pasuje w ograniczeniach z 6-tej strony? Limity na oddziały? Nikt się nie krzywi że hordowe armie będą miały 30-ki śmiecio oddziałów które z takimi WL po 20 beda schodzic

Awatar użytkownika
Andrut
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Andrut »

Mnie osobiście wkurza to że będę miał jedynie 30'ki clanratów. Trza to będzie uzupełniać jakimiś weapon teamami i umiejętnie się bawić kółkami żeby ten brak zastąpić/nadrobić.

Ograniczenia pkt na oddział- jestem jak najbardziej za. Sam pogrywam HE i wiem z doświadczenia że BoH pomaga. Ale coś za coś, zobaczcie sobie na HElfickie cory... takiego gówna za takie pkt chyba nikt nie ma. Albo to zboostujesz magią albo się poskłada na dzień dobry, po nie ma żadnego pierdolnięcia. Musico mieć brzytwę lub większego T/Regenkę/Warda z high bo się zwyczajnie składa przy 3 siły, 3 tada i 5+sv bez parry...
Skaven: W/D/L 2/0/1

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

KONKRETNIE PROPONUJE TAK:

Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

1800 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 3 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 30 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 30 models nor 350 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 100 points for their roster (1900 total).
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 25 repeater Crossbows in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 10 models per army. Dreadlord on pegasus cannot take Crown of Command.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 25 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts.
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: Ogre Kingdoms armies have an extra 100 points for their roster (1900 total).
O&G: No Restrictions
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 3 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts. Army with grave guard using great weapons may not have Drakenhoff Banner.

WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. Favour of the Gods cannot be taken by a Champion of a Chosen of Tzeentch unit

Virtual Line of Sight

Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets

Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.

Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed

Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.

Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.

Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Andrut
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Andrut »

Nie zgadzam się z lizakowym 0-2 stegadon i 0-2 chameleon, przy zasadzie iż skaveni mają 0-1 na każdy rare.
Dlaczego? Po 1 skinki w dowolnej kombinacji odstrzeliwują dowolnego monstera/maszynę (z wyjątkiem czołgu) w maksimum 2 tury. Wiem z doświadczenia że nie ważne co się dzieje, doomwheel/abomka spadają w takiej sytuacji w 2 turze. Takie coś tylko zmusza do wystawiania horendalnych blokujących klocków slave'ów i albo grania na remis albo oczekiwania farta. Co do Enginerów- zgadzam się na 100%, co za dużo to nie zdrowo. Zmieniłbym tylko zapis że nie rary 0-1 tylko wlc/pc 0-1, bo to są faktycznie dośc mocne templatkowce.
Skaven: W/D/L 2/0/1

Awatar użytkownika
Cytrus Kontynentalny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: Cytrus Kontynentalny »

To nie wystawię ani stegadonów ani kameleonów i nie ma co zmieniać. Jeśli pojawi się inny lizak to wtedy się zastanowimy :roll:

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

DaBossa pisze:Powiedzcie co wam nie pasuje w ograniczeniach z 6-tej strony? Limity na oddziały? Nikt się nie krzywi że hordowe armie będą miały 30-ki śmiecio oddziałów które z takimi WL po 20 beda schodzic
Ja się skrzywiłem kilka postów wcześniej.

Jako punkt wyjścia można je przyjąć brakuje mi tylko ograniczeń szczegółowych dla każdej armii np. na 3 krasnoludzkie katapulty.
Zastanawia mnie także wpływ dorabiania dodatkowych kości czy to z przedmiotów czy czarów.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Przeliczanie na PD i DD to jeden z najlepszych pomysłów Euro więc się sprawdzi. Co do 3 maszyn tego samego typu zastanawiałem się nad tym ale stwierdziłem ,że należy to po prostu przetestować. W końcu czymś te krasnoludy muszą grać a w założeniu obrywają magią bo jak wezmą runy to nie mają 4 dd co turę. (Krasie mogą wystawić 2 katapulty i działo czy organki ma to na celu równowagę)
Co do skavenów to ograniczenia są jak najbardziej sensowne.Ta armia naprawdę ma czym grać.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Andrut
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Andrut »

Dla kogoś kto nie znosi plagi, jak ja, a uwielbia elektrykę wszelkiej maści- nie ma. Poza tym przy ograniczeniu do 30 clanratów? Co mam zrobić? Młotkiem komuś nawalać po figurkach? Prawda jest taka że dla 90% grających polaków to co się dzieje na stole i wyniki turniejowe to zwykłe przedłużanie chuja. Na zachodzie nie ma nigdy problemu, do czasu pokazania się naszych rodaków, wtedy zaczynają się schody. Bo liczy się "zapinanie". Zacznijta kuźwa grać dla ludzi, a nie giąć, prosta sprawa, krótka piłka.
Co do Euro, Polhammerów itp- kretyński pomysł na dzień dobry. W LotR'a też ludzie zaczęli robić uściślenia, interpretować zasady, wymyślać cięcia. I gówno wyszło, nikt w to nie gra a 2/3 weteranów jest wkurzona na LO i sędziów że spierdzielili na całej linii.
Trzeba zacząć to traktować jak zabawę, albo przestać robić turnieje z nagrodami większymi niż farbka i pędzelek, bo to zakrawa na paranoję. Wróciłem do WFB bo wkurzało mnie mieszanie w LotR'ze (i sama gra po "n" latach mi się "przegrała) i wydawało mi się że nikt się tu w robienie nowego systemu nie bawi. Mój błąd widać.
Jak tak bardzo komuś zależy na gięciu rozp, zapinaniu, nakurwianiu salt to niech się jeden z drugim zgadza i napieprza się surowymi śledziami pod sklepem, kto na placu boju zostanie, wygrywa bon za piątkę.
Skaven: W/D/L 2/0/1

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

+1

jednak z pewnym niuansem
właśnie Euro jak najmniej ingerują w system, prawie nic, ot kosmetyczne zmiany aby było lepiej :)

Fakt, że wygląda to na bardzo duzo jak się patrzy ale naprawde wiele to nie zmienia.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
michal
Chuck Norris
Posty: 554
Lokalizacja: Wroclaw/Krakow

Post autor: michal »

Dorzućcie do tego co napisał Piotr wywalenie 6tek z lorów i na małe punkty będzie git

Dorgar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dorgar »

Dziękuje wszystkim za taki ogrom wypowiedzi.

Mimo ostrej wymiany zdań myślę iż będziemy mogli wyciągnąć z tej dyskusji wnioski.

Po pierwsze chciałbym uspokoić wszystkich graczy, na pewno nie będzie tak iż jakaś jedna konkretna armia będzie banowana lub będą wymyślane przeciwko niej restrykcje tylko i wyłącznie. Co prawda był ostatnio usunięty Book of Hoeth, ale to tylko jeden przedmiot a nie restrykcja wszystkich rare, special choice. Jeżeli dojdzie u nas do takich zmian szczegółowych to będzie to tyczyło wszystkich armii.

Chciałbym jeszcze stanąć w obronie Romendakila, od początku nie miał on zamiarów jakichkolwiek przeciwko Wysokim Elfom. Zawsze jego wypowiedzi odnośnie restrykcji narzucanych na grę tyczyły się wszystkich armii jak i swojej własnej. Co do samych stołów również przychyla się do tego co napisał Romendakil. Z tego względu że tak jak kości i szczęście podczas bitwy mogą się od nas odwrócić tak i teren dla jednych armii może być lepszy a dla innych gorszy i nigdy nie ma tak aby dwie strony miały w porządku. Chyba że wolicie grać na patelniach na którym stoi jeden las i jedno wzgórze, gdzie nie ma inwencji i kombinowania taktycznego tylko czyste rzuty kostką i zdolności armii wraz z charakterystykami. Oczywiście w takiej formie nie można już mówić o szczęściu lub nie i wtedy mamy bardzo równomiernie rozłożone szanse bo stół prawie nie będzie miał wpływu, tylko pytanie czy walczymy my czy podręczniki. Decyzja należy do Was!


Co do samych zmian to Panowie wprowadźmy troszkę spokoju do naszej dyskusji. Turnieje u nas w sklepie nie będą miały nagle jednej normy zależnej od ilości osób które jak najszybciej się wypowiedzą na forum czy też w sklepie. Najpierw spróbowaliśmy zasad na czysta 8 edycje, wszyscy byli w miarę zadowoleni i mieliśmy spróbować drobnych restrykcji zamiast Euro, teraz po dwóch turniejach to nie oznacza że jest to forma która na zawsze pozostanie ustalona na turniejach w Sklepie Imperium. Możemy spróbować na kolejnym turnieju zasad Euro czy też zaproponowanego i popartego przez cześć graczy systemu Da Bossy. Jednakże informuję iż nie chciałbym aby to był koniec naszych ustaleń, lecz ich kolejny etap.

Informuję również ze na pewno co pewien czas chcielibyśmy również i dla Waszego fanu jak i graczy którzy u nas jeszcze nie grali , aby turnieje były zdecydowanie na większe punkty z pełnymi zasadami. Po to by czerpać z rozgrywki jak najwięcej zabawy by móc wystawić coś czego normalnie się nie wystawia. Chciałbym usłyszeć waszą opinie na ten temat.

Na najbliższy czerwcowy turniej w Sklepie Imperium proponuję abyśmy wspólnymi głosami podjęli decyzje czy tym razem zagramy na zasady Euro z pewnymi modyfikacjami względem mniejszej ilości punktów czy na tą formę którą zaproponował Da Bossa, czekam na wasze wypowiedzi.

Zachęcam do dalszej dyskusji, pozdrawiam:).
Obrazek

ODPOWIEDZ