Pytania początkujących i niepewnych 2

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

Zablokowany
Simba82
Warzywo
Posty: 16

Re: Pytania początkujących i niepewnych 2

Post autor: Simba82 »

Może ktoś mi wskazać gdzie jest to ograniczenie co do Druchii Sorcery ,że niby mamy max z 6 kości rzucać,bo tak czytam erratę na stronie GW i nic tam nie widzę..

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Oni piszą o zasadach euro.

Simba82
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Simba82 »

Oki dzięki.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

pytanie o kociołek

czy da się zestrzelić hagę ze snajperki?
(zapis z RB - zasada sniper - such as a character who has joined a war machine)
chyba że "udoskonalenie z polish Ab" nie zalicza sie do "has joined z RB" ;)
bo po zwykłym strzelaniu schodzą zwykłe modele najpierw a potem haga?

i co się dzieje jeśli trzeba testować jakieś testy charakterystyk (wiem że na najwyższej),
ponieważ model jest klasy Unique a nie war machine i stąd nie wiem czy standardowo wytrzymałość i cp można zdawać, a reszta do oblania?

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Nie da się snajpować hagi. W erracie zmienili kocioł na war machine i podlega wszystkim zasadą maszyn

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

a nie da się bo?
to to? czy coś konkretniejszego za tym stoi?
"(zapis z RB - zasada sniper - such as a character who has joined a war machine)
chyba że "udoskonalenie z polish Ab" nie zalicza sie do "has joined z RB" ;)"


i co z czarami? testujemy 1 kością najwyższą charakterystykę całego modelu (czyli dla WM tylko wytrzymałość albo Cp, i albo zdajemy i zostaje cały kocioł z załogą albo oblewamy i wszystko wsiąka si?

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Nie da się bo haga z kotłem jest jednym modelem w tej edycji, z tego samego powodu nie może rzucać czelendzy .
Maszyny automatycznie oblewają wszystkie testy oprócz LD i tafa, jak obleje to całość jest zniszczona

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

1. a jakiś tam szaman ze szczurków na dzwonku to też jest jeden model i zdaje raz?
bo skink priest na stegadonie to już chyba inna historia?
a co z hero czy tam lordem dwarfów co można dołączać go do maszyny (nie pamiętam jak się konkretnie nazywa ja tym nie gram tylko kumpel.)

właśnie nie mogę skumać jak to rozróżniać.

2. killing blow w takim razie nie działa na załogę z kociołka? bo całość jest wm i na to KB nie działa tak?
bo np na bohatera na mouncie KB chyba działa, a też przecież się chyba np monstrus cavalery z niego robi (hero na pegazie)?

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

1. Co do Dwarfów - masz dwa rodzaje inżynierów - małego dołączasz za 15 punktów, daje małe bonusy i jest traktowany jako dodatkowa rana na maszynie ( czyli w sumie 4). Natomiast duży Inżynier daje bonusy wszystkim maszynom w odegłości 3" od siebie, już po wykonaniu rzutów (jest to heros), ale jako, że nie jest częścią maszyny to czelendżu za nią nie przyjmie.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

nie pytałem o specyfikacje dwarfów :P

prosiłbym odnieść się do pytań.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

No przecież napisałem - mały inżynier jest traktowany jako Champion, więc IMO można mu dawać czelendż, tylko po co? A duży i tak nie stoi teraz jako obsługa maszyny, więc czelendżować możesz jego albo maszynę, your choice.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

stary olej tych dwarfów ;D
generalnie chodzi mi o zasady
1. czemu np na hero na pegazie (monstrous cavaelry) działa killing blow.
i jak to się odnosi do hero z kociołkiem bo niby jest war machine.
czemu w jednym przypadku KB działa a w drugim chyba nie?, przecież obydwaj zmieniają swój typ na taki którego KB nie obsługuje?

2. ile testów charakterystyk się przeprowadza
- dla np priesta(hero) na stegadonie z załogą
- albo dla takiej salamandy z poganiaczami
- albo dla takiego lorda czy tam hero na screaming belu który jeszcze stoi w unicie monków chyba?

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

stary olej tych dwarfów ;D
Nie mogę, bo nie pozwala mi na to mój krasnoludzki honor ;D
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

dojdą mi jeszcze takie pytania

3. czy jak się rzuca pit of shades i na scatter dice wyrzuci się centralkę, to znacznik i tak znosi w stronę tej ciemnej małej strzałki na centralce czy nie?

4. czy z poświęcanie włóczników z daggera mogę sobie maksymalnie (na zasadach euro) dorzucić 2 kostki PD? czy te kostki nie wliczają się/wliczają się do ograniczeń 2PD na armie?

5. czy jak rzucam czar z 6 kostek to mogę sobie jeszcze z daggera dodać jedną?(na euro)

6. bo rozumiem że kostki z power of darkness do tego limitu się wliczają?

7. czy jeśli szarżuje 3 jednostkami 1 jednostkę przeciwnika i on dopiero na 3 moją deklarację odpowie że ucieka, to rozumiem że ucieka właśnie od tej 3 mojej jednostki? a 2 moje jednostki jeśli nie mogą redirectować(bo nie mają celu) to muszą go dalej szarżować i w razie zetknięcia się z nim go niszczą?

8. jak to jest ze balista ma 3 żywotności, a obsługi jest dwóch?

9. czy rydwan dark elfów zadaje k6+1 impact hitów? czy tylko k6?

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

4. Na jeden czar jedną kość, ale ogólnie 2 maks.

5. Nie.

6.Tak

8. Bo podręcznik jest napisany pod 7ed. nie pod 8, tak więc nie masz co patrzeć na kolumnę z żywotnością balisty.

9. k6 +1

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

8. ale w RB do 8ed w tabelkach ze wszystkimi armiami przy baliście również jest 3 żywotności.

i prośba o odpowiedzi na 1,2,3,7 pytania :)

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

To przeczytaj drugą część mego zdania. Nie ważna jest reszta :P

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

ok ok ;) po prostu kociołkowi tam chyba w erracie to zmienili, napisali mu 4* i gitara, a tu jakby zapomnieli,
dawajcie resztę odpowiedzi ;)
dzięki

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

flanki i tyły rozpatruje się po pierwszym szeregu ,czy całym odziale (tzn. pierwszy szereg 5 chopków - 4 wchodzi na bok , natomiast cały odział ze 70% ma na przodzie -> decydują te 4 ludziki ,czy wszystkie ludziki?)
I believe in Honour.!

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

o tym czy szarża wchodzi na przód/tył czy bok decyduje pierwszy szereg (z perspektywy szarżującego)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Zablokowany