Ktoś już grał?
Jakie macie wrażenia?
Mi strasznie się podoba, porównuje go do M2 bo Empire nie grałem.
Jedyną rzeczą do jakiej można się przyczepić jest różnorodność jednostek.
Chociaż specjalizacje różnych rodów przychodzą tutaj z pomocą.
Ogólnie dla mnie gra jest świetna.
-specjalizacje rodów.
-awansowanie bohaterów (wybieramy czy ma być dobrym strategiem, napier#### czy ma dawać ogólne profity, wybieramy sami świtę).
-u agentów (bynajmniej u ninja reszty jeszcze nie używałem, sprawa wygląda podobnie).
-rozwijanie sztuk,buusty dla wojska czy większe wypływy do kasy (bardziej rozwinięte budynki wymagają poznania odpowiedniej sztuki).
-ograniczona ilość slotów na budynki w miastach, trzeba pogłówkować co nam się opłaca postawić w danej prowincji).
-specjalne towary z danego regionu.
-bitwy morskie, więcej rodzajów okrentów.
-bardzo dużo różnych wydarzeń, bunty wyznawców innej religii, kupcy, migracje chłopów, nadwyżka żarcia (wybierasz jedno z dwóch rozwiązań problemu.
-dyplomacja dużo bardziej rozwinięta na początku, potem nikt cię nie lubi.
-Inna mechanika oblężeń, pochyłe mury/wspinanie się po murach, dodatkowe jednostki za bardziej rozwinięte fortyfikacje.
-Shogun alias oko Saurona.
-więcej umiejętność bojowych poszczególnych oddziałów.
-rozkazy generała.
-pokazanie strefy wpływu generała na polu bitwy czy zasięgu łuków.
-strefa kontroli generała na mapie kampanie, nareszcie porządnie da się blokować przeciwnika.
-grabieże na terytorium przeciwnika
-uzupełnianie swoich jednostek na swoim terytorium.
-grając kampanie przed bitwą można wyszukać przeciwnika w sieci.
-dużo wyższy poziom trudności M2 był wręcz żenujący jeżeli o to chodzi.
-wracając do dyplomacji nie trzeba wysyłać dyplomaty żeby z kimś zagadać,wystarczy otwożyć okno dyplomacji.
-mianowanie ministrów.
-świetna grafika.
Tyle zdołałem zapamiętać ale na pewno coś przeoczyłem.
Gra jest świetna, kupiłem ją bardzo nie dawno ale były to najlepiej zainwestowane pieniądze od kiedy pamiętam.
Co w o niej myślicie?
Shogun 2 Total War
Moderator: Zaklinacz Kostek
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1257
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Mam S2 od premiery. Jest o niebo lepszy od Empire i Napoleona (brak tylko i wyłącznie jednostek z bronią palną więc problemy AI z tych dwóch gier są w zasadzie nie widoczne) i na równi z Medkiem2 i Rome (chociaż one mają lepsze wsparcie jeśli chodzi o mody a ani Empire/Napoleon i Shogun 2 tego nigdy nie otrzymają z racji poronionych DLC).
Różnorodność jednostek jest jak najbardziej odpowiednia i zgodna z historią. Pozatym można sobie dodać jeszcze kilka/kilkanaście jednostek dzięki np submodowi Radiusa.
Gra ogólnie jest zrobiona bardzo dobrze choć są bardzo wnerwiające błędy
- brak wymiany/zakupu/sprzedaży prowincji
- drastyczne osłabienie kawalerii
- brak krwii/brudu/kurzu na jednostkach
- nie bardzo wiadomo skąd dokładnie będą wychodziły posiłki (w Medieval 2 i Rome było to łatwe do przewidzenia)
- bardzo mocne osłabienie zdolności bojowych generałów w bitwie
- tzw błąd oblężeń gdzie jedna z armii AI portafi stać i nic nie robić
- jeden model zamku dla każdego poziomu podczas oblężenia więc po szybkim czasie staje się to bardzo monotonne
- AI jest tak samo kiepawe jak wcześniej (ma po prostu więcej bonusów na mapie kampanii i bitwy)
- zubożony system cech generałów
- brak możliwości ustalania podatków dla każdej prowincji z osobna
- brak bonusów dla strzelców za bycie na wzniesieniach
- brak poprawnego trybu strażniczego dla strzelców
- brak ulepszenia wcześniej wyszkolonych oddziałów
- niemożliwość stoczenia iście epickich bitew (na mapie może być max 20 oddziałów każdej ze stron więc nawet jeśli ma się przewagę 10:1 to i tak się z tego nie skorzysta - a w Kingdoms tak to pięknie wyszło)
- brak grupowania oddziałów jak to miało miejsce w Rome i Medieval 2
- brak komendy ataku mieczem dla strzelców po naciśnięciu ALT jak to było w Rome i Medieval 2
Uff trochę tego jest. Nie zrozumcie mnie źle, gra jest bardzo dobra ale do bycia świetnej/nadprzeciętnej tych rzezy jej brakuje. Na szcześćie niektóre rzeczy można naprawić przy pomocy submodów ale to raczej CA powinna była wydać wykończony produkt.
7,5/10 ode mnie
Różnorodność jednostek jest jak najbardziej odpowiednia i zgodna z historią. Pozatym można sobie dodać jeszcze kilka/kilkanaście jednostek dzięki np submodowi Radiusa.
Gra ogólnie jest zrobiona bardzo dobrze choć są bardzo wnerwiające błędy
- brak wymiany/zakupu/sprzedaży prowincji
- drastyczne osłabienie kawalerii
- brak krwii/brudu/kurzu na jednostkach
- nie bardzo wiadomo skąd dokładnie będą wychodziły posiłki (w Medieval 2 i Rome było to łatwe do przewidzenia)
- bardzo mocne osłabienie zdolności bojowych generałów w bitwie
- tzw błąd oblężeń gdzie jedna z armii AI portafi stać i nic nie robić
- jeden model zamku dla każdego poziomu podczas oblężenia więc po szybkim czasie staje się to bardzo monotonne
- AI jest tak samo kiepawe jak wcześniej (ma po prostu więcej bonusów na mapie kampanii i bitwy)
- zubożony system cech generałów
- brak możliwości ustalania podatków dla każdej prowincji z osobna
- brak bonusów dla strzelców za bycie na wzniesieniach
- brak poprawnego trybu strażniczego dla strzelców
- brak ulepszenia wcześniej wyszkolonych oddziałów
- niemożliwość stoczenia iście epickich bitew (na mapie może być max 20 oddziałów każdej ze stron więc nawet jeśli ma się przewagę 10:1 to i tak się z tego nie skorzysta - a w Kingdoms tak to pięknie wyszło)
- brak grupowania oddziałów jak to miało miejsce w Rome i Medieval 2
- brak komendy ataku mieczem dla strzelców po naciśnięciu ALT jak to było w Rome i Medieval 2
Uff trochę tego jest. Nie zrozumcie mnie źle, gra jest bardzo dobra ale do bycia świetnej/nadprzeciętnej tych rzezy jej brakuje. Na szcześćie niektóre rzeczy można naprawić przy pomocy submodów ale to raczej CA powinna była wydać wykończony produkt.
7,5/10 ode mnie
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Aż tak słaba to ona nie jest.Grand Admiral Thrawn pisze:- drastyczne osłabienie kawalerii
Szczegóły.Grand Admiral Thrawn pisze:- brak krwii/brudu/kurzu na jednostkach
To jest dosyć irytujące, zgadzam się.Grand Admiral Thrawn pisze:- nie bardzo wiadomo skąd dokładnie będą wychodziły posiłki (w Medieval 2 i Rome było to łatwe do przewidzenia)
Po prostu jego gwardia nie jest złożona z czołzenów khorna.Grand Admiral Thrawn pisze:- bardzo mocne osłabienie zdolności bojowych generałów w bitwie
Sam koleś daje bardzo duże busty oddziałom jak jest rozwinięty w stronę stratega.
Tego jeszcze nie spotkałem ale jeżeli tak jest to troszeczkę słabo.Grand Admiral Thrawn pisze:- tzw błąd oblężeń gdzie jedna z armii AI portafi stać i nic nie robić
można ich składać jak się chce, moim zdaniem jest to lepsze niż w medku2.Grand Admiral Thrawn pisze:- zubożony system cech generałów
Też mnie to denerwuje.Grand Admiral Thrawn pisze:- brak możliwości ustalania podatków dla każdej prowincji z osobna
za to jest dużo minusów, z resztą medku łucznicy całe bitwy z kawalerią mi ustawiali, pogorszenie ich to dobry pomysł.Grand Admiral Thrawn pisze:- brak bonusów dla strzelców za bycie na wzniesieniach
Błędy IMO nie są straszne a sama gra jest prawdziwym powiewem świeżości.
Dużo nowych rozwiązań (oczywiście porównując z M2).
Dla mnie to naprawdę świetna gra.
Ja mam i jestem bardzo zadowolony dodatkowy ród Hattorich jest naprawdę super i gra się nim zupełnie inaczej niż każdym innym rodem ^^ Polecam.
Kupiłem kolekcjonerską i rzeczywiście. W sumie bardziej niż dodatkowy ród cieszy mnie większa ilość żołnierzy w jednostkach, co nadaje epicki charakter bitwom. Jakie są Wasze osiągnięcia? Ja przeszedłem długą kampanię na normalu Chosokabe i również długą na wysokim chrześcijańskimi Shimazu.