Czym grać, przeciw komu?
Moderator: Yudokuno
Re: Czym grać, przeciw komu?
jak ja nie trawie takich komentarzy i rad jak powyzej.
Po pierwsze pitke trzeba wylosowac i nie ma co liczyc na jeden czar.
Przeciwko 4 levelowemu slanowi we wlasnej fazie magii koncentrujesz sie tylko na dispelowaniu jego czarow remains in play a nie rzucaniu swoich.
Kolejna sprawa, zaba ma 4 level dodaje 4 do rzucania czaru, ma do kazdego czaru kostke z dupy. Rzuca se maxymalnie 4 koscmi, zna wszystkie czary. Siedzi se w drugim ranku temle guardow, jest BSB, Ten kloc jest pratycznie nie do zlamania a slan nie osiaglany w combacie. Zanim dojdziesz do tego kloca to najpierw musisz przedrzec sie przez moze skinkow ktore dzieki Throne of Vines i Flash of Stone maja 6T. Niesmiertelny w koncu padnie jak mucha od Dwellers below. A i jeszcze jedno jak nie zdispeluje Throne of Vines to na 2+ zaba unika miscasta.
Jedyna szansa to dorwac klocek Temple guardow z zaba jednoczesnie BG i hydra, ale uwierzcie mi ze najpeirw trzeba przedzec sie przez skinki z T6. Do tego od bokow zapluwa mnie skinkami i salamandrami. Bieda straszna.
Myslalem dzisiaj caly dzien jak pozbyc sie slana i nie ma bata. On ma 5W i 4+warda do tego moze miec regeneracje i zanim nie zabijesz TG w ktorych siedzi to jest nieosiagalny. A jak juz nawet przebijesz sie do Slana przez TG to nie zostanie ci nic na polu bitwy bo zaba zje wszystko magia.
Po pierwsze pitke trzeba wylosowac i nie ma co liczyc na jeden czar.
Przeciwko 4 levelowemu slanowi we wlasnej fazie magii koncentrujesz sie tylko na dispelowaniu jego czarow remains in play a nie rzucaniu swoich.
Kolejna sprawa, zaba ma 4 level dodaje 4 do rzucania czaru, ma do kazdego czaru kostke z dupy. Rzuca se maxymalnie 4 koscmi, zna wszystkie czary. Siedzi se w drugim ranku temle guardow, jest BSB, Ten kloc jest pratycznie nie do zlamania a slan nie osiaglany w combacie. Zanim dojdziesz do tego kloca to najpierw musisz przedrzec sie przez moze skinkow ktore dzieki Throne of Vines i Flash of Stone maja 6T. Niesmiertelny w koncu padnie jak mucha od Dwellers below. A i jeszcze jedno jak nie zdispeluje Throne of Vines to na 2+ zaba unika miscasta.
Jedyna szansa to dorwac klocek Temple guardow z zaba jednoczesnie BG i hydra, ale uwierzcie mi ze najpeirw trzeba przedzec sie przez skinki z T6. Do tego od bokow zapluwa mnie skinkami i salamandrami. Bieda straszna.
Myslalem dzisiaj caly dzien jak pozbyc sie slana i nie ma bata. On ma 5W i 4+warda do tego moze miec regeneracje i zanim nie zabijesz TG w ktorych siedzi to jest nieosiagalny. A jak juz nawet przebijesz sie do Slana przez TG to nie zostanie ci nic na polu bitwy bo zaba zje wszystko magia.
Aaaa co do pitki na slannie.....to jest jakaś inna opcja? (pitka zawsze się może nie wylosować ) Sory, ze tak chaotycznie ale przy okazji mam pytanie odnośnie nowych tombow - ich dalej nie urządza IF? Jak to jest w tej edycji z IF i miscastami u nich?
A próbowałeś grać na defensywę?
Full Kuszoli i spam magicznych pocisków, Hydra i Pendantowiec na Cold One np. z CoC, który wlatuje w Slanna i nie mozna go ubić
Jeszcze raz:
COld One Knights z Pendantowcem i CoC.
Z tyłu kuszole, mała magiczka z Destroy Scrollem i Hydra.
Do tego może kocioł i korsarze z tryliardem ataków i BSBkiem z tyłu jak nie masz na co punktów wydać. Weź też ten item na przerzut strzelania jednorazowy. Generalnie stoisz tym z tyłu i trzymasz punkty podczas gdy kuszole strzelają po wszystkich nieudacznikach. Cold Oneom daj Gleaming Pendant.
Jeszcze upchnąć jakieś Harpie.
Spróbuj generalnie ułożyć taką rozpiskę -> jedziesz do przodu czymś mega szybkim -> np. harpie i COldy i angażujesz SLanna z jego oddziałem żeby ci dupy nie truli trzymasz to wszystko z dala od swoich inncy sił, i zdobywasz punkt na innych oddziałach. Możesz próbować też na Chariotach, w końcu Slann nie będzie rzucał Dwellersa na Chariot.
Pendantowiec na Cold One w oddziale innych Coldów wydaje mi się bardzo fajnym pomysłem, jak ci ktoś zblokuje oddział to zawsze możesz wyskoczyć Pendantowcem, pamiętaj o tym. Aha - > warto trzymać wtedy zaraz obok oddziału Harpie, które będą od razu deklarować szarżę na odgnające oddziały.
Lepiej?
Full Kuszoli i spam magicznych pocisków, Hydra i Pendantowiec na Cold One np. z CoC, który wlatuje w Slanna i nie mozna go ubić
Jeszcze raz:
COld One Knights z Pendantowcem i CoC.
Z tyłu kuszole, mała magiczka z Destroy Scrollem i Hydra.
Do tego może kocioł i korsarze z tryliardem ataków i BSBkiem z tyłu jak nie masz na co punktów wydać. Weź też ten item na przerzut strzelania jednorazowy. Generalnie stoisz tym z tyłu i trzymasz punkty podczas gdy kuszole strzelają po wszystkich nieudacznikach. Cold Oneom daj Gleaming Pendant.
Jeszcze upchnąć jakieś Harpie.
Spróbuj generalnie ułożyć taką rozpiskę -> jedziesz do przodu czymś mega szybkim -> np. harpie i COldy i angażujesz SLanna z jego oddziałem żeby ci dupy nie truli trzymasz to wszystko z dala od swoich inncy sił, i zdobywasz punkt na innych oddziałach. Możesz próbować też na Chariotach, w końcu Slann nie będzie rzucał Dwellersa na Chariot.
Pendantowiec na Cold One w oddziale innych Coldów wydaje mi się bardzo fajnym pomysłem, jak ci ktoś zblokuje oddział to zawsze możesz wyskoczyć Pendantowcem, pamiętaj o tym. Aha - > warto trzymać wtedy zaraz obok oddziału Harpie, które będą od razu deklarować szarżę na odgnające oddziały.
Lepiej?
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
Wiesz Diuk co jest najgorsze. Ze nawet jak zaangazujesz klocek ze slanem w combat to zaba i tak moze rzucac wszstko co chce nawet magic misile. A zeby utluc slana trzeba wybic troszke regimentu. Tak wiec slana mozna utluc w combacie dopiero tak w 3 turze, a to jest optymistyczny scenariusz. Zbrejkowac to nie da rady tego kloca (cold blood, BSB). A przed regimentem slana masz skinki z T6 to jest dopiero tarcza. Wiec jak myslisz ze dobierzesz sie do regimentu zaby w 2 turze to jestes w bledzie. Problem mam, nie moge nic wymyslec.
No to myśl... Bo Lizzy są do pojechania pomimo że mamy z nimi średnio. Ahhh i uwierz mi magia nie służy tylko do dispela przy lizzach.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
To byla gra za 1500 pts wiec nie ma smoka i 2 hydr.
Tak wiec chyba pozostaje mi czarodziejka z 3 lub 4 poziomem, a w herosach 2 level i pojechac grubo magicznie.
Do tego max strzelania. Najgorsze jest to ze on rzuca po 4-5 czarow na ture i te wszystkie czary z life robily mi strasznie pod gore. moze inaczej dezorganizowaly zupelnie moja gre. A rzucal czary na maxa z 4 kosci z czego przy kazdym czarze jedna kosc bierze z dupy a nie puli. Throne of Vines po prostu trzeba zdispelowac bo inaczej reszta czarow jest o wiele mocniejsza i ten brak miscasta na 2+.
Feedback scroll i dispell scroll wydaja sie musowe.
Ciezko bedzie Wsadzic te dwie czarki, max strzelania, hydre i BG za te punkty ale cos wymysle.
Dzieki w kazdym razie.
Tak wiec chyba pozostaje mi czarodziejka z 3 lub 4 poziomem, a w herosach 2 level i pojechac grubo magicznie.
Do tego max strzelania. Najgorsze jest to ze on rzuca po 4-5 czarow na ture i te wszystkie czary z life robily mi strasznie pod gore. moze inaczej dezorganizowaly zupelnie moja gre. A rzucal czary na maxa z 4 kosci z czego przy kazdym czarze jedna kosc bierze z dupy a nie puli. Throne of Vines po prostu trzeba zdispelowac bo inaczej reszta czarow jest o wiele mocniejsza i ten brak miscasta na 2+.
Feedback scroll i dispell scroll wydaja sie musowe.
Ciezko bedzie Wsadzic te dwie czarki, max strzelania, hydre i BG za te punkty ale cos wymysle.
Dzieki w kazdym razie.
Feedback scroll na slana jest słaby. Z takich zabawek lepszy jest Sivejir's Hex Scroll. Zamiana żaby w żabę jest równie losowa, a efekt lepszy. Feedback scroll'em nie zabijesz slana, który i tak się uleczy. Sivejir's Hex Scroll, jeśli wejdzie daje Ci spokój chociaż na jedną turę.
z całym szacunkiem ale co to za problem w tej edycji wylosować czar jaki się chce? dajesz +1 czar , albo małego maga z tym samym lorem i chyba wiekszych problemów nie ma? problemem jest lookout sir, faktyczniePo pierwsze pitke trzeba wylosowac i nie ma co liczyc na jeden czar.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
1 - IMO na 1500 pkt powinniście grać bez lordów, inaczej gra jest trochę głupia.
2. Ale jeśli już musicie grać z lordami, to podstawą jest konsekwencja w fazie magii. Jeśli wiesz, że Twoją jedyną opcją zamordowania slanna jest pit, to sadzisz pit w każdej fazie magii z maks kości. Nie dispelujesz ripów, tylko sadzisz pit. A w jego fazie magii dispeluj throne of vines, jak rzuci jakiś soczysty miscast to wyparowuje cała chmara templi.
Poza tym warto mieć trochę strzelania, lifetaker jest całkiem fajny do mordowania chamów.
2. Ale jeśli już musicie grać z lordami, to podstawą jest konsekwencja w fazie magii. Jeśli wiesz, że Twoją jedyną opcją zamordowania slanna jest pit, to sadzisz pit w każdej fazie magii z maks kości. Nie dispelujesz ripów, tylko sadzisz pit. A w jego fazie magii dispeluj throne of vines, jak rzuci jakiś soczysty miscast to wyparowuje cała chmara templi.
Poza tym warto mieć trochę strzelania, lifetaker jest całkiem fajny do mordowania chamów.
Piszecie ze bretka to cienias i to kopanie lerząceg hmm powiem ze ja sie tak czółem grajac z bretonia :/ wiem wiem jestem nowicjuszem ale koles wystawil krola na gryfie, lance grali chyba z 12 z 3 hiro i pania ,2 lance tej kawaleri z corow, okolo 20 łucznikow, i halki oraz trebusz. do tego oddal mi pierwszenstwo zaczynania za blesa +4 worda.
no byli nie do ruszenia :/ kusze jak strzelanie do sciany bolce to samo :/ magia ognia poslala do piachu łucznikow a sejdy trebusz. grale szarzowały na 4 kostkach (niby tak mogł bo cos tam mial nie wiem co nie znam bretki ) wiec w drugiej turze klepanie no ale jak grale wpadaja to sie nie da za bardzo ich zatrzymac ;/ to wyjasnijcie jak wy ta bretke rozwalacie ? ;]
druga sprawa ;]
Wampiry ło panie 40 x2 guli to mordęga :/ 4 tafa nie da sie tego pchnac i posion mnie rozwala do tego popychaczka nie ma jak go wymanewrowac (ja nie umiem) czym je ugrysc? czarny trener to chyba tylko terrorysta bo nic innego. aaaaa i oczywiscie GG z dwurakami przewaznie z popychaczka i ws od lorda :/ tez nie wiem jak to ruszyc
na pocieszenie moge powiedziec ze z HE na 12 meczy raz przegralem i jeden remis ;]
P.S. tak wiem robie błedy ort. w pracy komp nie poprawia mi błedow ;]
no byli nie do ruszenia :/ kusze jak strzelanie do sciany bolce to samo :/ magia ognia poslala do piachu łucznikow a sejdy trebusz. grale szarzowały na 4 kostkach (niby tak mogł bo cos tam mial nie wiem co nie znam bretki ) wiec w drugiej turze klepanie no ale jak grale wpadaja to sie nie da za bardzo ich zatrzymac ;/ to wyjasnijcie jak wy ta bretke rozwalacie ? ;]
druga sprawa ;]
Wampiry ło panie 40 x2 guli to mordęga :/ 4 tafa nie da sie tego pchnac i posion mnie rozwala do tego popychaczka nie ma jak go wymanewrowac (ja nie umiem) czym je ugrysc? czarny trener to chyba tylko terrorysta bo nic innego. aaaaa i oczywiscie GG z dwurakami przewaznie z popychaczka i ws od lorda :/ tez nie wiem jak to ruszyc
na pocieszenie moge powiedziec ze z HE na 12 meczy raz przegralem i jeden remis ;]
P.S. tak wiem robie błedy ort. w pracy komp nie poprawia mi błedow ;]
Jak Cie wałują to jak masz wygrać ? Warda 4+ to mogą mieć co najwyżej herosi, normalnie mają warda 6+/ 5+ jeśli siła większa równa 5, teoretycznie można szarzować 2 wyższe z 3d6 + d6 ale to moga chyba tylko 2 armie, bretka nie ma takiej możliwości. Z drugiej strony rozpa brety też jakaś za mocna nie była bo brak pegazów + lord na gryfie to można by powiedzieć klimaciarstwo.
Napisz jaką rozpą grasz to można by Ci coś poradzić bo tak to trudno, De można składać na tyle różnych sposobów że ciężko zgadnąćczym grasz
Napisz jaką rozpą grasz to można by Ci coś poradzić bo tak to trudno, De można składać na tyle różnych sposobów że ciężko zgadnąćczym grasz
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Ma, ma. Jest cnota rycerska dająca +k6 do pierwszej szarży. Inna sprawa że mało kto ją bierze .bretka nie ma takiej możliwości
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
- Bananovitch
- Chuck Norris
- Posty: 478
- Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla
Po pierwsze to nie daj sobie wciskać kitu. Po drugie sprawdź czy przeciwnik napewno ma taką samą ilość punktów co Ty (bo z tego co napisałeś to jakoś mi się nie chce wierzyć że tyle wcisnął). Po trzecie łuczników wiążesz harpiami czy pegazistą a z kusz i bolków ładujesz po klinach. Kusze mają zasadę armour piercing czyli obniżają pancerz o 1. Chłopi NIE MAJĄ warda. No i warto wziąćna jednej czarce death-nie dośćże możesz wysnajpić wrogie czarodziejki (co daje Ci znaczną przewagę) to jeszcze przy odrobinie szczęścia możesz wylosować słońce które przejeżdża przez wrogą armię i zabija tych biednych bretońców na 4+.
Co do undeadów-też można pomyśleć nad deathem. Najważniejsze to wytłuc wampiry i BSBka. A całą reszta to już dorzynki. Ghule nie mają sejwa więc zabijasz je z kusz na 5+.
Co do undeadów-też można pomyśleć nad deathem. Najważniejsze to wytłuc wampiry i BSBka. A całą reszta to już dorzynki. Ghule nie mają sejwa więc zabijasz je z kusz na 5+.
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.
VC, to luz. Jak dla mnie to jest najprzyjemniejszy paring. Wiedziałeś, że hexy z shadowa, to ripy? Jeśli nie, to przeczytaj jeszcze raz ich zapisy a podręczniku głównym. Plan gry z vc na mojej rozpie wygląda tak: lord zdejmuje eteryki ze stołu (łatwizna), a potem coś blokuje (najlepiej gwardię) lub dobiera się do generała; jednym ghulom obniżasz T i ciśniesz je strzelaniem (szejdów można z vc spokojnie wystawić defensywnie), a potem dożynasz hydrą i właśnie szejdami; drugie zabijasz jakim kolwiek oddziałem (najlepiej wiedźmami), najlepiej po obniżeniu siły i buście z kociołka; na gwardię musisz najpierw zionąć hydrą, a potem kanapa nią, lordem i warriorami, a jak po tym wszystkim zostanie jeszcze czas, to dożynasz to co zostało. Tak naprawdę, to nie wolno tylko pozwolić na wskrzeszenie za dużych oddziałów (ghule nie więcej jak do 40 i zombi tak samo) i wpuścić uduchowienia (zaklęcie wskrzeszające duchy). Jeśli grasz w domu, czy na lokalach, to raczej możesz wystawić egzeków jako witchki\gwardię. I nie możesz dać się wałować!
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Hej,
Chciałbym się dowiedzieć co nieco od was. Mianowicie chciałbym na dobry początek pozbierać sobie małą armijkę na 1500pkt, zazwyczaj będę grał z dwoma znajomymi, jeden zbiera O&G a drugi krasnoludy. Kupiłem ostatnio CoKi w ilości sztuk 5 (głównie z powodu wyglądu) i teraz coś bym do tego dostawił ciekawego. Jako kompletny świeżak zwracam się do was o poradę co by to mogło być tak abym był w stanie z nimi powalczyć a w przyszłości przydało się także na większe rozpiski.
PS. Dodam, że w dziale na rozpiski są tylko dwie takie armie z czego pełne obostrzeń na jakieś turnieje (ja na turnieje się nie wybieram i nie musi to być jakaś mistrzowska rozpiska.)
pozdrawiam
V
Chciałbym się dowiedzieć co nieco od was. Mianowicie chciałbym na dobry początek pozbierać sobie małą armijkę na 1500pkt, zazwyczaj będę grał z dwoma znajomymi, jeden zbiera O&G a drugi krasnoludy. Kupiłem ostatnio CoKi w ilości sztuk 5 (głównie z powodu wyglądu) i teraz coś bym do tego dostawił ciekawego. Jako kompletny świeżak zwracam się do was o poradę co by to mogło być tak abym był w stanie z nimi powalczyć a w przyszłości przydało się także na większe rozpiski.
PS. Dodam, że w dziale na rozpiski są tylko dwie takie armie z czego pełne obostrzeń na jakieś turnieje (ja na turnieje się nie wybieram i nie musi to być jakaś mistrzowska rozpiska.)
pozdrawiam
V