Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Skaveńskie Q&A
Są ogólnie limitowane do 1, o ile zasada specialna/AB/RB nie stoi inaczej ( jak np. u monstrual infantry które mają ograniczenie do 3 ).
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
W Faqu GW napisane jest, że bohater, który jest dołączony do oddziału z dzwonem, nie może wyjść z tego oddziału. Natomiast czy można go teleportować ?? Odpowiedzi proszę jakoś uzasadnić zwykłe bo tak albo bo nie mi nie wystarczają.
pzdr
pzdr
Bierze się to stąd, że zapis "cannot leave the bell/furnace" traktowany jest jako ogólne usunięcie z jednostki, a nie tylko jako "wyjście na piechotę". Oczywiście można się z tym sprzeczać, i może nawet warto by było zapytać kogoś mądrego, czyli LS.
Swoją drogą ciekawe czy skoro "cannot leave", to jak by się zachował w momencie, gdy próbuje go podnieść gigant i rzucić w inny oddział.
Swoją drogą ciekawe czy skoro "cannot leave", to jak by się zachował w momencie, gdy próbuje go podnieść gigant i rzucić w inny oddział.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
z oddziału walczącego też normalnie wyjść nie można a teleportem można wylecieć;) więc moim zdaniem można ale tez nie napisali nigdzie w opisie czaru że jest taka możliwość (jak w przypadku hth) bo dopiero w faq się pojawił zapis że z unitu z dzwonem nie można wychodzić ani tam wchodzić:/ choć nie wiem jaki ma sens zakazywanie wychodzenia i z czym to stoi w sprzeczności...
http://picasaweb.google.pl/vocart - moja galeria
wózki, dzwonki, piecyki, furmanki.
kolejny turniej, kolejne kłótnie, kolejni sędziowie odpowiadający bezradnie "bo tak"
połączenie dwóch oddziałów w jeden oddział prowadzi do serii nieporozumień. Chciałbym zebrać w jednym miejscu zestaw pytań i odpowiedzi najlepiej popartych rulebookiem albo zdaniem LS, żeby nie było trzeba szukać. Jeżeli czepiam się oczywistości - wybaczcie, jeżeli nie jestem jedyny - można wyciąć i zrobić osobny temat.
Po kolei
1. Magic missles i direct dmamage
Infernal Gateway. Wyraźnie napisane jest, że jeśli lecą pociski przeciwnik musi wybrać, czy pocisk leci w wózek (randomizacja góra/dół) albo w oddział. Lecz co jeśli leci maksymalny efekt z bamki? spada całość, czy część w którą było wycelowane?
dwellersi czy celem czaru jest oddział z wózkiem, czy trzeba sobie wybrać wózek albo oddział?
2. Hexy boosty itp.
obniżarki (miasmy etc.) na co działa obniżarka? na oddział plus wózek, czy albo jedno albo drugie?
Czy jeśli obniżarkę siły dostanie furmanka działa to na
a) impacty
b) priesta
c) obsługę
d) wielką kulkę
e) gazowania
i analogiczne pytanie o dzwonek (seer, ratogr, impacty)
boosty
co ma płonące ataki jeśli oddział monków / stormów / bsb weźmie płonący banner? czy cokolwiek z dzwonka /
furmanki też ma płonące?
czy jeśli oddział moonków weźmie plague banner, czy cokolwiek z furmanki również dostanie przerzuty?
3. Templaty
Czy w przypadku miscasta, który wali templatem, mogę położyć template w dowolnym miejscu dzwonka / furmanki zakładając, że "dziurka" jest ciągle na dzwonie/furmance? jeżeli tak, to w przypadku dużego placka z S10, który kładę tuż na samym przodzie podstawki, więcej jestem w stanie naszkodzić przeciwnikowi niż sobie (wózek+kierowca+2 popychaczy + sporo przeciwnika będącego w styku z wózkiem)
4.impacty W oddział z wózkiem / czyli jak się bawić grając mirrora
streszczam tutaj wywód Mytha (dzięki wielkie, man!)

kolejny turniej, kolejne kłótnie, kolejni sędziowie odpowiadający bezradnie "bo tak"

połączenie dwóch oddziałów w jeden oddział prowadzi do serii nieporozumień. Chciałbym zebrać w jednym miejscu zestaw pytań i odpowiedzi najlepiej popartych rulebookiem albo zdaniem LS, żeby nie było trzeba szukać. Jeżeli czepiam się oczywistości - wybaczcie, jeżeli nie jestem jedyny - można wyciąć i zrobić osobny temat.
Po kolei
1. Magic missles i direct dmamage
Infernal Gateway. Wyraźnie napisane jest, że jeśli lecą pociski przeciwnik musi wybrać, czy pocisk leci w wózek (randomizacja góra/dół) albo w oddział. Lecz co jeśli leci maksymalny efekt z bamki? spada całość, czy część w którą było wycelowane?
dwellersi czy celem czaru jest oddział z wózkiem, czy trzeba sobie wybrać wózek albo oddział?
2. Hexy boosty itp.
obniżarki (miasmy etc.) na co działa obniżarka? na oddział plus wózek, czy albo jedno albo drugie?
Czy jeśli obniżarkę siły dostanie furmanka działa to na
a) impacty
b) priesta
c) obsługę
d) wielką kulkę
e) gazowania
i analogiczne pytanie o dzwonek (seer, ratogr, impacty)
boosty
co ma płonące ataki jeśli oddział monków / stormów / bsb weźmie płonący banner? czy cokolwiek z dzwonka /
furmanki też ma płonące?
czy jeśli oddział moonków weźmie plague banner, czy cokolwiek z furmanki również dostanie przerzuty?
3. Templaty
Czy w przypadku miscasta, który wali templatem, mogę położyć template w dowolnym miejscu dzwonka / furmanki zakładając, że "dziurka" jest ciągle na dzwonie/furmance? jeżeli tak, to w przypadku dużego placka z S10, który kładę tuż na samym przodzie podstawki, więcej jestem w stanie naszkodzić przeciwnikowi niż sobie (wózek+kierowca+2 popychaczy + sporo przeciwnika będącego w styku z wózkiem)
4.impacty W oddział z wózkiem / czyli jak się bawić grając mirrora

streszczam tutaj wywód Mytha (dzięki wielkie, man!)
gdyby jeszcze się komuś coś przypomniało niech dopisujeOK, to te impacty i cała reszta najpierw. Moje pytanie brzmiało tak:
Cytuj:
W oddział mnichów z piecem wpada abomka. Impacty idą w oddział (taki wording zasady jak rozumiem). Rzucam kostką, wychodzi 6 na rodzaj ataku abomki - 2d6 hitów, rozlosowywanych jak strzelanie. No i teraz jak to jest, że niby muszę bić po mnichach, skoro przy innych obrażeniach tego typu (np. właśnie dowolny ostrzał) desygnuje się cel ataku - piec albo obstawę.
(...)
Odpowiedź kudłatego:
Cytuj:
Jeżeli:
-celem czaru nie zadającego hitów (wyjątkiem są czary dające hita każdemu wtedy piec też dostanie) jest unit, np. modyfikacje statsów, death frenzy, rerolle, ASF inne bajery, to dostaje unit ze wszystkimi przystawkami i herosami,
-w czarach zadających hity w unit (tych zadajacych k6 hitów a nie tych zadających każdemu modelowi) strzelaniu i impactach masz z kolei dwie możliwości:
a)heros jest large targetem i może być wskazany jako jedyny cel takiej akcji, czyli np. można rzucić pocisk po samym piecu lub zadać impacty po samym piecu ale można też po oddziale,
b)heros nie jest large targetem, w tej sytuacji nie ma możliwości trafienia go takim atakiem do momentu kiedy jest 5 zwykłych modeli oddziału,
Natomiast kiedy zostanie mniej niż 5 zwykłych modeli i dostajesz hity to sam (nie losowo jak w 7 edycji!) je przydzielasz możliwie po równo w tej kolejności w jakiej chcesz na pozostałe modele. Wtedy jeżeli tak mały oddział z piecem dostaje ostrzał możesz brać proporcjonalną część hitów na piec (szczególnie fajne na herosów wood elfickich i małe oddziały bo jak dostaniesz jednego hita z łuku to bierzesz na piec i po problemie).
Co więcej jak masz inny troop type a piec ma to z każdego ostrzału możesz jej przydzielić jednego hita idącego w monki.
Jeśli dobrze go zrozumiałem, to abomka może wypłacić w takim razie impacty i ataki w dzwon, a później thunder stompa w oddział jakby trzeba było usadzić nadgorliwych sługusów

Z tego co mi kudłaty pisał wychodziłoby, że gateway idzie albo w piec, albo w oddział, bo to przypadek, gdy heros jest LT (?).
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
z flame bannerem jest napisane że modele w unicie z nim mają flame ataki więc raczej cała furmanka ma. dwellersy działają też na cały unit więc podejrzewam że podobnie ale już nie jestem pewien;]
do celów znalezienia herosa na monsterze dawniej przyjmowało się środek modelu, teraz nie wiem, byłoby logiczne że tak jest bo każdy może umieścić herosa w innym miejscu właśnie żeby templatka raniła wrogów... do tego są 3 wzory dzwonka, każdy ma jeźdźca w innym miejscu a do tego różnie je można ustawić na podstawce. przypomina mi się anegdota jak ktoś w jakiejś poprzedniej edycji zrobił smoka z długą ruchomą szyją i miał zianie gdzie chciał na dużym zasięgu;] z kolei w warmachinie gdzie obowiązywał tlos goście składali modele jak najmniejsze żeby ich nie było widać zza terenów:/
przy plague bannerze masz napisane kto dostaje boosty i niestety są to TYLKO plague monki i nikt inny więc prieści ani furmankowa załoga nie dostaje.
na obniżanie statów nie jest podatny gaz bo on daje testy T więc jego siła nie ma znaczenia;]
a impakty itp. działające jak shooting idą w odział albo w furmankę bo wybierasz cel wg jej zasad shootingu.
reszta pytań ciekawa ale chyba prędzej dostaniesz odpowiedź w dziale zasad.
do celów znalezienia herosa na monsterze dawniej przyjmowało się środek modelu, teraz nie wiem, byłoby logiczne że tak jest bo każdy może umieścić herosa w innym miejscu właśnie żeby templatka raniła wrogów... do tego są 3 wzory dzwonka, każdy ma jeźdźca w innym miejscu a do tego różnie je można ustawić na podstawce. przypomina mi się anegdota jak ktoś w jakiejś poprzedniej edycji zrobił smoka z długą ruchomą szyją i miał zianie gdzie chciał na dużym zasięgu;] z kolei w warmachinie gdzie obowiązywał tlos goście składali modele jak najmniejsze żeby ich nie było widać zza terenów:/
przy plague bannerze masz napisane kto dostaje boosty i niestety są to TYLKO plague monki i nikt inny więc prieści ani furmankowa załoga nie dostaje.
na obniżanie statów nie jest podatny gaz bo on daje testy T więc jego siła nie ma znaczenia;]
a impakty itp. działające jak shooting idą w odział albo w furmankę bo wybierasz cel wg jej zasad shootingu.
reszta pytań ciekawa ale chyba prędzej dostaniesz odpowiedź w dziale zasad.
http://picasaweb.google.pl/vocart - moja galeria
ano właśnie. w sumie pytanie może okazać się kluczowe zwłaszcza w perspektywie brameczki zamierzającej wciągnąć generalski dzwonek ze stadem stormverminów na przykład. nie będę ukrywał, że chętnie przed DMP poznałbym jakąś sensowną wykładnię zasad.myth pisze: Z tego co mi kudłaty pisał wychodziłoby, że gateway idzie albo w piec, albo w oddział, bo to przypadek, gdy heros jest LT (?).
i dokładnie o to chodzi, gorzej gdy sędziowie na turniejach też nie są do końca pewni. Z resztą GW nam nie pomogło tworząc UNIT, który składa się z dwóch UNITÓWvocal pisze:z flame bannerem jest napisane że modele w unicie z nim mają flame ataki więc raczej cała furmanka ma. dwellersy działają też na cały unit więc podejrzewam że podobnie ale już nie jestem pewien;]

co do miejsca przyłożenia template'a z (miscasta na przykład) w booku stoi namazane, że "dziurka" musi być na podstawce, ale nie jest sprecyzowane, że musi być na jej geometrycznym środku. czyli nie tyle wał, ile "co nie jest zabronione, jest dozwolone"

racja racja, rozpędziłem się, dzięki Vocal, zanim pchnę to do działu zasad, wyczyszczę z rzeczy ewidentnych.vocal pisze: przy plague bannerze masz napisane kto dostaje boosty i niestety są to TYLKO plague monki i nikt inny więc prieści ani furmankowa załoga nie dostaje.
na obniżanie statów nie jest podatny gaz bo on daje testy T więc jego siła nie ma znaczenia;]
@Motya, oczywiście masz rację, dużo jest takich plam, szczególnie że nikt nie wyjaśnił również co się dzieje ze strzałem z działa, jak nie rozwalę potworka - template ląduje na nim, leci dalej,wygasa? Czy model, który oberwał z linii i z wzornika, dostaje dwukrotnie? Takie tam 
A co do flamming attacks to warto zaznaczyć jedną rzecz - zasady specjalne dostają tylko usual attacks (broń w łapie na ten przykład), więc wszelkie impacty, testy T i wrecker attacks z piecyka nie korzystają z tego bonusu (ale już załoga i plague priest tak).

A co do flamming attacks to warto zaznaczyć jedną rzecz - zasady specjalne dostają tylko usual attacks (broń w łapie na ten przykład), więc wszelkie impacty, testy T i wrecker attacks z piecyka nie korzystają z tego bonusu (ale już załoga i plague priest tak).
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Jak wygląda czarowanie 13tką w oddział zaangażowany w walkę ze Slavami? Śmierci randomizuje pomiędzy slavami a celem, tak jak w przypadku strzelaniu nie-templatkowego?
Czaruję Crackscallem w oddział w domku. Zgodnie z RB oddział dostaje D6 obrażeń, w tym wypadku testów inicjatywy. Czy po zniszczeniu domku na 5+ musi jeszcze raz testować?
Czy czarując przy pomocy tokena mogę rzucić czar z 7+ kostek? Czy mogę użyć kilku tokenów do jednego czaru? Czy mogę rzucić czar tylko z tokena?
Czaruję Crackscallem w oddział w domku. Zgodnie z RB oddział dostaje D6 obrażeń, w tym wypadku testów inicjatywy. Czy po zniszczeniu domku na 5+ musi jeszcze raz testować?
Czy czarując przy pomocy tokena mogę rzucić czar z 7+ kostek? Czy mogę użyć kilku tokenów do jednego czaru? Czy mogę rzucić czar tylko z tokena?
Nie ma randomizacji w slavów - FAQ usunęło ten paragraf, więc cel zgarnia całe obrażenia (genialna sprawa
).
Jeśli zniszczysz domek crack's callem, to każdy model wewnątrz zdaje test I, albo śmierć w butach (2 zdanie drugiego paragrafu opisu czaru w army booku).
Nie można przekroczyć limitu kostek, FAQ usunęło to zdanie z zasad. Do czaru można użyć więcej niż jednego tokena, albo nawet rzucić czar z samych tokenów (bo to nie bonus do czaru, a normalna, chociaż zadająca w jednym przypadku magowi obrażenia, kostka mocy).

Jeśli zniszczysz domek crack's callem, to każdy model wewnątrz zdaje test I, albo śmierć w butach (2 zdanie drugiego paragrafu opisu czaru w army booku).
Nie można przekroczyć limitu kostek, FAQ usunęło to zdanie z zasad. Do czaru można użyć więcej niż jednego tokena, albo nawet rzucić czar z samych tokenów (bo to nie bonus do czaru, a normalna, chociaż zadająca w jednym przypadku magowi obrażenia, kostka mocy).
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
warto też zaznaczyć że można użyć max 2 tokeny na turę wg zasad euro;]
http://picasaweb.google.pl/vocart - moja galeria
Nie do końca wiem o co Ci chodzi z tym czarem.
Sprawa ma się tak. Rzucasz, linia dochodzi do domku. Sprawdzasz, czy domek się zawali. Jeśli nie, to D6 modeli testuje I per zasadę trafienia z templatu w domek. Jeśli tak, to każdy model w ruinach testuje I, albo ginie.
I żebyś wiedział, często właśnie tak się przepycha tokenami takie małe, a nieprzyjemne dla przeciwnika czary
Tym bardziej, że z seera błyskawicę też można tak rzucić, więc są to 3 czary wychodzące na 3+.
Sprawa ma się tak. Rzucasz, linia dochodzi do domku. Sprawdzasz, czy domek się zawali. Jeśli nie, to D6 modeli testuje I per zasadę trafienia z templatu w domek. Jeśli tak, to każdy model w ruinach testuje I, albo ginie.
I żebyś wiedział, często właśnie tak się przepycha tokenami takie małe, a nieprzyjemne dla przeciwnika czary

www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Z tym że testują dwukrotnie to bym uważał, bo to tak jak ze strzałem z działa - oberwałeś linią i wzornikiem, czy zbierasz dwa hity? Ale niestety mimo pewnych prób nacisku, LS jakoś nie kwapi się, żeby o tym pogadać.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.