Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
Nie mam teraz Ab przed sobą jak wrócę do domu to "luknę" dokładnie jak to jest
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Zapis z ostatniego zd. zasady Sqiugs Go Wild! "After the damage is resolved the Squig Herd is removed in its entirety." wg. mnie nie stawia wymogu że muszą zabić przynajmniej 1 model. Czyli jeśli w rzucie na zranienie wypadną Ci same jedynki, albo w obrębie 2d6" nie ma żadnej jednostki (np. były w 13"+) to i tak ściągasz jednostkę ze stołu bo przeprowadzałeś procedurę gryzienia. Nie wyszło i nic nie zabili bo nie mogli/ nie dało rady trudno. Jeśli nie musiałeś przeprowadzać procedury gryzienia to złamani popychacze mogą się zebrać.
2 sprawa dlaczego się mogą zebrać:
"If the unit flees, or if at any time there are only Squigs left alive in the unit with no Herdes, the Squigs go wild, biting at anything nearby."
Squgi mogą zwariować i gryźć w 2 przypadkach - (1) kiedy jednostka ucieka, (2) lub (or) zabraknie w niej popychaczy. Ciekawą sytuacja następuje jeśli jednostka zostanie złamana i musi uciekać a nie ma w niej squigów. Ze zdania 1 zapis po 2 przecinku wynika że potrzebuje do tego squigów, bo to one wariują. Gdyby był zapis "unit NG Squig Herds go wild" to wtedy moglibyśmy mówić o pałających nienawiścią i gryzących wszystko w obrębie 2d6" popychaczach.
2 sprawa dlaczego się mogą zebrać:
"If the unit flees, or if at any time there are only Squigs left alive in the unit with no Herdes, the Squigs go wild, biting at anything nearby."
Squgi mogą zwariować i gryźć w 2 przypadkach - (1) kiedy jednostka ucieka, (2) lub (or) zabraknie w niej popychaczy. Ciekawą sytuacja następuje jeśli jednostka zostanie złamana i musi uciekać a nie ma w niej squigów. Ze zdania 1 zapis po 2 przecinku wynika że potrzebuje do tego squigów, bo to one wariują. Gdyby był zapis "unit NG Squig Herds go wild" to wtedy moglibyśmy mówić o pałających nienawiścią i gryzących wszystko w obrębie 2d6" popychaczach.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Nie jestem pewien czy można to tak interpretować. jeżeli oddział Squig herder składa się wyłącznie z Goblinów, ciągle jest oddziałem "Squig herder" i podlega jego wszystkim zasadom, gdyż nie ma wyszczególnionych specyficznych przypadków.
"If the unit flees, or if at any time there are only Squigs left alive in the unit with no Herdes, the Squigs go wild, biting at anything nearby."
traktowałbym to jako 2 osobne przypadki: oddział wybucha jeżeli:
1)the unit flees
2)at any time there are only Squigs left alive
ergo, oddział nigdy sie nie będzie mógł zebrać gdyż zawsze wybucha po nie zdanym brake'u ( jako ze herders=unit)
moja interpretacja ofc.
pzdr,KG
"If the unit flees, or if at any time there are only Squigs left alive in the unit with no Herdes, the Squigs go wild, biting at anything nearby."
traktowałbym to jako 2 osobne przypadki: oddział wybucha jeżeli:
1)the unit flees
2)at any time there are only Squigs left alive
ergo, oddział nigdy sie nie będzie mógł zebrać gdyż zawsze wybucha po nie zdanym brake'u ( jako ze herders=unit)
moja interpretacja ofc.
pzdr,KG
Sorki, że takie pytanie bardziej fluffowe w takim temacie, ale nie chce robić spamu. Czym różnią się gruntalopy, na którą polują od wieków pokolenia wilczych jeźdźców, od zwykłej antylopy(chyba, że to jeszcze inny zwierz).Chodzi mi tu przede wszystkim o wygląd.
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
@Sarkall, u confused google. look what have you done.
wyciągnąłeś to z któryś starych bestiariuszy do rpg battla?
wyciągnąłeś to z któryś starych bestiariuszy do rpg battla?
Chodzi mi o to, że w podręczniku pojawiła się postać Gitilla da Hunter.Chciałbym sobie skonwertować jakiegoś wolf riddersa na tą postać, a posiada:
Stinky Pelt: Magic Armour. Gitilla's thick, Gruntalope-fur cloak has protect him many times. The Stinky Pelt grants Gitilla a 4+ armour save, which, when combined with his wolf mount gives Gitilla a 3+ save
Ok dziękuję.
Aczkolwiek uważam, że to głupie (magic missle - zgoda, ucieczka od szamana, ale jak spada na kogoś taka zielona, owłosiona stopa nie wiadomo skąd, to wg. mnie, taki zdeptany oddział, powiniem spieprzać nie wiedząc gdzie (tzn. do najbliższej krawędzi) )
Aczkolwiek uważam, że to głupie (magic missle - zgoda, ucieczka od szamana, ale jak spada na kogoś taka zielona, owłosiona stopa nie wiadomo skąd, to wg. mnie, taki zdeptany oddział, powiniem spieprzać nie wiedząc gdzie (tzn. do najbliższej krawędzi) )
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
czy stopa może przeskoczyć w combat. bob mi mówił że zostało uściślone ale nie mogę znaleźć
W oparciu o analogie do błyskawicy wyjaśnione że może. Wątek w Kwestia Zasad czyli Pytania i Odpowiedzi:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=30719
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=30719
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Czołem chłopaki,
Można wjeżdżać manglerem w combat?
Może sam się skierować?
Jeśli tak, to:
a. Trafia tylko zahaczonych?
b. Trafia każdego 2D6?
c. Trafia raz 2D6 i losujemy w kogo?
d. Inne?
Można wjeżdżać manglerem w combat?
Może sam się skierować?
Jeśli tak, to:
a. Trafia tylko zahaczonych?
b. Trafia każdego 2D6?
c. Trafia raz 2D6 i losujemy w kogo?
d. Inne?
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Może w takim razie jaśniej. Hity tylko w oddział który zahaczy?
Mangler rusza się w linii prostej w wybranym przez nas kierunku o 3d6", jeśli przejdzie przez jakąkolwiek jednostkę (naszą lub wrogą) w następnej fazie ruchu w compulsory moves zaczynasz losować kierunek w którym porusza się o 3d6".paulinka17 pisze:Można wjeżdżać manglerem w combat?
Może sam się skierować?
On nie wchodzi do close combat choć może przejść przez jednostki walczące. Podczas compulsory moves zadaje tak jak przedstawiał Tandor92 wszystkim na swojej drodze, jeśli ruch kończył by na jednostce to przesuwasz go o cal za ten oddział - wypłaca te ataki w chwili przejścia w fazie ruchu w jednostki w które zahaczy.
Jeśli jednostka wejdzie w niego/ przejdzie przez niego z jakiegokolwiek powodu (z tym że na manglera nie może być celem szarży - można przez niego przejść szarżując) to zadaje jej 3d6 z S6 i armour piercing, po czym ściągasz manglera ze stołu.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Chyba wciąż nie wyrażam się jasno. Mój przeciwnik zakwestionował kierowanie manglera w kombat. Potem, mimo, ze mangler przechodzil tylko przez jego oddział chciał dzielić hity także na moje jednostki w tym kombacie. Stad pytanie.
Napisales ze może przejść przez jednostki walczące. Pytanie co dalej.
Napisales ze może przejść przez jednostki walczące. Pytanie co dalej.
Powiem więcej może przejść nawet przez dwa kombaty i wyjść z tego całomaciom pisze:zadaje KAŻDEJ DOTKNIĘTEJ przez niego (manglera) jednostce 2D6 hit z siłą 6. Mangler może bez problemu przejść przez combat
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek