Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: katerek »

Nie mam teraz Ab przed sobą jak wrócę do domu to "luknę" dokładnie jak to jest :)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Zapis z ostatniego zd. zasady Sqiugs Go Wild! "After the damage is resolved the Squig Herd is removed in its entirety." wg. mnie nie stawia wymogu że muszą zabić przynajmniej 1 model. Czyli jeśli w rzucie na zranienie wypadną Ci same jedynki, albo w obrębie 2d6" nie ma żadnej jednostki (np. były w 13"+) to i tak ściągasz jednostkę ze stołu bo przeprowadzałeś procedurę gryzienia. Nie wyszło i nic nie zabili bo nie mogli/ nie dało rady trudno. Jeśli nie musiałeś przeprowadzać procedury gryzienia to złamani popychacze mogą się zebrać.
2 sprawa dlaczego się mogą zebrać:
"If the unit flees, or if at any time there are only Squigs left alive in the unit with no Herdes, the Squigs go wild, biting at anything nearby."
Squgi mogą zwariować i gryźć w 2 przypadkach - (1) kiedy jednostka ucieka, (2) lub (or) zabraknie w niej popychaczy. Ciekawą sytuacja następuje jeśli jednostka zostanie złamana i musi uciekać a nie ma w niej squigów. Ze zdania 1 zapis po 2 przecinku wynika że potrzebuje do tego squigów, bo to one wariują. Gdyby był zapis "unit NG Squig Herds go wild" to wtedy moglibyśmy mówić o pałających nienawiścią i gryzących wszystko w obrębie 2d6" popychaczach.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Nie jestem pewien czy można to tak interpretować. jeżeli oddział Squig herder składa się wyłącznie z Goblinów, ciągle jest oddziałem "Squig herder" i podlega jego wszystkim zasadom, gdyż nie ma wyszczególnionych specyficznych przypadków.
"If the unit flees, or if at any time there are only Squigs left alive in the unit with no Herdes, the Squigs go wild, biting at anything nearby."

traktowałbym to jako 2 osobne przypadki: oddział wybucha jeżeli:
1)the unit flees
2)at any time there are only Squigs left alive

ergo, oddział nigdy sie nie będzie mógł zebrać gdyż zawsze wybucha po nie zdanym brake'u ( jako ze herders=unit)

moja interpretacja ofc.
pzdr,KG

Sarkall
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Sarkall »

Sorki, że takie pytanie bardziej fluffowe w takim temacie, ale nie chce robić spamu. Czym różnią się gruntalopy, na którą polują od wieków pokolenia wilczych jeźdźców, od zwykłej antylopy(chyba, że to jeszcze inny zwierz).Chodzi mi tu przede wszystkim o wygląd.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

:shock:
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

bless +1000

wtf :?: :?: :?: :?:
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

@Sarkall, u confused google. look what have you done.
wyciągnąłeś to z któryś starych bestiariuszy do rpg battla?

Sarkall
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Sarkall »

Chodzi mi o to, że w podręczniku pojawiła się postać Gitilla da Hunter.Chciałbym sobie skonwertować jakiegoś wolf riddersa na tą postać, a posiada:
Stinky Pelt: Magic Armour. Gitilla's thick, Gruntalope-fur cloak has protect him many times. The Stinky Pelt grants Gitilla a 4+ armour save, which, when combined with his wolf mount gives Gitilla a 3+ save

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Czy jeżeli wroga jednostka poniosła 25% strat w wyniku obrażeń zadanych przez czar Stopa Gorka, to ucieka do najbliższej krawędzi, czy od miejsca, w którym jest mag rzucający ten czar?

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Jeśli szaman jest najbliższym wrogim modelem to od niego, jeśli nie to odwracasz od najbliższej wrogiej jednostki. FAQ Panic p. 6
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Ok dziękuję.
Aczkolwiek uważam, że to głupie (magic missle - zgoda, ucieczka od szamana, ale jak spada na kogoś taka zielona, owłosiona stopa nie wiadomo skąd, to wg. mnie, taki zdeptany oddział, powiniem spieprzać nie wiedząc gdzie (tzn. do najbliższej krawędzi) )

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

czy stopa może przeskoczyć w combat. bob mi mówił że zostało uściślone ale nie mogę znaleźć

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

W oparciu o analogie do błyskawicy wyjaśnione że może. Wątek w Kwestia Zasad czyli Pytania i Odpowiedzi:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=30719
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Czołem chłopaki,

Można wjeżdżać manglerem w combat?
Może sam się skierować?

Jeśli tak, to:
a. Trafia tylko zahaczonych?
b. Trafia każdego 2D6?
c. Trafia raz 2D6 i losujemy w kogo?
d. Inne?

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

d) trafia raz 2D6 oddział, rozdzielonych jak w strzelaniu, czyli zazwyczaj szeregowych;

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Może w takim razie jaśniej. Hity tylko w oddział który zahaczy?

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

paulinka17 pisze:Można wjeżdżać manglerem w combat?
Może sam się skierować?
Mangler rusza się w linii prostej w wybranym przez nas kierunku o 3d6", jeśli przejdzie przez jakąkolwiek jednostkę (naszą lub wrogą) w następnej fazie ruchu w compulsory moves zaczynasz losować kierunek w którym porusza się o 3d6".

On nie wchodzi do close combat choć może przejść przez jednostki walczące. Podczas compulsory moves zadaje tak jak przedstawiał Tandor92 wszystkim na swojej drodze, jeśli ruch kończył by na jednostce to przesuwasz go o cal za ten oddział - wypłaca te ataki w chwili przejścia w fazie ruchu w jednostki w które zahaczy.

Jeśli jednostka wejdzie w niego/ przejdzie przez niego z jakiegokolwiek powodu (z tym że na manglera nie może być celem szarży - można przez niego przejść szarżując) to zadaje jej 3d6 z S6 i armour piercing, po czym ściągasz manglera ze stołu.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Chyba wciąż nie wyrażam się jasno. Mój przeciwnik zakwestionował kierowanie manglera w kombat. Potem, mimo, ze mangler przechodzil tylko przez jego oddział chciał dzielić hity także na moje jednostki w tym kombacie. Stad pytanie.

Napisales ze może przejść przez jednostki walczące. Pytanie co dalej.

Awatar użytkownika
maciom
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: wro

Post autor: maciom »

zadaje KAŻDEJ DOTKNIĘTEJ przez niego (manglera) jednostce 2D6 hit z siłą 6. Mangler może bez problemu przejść przez combat
czy jeśli mam przedmiot, który pozwala mi przerzucać każdego warda to, czy mogę też przerzucać ochronę magiczną?

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

maciom pisze:zadaje KAŻDEJ DOTKNIĘTEJ przez niego (manglera) jednostce 2D6 hit z siłą 6. Mangler może bez problemu przejść przez combat
Powiem więcej może przejść nawet przez dwa kombaty i wyjść z tego cało 8)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

ODPOWIEDZ