Dzisiaj mamy Boże Ciało, więc nie można załatwić z Dyrektorką.
Na dzień dzisiejszy zakładamy, że się uda.
Klub NEMEZIS oraz Stowarzyszenie Klubuów Warszawskich BAZYLISZEK zapraszają na turniej:
Zwiększ masę!
Kiedy:
2 lipca 2011r.
Rozpoczęcie bitew o godz. 9, jednak prosimy stawić się o 8:30.
Gdzie:
Narbutta, Gimnazjum nr 2
Format turnieju:
Drużynówka 3-osobowa, 2400, ograniczenia ETC, system parowania ETC
Zgłoszenia:
Termin zgłoszeń i wysłania rozpisek (jako text summary, html lub PDF jako wydruk z AB) upływa 30 czerwca, godz. 24:00 na adres: nemezispps@onet.eu
Zgłoszenia podawane w postach lub bez wysłanej rozpiski mogą zostać zignorowane.
Zgłoszenie powinno zawierać: imię (ew. ksywę) oraz nazwisko. Dodatkowo pożądane jest wpisanie klubu i miejscowości oraz numeru do szybszego kontaktu (gg lub kom). ID gracza.
Wszystkie zgłoszenia zostaną potwierdzone mailowo.
Limit miejsc:
Brak.
Wstęp:
Za udział w turnieju pobierane jest od gracza 15zł.
Widzowie również są mile widziani - dla nich wstęp wolny.
Nocleg:
ha ha ha
Skład sędziowski:
Rule Book
Zasady turnieju:
Turniej klasy lokal, team. Obowiązują FAQ GW (nadrzędne) oraz polskie uściślenia sędziowskie
System parowania:
Obie drużyny wybierają po 1 armii.
Obie drużyny wybierają po 2 przeciwników
Obie drużyny wybierają mecz
Obie drużyny wybierają po 1 armii
Te dwie armie grają ze sobą
System punktowania:
Punkty liczymy według Podręcznika Głównego za wyjątkiem:
-jednostki, których ilość modeli wynosi 25% lub mniej procent początkowej ilości dają 50% punktów
-jednostki uciekające dają 50% punktów
W obu przypadkach, bonusy (za generała, sztandarowych itd.) nie wliczają sie w 50% punktów. Jeśli jednosta jednocześnie ucieka i ilość jej modeli wynosi 25% lub mniej wciąż daje tylko 50% punktów.
0-20 Dużych punktów za grę
20-40 Dużych punktów za drużynę, za wyjątkiem ostatniej rundy, gdzie dolny limit jest zniesiony. Przegrany zespół otrzymuje minimum 20 dużych punktów(za wyjątkiem ostatniej rundy), wygrywający maksymalnie 40 dużych. Rzeczywisty wynik spotkania będzie używany podczas parowania.
harmonogram:Rulepack:
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
- Dark Elf Sorceresses cannot cast spells using more dice than normal wizards .
I. General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.).
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army (regardless of who carries them). Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army. Dreadlord on pegasus cannot take Crown of Command.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts.
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are 0-1 choices
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice ; Terradons and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: Ogre Kingdoms armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.). Rhinox Riders are allowed.
O&G: Night Goblin Shamans are 0-3 (max 3 of any kind of NG shaman); mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts. Army may include a maximum of two of the following: Helm of Commandment, Master of the Black Arts, Drakenhoff Banner.
TK: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD. Hierotitan is worth 1 PD. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. Favour of the Gods cannot be taken by a Champion of a Chosen of Tzeentch unit
VP:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
8:00 - 9:00 - blatowanie
8:30 - 9:00 zapisy
9:00 - 12:00 - I bitwa
12:15 - 15:15 - II bitwa
15:30 - 18:30 - III bitwa
Ze względu na drużynowy charakter turnieju, czas na bitwy może zostać przedłużony o czym decyduje każdorazowo organizator.
Wszyscy zgłosili teamy w terminie, więc punkty dodatkowe za rozpy zostaną olane. Jak zwykle za to można stracić po 10 dużych punktów za każdy nieodniesiony blat po 3 bitwie.