8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Kozioł »

Klafuti pisze: Pitka zdejmuje rydwan automatycznie.
Dlaczego niby ?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

White Lion pisze:Dwa pytania:


1. Czy Banner of Eternal Flame daje tylko płonące czy też magiczne ataki skoro jest magicznym przedmiotem?


2. Czy jeśli oddział ma na sobie wrzucony Timewarpa i spali szarżę to rusza się: wyższa k6 x2 czy tylko wyższa k6 ?
jakaś odpowiedź na drugie pytanie?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Lazur pisze:
Lazur pisze:Czy przy efekcie 2-4 misscasta na Seera na dzwonie schodzi tylko Seer czy cały dzwon?
podbijam
Opis miscasta, "the wizard" to nie "the model", więc sam seer.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Pytanko - czy w 8 edycji obowiązuje zasada (z 7 ed) , że pierwszy szereg jednostki musi się składać z minimum 5 modeli ( wyjątkiem jest tu oczywiście bretka ) ? Pytam a propos takiej sytuacji. Czy podczas rozstawienia armii można ułożyć np 5 modeli flagellantów gęsiego z czempionem na czele lub analogicznie 5 modeli piesków VC ?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Oddział może mieć dowolną dozwoloną formację, jednak żeby otrzymywać bonus za szeregi, to w szeregu musi mieć te 5 modeli (z wyjątkami dla paru rodzajów jednostek). Więc tak, kreski są dozwolone i dosyć często stosowane.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

A jak wyglada wheel kresek? Liczy sie zewnetrzny model, czyli pierwszy tylko, wiec np wheeluje za grosze o 180 stopni i popierdzielam za reszte do przodu? :P Ostatni model robi ruch znacznie ponad max, ale nie moge znalezc ograniczenia max 2x move, wiec legalne? :P

Co w przypadku dluuuugich kresek po legalnym reformie, zyskujacych grube cale zasiegu? Np oddzial 24 gosci ze stubbornem 4x6 (WL chocby), reform w kreche twarza do przeciwnika - pierwszy jest 10 podstawek do przodu, czyli reform legalny (max 2xM, czyli 10"), potem ruch do przodu o 4,5" i wheel 90 stopni za jakies pol cala - w efekcie mamy stojacy bokiem screen na ~15" od strefy wystawienia, dlugosci 48 cm - zakladajac, ze wheel sie zmiesci na stole. Legalny manewr?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Vallarr pisze:ale nie moge znalezc ograniczenia max 2x move, wiec legalne? :P
na samym poczatku fragmentu o manewrach. nie da sie przy nich zrobic wiecej niz 2x mv

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Owszem, przy reformach. Dla wheeli "uznaje sie, ze kazdy model wykonal ruch rowny ruchowi zewnetrznego modelu". "Zewnetrzny" wydaje mi sie byc zewnetrznym modelem pierwszego szeregu, przynajmniej kazdy tak gra. Gdzie sie myle? :P

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Jako zewnętrzny traktowałbym ten, który porusza się po okręgu o największym promieniu, a więc model w ostatnim szeregu po stronie, hm, 'zewnętrznowheelującej'. Tak zresztą zawsze grałem.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

a moge puscic czar np:nr 6 z light na oddzial z altara i ten sam czar na ten sam oddzial z maga ??

a jak jest taka sytuacja :

uciekajacy regiment dostaje szarże zostaje rozbity to oddział szarżujący może zrobić reforma po zdaniu ld lub też najeżdżanie ?? jeśli najeżdżanie też to jak z tego się wbije w nastepny jakiś oddział to ten kombat jest rozpatrywany dopiero w turze przeciwnika ??

a jak jest taka sytuacja :
altar trzyma oddzial bo klepie solówke ale potem dostaje jeszcze drugą szrże np z boku czy tam z tyłu i czy ten oddział doszarżował może bić w altar czy nie ??? czy tylko jego bonusy się doliczają czyli xza szarżę i szarżę np z tyłu ale nie może bić

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

A jak wygląda sprawa wheela a właściwie pivotu dla jednostek nie mających M a poruszających się wg zasady "Random Movement"? W przypadku spawna czy czegoś takiego na kwadratowej podstawce nie ma problemu, pojawia mi się za to problem przy Squig Hopperach. Jednostka dajmy na to 10, a może 20 ludków. RM mówi: najpierw pivot frontem w kierunku w którym chce się iść, potem rzut (dajmy na to 3D6) i do przodu. Stoi sobie taka kreska 20 ludków, z przerwami między nimi w dodatku bo to skirmisz i co? Za darmo obracam ich względem środka jednostki i idę?
I drugie pytanie: czy jednostka z zasadą "Random Movement" musi poruszać się w każdej turze (ew. zablokować ją o coś) czy może normalnie wybrać, że w tej turze nie chce się ruszać?

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

8) -------------6'- :twisted: --------------12'->

8) -odzial A
:twisted: - fantayk

sytuacja:

Odzial A zagania/overunuje na 12" ale po drodze przebiega po fanatyku kory zabija tyle modeli ze A ma panike ktorej nie zdaje. W ktora strone i z ktorego miejsca zaczyna uciekac A ??
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Semi pisze:8) -------------6'- :twisted: --------------12'->

8) -odzial A
:twisted: - fantayk

sytuacja:

Odzial A zagania/overunuje na 12" ale po drodze przebiega po fanatyku kory zabija tyle modeli ze A ma panike ktorej nie zdaje. W ktora strone i z ktorego miejsca zaczyna uciekac A ??
Odwracasz od najbliższej wrogiej jednostki w stronę krawędzi. FAQ Panic p. 6
Ostatnio zmieniony 28 cze 2011, o 14:36 przez LuciusII, łącznie zmieniany 1 raz.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

ok, ale zaczynam uciekac po wykonaniu pelnego ruchu czy tuz po oberwaniu od fanola...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

@ Semi - W momencie oberwania od fanola - wynika to z zapisu heavy casualites RB p. 62 i AB p. 53 gdzie masz zapis "Any unit that move into contact with a Fanatic takes d6 S5 hits for moving into the Fanatic and a further d6 S5 hits due the Fanatic's death throes (all hits are AP). The Fanatics model model is then removed, and the unit may carry on with its move".

Niech się ktoś wypowie w sprawie Marek15 bo powyższe przypadki zaistniały podczas naszej gry :)

EDIT: małe sprostowanie, uciekasz od fanatyka. Podaje pełen zapis dotyczący momentu wypłacenia hitów.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Rusza się co turę. Pivotuje się względem środka na czym traci zasięg a nie zyskuje.

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Pedros pisze:Czy mogę użyc deathrocketa / brass orba/ death globa będąc w drugim szeregu, gdy pierwszy nie ma nic do strzelania?

Co jeśli pierwszy szereg ma broń strzelecką ale nie ma zasięgu.

Jak wygląda czarowanie Crack's Callem w oddział z dzwonem?

Z zasad templatek oddział testuje d6 testów -> kto wybiera kto testuje?
Następnie na 5+ niszczę budynek.
Czy po zniszczeniu oddział znów testuje inicjatywę? Czy jest look out od tego testu dla herosów?

Czy od kreski Crack's Call'a przysługuje look out sir?

Przy strzelaniu działem Skavenów. Czy ten sam model może otrzymać dwa hity? ( od normalnego cannona a następnie od placka stawianego na koniec ). Czy modele przykryte kreską nie mogą znów zostać trafione?
Jeżeli może zostać dwa razy przysługuje jeden czy dwa lookouty?
Czy mały tempatek również ma D6 woundów?

Co jeśli wpadam na impas/domek abomką. Pod koniec ruchu odsuwam się by być cal od czy stoję tak jak doszedłem?

Czy modele będące za dzwonem/kadzielnicą mogą supportować bądź atakować z zasad hordy?

Czy można wyteleportować Skitterleapem herosów z oddziału będącym Umbrekable. Czy można doteleportować herosa do oddziału z dzwonem?

Czy można zrobić Make Way do pierwszego szeregu w sytuacji, gdy cały pierwszy szereg jest zajęty przez command group bądź innych herosów. Czy mogę usunąć model herosa robiąc Make Way do tylnego szeregu.

Czy mogę dzwonić dwa razy na turę w sytuacji, gdy z misscasta dzwonek dostaje siłę większą niż 5 i nie zda warda.

Otrzymując missfire na doomrockecie/brass/death globie bądź misscasta na czarze, czy muszę położyć placek dokładnie na środku podstawki, na środku modelu czy gdziekolwiek na podstawce?

Czy Death Globe zakupiony przez championa Globadierów jest jednorazowy? Czy mogę mieć dwóch championów z Death Globami? Czy mogę rzucić będąc w multi combacie bombami globadierów (w tym Death Globą) w inny cel niż ten z którym walczę, nawet jeżeli to nie są Slavy. Czy mogę dzielić cel rzutów (np normalni w oddział z którym walczę, a champion w inny?) Opis mówi, że mam stargetować "Enemy" ...

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Czy postać traci zdolność parowania, jeżeli tłucze runiczną bronią (a nie "zwykłą"), do kompletu ma tarczę i zbroję? Oczywiście mowa o walce z czoła, nie z flanki. Dzięki za info.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Kraggo pisze:Czy postać traci zdolność parowania, jeżeli tłucze runiczną bronią (a nie "zwykłą"), do kompletu ma tarczę i zbroję? Oczywiście mowa o walce z czoła, nie z flanki. Dzięki za info.
Tak. Zarówno magiczna tarcza jak i magiczna broń wyłączają parowanie.

Maciek

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Pedros pisze:Czy mogę użyc deathrocketa / brass orba/ death globa będąc w drugim szeregu, gdy pierwszy nie ma nic do strzelania?

Co jeśli pierwszy szereg ma broń strzelecką ale nie ma zasięgu.

Jak wygląda czarowanie Crack's Callem w oddział z dzwonem?

Z zasad templatek oddział testuje d6 testów -> kto wybiera kto testuje?
Następnie na 5+ niszczę budynek.
Czy po zniszczeniu oddział znów testuje inicjatywę? Czy jest look out od tego testu dla herosów?

Czy od kreski Crack's Call'a przysługuje look out sir?

Przy strzelaniu działem Skavenów. Czy ten sam model może otrzymać dwa hity? ( od normalnego cannona a następnie od placka stawianego na koniec ). Czy modele przykryte kreską nie mogą znów zostać trafione?
Jeżeli może zostać dwa razy przysługuje jeden czy dwa lookouty?
Czy mały tempatek również ma D6 woundów?

Co jeśli wpadam na impas/domek abomką. Pod koniec ruchu odsuwam się by być cal od czy stoję tak jak doszedłem?

Czy modele będące za dzwonem/kadzielnicą mogą supportować bądź atakować z zasad hordy?

Czy można wyteleportować Skitterleapem herosów z oddziału będącym Umbrekable. Czy można doteleportować herosa do oddziału z dzwonem?

Czy można zrobić Make Way do pierwszego szeregu w sytuacji, gdy cały pierwszy szereg jest zajęty przez command group bądź innych herosów. Czy mogę usunąć model herosa robiąc Make Way do tylnego szeregu.

Czy mogę dzwonić dwa razy na turę w sytuacji, gdy z misscasta dzwonek dostaje siłę większą niż 5 i nie zda warda.

Otrzymując missfire na doomrockecie/brass/death globie bądź misscasta na czarze, czy muszę położyć placek dokładnie na środku podstawki, na środku modelu czy gdziekolwiek na podstawce?

Czy Death Globe zakupiony przez championa Globadierów jest jednorazowy? Czy mogę mieć dwóch championów z Death Globami? Czy mogę rzucić będąc w multi combacie bombami globadierów (w tym Death Globą) w inny cel niż ten z którym walczę, nawet jeżeli to nie są Slavy. Czy mogę dzielić cel rzutów (np normalni w oddział z którym walczę, a champion w inny?) Opis mówi, że mam stargetować "Enemy" ...
Ehh, a wystarczyłoby się przyjrzeć RB i AB...


1. Może strzelać.
2. Też.
3. Nie rozumiem.
4. Nie ma testów z zasad templatek, najpierw niszczysz budynek, potem wszyscy w środku testują. Tutaj tylko imo.
5. Tak. Też tylko imo.
6. Jeden hit na model. D6 W.
7. Zatrzymujesz się 1" przed.
8. Tak.
9. Z unbreakable można. Z oddziału z dzwonem nie. Do oddziału z dzwonem też nie.
10. Nie chce mi się szukać w RB, sorry.
11. Dzwoni tylko od pocisku, nie od miscasta.
12. Na środku.

Zablokowany