Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
Tylko trzeba pamiętać, że orunowanie GW i nie danie na nią MR of Kragg the Grim spowoduje, że pomimo wydanych punktów będzie traktowana jako jako Hand Weapon.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
- papa-smerf
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 134
Pytanie 1
Używacie na euro 2400 sztandaru 5+ ward na strzelanie: mam rozterkę albo rozszerzyć hamaków z 30 do 35 albo zamiast tych 5 wstawić tą szmatę - teoretycznie się opłaca bo na 6 cali sięgnie 30xhamaków, 2 klopki i 2x30 wariorów, pytanie tylko brzmi ile na turnieju będzie armii ze strzelaniem ... i tu zaczyna się rozterka nad opłacalnością niby to tylko edna trzecia szansy na obronę ale pamiętam momenty jak mi raz organy ocalały po dzięki temu jak dostały z orkowej klopy.
Pytanie 2
Jak jest z tą ochroną white lionów na strzelanie na 3+, bo to zdaje się jest na strzelanie ale nie magiczne, a skoro katapy mając runy mają ataki magiczne to ... ? A druga sprawa jak z kowadłem ? A i np na strom banerze też jest zapis że ataki strzeleckie a nie magiczne a maszynki z runami to ataki magiczne więc działa na nie czy nie i na kowadło ?
Używacie na euro 2400 sztandaru 5+ ward na strzelanie: mam rozterkę albo rozszerzyć hamaków z 30 do 35 albo zamiast tych 5 wstawić tą szmatę - teoretycznie się opłaca bo na 6 cali sięgnie 30xhamaków, 2 klopki i 2x30 wariorów, pytanie tylko brzmi ile na turnieju będzie armii ze strzelaniem ... i tu zaczyna się rozterka nad opłacalnością niby to tylko edna trzecia szansy na obronę ale pamiętam momenty jak mi raz organy ocalały po dzięki temu jak dostały z orkowej klopy.
Pytanie 2
Jak jest z tą ochroną white lionów na strzelanie na 3+, bo to zdaje się jest na strzelanie ale nie magiczne, a skoro katapy mając runy mają ataki magiczne to ... ? A druga sprawa jak z kowadłem ? A i np na strom banerze też jest zapis że ataki strzeleckie a nie magiczne a maszynki z runami to ataki magiczne więc działa na nie czy nie i na kowadło ?
1.Nie gram pokurczami ale imo się w ogóle nie opłaca.Za mało armii moze ci cos zrobic.
2.Pelty dają ochronę od strzelania a katapa strzela nie? Nie dają ochrony przeciwko magic missiles i direct damage magic a nie przeciwko magicznym atakom.Czytaj dokladnie.
2.Pelty dają ochronę od strzelania a katapa strzela nie? Nie dają ochrony przeciwko magic missiles i direct damage magic a nie przeciwko magicznym atakom.Czytaj dokladnie.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Na Rune of Grungni zawsze brakuje mi punktów, tym bardziej na EURO. Ale dodam że jak już był, zawsze mi się spłacał. Pamiętaj tylko, że liczysz od sztandaru a nie oddziału (jak np. przy przerzucie paniki od Longów), więc bańka ochronna jest trochę mniejsza + twój oddział też może gdzieś podreptać i opłaca się coraz mniej.
Stormbanner zerratowali i na magiczne ataki też działa - normalnie kulasz na 4+.
White Lioni mają normalnego save'a na 3+ od strzelania, nieważne czy magicznego czy nie.
Z kowadłem sprawa jest dyskusyjna - "the target unit takes D6 magical Strength 4 hits distributed in the same way as Shooting hits", czyli nie strzelanie, a magiczne ataki, które NIE SĄ magic missile'ami. Zwrócił mi na to uwagę kiedyś właśnie gracz HE ale niektórzy się upierają, że to strzelanie.
Stormbanner zerratowali i na magiczne ataki też działa - normalnie kulasz na 4+.
White Lioni mają normalnego save'a na 3+ od strzelania, nieważne czy magicznego czy nie.
Z kowadłem sprawa jest dyskusyjna - "the target unit takes D6 magical Strength 4 hits distributed in the same way as Shooting hits", czyli nie strzelanie, a magiczne ataki, które NIE SĄ magic missile'ami. Zwrócił mi na to uwagę kiedyś właśnie gracz HE ale niektórzy się upierają, że to strzelanie.
- papa-smerf
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 134
OK dzięki śliczne, ale zostaje jeszcze kwestia kowadła w tych 2 sprawach, czyli w końcu co z tymi peltami, mają je white lioni przy hitach z kowadła czy nie, kto ma może rozsądzić w tej sprawie ? i czy trzeba kulać 4+ żeby kowadełko zadziałało przy strom-banerze ?
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Ja zawsze gram że WL mają większego sv od kowadła. IMO jest to shooting.
jeśli chcesz kulać runę zniszczenia to tak. przy popychaczce już nie.papa-smerf pisze: i czy trzeba kulać 4+ żeby kowadełko zadziałało przy strom-banerze ?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Proponuję zapytać o zdanie Trybunał Konstytucyjny RPpapa-smerf pisze:OK dzięki śliczne, ale zostaje jeszcze kwestia kowadła w tych 2 sprawach, czyli w końcu co z tymi peltami, mają je white lioni przy hitach z kowadła czy nie, kto ma może rozsądzić w tej sprawie ?
a tak na poważnie, NIE JEST to strzelanie, NIE JEST to magiczny pocisk - JEST to po prostu coś quasi-magicznego - trzeba rozpatrywać jak np stopkę z 7ed magii OnG albo Kometę z Heavena lub Flame of Phonix z magii HE (7ed)
a skóry dają chyba tylko ochronę na strzelanie i pociski?! - ale nie mam teraz booka pod ręką, wiec mogę się mylić
Kwestia tylko taka, czy to traktować jak strzelanie czy nie.
Zawsze tak grałem, do czasu kiedy kumpel powiedział mi, żebym zobaczył dokładny wording.
No i wychodzi, że to ani nie strzelanie ani nie magic missile, tylko coś w rodzaju czaru "direct damage" na który pelty nie działają.
Można podrzucić chłopakom jak ustalą nową LS.
Zawsze tak grałem, do czasu kiedy kumpel powiedział mi, żebym zobaczył dokładny wording.
No i wychodzi, że to ani nie strzelanie ani nie magic missile, tylko coś w rodzaju czaru "direct damage" na który pelty nie działają.
Można podrzucić chłopakom jak ustalą nową LS.
- Długobrody
- Plewa
- Posty: 5
- Lokalizacja: Poznań
Nie wie ktoś czasami , czy to jest kowal/mistrz run , czy król/tan ?
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod780849
I jeszcze coś:
Mam dwóch Tanów z bitwy o przełęcz czaszki ( takich samych ) , to mogę ich wystawić razem bo nie są imiennymi bochami , czy muszę skonwertować jednego żeby wyglądali trochę inaczej ???
Pozdro
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod780849
I jeszcze coś:
Mam dwóch Tanów z bitwy o przełęcz czaszki ( takich samych ) , to mogę ich wystawić razem bo nie są imiennymi bochami , czy muszę skonwertować jednego żeby wyglądali trochę inaczej ???
Pozdro
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
spokojnie może robić za króla/tanaDługobrody pisze:Nie wie ktoś czasami , czy to jest kowal/mistrz run , czy król/tan ?
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod780849
Oczywiście możesz ich wystawić w jednej bitwie. Ale przydałoby się żeby się trochę różnili; inaczej pomalowani, jeden stoi na skałce, jeden ma zamiast topora młot, itp.Długobrody pisze:am dwóch Tanów z bitwy o przełęcz czaszki ( takich samych ) , to mogę ich wystawić razem bo nie są imiennymi bochami , czy muszę skonwertować jednego żeby wyglądali trochę inaczej ???
Chodzi o to żeby przeciwnik (czasami również i ty) się nie pomylił Który jest który i nie zaszarżował przez przypadek kawalerią w króla z No Armour Sv. "bo myślał że to ten z +2A"
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Witam
Sporo pytań będzie w temacie, a żeby już nie śmiecić uznałem, że tu będzie najstosowniej.
Więc do sedna - Zbierałem już parę ładnych lat krasie jednak faza gry była mi całkowicie obca, aktualnie zacząłem się wkręcać w te tematy, zagrałem ze znajomym Bretończykiem dwie bity - przegrywając właściwie do 0 - nie chodzi o to by wygrać tylko jak tak poczytałem, że wzmocnili te krasie wydaje mi się że robię cały czas coś nie tak ;/.
Zacząłem na początek od rozpiski układając trochę to po swojemu trochę to patrząc po forum i użyłem czegoś takiego:
Z punktami trochę nie wychodzi bo to nie była ostateczna wersja ale chodzi o samo działanie:
Lord - broń wielka | runa ochrony, kamienia, oporu -45, W.runa złośliwości 45, | 241
Działo @ 140
inż
R. Kucia [35]
Organki - 120
Klopa - 145.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [55.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
Klopa - 170.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [75.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)
1 Runelord @ 390.0 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour
#Anvil of Doom [0.0]
#Rune of Oath & Honour [0.0]
#Rune of Hearth & Hold [0.0]
#Rune of Wrath & Ruin [0.0]
Runic Talisman [75.0]
Spelleater Rune
20 Warriors @ 295.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG - bez dowódcy
19 Longbeards @ 331.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG - bez chroążego(bsb)
Runic Banner [50.0]
Master Rune of Grugni
19x - hammersi - 265 - 315
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
1 Thane @ 185.0 Pts
Gromril Armour; BSB
Runic Armour [50.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25.0]
Master Rune of Challenge
Kamień przeznaczenia
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
Thundersi -150
x10
chorąży
_____________________________
Jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano, czytałem trochę o krasiowych taktykach, skupiłem się na defensywie i niestety na dość rozciągniętej linii nie robiąc żadnej "obrony częstochowy" podobno w tej edycji krasiami można nieźle polecieć do przodu... Grając 2 razy ani razu nie weszła mi wielka runa z kowadła z czego w 2 bitwie wybuchło z hukiem, działa zdejmowały nie wiele, a nawet walka hammersów z odziałem Gralowców okazała się porażką, pegazy robiły z machinami co chciały..
I tu moje pytania:
Wyczytałem wcześniej że na popychacze można wyciągnąć 21 cali - chodzi mi o maksymalny zasięg z tury na oddział i jak to generalnie działa.
Jak opłaca się kucie wielkich run?
O czym trzeba pamiętać, zmieniać w rozpisce jak chce się zapuszkować, lub polecieć do przodu? - tu bym prosił o jakieś szczere rady
Czy jeżeli ma się runę wyzwania to odział który się wybiera musi widzieć mój oddział?
Sporo pytań będzie w temacie, a żeby już nie śmiecić uznałem, że tu będzie najstosowniej.
Więc do sedna - Zbierałem już parę ładnych lat krasie jednak faza gry była mi całkowicie obca, aktualnie zacząłem się wkręcać w te tematy, zagrałem ze znajomym Bretończykiem dwie bity - przegrywając właściwie do 0 - nie chodzi o to by wygrać tylko jak tak poczytałem, że wzmocnili te krasie wydaje mi się że robię cały czas coś nie tak ;/.
Zacząłem na początek od rozpiski układając trochę to po swojemu trochę to patrząc po forum i użyłem czegoś takiego:
Z punktami trochę nie wychodzi bo to nie była ostateczna wersja ale chodzi o samo działanie:
Lord - broń wielka | runa ochrony, kamienia, oporu -45, W.runa złośliwości 45, | 241
Działo @ 140
inż
R. Kucia [35]
Organki - 120
Klopa - 145.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [55.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
Klopa - 170.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [75.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)
1 Runelord @ 390.0 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour
#Anvil of Doom [0.0]
#Rune of Oath & Honour [0.0]
#Rune of Hearth & Hold [0.0]
#Rune of Wrath & Ruin [0.0]
Runic Talisman [75.0]
Spelleater Rune
20 Warriors @ 295.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG - bez dowódcy
19 Longbeards @ 331.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG - bez chroążego(bsb)
Runic Banner [50.0]
Master Rune of Grugni
19x - hammersi - 265 - 315
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
1 Thane @ 185.0 Pts
Gromril Armour; BSB
Runic Armour [50.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25.0]
Master Rune of Challenge
Kamień przeznaczenia
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
Thundersi -150
x10
chorąży
_____________________________
Jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano, czytałem trochę o krasiowych taktykach, skupiłem się na defensywie i niestety na dość rozciągniętej linii nie robiąc żadnej "obrony częstochowy" podobno w tej edycji krasiami można nieźle polecieć do przodu... Grając 2 razy ani razu nie weszła mi wielka runa z kowadła z czego w 2 bitwie wybuchło z hukiem, działa zdejmowały nie wiele, a nawet walka hammersów z odziałem Gralowców okazała się porażką, pegazy robiły z machinami co chciały..
I tu moje pytania:
Wyczytałem wcześniej że na popychacze można wyciągnąć 21 cali - chodzi mi o maksymalny zasięg z tury na oddział i jak to generalnie działa.
Jak opłaca się kucie wielkich run?
O czym trzeba pamiętać, zmieniać w rozpisce jak chce się zapuszkować, lub polecieć do przodu? - tu bym prosił o jakieś szczere rady
Czy jeżeli ma się runę wyzwania to odział który się wybiera musi widzieć mój oddział?
Malutkie klocki, nie masz praktycznie niczym wejść w CC - no chyba, że uda się skanapczyć przeciwnika. Zamiast Thundów daj Kuszoli z GW - będą pilnować miło maszynek.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Ad.1 Można wyciągnąć 21 cali szarży. Dziala to tak: w fazie ruchu maszerujesz oddzialem 6cali a w fazie strzelania popychasz ten oddział, deklarujesz nim szarże i "wystarczy" że rzucisz 2x6 (6+3+2x6=21)Advocat pisze: Wyczytałem wcześniej że na popychacze można wyciągnąć 21 cali - chodzi mi o maksymalny zasięg z tury na oddział i jak to generalnie działa.
Jak opłaca się kucie wielkich run?
Ad.2. duża runa to ostateczność.
Co do rozpy to nie jest zła tylko tak jak zwrócił uwagę cahir masz za małe klocki do walki. Longów i Hamków koniecznie min.30. Warriorów najlepiej 40. punkty znajdziesz wywalając thundów (w tej ed. BS'owe strzelanie całkowicie mi się nie sprawdza) i ew. Lorda (jest dobry tylko jeśli chcesz coś przytrzymać wystawiając go na początku kreski hamków) bo w CC jest beznadziejną stratą pkt. A przy takiej rozpie zdecydowanie przydałby się też mistrz inżynier (klopy z re-rolle artyleryjki stają się dużo groźniejsze).
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
tutaj jest maly blad.19 Longbeards @ 331.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG - bez chroążego(bsb)
Runic Banner [50.0]
Master Rune of Grugni
napisales, ze masz FCG bez sztandarowego a nizej masz wykupiony magiczna rune na baner (ktorego nie masz )
do hammerersow mimo wszystko wrzucibym championa,
z warriorow wywalil sztandar
i tak jak chlopaki wczesniej pisali, malo liczne klocki.
tak, w momencie deklaracji szarzy musi spelniac wszystkie wymogi poprawnej szarzy - widzenie przeciwnika jest jedna z nichCzy jeżeli ma się runę wyzwania to odział który się wybiera musi widzieć mój oddział?
tutaj w sumie wszystko zalezy od ciebie. czy lubisz stac, zasypywac przeciwnika gradem kamieni i dobijac resztaki ktore sie przedostaly, czy samemu leciec na przeciwnika. jeszcze pewnie znajdziesz swoj styl gry.O czym trzeba pamiętać, zmieniać w rozpisce jak chce się zapuszkować, lub polecieć do przodu?
@Arbiter Elegancji
6+3+2x6=21
ten zapisa bym zamienil na 6+3+[2x6]=21 wiem, ze nawias jest niepotrzebny ale sa tacy (nie mowie, ze wy. coby nie bylo) ktorzy maja problemy z tak skomplikowanym rownaniem matematycznym.
co widac doskonale tutaj:
1 miejsce - 4665
a czemu lorda bys wywalil? u mnie sie bardzo dobrze sprawdza lord "puszka" tarczownik z uderzeniem.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Zakładam że na krasnoludzkim forum spotkam samych inteligentnych ludzi . Nie wiem, może błędnie. IMO jak ktoś nie rozumie podstaw matematyki to zamiast na forum powinien zaglądać do książek i nie mam zamiaru specjalnie wstawiać zbędnych nawiasówMorsereg pisze:@Arbiter Elegancji
6+3+2x6=21
ten zapisa bym zamienil na 6+3+[2x6]=21 wiem, ze nawias jest niepotrzebny ale sa tacy (nie mowie, ze wy. coby nie bylo) ktorzy maja problemy z tak skomplikowanym rownaniem matematycznym.
1. Z rozpy powyżej trudno usunąć coś innego niż lorda i thundów. A punkty na klocki skądś wziąć trzeba.Morsereg pisze:a czemu lorda bys wywalil? u mnie sie bardzo dobrze sprawdza lord "puszka" tarczownik z uderzeniem.
2. Lord spłaca się tylko jako bloker (a to klocek hamków może rozbić równie dobrze i bez lorda). Niestety ma za mały wygar żeby utłuc coś dużego/twardego (bo oczywiście mowa caly czas o lordzie puszce) a zabijaniem piechoty (co też robi bez rewelacji, zabicie 3/4 piechociarzy na rundę przy swoim koszcie ~~250pkt to jest słabo) to on na siebie w tej edycji nie zarobi. Większość armii go albo zaatakuje (jeśli ma odpowiedni argument typu guo, snajperka na silę z Death'a, lord z bronią NaSv) bo to kupa punktów, albo oleje bo i tak z marnymi paroma atakami nie stanowi dla nich żadnego zagrożenia.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Dokładnie niestety nasz lord nic nie robi w CC dlatego częściej w mojej rozpisce znajdzie się kowadło powyżej 2 k pkt a poniżej sam runesmith i tyle więcej bohaterów nie wystawiam. BSB fajna sprawa ale za 170 pkt mogę mieć klopę która robi przesiekę w hordach wroga.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
nie
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
Jest legalne. Po prostu nie będziesz wykorzystywał pełni zakupionych przedmiotów.
W powyższym przykładzie przepada Ci jedna kostka rozproszenia. Masz 3 kostki i niszczarkę, a przeciwnik -1 kostkę mocy.
W powyższym przykładzie przepada Ci jedna kostka rozproszenia. Masz 3 kostki i niszczarkę, a przeciwnik -1 kostkę mocy.
...
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
...