Zasady
Format turnieju:
5x2400p (8edycja)
- Ograniczenia Euro (patrz niżej)
- Limited zgodnie z uściśleniami sędziowskimi (http://strony.aster.pl/barbaros/usc8.pdf).
- Erraty by Games Workshop (http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2)
- CHD, Storm of Magic, DoW są niedopuszczone.
Gdzie i kiedy:
13-14.08.2011
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1
ul. Puszkina 31
66-400 Gorzów Wlkp.
Wjazd:
50zł od uczestnika - opłata przy zapisach. Całość wpłacana przez kapitana drużyny.
W cenie jeden ciepły posiłek (z grilla).
Dla tych którzy nie chcą stać w kolejce możliwa będzie przedpłata - ułatwi to zapisy i nam i wam
Nr konta: "Proszę o kontakt na priv wówczas namiary na konto zostaną przesłane."
Wymóg na turnieju:
CAŁKOWICIE POMALOWANA ARMIA, BEZ PROKSÓW.
W pełni pomalowana oznacza że każdy model musi mieć nałożone podstawowe i odpowiednie kolory na każdą rozróżnialna powierzchnię (detale jak kryształki, klamerki czy oczy mogą zostać pominięte) nie może na wierzch przebijać podkład i figurka musi mięć fakturowaną podstawkę (trawka, malowany piasek itp.)
Dopuszcza się zastąpienie modelu/oddziału innym w przypadku zgłoszenia oryginalnego z armii w konkursie malarskim "GREY SEER".
Zgłoszenia
Zgłoszenie z rozpiskami kapitan drużyny powinien wysłać do 09.08.2011r (do 24:00) na adres dmp.gorzow@gmail.com
Zgłoszenie powinno zawierać:
a) Nazwę drużyny
b) Imiona, Nazwiska i ID graczy oraz przyporządkowane do nich armie (kapitan jako nr.1).
c) 5 rozpisek w formacie *.txt lub *.html
Limit miejsc:
brak ale warunkiem przyjęcia drużyny jest zgłoszeniem w wyznaczonym terminie.
Sędziowie:
Kapitanowie drużyn mają rozstrzygnąć wszelkie spory między sobą. Jeśli nie potrafią będą mogli się zgłosić do jednego z sędziów,
którzy będą do dyspozycji graczy.
Sędzia rozstrzyga tylko i wyłącznie kwestie sporne nie ujęte w zasadach i uściśleniach.
Obostrzenia dot. składu drużyn:
W drużynie nie można powtarzać armii.
Klub a drużyna:
Do udziału w turnieju są dopuszczone drużyny o dowolnym składzie personalnym, jednak puchar przechodni może trafić jedynie do klubu walczącego w jednolitym składzie (z co najwyżej jednym najemnikiem), reprezentowanego na Liście Ligowej. Czyli zwyciężyć w turnieju może dowolny skład, zabrać do siebie puchar i tytułować się najlepszym klubem już nie byle kto.
Tajne rozpiski:
Obowiązek przygotowania rozpisek tajnych maja wszyscy. Jeżeli obaj kapitanowie zgłoszą chęć grania na tajne rozpiski drużyny grają wtedy na tajne. Domyślnie gry odbywają się przy jawnych rozpiskach.
Scenariusze:
5x PB. Losowanie strony, wystawiania, zaczęcia zgodnie z podręcznikiem.
Rozstawienie graczy:
Parowanie EURO
1.
1.1 - Both Teams write down an army to put up and reveal them simultaneously.
1.2 - Both Teams write down 2 armies to face their opponents and reveal them simultaneously.
1.3 - Both Teams write down their match and reveal them simultaneously.
1.4 - The tables are chosen randomly.
2.
2.1 - Both Teams write down an army to put up and reveal them simultaneously.
2.2 - Those 2 armies face each other.
2.3 - The remaining 2 armies face each other.
2.4 - The tables are chosen randomly.
System punktacji:
Drużyna w jednej rundzie może zdobyć 0-100 DP
Każdy z graczy na rundę może uzyskać 0-20 punktów, wyniki drużyny sumujemy.
Drużyna, która w danej rundzie uzyskała więcej niż 64 punkty z bitew otrzymuje 65 MP. Drużyna, która zdobyła mniej niż 36 punktów otrzymuje 35 MP. Pozostałe drużyny otrzymują ilość MP równą liczbie zdobytych DP w danej rundzie. Ranking ustalany jest na podstawie najpierw sumy MP, następnie sumy DP.
Progi:
0-150 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
Rozkład jazdy:
sobota:
09.00 - 10.00 - rejestracja
10.00 - 13.30 - runda I
14.00 - 17.30 - runda II
18.00 - 21.30 - runda III
22.00 - zamknięcie hali
niedziela:
08.30 - 12.00 - runda IV
12.15 - 15.45 - runda V
16.00+ - ogłoszenie wyników
Ograniczenia EURO
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
- Dark Elf Sorceresses cannot cast spells using more dice than normal wizards .
General Restrictions:
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.).
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army (regardless of who carries them). Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army. Dreadlord on pegasus cannot take Crown of Command.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts. Lord of Change counts as 1 PD
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are 0-1 choices
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice ; Terradons and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: Ogre Kingdoms armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.). Rhinox Riders are allowed.
O&G: Night Goblin Shamans are 0-3 (max 3 of any kind of NG shaman); mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts. Army may include a maximum of two of the following: Helm of Commandment, Master of the Black Arts, Drakenhoff Banner.
TK: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. Favour of the Gods cannot be taken by a Champion of a Chosen of Tzeentch unit
Scoring
We are (still) considering the following victory points mechanic, and encourage you to test it and provide feedback:
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%.
Makiety:
Hills - are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just
like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. All hills are level 1, therefore size 2.
Forests - do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests.
Obstacles: - wood or stone - Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB
Fields - Soft cover for any unit inside the terrain (discerned by majority of models/base), no other effects
Plowed Field -RB MARSHLAND
Buildings - are treated as: as infinitely high, units inside are height 2 I (in terms of what they can see
and determining cover against their shots). All buildings are level 1.
Lakes - are treated exactly the same as rivers in the Rulebook.
Ruins - do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins.
LOS blockers - Block LOS completely.
Mapki:
KLIKNIJ TUTAJ
SPONSOR GŁÓWNY:

UWAGA! Robiąc zamówienie w Gamesrus i odbierając towar w Gorzowie Wlkp. na DMP otrzymacie 5% zniżki!!!!
Zamówienia można składać do tygodnia przed DMP.
SPONSORZY:



Partnerzy

Patronat medialy:

Dojazd i akredytacja
Szkoła posiada dużą ilość pryszniców.
- W pobliżu jest NETTO.
- Będzie wielki grill (spoko ceny, dobre jedzenie).
- Ulotki z jedzeniem na dowóz będą dostępne przy stoliku sędziowskim. Warto obadać linka poniżej.
- http://www.hotgorzow.pl (Restauracja, Puby, Dyskoteki itd.)

Taxi:
"Tylko Gorzów" 957288888 (Low cost )
"Eska Taxi" 957222222
"NoVa Taxi" 957255555
"Plus Taxi" 95 1 9661
"City Taxi" 95 1 9627
"Joker Taxi" 95 1 9464
"TOP Taxi" 95 1 9629
więcej numerów nie mam w komie
Nocleg w szkole:
Nocleg z piątku (wstęp do szkoły od 19:00 do 01:00) na sobotę w szkolnej auli - płatny 5zł od osoby - zakaz picia alkoholu, osoby nietrzeźwie będą wypraszane.
Hotele/Akademiki/Noclegi itd.:
Hotel Azyl (http://www.gorzow.pl/podstrony/238_4__Hotel_Azyl) - (SPOKO CENA)
Hotel Dworcowy (przy dworcu PKP) (http://www.gorzow.pl/podstrony/467_4__Hotel_Dworcowy)
Hotle Huzar (http://www.hotel-huzar.pl)
Hotel Gorzów (http://www.hotelgorzow.pl)
Schronisko Młodzierzowe (http://www.gorzow.pl/podstrony/239_4__S ... lodziezowe)
Akademik AWF (http://www.gorzow.pl/podstrony/664_4__Akademik_AWF)
Hotle MCM (http://www.gorzow.pl/podstrony/7370843_4__Hotel_MCM)
I trochę droższe:
Hotle Gracja *** (http://www.hotelgracja.pl/)
Hotle Mieszko *** (http://www.hotel-mieszko.pl/)
Hotel Qubus **** (http://www.qubushotel.com/hotele.php?id_h=2&lang=1)
- Piłka Nożna: Szkoła dysponuje dwoma boiskami.


- Jeżeli ktoś chce coś więcej się dowiedzieć o GWlkp. http://www.gorzow.pl/przystan/
- A jak ktoś wybiera się z osobą towarzyszącą-kibicującą to polecamy:
- http://www.slowianka.pl/
- http://www.galeria-askana.pl/pl/index.php
- http://gorzow.mynight.pl/wydarzenia,2010_05_29.html
DMP2010 FOTO FOTO





LISTA ZGŁOSZONYCH
http://dmp.4aces.eu/strona/zgloszenia