8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Afro »

Semi pisze:po ziemi sie ucieka, szarza jest lotem...
nie zmienia to faktu, że jak spali szarżę, to zatrzyma się cal przed tym oddziałem, a nie za nim.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Voodoo pisze:
Można wiedzieć dlaczego tak twierdzisz? Mówimy o takiej sytuacji:

Front
:? :? 8) 8) 8) :?
:? :? 8) 8) 8) :?
:? :? 8) 8) 8) :?
:? :? 8) 8) 8) :?
:? :? 8) 8) 8) :?
:? :? :? :? :? :? <-
:? :? :? :? :? :?
_________________
Szczury- :?
Dzwon- 8)
RB, strona 48, akapit 'supporting attacks':
A model can make a supporting attack if it is directly behind a friendly model that is itself fighting an enemy in base contact(...)
Modele za walczącym dzwonem spełniają ten warunek, więc mogą atakować.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

RB, str. 48, akapit "Supporting Attacks"
Warriors in the second rank do not sit idly by whilst their comrades battle away, but muster forward to strike blows of their own. We refer to the attacks made by these models as supporting attacks.
RB, str. 49, akapit "The Horde"
Any unit that is at least ten models wide is counted as being a horde. Warriors in a horde can make supporting attacks from the third rank, not just from the second.
Modele za dzwonem znajdują się w szóstym szeregu, nie w drugim czy trzecim.
Obrazek

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

No to mamy dwie wykluczające się zasady. LS rozstrzygnie?

A walka toczy się o 3 ataki sztormów/clanratów ;D

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Nie mamy dwóch wykluczających się zasad.
Jedna zasada mówi, że supportingi można wykonywać z 2/3 szeregu.
Druga mówi, że supporting można wykonać jeśli model z przodu jest w BTB z wrogiem.
Koniunkcja jest prawdziwa tylko w jednym przypadku. Z tego wynika, że Supportingi mogą wykonywać modele z 2/3 szeregu przed którymi stoi model w kontakcie z wrogiem.

Przykład:
30 WL w hordzie walczy z 25 krasnoludami w klocku 5x5.
Pierwsza zasada mówi nam, że supportingi może wykonać 20 WL.
Druga zasada zawęża ilość modeli wykonujących supportingi do 14, bo tylko 7 WL jest w BTB z krasnoludami.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

exactly
Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

--- :roll: ----

8) 8) 8) 8) 8)


:twisted: - wróg
:roll: - fanatyk/mangler
8) - moja jednostka

Mogę szarżować normalnie przez fanatyka czy blokuje mi szarżę, bo nie może być szarżowany i stoi na drodze?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

możesz szarżować
jeśli przez niego przejdziesz, wypłąci hity, jeśli się na nim zatrzymasz, wypłaci hity i zginie

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Tak było ze "starymi" fanolami, wg. nowego AB wystarczy go dotknąć by wypłacił dodatkowe hity i zginął.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Impacty idą przed challengem?

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Przed. RB p. 71 resolving impact hits 1 zd w 2 akapicie.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

czy stopa gorka trafia wszystkich na drodze czy tam gdzie ostatecznie uderzy? i czy moze byc hit i sie nie poruszyc?
osobiscie podejrzewam ze tam gdzie ostatecznie uderzy i ze moze byc hit, bo zasada "scatter" to tak jakby przekierowuje cie do katapy w rulebooku nie?
napisalem tutaj, a nie w orkach, bo mialem jeszcze jakies pytanie, ale zapomnialem :) .
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Pitagoras pisze:1. czy stopa gorka trafia wszystkich na drodze czy tam gdzie ostatecznie uderzy? 2. i czy moze byc hit i sie nie poruszyc?
osobiscie podejrzewam ze tam gdzie ostatecznie uderzy i ze moze byc hit, bo zasada "scatter" to tak jakby przekierowuje cie do katapy w rulebooku nie?
napisalem tutaj, a nie w orkach, bo mialem jeszcze jakies pytanie, ale zapomnialem :) .
1 tak
2 tak

źródło: opis czary w booku OnG

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

czy jak dam championowi np. przedmiot z frenzy to cały oddział dostaje bonus?
to samo z potkami rulebooka(potion of foolhardiness?
Obrazek

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Pitagoras pisze:czy jak dam championowi np. przedmiot z frenzy to cały oddział dostaje bonus?
to samo z potkami rulebooka(potion of foolhardiness?
tylko champion to ma, w przypadku frenzy jego jednostka zachowuje się tak jak by podlegała szałowi jeśli chodzi o szarże, gonienie i overrun (nie mają natomiast +1A), z miksturami jest podobnie, a tą którą wymieniłeś, jeśli jednostka z championem szarżuje dostaje tylko champion +1A (jeśli oczywiście ją uprzednio wypił) ItP dostaje jednostka jeśli ilość modeli z ItP wchodzących w jej skład przewyższa te które ItP nie posiadają. RB Frenzy p. 70 i ItP p. 71 w zw. z Magic items.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

okrut
Plewa
Posty: 8

Post autor: okrut »

Witam,

Z góry przepraszam, jeśli pytanie już padło, nie mam teraz czasu przebijać się przez 259 stron poprzedniego tematu z tej serii, ale obiecuję przebić się przynajmniej przez te 14 stron z kontynuacji.

Pytanie, które dręczy mnie od dawna, a nie mogę znaleźć odpowiedzi:

1. Czy jak heros ma flaila i shielda, to czy w cc może wybrać użycie hw & shield? W RB jest napisane, że zawsze wybiera tą special weapon, więc chyba nie może?

Drugie przy okazji:
2. Jednostka z zasadą fly i mv 1 dołącza do unitu. Jaki mv ma unit?

Dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Ad 1
Nie może. Zawsze wybiera flaila.

Ad 2
Latający bohater w oddziale traci możliwość latania, więc oddział ma Mv 1.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

czy bohater nie mający możliwości wzięcia danego typu przedmiotu niemagicznego może wziąć magiczny?

Np. bretoński bsb enchanted shield, wood elficki noble armour of fortune, etc?

Z tego co pamiętam to w 7 ed. takiej możliwości nie było, ale może coś się zmieniło, ostatnio mnie kilka rozpisek zaskoczyło... :roll:

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Może, patrz zasady magicznych przedmiotów a konkretniej magical interference.

Awatar użytkownika
NOAK
Mudżahedin
Posty: 302

Post autor: NOAK »

- Czy na bohatera na pegazie działa Killing Blow?
Już raz toczyła się dyskusja na ten temat i z tego co pamiętam, to wtedy odpowiedź brzmiała tak, gdyż sam bohater to model Infantry. Jednak teraz w uściśleniach wydanych przez LS stoi, że bohater na monstrous beast to monstrous cavalry.

Zablokowany