Skaveny Euro

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: Skaveny Euro

Post autor: Lazur »

Night Runnerzy potrafią fajne rzeczy tylko trzeba trochę pomyśleć gdzie położyć marker. Nadają się jako kolejny killer na machiny (EMP, DWF, elfy na bolcach) lub odpowiednio ustawieni szarżują na jakiś klocek z magami dzięki wysokiej inicjatywie zabijają zanim zejdą albo szarżują na boku unitu w walce z naszym śmieciem odwracając losy walki
Obrazek

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

tylko musza wyjść w odpowiednim momencie, ciężko zgrać z nimi walkę i mogą się spóźnić turę:/

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Najbardziej bym chciał mieć kloc klanratów, kloc sztormów, kloc monków każdy w ilości ok. 40.

Ale wtedy muszę się pozbyć elektryka z death globem / globadiersów, a tych chce przetestować. Dopiero testuje tą armię, będę na bieżąco aktualizował rozpę.

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

ale jest z czego rezygnować. globki/guttery/dzwon.. to nie są rzeczy bez których się nie da grać jeśli chce się mieć coś innego;]

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Pedros pisze:
1 Grey Seer @ 540.0 Pts
General; Magic Level 4
Shadow Magnet Trinket [30.0]
Skalm [30.0]
Dispel Scroll [25.0]
Warpstone Token [15.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts

1 Chieftain @ 82.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Warlock Engineer @ 40.0 Pts
Death Globes [25.0]

1 Warlock Engineer @ 55.0 Pts
Doom Rocket [30.0]
IronCurse Icon [5.0]
Dragonbane Gem[5.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

39+1 Stormvermin @ 355.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]

39+1 Skavenslaves @ 86.0 Pts
Slave Musician

39+1 Skavenslaves @ 86.0 Pts
Slave Musician

39+1 Skavenslaves @ 86.0 Pts
Slave Musician

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

4+1 Poisoned Wind Globadiers @ 80.0 Pts
Poison Wind Globe; Heavy Armour
Death Globe

39+1 Plague Monks @ 335.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician
Plague Banner [30.0]

5+1 Giant Rats @ 23.0 Pts

5+1 Giant Rats @ 23.0 Pts

5+1 Giant Rats @ 23.0 Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

Models in Army: 226

Total Army Cost: 2399.0
Raport z 4 bitew które rozegrałem tą armią.

1) vs Eliah, TK 20:0
2 High Priestów
BSB
25 luków?
2* 10 luków
2*3 charioty + 4 charioty
2*3 knighci wykopujący się
świnks
kaszkiet
klopa

Dzwoniłem sporo razy na 3 kostkach, by pozbyć się kaszkietu, świnksa i klopy, jednak po 2krotnym dzwonieniu wbilem tylko 2 rany kazdemu. Abomka zabiła charioty, a następnie kaszkiet, który wybuchając dobił abomkę oraz klopę. Świnks ugrzązł w slavach, tak samo jak 4 charioty, które potem się sypnęły po szarży sztormów na bok. Charioty na prawej flance w jedną turę przebiły się przez 40 slavów (break oblany, za daleko od bsb), potem je dobiłem dzwonkową szarżą sztormów. Wygraną ułatwiło mi misfire na jednych wykopkach.
Akcja gry: działo albo ratuje sztormów z dzwonem (wykopka na boku), albo próbuje dobić hierofantę (oddział 25 luków 2 razy dostałe 13tkę, w sumie zabiłem jakieś 20 modeli z 8D6 ... i z deathrocketa). Wybrałem ratunek dzwonka, ale jest misfire -> 4 -> skaterka w stronę knightów :twisted: Zostaje jeden na jednej ranie, dobity z globadiersów.
Świnks na jednej ranie dobity przez jednego gutter runnera ( trafiałem na 6 bo w walce z 6cioma slavami, na 4+ w niego, save oblany :twisted: )

A teraz turniej na którym zająłem 4te miejsce

1) vs Assur VC (helm, MoBA, Charmed Shield, costam jeszcze)
Lord
BSB z regenką
Vampir z shadowem
2*28 gravów
2*28 ghuli
2*3 felbaty
15 szkieletów?

DeathRocket przestrzelony w gravów bez regenki, potem oddział ten dostał 13tkę i rzucanki z globadiersów (death globe misfire ...) i zostało 7 gravów którzy przebili się przez 40 slavów z elektrykiem. Znów BSB za daleko. Na tej flance 3 fel baty zabiły globadiersów a potem sypnęły się od dzwona wbijając seerowi 2 rany (2 fel baty :D ). Przez to że wpadły w dzwon nie mogłem się popchnąć na bok resztki gravów.

Na lewej flance gravy utknęły w slavach, potem dostały abomkę na bok ( ale 2* 1-2 na tabelce, poza tym oddzial mial regenkę więc dużo nie zrobiłem). Wcześniej jednak 2* elektrycy rzucali bombami w ten odział. Death Globe zabił ~7, brass orb ~10, musiało pójść 2* duże wskrzeszenie by ocalić ten oddział. Abomka zginęła, ale wstała z 4ma ranami. Nie było za dużo miejsca, więc dostała multi-szarżę od 40 ghuli, które wciągnęły również 40 slavów. Oddział ten został praktycznie zjechany, zostało 8mka ghuli, 20 slavów i abomka na 1 ranie, więc nikt nie miał punktów ...

Natomiast gravy ciągle wskrzeszane ( z bsb i wampirem z shadowem) w formacji 3 z przodu rozwalily mi 40 plagusow z bsb ( szarża, rzucenie ASF, zabicie przez wampira mojego BSB, przez co praktycznie nic nie zrobiłem mimo odpalenia plague bannera ). Ale nikt nie dostał żadnych punktów, bo za małe straty były do końca gry.

Natomiast na tyłach Assura wyleźli jednocześnie 2* gutterzy, zabili parę szkieletów ze slingów, następnie zaszarżowali ... i się odbili po 3 turach walki, gdzie jeszcze dostali szarżę od 2jki fellbatów. Zabrakło 1 szkieleta bym miał jakiekolwiek punkty za ten oddział.

Gra zakończyła się jakieś 900:500 dla Assura, co dało wynik 7:13. Chciałbym jeszcze zauważyć, że było bardzo ciasno na stole ( domek, przerwa na hordę, obelisk, przerwa na hordę, obelisk ), przez co Assur miał trudności z przejściem wszystkimi hordami, natomiast ja miałem trudności z szarżami bocznymi / łatwiejszym odginaniem giant rattami.

2) vs Żak Lizaki
Slann z templami
30 saurusów
3* kameleony
3* skirmishujące skinki
engine
2 herosów (coldone i pieszy)

Moje ustawienie takie, bym nie dostał dwellersów w pierwszej turze. W mojej pierwszej : abomka do przodu na maxa w stronę slana i saurusów. Teleport Brass orba w stronę gromadki zawierającej dużo punktów -> temple ze slanem i pieszym hero, hero na coldzie, engine w zasięgu. Następnie ifka na 13tkę, giną wszyscy temple. Brass orb próbuje zakończyć mecz w pierwszej turze, ale missfire... i obejmuje tylko hero na coldzie, który zdaje liderkę. Deathrocket przestrzela, zabija tylko 4 saurusy.
Slann i saurus wchodzi do domku, engine szarżuje na slavy, plagusy z BSB na domek, ale nie mogą zrobić close the door więc szarża niemożliwa. W turze magii zabijam slana i herosa, abomka rozwala saurusy, slavy szarżują na bok engine'a.

W 4tej turze czyszczę cały stół, tracąc giant raty, slavy i elektryka.

3) vs Loremaster

StarDragon
BSB na orle
3 luzne orly
2*10 luków + 25 luków
15 spearmanów
28 WhiteLionów
2* hero z lifem.

Ustawiam się tak, że dwelersy nie mają zasięgu w pierwszej turze. Smok, BSB i orzeł lecą za domek, by nie dostać strzelania/ magii.

Death Rocket przestrzeliwuje ... Cannon zabija czarodzieja z dwellersami (oblanie look out'a ) i ok 6 WL. 13 tka niezniszczona na 4+.

Smok, BSB i orzeł wylatują zza domku. Abomka dostaje ranę. 2 oddziały slavów prą w stonę orła i łuczników. 3ci oddział ustawia się przed smokiem i BSB. Globadierzy i jedni gutterzy zabijają orła który jest przy dziale. Brass orb rzuca w smoka i zabija .... jeźdzca. Cannon w smoka -> 5 ran wbitych.

Odpalam sztormówę. Orzeł nie ma zasięgu do działa, smok i bsb szarżują w slavy. Ginie pierwszy elektryk. czarodziej wychodzi z luczników (ucieka przed abomką), stoi samotny za WL.

Wychodzą gutterzy, nie są w stanie zabić czarodzieja z ostatnim scrollem. Slavy zabijają orła, prą w stronę spearmanów. Drudzy prą w stronę 10tki łuczników. Abomka szarża w 25 luków, oblany terror, wypadam za stół. Plagusy stoją naprzeciw WL odginanych przez giant raty. Sztormy z dzwonem ustawiają się na przyszloturową szarzę na bok smoka. Smok dostaje crakscalla i ... zdale inicjatywę. Ginie ostatni orzeł ( od guttersów i globadiersów ). Cannon zabija smoka. Ginie champion slavów. DeathGlobe rzuca w spearmanów. Missfire, zabijam sobie 9 slavów.

Spearmani szarża w slavy poza generałem. Zabiłem ~5, zdałem liderkę. 2gie Slavy szarża na łuczników. Abomka z boku, giant raty, plagusy w hordzie, gutterzy od tyłu w 20 white lionsów. Dzwon z popchnięcia w BSB (na jednej ranie). Cannon zabija 5ciu włóczników walczących z slavami. Slavy zabijają łuki, dostają szarżę od drugich od boku, też ich zabijają. Giną wszyscy WhiteLioni, BSB ginie od sztorma.

W 5tej turze czyszczę stół.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3159
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Gdzieś tam pisałeś, że saurus zdał liderkę od brass orba, ale rozumiem, że to przejęzyczenie ;-)

Natomiast na pewno masz błąd pisząc, że łuki w ostatniej bitwie oblały terror od abomki i zwiały za stół, random move abomki sprawia, że jedyną reakcją na jej szarżę jest "stand", więc taki oddział nie może uciec.

Ten shadow magnet trinket się nie przydał za bardzo jak widzę? ;-)

A tak poza tym to naprawdę spoko wyniki :-) Zostawiasz taką rozpę, czy będziesz kombinować np. nad wrzuceniem do niej piecyka?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Myth pisze:
Natomiast na pewno masz błąd pisząc, że łuki w ostatniej bitwie oblały terror od abomki i zwiały za stół, random move abomki sprawia, że jedyną reakcją na jej szarżę jest "stand", więc taki oddział nie może uciec.
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś, a następnie looknij na paragraf "Run for your lives!" w rulebooku :lol2:

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3159
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Nie mam przy sobie, jeśli masz, to wrzuć cytat ;-) Nie jest tak jak napisałem? Bo wszyscy mi wpierali, że tak właśnie się gra.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Ajc teraz sam się sparzyłem. W paragrafie run for your lives jest napisane, że unit testuje panikę po deklaracji szarży, a w paragrafie random movments pisze, że modele z randomowym ruchem nie deklarują szarż - ale to jest głupie :? tak a propo LS jeszcze tego nie przegłosowała #-o

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Wiem że przeciwnik nie może dać flee. Ale oblanie terroru nie jest reakcją na szarżę. To nie miało tak naprawdę żadnego znaczenia i by nic nie zmieniło.

Tak, zdał inicjatywę :D

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3159
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Oblanie terroru oznacza, że model/unit natychmiast zmienia swoją reakcję na "flee", a przy random move w ogóle nie jest uprawiony do reakcji na szarżę. Przynajmniej tam rozumiem te zasady ;-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Nieźle Pedros :P

Z tego co czytam to dużo robi Ci magia. Ciskasz te trzynastki z 6 kostek i teleportujesz inżynierów. Rozumiem, że ani razu nie wciągnęło ci Szaraka? :mrgreen:
Obrazek

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Nie, choć wszystkich sztormów których straciłem to straciłem z misscastów albo dzwonien.

Bez przesady. Inaczej niż z 6ciu kostek, to nie wyjdzie 13tka. Teleport można walić z jednej/dwóch, tak samo jak resztę czarów z ruin, a sporo punktów jednak zyskaly slavy, abomka, monki i grono elektryków ;D

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

1 Grey Seer @ 510.0 Pts
General; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Skalm [30.0]
Rival Hide Talisman [15.0] (przerzut hitów w styku dla jednego przeciwnika, jednorazowe)
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts
1 Rat Ogre Bell Ringer @ [0.0] Pts

1 Chieftain @ 90.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]
Warplock Pistol [8.0] (flamingowy pistolet z siłą 5 quick to fire zdejmujący regenki)

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Shadow Magnet Trinket [30.0] ( -1 to hit do strzelania na oddział)
Portent of Verminous Doom [20.0] ( - 1 LD dla przeciwników w styku)

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

1 Warlock Engineer @ 45.0 Pts
Doom Rocket [30.0]

36 Plague Monks @ 297.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician
Plague Banner [30.0]

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

34 Stormvermin @ 385.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]
1 Fangleader @ [10.0] Pts

1 Weapon Team @ [65.0] Pts
Poisoned Wind Mortar

34 Skavenslaves @ 76.0 Pts
Slave Musician
1 Pawleader @ [4.0] Pts

34 Skavenslaves @ 76.0 Pts
Slave Musician
1 Pawleader @ [4.0] Pts

34 Skavenslaves @ 76.0 Pts
Slave Musician
1 Pawleader @ [4.0] Pts

5 Giant Rats @ 23.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts

5 Giant Rats @ 23.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts

5 Giant Rats @ 23.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes
Zostało 126 punktów.

Co można za to dać:

Poison Wind Globadiersów + Poisoned Wind Mortar + championa na Plague monki
2 * 5 Globadierów z Championami + 2 plague monków/Champion na plagusach i 2 slavów
2 * 5 Globadierów z jednym Championem z Death Globe
Odchudzenie elektryka supportującego z Shadow Magnet Trinket i danie DoomWheel'a

Oraz czy wg was opłaca się brać ten mortar? To ma tylko 1 wounda z 4+ wardem, a missfire są masakryczne.

Malagor
Mudżahedin
Posty: 203

Post autor: Malagor »

mam pytanie czy warto inwestować bardziej w gutter runnersów czy night runnersów
oba te odziały mają wykopywaczkę tylko GR są trochę drożsi.... w co lepiej inwestować ?

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

ja mam 2x5 gutterów bez wykopywaczki i mi się sprawdzają.
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

Malagor
Mudżahedin
Posty: 203

Post autor: Malagor »

bez wykopywaczki ? z tego co się orientowałem to ten oddział jest do wychodzenia za plecami przeciwnika i niszczenia maszyn

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

za drogo.

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

bez grindera. wystawiam ich w scoucie i sobie radzą nieźle
:)
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

Malagor
Mudżahedin
Posty: 203

Post autor: Malagor »

czyli lepiej zainwestować w GR nisz w NR ?

ODPOWIEDZ