Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Moderator: misha
Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Ok, postaram się o 90:) Dziękuję bardzo:)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Witajcie, sam trochę się orientuję w 8ed ( bo grałem w 7mej )
I mam parę pytań co do VC
- 1. Jak sprawiają się wilki?
- 2. Czy Wielkie nietoperze i Roje nietoperzy nadal mają sens?
- 3. Corpse Cart jest grywalny?
- 4. Czy skonwertowany w ten sposób Vargwulf przejdzie na lokalach? - Kobra z TK z skrzydłami...
I mam parę pytań co do VC
- 1. Jak sprawiają się wilki?
- 2. Czy Wielkie nietoperze i Roje nietoperzy nadal mają sens?
- 3. Corpse Cart jest grywalny?
- 4. Czy skonwertowany w ten sposób Vargwulf przejdzie na lokalach? - Kobra z TK z skrzydłami...
Hell, its about Time...
Armie VC / GK / SW / BA
Armie VC / GK / SW / BA
1. Wilki w tej edycji raczej nie są używane ( głownie z racji tego, że przestały być lekką kawalerią ). Bardzo dobrze zastępowane są obecnie przez trójki fell batów do odginania szarż. Taka trójka jest tania (60 pkt), bardzo mobilna i ustawiasz się nimi praktycznie tak jak chcesz.Red Skull pisze:Witajcie, sam trochę się orientuję w 8ed ( bo grałem w 7mej )
I mam parę pytań co do VC
- 1. Jak sprawiają się wilki?
- 2. Czy Wielkie nietoperze i Roje nietoperzy nadal mają sens?
- 3. Corpse Cart jest grywalny?
- 4. Czy skonwertowany w ten sposób Vargwulf przejdzie na lokalach? - Kobra z TK z skrzydłami...
2. Jak w pkt 1. Niestety nie widzę przeznaczenia i sensu wystawiania rojów nietoperzy. Słabe i za drogie.
3. Raczej rzadko kto wystawia corpse cart. Kiedyś gdy bound spelle nie rzucało się kostkami z puli mocy, ASF który dawał ścierwowóz miał jeszcze sens. Teraz, jako mount dla nekromanty jest za drogi, a przywoływanie 1 modelu więcej z inwokacji czy -1 do rzutu dla wrogich czarodziejów za 100 pkt to zdecydowanie za drogo.
4. Jak dla mnie jeśli konwersja jest fajna i przypomina stworzenie bazowe to jak najbardziej
To jednak muszę zadać parę pytań jeszcze...
Znam 8 ed w teorii. Grałem w 7mej - dwarfy i skavy. (Piszę aby nie było że jestem "nowy". )
- Czy Vampire Lord na Smoku ma sens?
- czy można w jakiś sposób inny zrobić fell baty? Bo te od GW mi się nigdy nie podobały ( Żeby nie było chodzi mi o zamiennik modelu nie o "słynne baty z modeliny" Tak śledzę forum od 3 lat bez konta - dopiero teraz zrobiłem konto )
- Czy tylko Magia Cienia jest efektywna u VC ? Jak jest z innymi lorami?
- Mam też pomysł na schemat armii - Rodem z Nothrend ( Dlatego chcę mieć Smoka a jak nie "Sapphirona z Warcrafta " to Arthasa z kawalerią lub GG. I w tym schemacie mam 1 problem - czy jako Wilczki przejdą Skonwertowane pajączki?
- Czy gra VC vs VC to jak rozumiem nudna rozgrywka na to kto lepiej kostki wyturla i jeszcze jedno pytanie - jak walczyć z Bretką / Lizardmenami / HE i Dwarfami ( Bo te armie dominują w okolicy mojej ....
Znam 8 ed w teorii. Grałem w 7mej - dwarfy i skavy. (Piszę aby nie było że jestem "nowy". )
- Czy Vampire Lord na Smoku ma sens?
- czy można w jakiś sposób inny zrobić fell baty? Bo te od GW mi się nigdy nie podobały ( Żeby nie było chodzi mi o zamiennik modelu nie o "słynne baty z modeliny" Tak śledzę forum od 3 lat bez konta - dopiero teraz zrobiłem konto )
- Czy tylko Magia Cienia jest efektywna u VC ? Jak jest z innymi lorami?
- Mam też pomysł na schemat armii - Rodem z Nothrend ( Dlatego chcę mieć Smoka a jak nie "Sapphirona z Warcrafta " to Arthasa z kawalerią lub GG. I w tym schemacie mam 1 problem - czy jako Wilczki przejdą Skonwertowane pajączki?
- Czy gra VC vs VC to jak rozumiem nudna rozgrywka na to kto lepiej kostki wyturla i jeszcze jedno pytanie - jak walczyć z Bretką / Lizardmenami / HE i Dwarfami ( Bo te armie dominują w okolicy mojej ....
Hell, its about Time...
Armie VC / GK / SW / BA
Armie VC / GK / SW / BA
breta prosto. Niszcz trebusze a kawalerie łap gwardia z popychaczki.
Lizaki? Wpadasz w slana i go gwałcisz ale musisz w sojj turze magii zaczynac od displlowania tro e of wines czy cos takiego.
Kraenoludy tez łatwo jak najszybciej doczłap sie do kombatu i snisz maszynki batami.
Lizaki? Wpadasz w slana i go gwałcisz ale musisz w sojj turze magii zaczynac od displlowania tro e of wines czy cos takiego.
Kraenoludy tez łatwo jak najszybciej doczłap sie do kombatu i snisz maszynki batami.
1. Dla urozmaicenia i tak już schematycznych rozpisek VC, Zombie Dragon z lordem jest dość ciekawą opcją aczkolwiek smoki w 8 ed niezbyt się sprawdzają. W dobie hordowych klocków, dość drogie smoki mogą zbyt łatwo zejść niż cokolwiek pożytecznego zrobić. Aczkolwiek odpowiednio złożony lord z smokiem potrafi swoje zrobić jako wsparcie na flance
2. Przyznam, że nie widziałem niczego równie dobrego lub lepszego jak oryginalne fell baty - możesz się zastanowić nad figurkami - Dire bats z systemu D&D : http://www.vesivus.com/minis/Underdark_Dire_Bat.htm
3. Jak dla mnie to dość ciekawa domena do zastosowania dla VC. Dobre czary osłabiająca wrogów oraz świetna "szóstka" - brzytwa zamieniająca LD w siłę : ghule z siłą 5 robiłyby już naprawdę ostre zamieszanie
4. Konwersje mają to do siebie, że można w tej kwestii zrobić wszystko i wiele jest akceptowane choć zwykle powinny przypominać modele które się wystawia w rozpiskach - pajączki jakkolwiek by nie wyglądały nie będą niestety przypominać wilków...
5. Dwarfs : przede wszystkim fasty do zajęcia / zdejmowania maszyn, dobre wskrzeszanie żeby wskrzeszać poległe podczas strzelania wojska. Bardzo przydaje się sztandar armii - Blood of the Flag Keep ( ward 4+ na strzelanie ).
HE - ciężka gra, ASF bardzo utrudnia życie i wiele czarów będzie wchodziło (książka HE). Przyda się odginanie szarż fastami i łamać klocki wjazdem od flank, bardzo przydatne będą eteryki
Bretka - z nimi nigdy nie miałem problemu choć ważna jest kwestia dobrego generała Fasty przydadzą się do niszczenia bardzo dobrych katapult (trebusze), w walce nawet nigdy nie potrzebowałem gwardii, wystarczył spam ghuli i tandem eterycznego black coacha i wrightów.
Tak naprawdę nie ma takiego 100% przepisu na rozpiskę na daną armię, zwykle i tak gra się turniejowymi rozpiskami które muszą być uniwersalne. A konkretne rozpiski rozmontowujące określone armie musisz opracować sam na podstawie doświadczeń z gier. To zresztą najlepsza nauka do robienia zarówno dobrych rozpisek jak i ograniczania błędów taktycznych do minimum
2. Przyznam, że nie widziałem niczego równie dobrego lub lepszego jak oryginalne fell baty - możesz się zastanowić nad figurkami - Dire bats z systemu D&D : http://www.vesivus.com/minis/Underdark_Dire_Bat.htm
3. Jak dla mnie to dość ciekawa domena do zastosowania dla VC. Dobre czary osłabiająca wrogów oraz świetna "szóstka" - brzytwa zamieniająca LD w siłę : ghule z siłą 5 robiłyby już naprawdę ostre zamieszanie
4. Konwersje mają to do siebie, że można w tej kwestii zrobić wszystko i wiele jest akceptowane choć zwykle powinny przypominać modele które się wystawia w rozpiskach - pajączki jakkolwiek by nie wyglądały nie będą niestety przypominać wilków...
5. Dwarfs : przede wszystkim fasty do zajęcia / zdejmowania maszyn, dobre wskrzeszanie żeby wskrzeszać poległe podczas strzelania wojska. Bardzo przydaje się sztandar armii - Blood of the Flag Keep ( ward 4+ na strzelanie ).
HE - ciężka gra, ASF bardzo utrudnia życie i wiele czarów będzie wchodziło (książka HE). Przyda się odginanie szarż fastami i łamać klocki wjazdem od flank, bardzo przydatne będą eteryki
Bretka - z nimi nigdy nie miałem problemu choć ważna jest kwestia dobrego generała Fasty przydadzą się do niszczenia bardzo dobrych katapult (trebusze), w walce nawet nigdy nie potrzebowałem gwardii, wystarczył spam ghuli i tandem eterycznego black coacha i wrightów.
Tak naprawdę nie ma takiego 100% przepisu na rozpiskę na daną armię, zwykle i tak gra się turniejowymi rozpiskami które muszą być uniwersalne. A konkretne rozpiski rozmontowujące określone armie musisz opracować sam na podstawie doświadczeń z gier. To zresztą najlepsza nauka do robienia zarówno dobrych rozpisek jak i ograniczania błędów taktycznych do minimum
Zombie Dragon ma T5, przy grze przeciwko strzelającym armiom wszystko w takiego koleżkę idzie, spadnie dosyć szybko jeśli się nie schowa gdzieś za obeliskiem/domkiem. Moim zdaniem nie warto pchać się w Smoka, gdzie musi tam siedzieć generał. Chyba, że for fun i akceptujesz fakt, że smok może spaść w pierwszych turach gry, ryzykując generała i sypanie armii.
Pomijam fakt Carstein Ring'a na palcu lorda.
Aby wystawić całego Lorda + Smoka trzeba mieć rozpiskę na 2700-2800 a takich gier jest mało.
Pomijam fakt Carstein Ring'a na palcu lorda.
Aby wystawić całego Lorda + Smoka trzeba mieć rozpiskę na 2700-2800 a takich gier jest mało.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
zawsze masz obelisk w swojej strefie? nie zawsze tak ładnie stół się ułoży
jesli lord ma sam sie popychac to musi miec czar, co dodatkowo utrudnia sprawe, jak ktos ma go popchnac to necro? albo 1 lev vamp z book of arkhan ktorego nie mozna recastowac?
12 cali zasiegu na van hells'a, czyli trzeba miec kogos bezposrednio za smokiem albo inny oddzial popchnąc
nie mowie ze sie nie da, tylko T5 smoka czyni go latwym celem i w CC i w strzelaniu/magii, a strata takiego modelu VC boli baardzo
uwazam to za opcję dla ogranych graczy, a nie dla dopiero zaczynajacych bez doswiadczenia
PS. mój dwugłowy Zombie Dragon, efekt kopii głowy i szyi w Polymoprh'ie
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=788530#p788530
jesli lord ma sam sie popychac to musi miec czar, co dodatkowo utrudnia sprawe, jak ktos ma go popchnac to necro? albo 1 lev vamp z book of arkhan ktorego nie mozna recastowac?
12 cali zasiegu na van hells'a, czyli trzeba miec kogos bezposrednio za smokiem albo inny oddzial popchnąc
nie mowie ze sie nie da, tylko T5 smoka czyni go latwym celem i w CC i w strzelaniu/magii, a strata takiego modelu VC boli baardzo
uwazam to za opcję dla ogranych graczy, a nie dla dopiero zaczynajacych bez doswiadczenia
PS. mój dwugłowy Zombie Dragon, efekt kopii głowy i szyi w Polymoprh'ie
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=788530#p788530
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Witam
Zaczalem wlasnie moja przygode z VC jak narazie kupilem 1 nekromante 10 szkieletow i 10 graveguardow,
Moje pytane do wasbrzmi: jakie figurki powinienem teraz kupowac ze wzgledu na 8 edycje, co napewno mi sie przyda ( glownie chodzi mi o core i special ). Chcialbym uniknac kupowania jednostek ktore beda pozniej jedynie kurzycsie napolce bo jakas zasada sie zmienila w tej edycji.
Co proponujecie na najblizsze 2-3 pudelka.
Pozdrawiam
Ps.
Przepraszam ze podpinam sie pod cudzy temat ale pasuje tematem
Zaczalem wlasnie moja przygode z VC jak narazie kupilem 1 nekromante 10 szkieletow i 10 graveguardow,
Moje pytane do wasbrzmi: jakie figurki powinienem teraz kupowac ze wzgledu na 8 edycje, co napewno mi sie przyda ( glownie chodzi mi o core i special ). Chcialbym uniknac kupowania jednostek ktore beda pozniej jedynie kurzycsie napolce bo jakas zasada sie zmienila w tej edycji.
Co proponujecie na najblizsze 2-3 pudelka.
Pozdrawiam
Ps.
Przepraszam ze podpinam sie pod cudzy temat ale pasuje tematem
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
2 lub 3 pudełka ghuli
I przede wszystkim jakiegoś wampira, bo nie wiem czy dorwałeś się już do wampirzych zasad, ale musisz w armii mieć choć jednego aby ten pełnił rolę generała. I zrezygnowałbym z kupowania większej ilości szkieletów, przy swoim koszcie pktowym bardzo słabo wypadają w porównaniu z ghulami.
I przede wszystkim jakiegoś wampira, bo nie wiem czy dorwałeś się już do wampirzych zasad, ale musisz w armii mieć choć jednego aby ten pełnił rolę generała. I zrezygnowałbym z kupowania większej ilości szkieletów, przy swoim koszcie pktowym bardzo słabo wypadają w porównaniu z ghulami.
Wcale tak słabo nie wypadają... co prawda Ghule mają więcej ataków, większy Toughness i poisony ale nie moga mieć sztadaru i muzyka. Przy scenariuszu Blood & Glory jak wystawisz same Ghoule to masz z miejsca obsys albo po jednym strzale z armaty możesz mieć (obsys czyli autobrake), a w przypadku szkieli ze sztandarami już jest trochę lepiej. Mogą nosić magiczne sztandary co robi genialną sprawę w niektórych taktycznych zagrywkach. Dodatkowo mogą mieć muzyka Podstawa przy taktycznym graniu. Nie mogąc zrobić swift reforma traci się czas... i oczywiście parry save na szkielach jest uber zajebisty kiedy trzeba kulnąć kilka parówek, żeby ustał klocek i w efekcie w następnej turze następną porcję szkieli wskrzesić - tego nie otrzymasz w przypadku ghouli. Ciężko jest powiedzieć co jest lepsze. Na pewno gra Ghoulami jest łatwiejsza i wygodniejsza przewiko armii z S3. Z kolei z S3 nie zdejmują Ci Asv i masz ochronę w CC na szkielach na 5+ i na 6+ dzięki czemu przeżywalność takiej jednostki jest znacznie lepsza. Musisz pograć i sam zdecydować. Na początek na pewno Ghoule ale radziłbym mieć na uwadze te szkielety i nie zapominać o ich istnieniu
Dokup 2 boxy Gwardii - obowiązkowo!
Dokup 2 boxy Gwardii - obowiązkowo!
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart