WE Scouts
Moderator: Gremlin
WE Scouts
W związku z tym, że 7ma edycja zmieniła zasady rozstawiania scoutów (tzn. nie obowiązuje te uściślenie o 360 stopni pola widzenia), czy widzicie miejsce dla tego oddziału w armii WE. Nie wspomnę tu o Wayach, bo te naprawdę nabierają sensu, ale o tych słabszych scoutach. Co prawda nie wiem, czemu kosztują aż 17 pkt. (w wersji z WD kosztowali 15 i tak jest w paru innych armiach, ale może to te zasady specjalne WE ??). Daje to nam cenę 85 pkt. za 5kę. Wystawiłbym z Wayami.
Co prawda chłopaki mają możliwość brania commandów, ale nie wiem czy to by miało sens (chociaż banner tnący marsz w 12'' jest trochę kuszący - choć ew. strata to 100 pkt. dla wroga).
Co prawda chłopaki mają możliwość brania commandów, ale nie wiem czy to by miało sens (chociaż banner tnący marsz w 12'' jest trochę kuszący - choć ew. strata to 100 pkt. dla wroga).
Waye teraz niszczą. Moge powiedzieć, że wreszcie są warci swoich punktów. Zastanawiam sie nawet nad zrobieniem swojego grenerała (noble) waywatcherem (z HoDA) - takiego lepka zawsze gdzies wcisniesz.
W ogole lekka modyfikacja w rozpisce i mam armie, ktora osacza przeciwnika w pierszwej turze: BSB z Moon Stonem teleportuje Tancerzy, Waywatcher noble i Waywatcherzy juz tam są, Jastrzebie żwawo podlatują. Łucznicy napieraja ze swojej strefy rozstawienia a przeciwnik nie wie, co sie dzieje. Dla mnie miod. Musze to przetestowac.
Korekta mojej rozpy wyglada tak:
Waywatcher Noble @ 144 Pts
General; 2ndWeapon;
Hail of Doom Arrow [30]
Noble @ 127 Pts
Light Armour; Battle Standard
Moonstone of the Hidden Ways [35]
2x Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3x 8 Dryads @ 96 Pts
3x 10 Glade Guard @ 126 Pts
Musician
2x 9Wardancers @ 183 Pts
Muz, Champ
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard; Musician
4 Warhawk Riders @ 160 Pts
1 Treeman @ 285 Pts
5 Waywatchers @ 120 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 91
Total Army Cost: 2296
Wiadomo, ze gienka nie wystawiam bezsensownie na odstrzal. Zawsze moze sie wystawic z reszta armii i dawac swoja liderke. Ale jesli przeciwnik popelni blad, a o to wcale nie trudno, i zostawi jakiegos samotnego herosa, czy cos, to moj generał z eskorta juz tam będzie.
W ogole lekka modyfikacja w rozpisce i mam armie, ktora osacza przeciwnika w pierszwej turze: BSB z Moon Stonem teleportuje Tancerzy, Waywatcher noble i Waywatcherzy juz tam są, Jastrzebie żwawo podlatują. Łucznicy napieraja ze swojej strefy rozstawienia a przeciwnik nie wie, co sie dzieje. Dla mnie miod. Musze to przetestowac.
Korekta mojej rozpy wyglada tak:
Waywatcher Noble @ 144 Pts
General; 2ndWeapon;
Hail of Doom Arrow [30]
Noble @ 127 Pts
Light Armour; Battle Standard
Moonstone of the Hidden Ways [35]
2x Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3x 8 Dryads @ 96 Pts
3x 10 Glade Guard @ 126 Pts
Musician
2x 9Wardancers @ 183 Pts
Muz, Champ
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard; Musician
4 Warhawk Riders @ 160 Pts
1 Treeman @ 285 Pts
5 Waywatchers @ 120 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 91
Total Army Cost: 2296
Wiadomo, ze gienka nie wystawiam bezsensownie na odstrzal. Zawsze moze sie wystawic z reszta armii i dawac swoja liderke. Ale jesli przeciwnik popelni blad, a o to wcale nie trudno, i zostawi jakiegos samotnego herosa, czy cos, to moj generał z eskorta juz tam będzie.
No generalnie moja wizja armii WE jest tożsama. Kiedyś Moonstone teleportował treemana Teraz nie, ale chcę wykorzystać Waye, Moonstone, orły (czy herosów na orłach), Warhlaki, WR do szybkiego osaczenia wroga z każdej strony. Zresztą przy nowych zasadach i crossing fire, to dodatkowy plusbless pisze:Waye teraz niszczą. Moge powiedzieć, że wreszcie są warci swoich punktów. Zastanawiam sie nawet nad zrobieniem swojego grenerała (noble) waywatcherem (z HoDA) - takiego lepka zawsze gdzies wcisniesz.
W ogole lekka modyfikacja w rozpisce i mam armie, ktora osacza przeciwnika w pierszwej turze: BSB z Moon Stonem teleportuje Tancerzy, Waywatcher noble i Waywatcherzy juz tam są, Jastrzebie żwawo podlatują. Łucznicy napieraja ze swojej strefy rozstawienia a przeciwnik nie wie, co sie dzieje. Dla mnie miod. Musze to przetestowac.
Korekta mojej rozpy wyglada tak:
ja grałem na mniejsze pkty (1200-1500) w podobnym stylu tzn waye i wardancer noble z moonstonem w oddziale tancerzy, 2x wildzi, biegacz, glade ridersi, 2x łucznicy , 2 oddziały driadek i caddy. Grało się bardzo sympatycznie dopóki przeciwnik nie miał czegokolwiek z autohitami, bo jedną turę ostrzału zawsze ma. no i jeszcze musiał być sensownie ustawiony lasek gdzieś w strafie wroga..
Ja probowalem grac scoutami ze sztandarem obcinajacym marsz.Dodatkowo mocny ostrzal i to sie niezle sprawdzalo.Co prawda trzeba uwazac zeby ich nie stracic, najlepiej chowajac w lesie, ale wtedy nie mozna ich uzyc prawie do niczego innego.
A co do armii blyskawicznie znajdujacej sie w strefie przeciwnika to mozna nawet sprobowac ale moim zdaniem jest to bardzo ryzykowne posuniecie.Sporo sie stawia na szali.Jak sie nie uda to masakra w plecy.Ale jak sie uda to mozna samemu niezle narzezbic.Chociaz brak naprawde mocnego uderzenia.Jeden przeteleportowany oddzial WD to moze byc za malo.
No moze to byc skuteczne tylko na niekture armie.Wiec na turniej isc z czymc takim to raczej chyba dla zabawy zeby zobaczyc cos bezcennego-mine przeciwnika gdy w pierwszej turze ma twoja armie w swojej strefie rozstawienia
A co do armii blyskawicznie znajdujacej sie w strefie przeciwnika to mozna nawet sprobowac ale moim zdaniem jest to bardzo ryzykowne posuniecie.Sporo sie stawia na szali.Jak sie nie uda to masakra w plecy.Ale jak sie uda to mozna samemu niezle narzezbic.Chociaz brak naprawde mocnego uderzenia.Jeden przeteleportowany oddzial WD to moze byc za malo.
No moze to byc skuteczne tylko na niekture armie.Wiec na turniej isc z czymc takim to raczej chyba dla zabawy zeby zobaczyc cos bezcennego-mine przeciwnika gdy w pierwszej turze ma twoja armie w swojej strefie rozstawienia
Dlaczego ?? Aż tak źle nie jest. Kiedyś zawsze telowałem Treemana i się bardzo opłacało Jak nie ma warunków to trudno - nie telujemy, przedmiot nieużyty. A też nie trzeba na pałę skakać w 1szej turze. Zdarzało mi się poczekać do 4ej np. Taki przedmiot sprawia czasem, że przeciwnik obudowuje las w swojej strefie, a to oznacza, że jest bombardowany Tree-signingami Z drugiej strony Waye można rozstawić w otwartym terenie i też jest dobrze.Muniek pisze:A co do armii blyskawicznie znajdujacej sie w strefie przeciwnika to mozna nawet sprobowac ale moim zdaniem jest to bardzo ryzykowne posuniecie.Sporo sie stawia na szali.Jak sie nie uda to masakra w plecy.Ale jak sie uda to mozna samemu niezle narzezbic.Chociaz brak naprawde mocnego uderzenia.Jeden przeteleportowany oddzial WD to moze byc za malo.
No moze to byc skuteczne tylko na niekture armie.Wiec na turniej isc z czymc takim to raczej chyba dla zabawy zeby zobaczyc cos bezcennego-mine przeciwnika gdy w pierwszej turze ma twoja armie w swojej strefie rozstawienia
w sumie zamaist waywathera herosa lepiej dać altera z hailem, do strzału tez potrafi się ustawić a w walce spisuje sie bardzo dobrze, ale wayów koniecznie bym wystawiał. W moich nowych WE na pewno będą snajperzy tylko się zastanawiam czy dać oddzialik zwykłych skoutów do pomocy. Ogfólnie zarys armi taki:
arcy
mały mag\war dancer
alter
bsb
3x10 łuków
3x8\9 driad
tancerki
wild raidersi
warhlaki
jeszcze jeden oddział wildów\tancerek
wayowie
treeman
i czy tutaj spasują scauci? Myśle, ze mogliby coś pokazać. Armia polegająca na okrążeniu wroga, oddział wardancerów ma teleporta dzieki BSB i na tyły, jazdaz warhalakimi to samo, wayowie juz tam są no i ci scauci też już przeszkadzają. Mgoliby się sprawdzić, ale praktyki nie mam
arcy
mały mag\war dancer
alter
bsb
3x10 łuków
3x8\9 driad
tancerki
wild raidersi
warhlaki
jeszcze jeden oddział wildów\tancerek
wayowie
treeman
i czy tutaj spasują scauci? Myśle, ze mogliby coś pokazać. Armia polegająca na okrążeniu wroga, oddział wardancerów ma teleporta dzieki BSB i na tyły, jazdaz warhalakimi to samo, wayowie juz tam są no i ci scauci też już przeszkadzają. Mgoliby się sprawdzić, ale praktyki nie mam
- Brat Tomasz
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 161
na ile to jest pkt? 2250?
tak z ciekawości zapytuję.....
tak z ciekawości zapytuję.....
bigpasiak pisze:tak na oko to przynajmniej 2300 jest... ale pewnie wiecej...
Na moje oko to jakies 2500... I to przy sporych oszczednosciach na magicznych przedmiotach, oraz upgrejtach dla jednostek.
arcy -300
mały mag\war dancer- 175
alter -160
bsb - 90
3x10 łuków -378
3x8\9 driad - 300
tancerki-170
wild raidersi-150
warhlaki-160
jeszcze jeden oddział wildów\tancerek-170
wayowie-120
treeman-285
sam nie wiem na ile to pkt
po prostu zaczynam zbierać WE i chce sobie dozbierać to co napsiałem, to pewnie cos w około 2500 pkt, już armia na takie punkty pozwala sobie pograć, ale co tam, ja dobije ich do 10k , potem DE do 10k bo HE już mam
i jeszcze raz podkreślam nie jestem elfofilem
i wąłsnie tai koncept armii widze, sporo elfów z niewielką pomocą knieji, czyli jeden treeman no i 2/3 oddziały driad . OGólnie chce być jeszcze szybszy dwa razy scocui, dwa razy fasty (jak wezme drugich wildów) wardancerzy z teleportem i warhalki na akcje yapdowe, 3 oddziały łucznikó an pewno jako siła ognia a w centrum draidy z treemciem . tak to sobie pobieżnie widze
po prostu zaczynam zbierać WE i chce sobie dozbierać to co napsiałem, to pewnie cos w około 2500 pkt, już armia na takie punkty pozwala sobie pograć, ale co tam, ja dobije ich do 10k , potem DE do 10k bo HE już mam
i jeszcze raz podkreślam nie jestem elfofilem
i wąłsnie tai koncept armii widze, sporo elfów z niewielką pomocą knieji, czyli jeden treeman no i 2/3 oddziały driad . OGólnie chce być jeszcze szybszy dwa razy scocui, dwa razy fasty (jak wezme drugich wildów) wardancerzy z teleportem i warhalki na akcje yapdowe, 3 oddziały łucznikó an pewno jako siła ognia a w centrum draidy z treemciem . tak to sobie pobieżnie widze