Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
Re: Skaveńskie Q&A
hmm jak tak się pytam to coraz bardziej te skaveny zaczynają obsysać.
Bo wychodzi na to że ci ludzie co są w topie skavenami to wałkarze bo od nich znam całkiem inne zasady xD
No cóż bywa...
Bo wychodzi na to że ci ludzie co są w topie skavenami to wałkarze bo od nich znam całkiem inne zasady xD
No cóż bywa...
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
skaveny obsysać... prosze cię, na format euro jest to chyba najlepsza armia (najważniejszy jest gracz oczywiście)
sam czasami lamie na stołach, ale ta armia i tak wiele wybacza (no poza złym wystawieniem, bo jak się źle ustawisz, to już potem kaplica - duża ilość dużych klocków w jednym miejscu to nie najlepsze ustawienie)
sam czasami lamie na stołach, ale ta armia i tak wiele wybacza (no poza złym wystawieniem, bo jak się źle ustawisz, to już potem kaplica - duża ilość dużych klocków w jednym miejscu to nie najlepsze ustawienie)
powiedziałem to ironicznie no 
po prostu szkoda że moje ulubione rzeczy w rozpiskach przestaja zabijać, ale w zapasie jest sporo ciekwaych rzeczy jeszcze
.
Po zobaczeniu rozpisek Euro stwierdzam że nie ma czegoś takeigo jak nie grywalna rozpa
. Bo jak Ci ludzie są reprezentantami kraju to muszą robić tamtymi rozpami wyniki 

po prostu szkoda że moje ulubione rzeczy w rozpiskach przestaja zabijać, ale w zapasie jest sporo ciekwaych rzeczy jeszcze

Po zobaczeniu rozpisek Euro stwierdzam że nie ma czegoś takeigo jak nie grywalna rozpa


” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688








Doomwheel strzela, czy strzela zawsze w najbliższy model (bohater) czy w jednostkę jako całość? Jak rozdzielane są trafienia jeśli w jednostkę jako całość? Czy atak doomwheela to template i przysluguje look out sir?
doomwhell strzela zawsze w najbliższą jednostke.
Ataki rozdzielane jak przy pozostałym shootingu więc nie możesz wytargetować bohatera z oddziału chyba że stoi sam i jest najbliższym celem, pamietaj że jeżeli twoja jednsotka stoi obok to mozesz także w nią strzelić gdy będziesz bliżej niz przeciwnik. Nie jest to template, są to 3 pioruny, i jak mówiłem, nie ma look out sir'a bo nie mozesz wytargetować herosa.
Ataki rozdzielane jak przy pozostałym shootingu więc nie możesz wytargetować bohatera z oddziału chyba że stoi sam i jest najbliższym celem, pamietaj że jeżeli twoja jednsotka stoi obok to mozesz także w nią strzelić gdy będziesz bliżej niz przeciwnik. Nie jest to template, są to 3 pioruny, i jak mówiłem, nie ma look out sir'a bo nie mozesz wytargetować herosa.
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
najlepiej to namaluj, bo nie do końca chyba wiadomo o co Ci chodzi... Czy o sytuację, gdzie masz np 2 szeregi i dzwon, wtedy masz szczurki przylegające tylko w przedniej części dzwonu, a tył wystaje za oddział? (coś jak poniżej)
szarżuje na dzwonek
.........
.........
.........























.........



.........



.........



"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
to jest taka sama sytuacja jak miałbyś np niepełny ostatni szereg w zwykłym klocku. Jak ktoś na to szarżuje z flanki, to nie może dostawić się tylko do ostatniego (niepełnego) szeregu (no w sumie możesz, jeśli możesz dostawić modele do brzegu, ale w przypadku dzwonu tego nie zrobisz), bo wtedy jak rozlokować ataki z pełnych szeregów? Musisz traktować oddział jako prostokąt.
Chodzi mi mniej więcej o to, że nie możesz zaszarżować tak:
...........
...........

Chodzi mi mniej więcej o to, że nie możesz zaszarżować tak:


















...........


...........


"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Ale przecież jeśli szarżujesz na niepełny szereg to modele liczą się jakby walczyły przez powstałą dziurę. Czy ta sama sytuacja nie zachodzi przy dzwonie? W sensie dostawiasz się do prostokąta jakim byłby pełny oddział z dzwonem, a dzwon i modele szarżujące walczą przez przerwę?
O ile wiem nie ma wymogu fizycznego przestawienia modeli do btb z wrogiem przy niepełnym szeregu.
--------

- oddział szarżujący
- pchający
- dzwon
O ile wiem nie ma wymogu fizycznego przestawienia modeli do btb z wrogiem przy niepełnym szeregu.
--------













nie ma jak fizycznie dostawić tych brakujących szeregów z dzwonu, więc przy obrazku szeszeja walczy tylko jeden chłopak z oddziału.
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..
bokiem oddziału z dzwonem jest ostatni model z każdej strony całego unitu. Dzwon w unicie stanowi całość z nim, a nie odrębny unit i nie możesz sie dostawić jedynie do niego. Szarżując na bok po prostu dostawiasz sie następnie do boku CAŁEGO unitu i walczysz normalnie z clanami/stormami.
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..
No dobrze, ale czy istnieje na to jakieś podparcie w AB/RB? Jeśli nie to chyba niestety każdy może mieć rację albo nikt :/
Można to również traktować jako jednostka z modelami o różnych footprintach, ale znowu RB nie wyjaśnia jak w takich okolicznościach liczyć ćwiartki.
Piechota z przyłączonym czymś na dużej podstawce:
----------
----------

I teraz szarżuje inna jednostka od tyłu i dostawia się w ten sposób:
----------
----------

Imho według zapisów RB o niepełnych szeregach (mówiących, że można dostawić się do powietrza, jeśli ostatni szereg nie jest pełny) i różnych footprintach można się w ten sposób dostawić do jednostki. Nadal jest ona traktowana jako prostokąt, a modele walczą przez przerwę. To samo można odnieść do oddziału z dzwonem.
Można to również traktować jako jednostka z modelami o różnych footprintach, ale znowu RB nie wyjaśnia jak w takich okolicznościach liczyć ćwiartki.
Piechota z przyłączonym czymś na dużej podstawce:
----------



----------















I teraz szarżuje inna jednostka od tyłu i dostawia się w ten sposób:




----------



----------















Imho według zapisów RB o niepełnych szeregach (mówiących, że można dostawić się do powietrza, jeśli ostatni szereg nie jest pełny) i różnych footprintach można się w ten sposób dostawić do jednostki. Nadal jest ona traktowana jako prostokąt, a modele walczą przez przerwę. To samo można odnieść do oddziału z dzwonem.
W opisanej przez Ciebie sytuacji wszystko sie zgadza, podobnie, gdybyś miał sytuację, że po boku dzwonu zostało ci dwóch kolesi i szarżuje Ci coś na tył: wtedy walczy i dzwon i tych dwóch kolesi.
---
--- --
-
--- --
-
--
Jednak szarża boczna wygląda inaczej. NIE MOŻESZ się dostawić do środkowej jednostki będącej inną jednostką niż cały unit, jeśli z boku masz część właściwego unitu. A że zasad tych nie ma w RB to po prostu chodzi o to, że to dość oczywista kwestia przy szarży bocznej na niepełny unit składający się z różnych jednostek. Zwłaszcza, że jak podkreślałem: aby dzwon walczył, musi być w styku jakimkolwiek na ogólnych zasadach z RB. Dzwon ma własną podstawkę i jej nie możesz modyfikować dowolnie, a tak by właśnie było. Dzwon walczy, gdy coś go dotyka czyli wyłącznie od tyłu, przodu,a z boku jedynie, gdy zostanie przy nim jeden ludek lub żaden.
---




--- --


--- --


--




Jednak szarża boczna wygląda inaczej. NIE MOŻESZ się dostawić do środkowej jednostki będącej inną jednostką niż cały unit, jeśli z boku masz część właściwego unitu. A że zasad tych nie ma w RB to po prostu chodzi o to, że to dość oczywista kwestia przy szarży bocznej na niepełny unit składający się z różnych jednostek. Zwłaszcza, że jak podkreślałem: aby dzwon walczył, musi być w styku jakimkolwiek na ogólnych zasadach z RB. Dzwon ma własną podstawkę i jej nie możesz modyfikować dowolnie, a tak by właśnie było. Dzwon walczy, gdy coś go dotyka czyli wyłącznie od tyłu, przodu,a z boku jedynie, gdy zostanie przy nim jeden ludek lub żaden.
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..
Przepraszam, za tl;dr, ale chciałem podsumować moję przemyślenia na ten temat 
I.
Powiedzmy, oddział goblinów z orkiem dowódcą szarżowany z boku:
1)
--
--
--
------
--
jednostka szarzujaca
gobliny
ork
W tym momencie jak sądzę jest to legalne zagranie, dostawiam się do powietrza bo jest tam jeszcze ten "niewidzialny" rząd tworzony przez orka. Czy przypadkiem z dzwonem nie jest tak samo?
II.
2)
--------

- oddział szarżujący
- pchający
- dzwon
Przeciwnik dostawią do powietrza, do wyobrażonego prostokąta, którego końce to z boków skraj popychaczy, z tyłu tył dzwonu i z przodu przód oddziału. Jednostka szarżująca choć nie styka się fizycznie z dzwonem to styka się z nim według zasad, bo walczy przez przerwe.
Pytanie jeszcze czy sam model dzwonu liczy się za coś w rodzaju niepełnych szeregów. Nasuwają się dwie interpretacje:
1. AB mówi "count the Screaming Bell as the same number of models as would occupy that space", czyli można to interpretować, że dzwon w takiej niepełnej jednostce jest uważany za kilka niepełnych szeregów składających się z trzech jednostek. Jeśli dzwon jest uważany za taki niepełny szereg sytuacja z diagramu 2 jest jak najbardziej możliwa i zgodna z zasadami dotyczącymi niepełnych szeregów. Przedstawia to diagram 2), jednostki
mogą atakować dzwon (
) przez przerwę.
2. Jednakże AB wspomina to przy okazji opisywania bonusu z szeregów, więc istnieje druga możliwość - dzwon liczy się jako tyle modeli ile zajmuje tylko w szeregu, w którym są jakieś inne modele oprócz dzwonu. Wtedy dostawić się można tylko do pchających i dzwon nie może być atakowany przez jednostki chyba, że będą one fizycznie w btb z dzwonem. Przedstawię tą ewentualność na diagramie 3):
3)

- oddział szarżujący
- pchający
- dzwon
Jednostka
może atakować tylko popychaczy (
) będacych z nimi w btb, dzwon jest uważany jedynie za część 1. szeregu, więc
nie może atakować dzwonu, nie jest z nim w btb nawet przez przerwę.
III.
Dodatkowo obie interpretacje dają ciekawe wnioski jeżeli chodzi o określanie ćwiartek:
Jeżeli prawdziwa jest interpretacja 1 to ćwiartki dzwonu liczy się od tego wyimaginowanego prostokąta opisanego przy diagramie 2).
Jeżeli prawdziwa jest interpretacja 2 to ćwiartki dzwonu liczy się jedynie od popychaczy.
Przekleję to jeszcze do działu zasad, a co mi tam
Oczywiście pozostaje pytanie, która z tych interpretacji jest prawdziwa i dlaczego akurat ta

I.
Powiedzmy, oddział goblinów z orkiem dowódcą szarżowany z boku:
1)












------



--







W tym momencie jak sądzę jest to legalne zagranie, dostawiam się do powietrza bo jest tam jeszcze ten "niewidzialny" rząd tworzony przez orka. Czy przypadkiem z dzwonem nie jest tak samo?
II.
2)
--------













Przeciwnik dostawią do powietrza, do wyobrażonego prostokąta, którego końce to z boków skraj popychaczy, z tyłu tył dzwonu i z przodu przód oddziału. Jednostka szarżująca choć nie styka się fizycznie z dzwonem to styka się z nim według zasad, bo walczy przez przerwe.
Pytanie jeszcze czy sam model dzwonu liczy się za coś w rodzaju niepełnych szeregów. Nasuwają się dwie interpretacje:
1. AB mówi "count the Screaming Bell as the same number of models as would occupy that space", czyli można to interpretować, że dzwon w takiej niepełnej jednostce jest uważany za kilka niepełnych szeregów składających się z trzech jednostek. Jeśli dzwon jest uważany za taki niepełny szereg sytuacja z diagramu 2 jest jak najbardziej możliwa i zgodna z zasadami dotyczącymi niepełnych szeregów. Przedstawia to diagram 2), jednostki


2. Jednakże AB wspomina to przy okazji opisywania bonusu z szeregów, więc istnieje druga możliwość - dzwon liczy się jako tyle modeli ile zajmuje tylko w szeregu, w którym są jakieś inne modele oprócz dzwonu. Wtedy dostawić się można tylko do pchających i dzwon nie może być atakowany przez jednostki chyba, że będą one fizycznie w btb z dzwonem. Przedstawię tą ewentualność na diagramie 3):
3)













Jednostka



III.
Dodatkowo obie interpretacje dają ciekawe wnioski jeżeli chodzi o określanie ćwiartek:
Jeżeli prawdziwa jest interpretacja 1 to ćwiartki dzwonu liczy się od tego wyimaginowanego prostokąta opisanego przy diagramie 2).
Jeżeli prawdziwa jest interpretacja 2 to ćwiartki dzwonu liczy się jedynie od popychaczy.
Przekleję to jeszcze do działu zasad, a co mi tam

Oczywiście pozostaje pytanie, która z tych interpretacji jest prawdziwa i dlaczego akurat ta
