Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Denis »

hmm jak tak się pytam to coraz bardziej te skaveny zaczynają obsysać.
Bo wychodzi na to że ci ludzie co są w topie skavenami to wałkarze bo od nich znam całkiem inne zasady xD
No cóż bywa...
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

skaveny obsysać... prosze cię, na format euro jest to chyba najlepsza armia (najważniejszy jest gracz oczywiście)
sam czasami lamie na stołach, ale ta armia i tak wiele wybacza (no poza złym wystawieniem, bo jak się źle ustawisz, to już potem kaplica - duża ilość dużych klocków w jednym miejscu to nie najlepsze ustawienie)

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

powiedziałem to ironicznie no ;)
po prostu szkoda że moje ulubione rzeczy w rozpiskach przestaja zabijać, ale w zapasie jest sporo ciekwaych rzeczy jeszcze :).

Po zobaczeniu rozpisek Euro stwierdzam że nie ma czegoś takeigo jak nie grywalna rozpa :). Bo jak Ci ludzie są reprezentantami kraju to muszą robić tamtymi rozpami wyniki :)
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

:roll:
:roll:
:!:

:?:
:?:

:roll: - jednostka dowodzona przez bohatera :!:
:?: - doomwheel

Doomwheel strzela, czy strzela zawsze w najbliższy model (bohater) czy w jednostkę jako całość? Jak rozdzielane są trafienia jeśli w jednostkę jako całość? Czy atak doomwheela to template i przysluguje look out sir?

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

doomwhell strzela zawsze w najbliższą jednostke.

Ataki rozdzielane jak przy pozostałym shootingu więc nie możesz wytargetować bohatera z oddziału chyba że stoi sam i jest najbliższym celem, pamietaj że jeżeli twoja jednsotka stoi obok to mozesz także w nią strzelić gdy będziesz bliżej niz przeciwnik. Nie jest to template, są to 3 pioruny, i jak mówiłem, nie ma look out sir'a bo nie mozesz wytargetować herosa.
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Czy szarżując na oddział z dzwonem można zamiast do boku oddziału (jeśli jest jakaś przszkoda na drodze na przykład) dostawić się do samego modelu dzwonu?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

najlepiej to namaluj, bo nie do końca chyba wiadomo o co Ci chodzi... Czy o sytuację, gdzie masz np 2 szeregi i dzwon, wtedy masz szczurki przylegające tylko w przedniej części dzwonu, a tył wystaje za oddział? (coś jak poniżej)

8) szarżuje na dzwonek

:P :P
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:P :P
:P :P


......... 8) 8) 8)
......... 8) 8) 8)
......... 8) 8) 8)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Dokładnie :)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

musisz się dostawiać do brzegu oddziału, gdyby np obelisk stał z boku, a wystawał tylko dzwon, to szarża jest niemożliwa.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Tylko właśnie czy są jakieś podstawy do tego gdziekolwiek w RB/AB :(

Dodatkowo jeśli twoja interpretacja jest dobra, to zapewne ćwiartki mierzy się od pchających?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

to jest taka sama sytuacja jak miałbyś np niepełny ostatni szereg w zwykłym klocku. Jak ktoś na to szarżuje z flanki, to nie może dostawić się tylko do ostatniego (niepełnego) szeregu (no w sumie możesz, jeśli możesz dostawić modele do brzegu, ale w przypadku dzwonu tego nie zrobisz), bo wtedy jak rozlokować ataki z pełnych szeregów? Musisz traktować oddział jako prostokąt.

Chodzi mi mniej więcej o to, że nie możesz zaszarżować tak:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :P :P
........... :P :P
........... :P :P
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Ale przecież jeśli szarżujesz na niepełny szereg to modele liczą się jakby walczyły przez powstałą dziurę. Czy ta sama sytuacja nie zachodzi przy dzwonie? W sensie dostawiasz się do prostokąta jakim byłby pełny oddział z dzwonem, a dzwon i modele szarżujące walczą przez przerwę?

O ile wiem nie ma wymogu fizycznego przestawienia modeli do btb z wrogiem przy niepełnym szeregu.

-------- :twisted: :twisted: :twisted:
:oops:
:oops:
:oops:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:twisted: - oddział szarżujący
:oops: - pchający
:mrgreen: - dzwon

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

nie ma jak fizycznie dostawić tych brakujących szeregów z dzwonu, więc przy obrazku szeszeja walczy tylko jeden chłopak z oddziału.
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Sądzę jednak, że JEŻELI w ten sposób trzeba dostawić oddział (a do tego jeszcze nie doszliśmy) to nadal traktuję się jednostki walczące przez przerwę jakby były w BTB - RB str. 49

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

bokiem oddziału z dzwonem jest ostatni model z każdej strony całego unitu. Dzwon w unicie stanowi całość z nim, a nie odrębny unit i nie możesz sie dostawić jedynie do niego. Szarżując na bok po prostu dostawiasz sie następnie do boku CAŁEGO unitu i walczysz normalnie z clanami/stormami.
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

No dobrze, ale czy istnieje na to jakieś podparcie w AB/RB? Jeśli nie to chyba niestety każdy może mieć rację albo nikt :/

Można to również traktować jako jednostka z modelami o różnych footprintach, ale znowu RB nie wyjaśnia jak w takich okolicznościach liczyć ćwiartki.

Piechota z przyłączonym czymś na dużej podstawce:


---------- :evil: :evil: :evil:
---------- :evil: :evil: :evil:
8) 8) 8) :evil: :evil: :evil:
8) 8) 8) :evil: :evil: :evil:

I teraz szarżuje inna jednostka od tyłu i dostawia się w ten sposób:


:!: :!:
:!: :!:
---------- :evil: :evil: :evil:
---------- :evil: :evil: :evil:
8) 8) 8) :evil: :evil: :evil:
8) 8) 8) :evil: :evil: :evil:

Imho według zapisów RB o niepełnych szeregach (mówiących, że można dostawić się do powietrza, jeśli ostatni szereg nie jest pełny) i różnych footprintach można się w ten sposób dostawić do jednostki. Nadal jest ona traktowana jako prostokąt, a modele walczą przez przerwę. To samo można odnieść do oddziału z dzwonem.

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

W opisanej przez Ciebie sytuacji wszystko sie zgadza, podobnie, gdybyś miał sytuację, że po boku dzwonu zostało ci dwóch kolesi i szarżuje Ci coś na tył: wtedy walczy i dzwon i tych dwóch kolesi.


--- :) :) :) :)

--- -- :D :D -
--- -- :D :D -
-- 8) :D :D 8)

Jednak szarża boczna wygląda inaczej. NIE MOŻESZ się dostawić do środkowej jednostki będącej inną jednostką niż cały unit, jeśli z boku masz część właściwego unitu. A że zasad tych nie ma w RB to po prostu chodzi o to, że to dość oczywista kwestia przy szarży bocznej na niepełny unit składający się z różnych jednostek. Zwłaszcza, że jak podkreślałem: aby dzwon walczył, musi być w styku jakimkolwiek na ogólnych zasadach z RB. Dzwon ma własną podstawkę i jej nie możesz modyfikować dowolnie, a tak by właśnie było. Dzwon walczy, gdy coś go dotyka czyli wyłącznie od tyłu, przodu,a z boku jedynie, gdy zostanie przy nim jeden ludek lub żaden.
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Przepraszam, za tl;dr, ale chciałem podsumować moję przemyślenia na ten temat ;)


I.

Powiedzmy, oddział goblinów z orkiem dowódcą szarżowany z boku:

1)
:!: -- :roll: :roll: :roll:
:!: -- :roll: :roll: :roll:
:!: -- :roll: :roll: :roll:
------ :roll: :roll: :roll:
-- :shock: :roll: :roll: :roll:

:!: jednostka szarzujaca
:roll: gobliny
:shock: ork

W tym momencie jak sądzę jest to legalne zagranie, dostawiam się do powietrza bo jest tam jeszcze ten "niewidzialny" rząd tworzony przez orka. Czy przypadkiem z dzwonem nie jest tak samo?

II.

2)
-------- :twisted: :twisted: :twisted:
:oops:
:oops:
:oops:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:twisted: - oddział szarżujący
:oops: - pchający
:mrgreen: - dzwon

Przeciwnik dostawią do powietrza, do wyobrażonego prostokąta, którego końce to z boków skraj popychaczy, z tyłu tył dzwonu i z przodu przód oddziału. Jednostka szarżująca choć nie styka się fizycznie z dzwonem to styka się z nim według zasad, bo walczy przez przerwe.

Pytanie jeszcze czy sam model dzwonu liczy się za coś w rodzaju niepełnych szeregów. Nasuwają się dwie interpretacje:

1. AB mówi "count the Screaming Bell as the same number of models as would occupy that space", czyli można to interpretować, że dzwon w takiej niepełnej jednostce jest uważany za kilka niepełnych szeregów składających się z trzech jednostek. Jeśli dzwon jest uważany za taki niepełny szereg sytuacja z diagramu 2 jest jak najbardziej możliwa i zgodna z zasadami dotyczącymi niepełnych szeregów. Przedstawia to diagram 2), jednostki :twisted: mogą atakować dzwon ( :mrgreen: ) przez przerwę.
2. Jednakże AB wspomina to przy okazji opisywania bonusu z szeregów, więc istnieje druga możliwość - dzwon liczy się jako tyle modeli ile zajmuje tylko w szeregu, w którym są jakieś inne modele oprócz dzwonu. Wtedy dostawić się można tylko do pchających i dzwon nie może być atakowany przez jednostki chyba, że będą one fizycznie w btb z dzwonem. Przedstawię tą ewentualność na diagramie 3):

3)
:twisted: :twisted: :twisted:
:oops:
:oops:
:oops:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:twisted: - oddział szarżujący
:oops: - pchający
:mrgreen: - dzwon

Jednostka :twisted: może atakować tylko popychaczy ( :oops: ) będacych z nimi w btb, dzwon jest uważany jedynie za część 1. szeregu, więc :twisted: nie może atakować dzwonu, nie jest z nim w btb nawet przez przerwę.

III.

Dodatkowo obie interpretacje dają ciekawe wnioski jeżeli chodzi o określanie ćwiartek:

Jeżeli prawdziwa jest interpretacja 1 to ćwiartki dzwonu liczy się od tego wyimaginowanego prostokąta opisanego przy diagramie 2).
Jeżeli prawdziwa jest interpretacja 2 to ćwiartki dzwonu liczy się jedynie od popychaczy.

Przekleję to jeszcze do działu zasad, a co mi tam ;)

Oczywiście pozostaje pytanie, która z tych interpretacji jest prawdziwa i dlaczego akurat ta ;)

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Ma ktoś pożyczyć 5ciu globadiersów na DMP?

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

pytanie:
plague censer bearers gdy ida w cc ze skirmishu to swoja bronia (rzut na T) - wszystkim dotykajacym, zadaja tylko wrogowi czy sobie tez bo dotykaja siebie tez

porada:
czy ktos grajacy na dzwonie umie doradzic jak ochronic greya w cc?

ODPOWIEDZ