Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: szeszej »

I rozumiem, że nie zmieniam układu jednostki tym wystawieniem? Jeśli wystawię w jednostce 30 klanratów w hordzie, to będę miał 7 modeli + dzwon w szeregach, nie 10 modeli + dzwon?

I oczywiście, jeśli popełniłem błąd i po oddział za bardzo by się wydłużył po wstawieniu dzwonu (naszedłby na inna jednostkę) to nie mogę go wystawić?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Dzwon wstawiasz do oddziału tak jak bohatera, czyli początkowa formacja się nie moze zmienić, moze się zwiekszyc ilosc szeregów, a nie ilosc modeli w szeregu (pamiętając o tym, że dzwon zajmuje miejsce 15 modeli piechoty). Jednoczesnie druga opisana przez Ciebie sytuacja nie moze miec miejsca. Tzn jesli w jakis sposob zablokujesz sobie miejsce w strefie wystawienia, to dzwonu nie wystawisz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Malagor
Mudżahedin
Posty: 203

Post autor: Malagor »

powiedzcie mi jak to jest ze swarmami, konkretnie chodzi mi o rat swarm vs kawalera bretońska... czy jak mam w CC swarmy z kotr to rycerze nie mogą ich zabić bo są za małe ?
kiedyś chyba było coś takiego że wszelkie swarmy, snotlingi itp nie miały prawa dostać wounda od jednostek kawaleryjskich w CC

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Malagor pisze: kiedyś chyba było coś takiego że wszelkie swarmy, snotlingi itp nie miały prawa dostać wounda od jednostek kawaleryjskich w CC
To chyba w 2-3 edycji bo wtedy jeszcze nie grałem
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Malagor pisze:powiedzcie mi jak to jest ze swarmami, konkretnie chodzi mi o rat swarm vs kawalera bretońska... czy jak mam w CC swarmy z kotr to rycerze nie mogą ich zabić bo są za małe ?
Mogą, jak najbardziej.

Malagor
Mudżahedin
Posty: 203

Post autor: Malagor »

właśnie nie byłem pewien tego faktu
dzięki ;)

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Znalazłem bardzo ciekawą interpretację wyboru czarów przez naszego sera. Ciekawe czy wpadliście na to:
I have trouble understanding the confusion.

Step 1A - "Although you won't generate the spells that your Wizards knows unitl you start to play your game, you do need to make a note in your army roster of which spell lore each of your Wizards will use." (8th ed, p. 134)

Step 1B - "A Grey Seer can freely mix spells from both Skaven spell disiplines " (skaven codex, p 41) This modifies the general rule.

Step 1C - Write on your army roster "Skaven Spells of Ruin and Spells of Plague"

Step 2A - "Each wizard knows a number of spells equal to his level, chosen randomly at the start of each battle" (8th ed, p. 28)

Step 2B - "A Grey Seer can freely mix spells from both Skaven Spell disciplines, just be sure to announce which spell table is being used before rolling." (skaven codex, p 41) This modifies the general rule.

Step 2C - Announce which spell table is being used and roll a dice. Repeat three more times....

Since Step 1A has the word "use", I think it is good manners to pick at least one spell from each lore. But if someone wants to argue that they are using it zero times, they can try...

Please note that Step 2C does NOT say, "please announce how you are breaking down your four spells between the two lores and roll all dice simultaniously". Anyone that demands that of you is looking for an unfair advantage unless they can point to a general rule that requires that all dice be rolled together.
Oraz przypominając, zgodnie z army bookiem, nie ma opisanego, które czary możemy zamienić na Skitterleap'a i 13tkę. Więc możemy zamienić również czary z plagi.

Które czary z Plague Lore uważacie za przydatne? Ja osobiście uważam, że Plaga i Wither są najlepsze, a poza tym nie ma prawie nic dobrego (no poison jeszcze może być fajny na boostowaniu plagusów/gutterów).

Czy Globadierzy z poisonem przy 6tce na trafieniu nie muszą rzucać na ichniejsze "ranienie"?

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

no dla mnie taki wybór był dość oczywisty.

Ja używam kombinacji wither, plaga i na poprawkę 13th.
A już najlepiej grać w teamie z kimś, kto ma szadoł, wtedy on obniża tafa do 1, Ty rzucasz wither i unit znika :D
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Ja w zależności od przeciwnika z reguły wybieram 1-2 czar z plagi i resztę z ruiny. Jak wylosuje wither albo plage to fajnie a jak nie to zamieniam z plagi na 13-tkę
Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Czy Seer/Priest na piecu/dzwonie jest unique i nie można używać na niego stompa?

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Najpierw wybieracie lightning na elektryku by miec wieksze szanse na lepsze czary w Ruin czy najpierw na Seerze rzucacie?

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

zależy na ilu magach grasz ,czy masz powerscrola, na których magach, jaki masz skład armii (żeby mieć odpowiedni czar boostujący- np frenzy albo poison, czy trzeba teleportu dla enga z orbem itp.), na kogo grasz, jak grasz...

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

szeszej pisze:Czy Seer/Priest na piecu/dzwonie jest unique i nie można używać na niego stompa?
nie można.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Kula armatnia leci w dzwon. Trafiony jest i dzwon i seer?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Tak, jak to przy strzelaniu z działa w modele wieloczęściowe.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Damn, łatwo tak generała stracić ;)

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

wiem że pytanie bardziej nadaje się do ogólnego forum nt. zasad, ale czy jeśli w oddziale z dzwonem jest gość z ironcurse icon to czy podbija on warda dzwonowi przeciwko maszynom na 3+?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Niestety nie, tylko mark of tzeentch pozwala modyfikować wartość warda oddziału. W przypadku ironcurse icon wybierasz tego korzystniejszego warda (lepszego0.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

Czy wardy z dzwonu kumulują się z MR w wypadku ataku czarem w dzwon? Czyli np. od jakiejś snajperki mamy warda 2+ (4+ z dzwonu i 2+ za MR)?
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

A to wiadomo, temu dzwonek śmieje się z takich czarów zazwyczaj.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

ODPOWIEDZ