od kiedy to ruch powoduje testy w niebezpiecznym terenie?szeszej pisze:Czy reform to ruch na potrzeby np. konieczności zdawania testów jeśli reform następuje w niebiezpiecznym terenie?
kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
W combat Twojej piechoty ze slavami tak, poza tym nie.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Jak dokładnie wygląda strzelanie kartaczem?
Assuming that a misfire did not occur, roll to hit
the target with a number of shots equal to the
number rolled on the artillery dice, resolving any
successful hits using the grapeshot profile.
Czy to znaczy, że jest to normalny atak strzelecki i muszę rzucać na trafienie użwając BS załogi? Czy w takim razie wszelkie modyfikatory działają (daleki zasięg powyżej 6", wielokrotny strzał etc.)?
Assuming that a misfire did not occur, roll to hit
the target with a number of shots equal to the
number rolled on the artillery dice, resolving any
successful hits using the grapeshot profile.
Czy to znaczy, że jest to normalny atak strzelecki i muszę rzucać na trafienie użwając BS załogi? Czy w takim razie wszelkie modyfikatory działają (daleki zasięg powyżej 6", wielokrotny strzał etc.)?
Mam pytanie o przeciwstawne przerzuty np:
Hero 1 może przerzucać nieudane trafienia (misses), a Hero 2 ma przedmiot, który zmusza Hero 1 do przerzutu udanych trafień (hits). Jak wygląda walka?
1. Obie zasady się znoszą tzn. jest tylko jeden rzut na trafienie bez żadnych przerzutów
2. Hero 1 rzuca na trafienie, następnie przerzuca nieudane trafienia i dopiero mając ustaloną ostateczną liczbę udanych trafień musi je przerzucić, zgodnie z zasadą, którą ma Hero 2?
3. Hero 1 rzuca na trafienie - wypadają 1x hit i 2x miss. Hero 1 ze względu na swoją zasadę przerzuca 2x miss i jednocześnie ze względu na zasadę, którą ma Hero 2 musi przerzucić 1x hit. Wyniki tych przerzutów są ostateczne.
Dzięki za pomoc. Pzdr
Hero 1 może przerzucać nieudane trafienia (misses), a Hero 2 ma przedmiot, który zmusza Hero 1 do przerzutu udanych trafień (hits). Jak wygląda walka?
1. Obie zasady się znoszą tzn. jest tylko jeden rzut na trafienie bez żadnych przerzutów
2. Hero 1 rzuca na trafienie, następnie przerzuca nieudane trafienia i dopiero mając ustaloną ostateczną liczbę udanych trafień musi je przerzucić, zgodnie z zasadą, którą ma Hero 2?
3. Hero 1 rzuca na trafienie - wypadają 1x hit i 2x miss. Hero 1 ze względu na swoją zasadę przerzuca 2x miss i jednocześnie ze względu na zasadę, którą ma Hero 2 musi przerzucić 1x hit. Wyniki tych przerzutów są ostateczne.
Dzięki za pomoc. Pzdr
1 lub 3 zależy jak się z przeciwnikiem umówisz. W 3 przypadku nawet nie trzeba patrzeć co rzuciłeś bo i tak trzeba wszystkie kostki przerzucić.
2 opcja jest niedozwolona, ponieważ w warhammerze nie można przerzucać jednej kostki dwa razy nie ważne z jakiego powodu.
2 opcja jest niedozwolona, ponieważ w warhammerze nie można przerzucać jednej kostki dwa razy nie ważne z jakiego powodu.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Witam. Szybkie pytanie dotyczące Monstrous Cavalry Mount. Model (charakter+mount) mają ilość W tej większej jednostki (np. heros na pegazie ma 3 W od pegaza), ale jak jest z S i T? Czy cały model ma S i T jeźdźca, czy też się bierze wyższą wartość? Chodzi mi tu konkretnie o herosa WE siedzącego na orle - czy ma T=3 (swojego), czy T=4 (orła) ? Proszę o szybką podpowiedź.
Wszystkie staty oprócz W są oddzielne.
I jeszcze upne, bo zostało na poprzedniej stronie:
I jeszcze upne, bo zostało na poprzedniej stronie:
szeszej pisze:Jak dokładnie wygląda strzelanie kartaczem?
Assuming that a misfire did not occur, roll to hit
the target with a number of shots equal to the
number rolled on the artillery dice, resolving any
successful hits using the grapeshot profile.
Czy to znaczy, że jest to normalny atak strzelecki i muszę rzucać na trafienie użwając BS załogi? Czy w takim razie wszelkie modyfikatory działają (daleki zasięg powyżej 6", wielokrotny strzał etc.)?
All the cavalry rules apply to monstrous cavalry,
with one exception — monstrous cavalry always
use the highest Wounds characteristic the model
has.
I o kawalerii:
The mount's Wounds and Toughness are never
used.
= nigdy nie używasz T orła.
I jeszcze raz podbiję:
with one exception — monstrous cavalry always
use the highest Wounds characteristic the model
has.
I o kawalerii:
The mount's Wounds and Toughness are never
used.
= nigdy nie używasz T orła.
I jeszcze raz podbiję:
szeszej pisze:Jak dokładnie wygląda strzelanie kartaczem?
Assuming that a misfire did not occur, roll to hit
the target with a number of shots equal to the
number rolled on the artillery dice, resolving any
successful hits using the grapeshot profile.
Czy to znaczy, że jest to normalny atak strzelecki i muszę rzucać na trafienie użwając BS załogi? Czy w takim razie wszelkie modyfikatory działają (daleki zasięg powyżej 6", wielokrotny strzał etc.)?
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Dokłądnie tak. To nie są jakieś dzikie organki plujące tak samo nieważnie czy walą do ogra metr od nich czy do niziołka w lesie kilometr dalej
Czy to znaczy, że jest to normalny atak strzelecki i muszę rzucać na trafienie użwając BS załogi? Czy w takim razie wszelkie modyfikatory działają (daleki zasięg powyżej 6", wielokrotny strzał etc.)?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja gram tak jak się strzela z helblastera. Z tym, że masz tylko jeden rzut na ilość strzałów.
Czyli rzucasz na ilość strzałów, potem trafiasz z BS załogi (dając standardowe modyfikatory, czyli bliski jest do 6''). Modyfikator za multipla nie działa ponieważ katracz nie ma zasady specjalnej strzał wielokrotny.
Czyli rzucasz na ilość strzałów, potem trafiasz z BS załogi (dając standardowe modyfikatory, czyli bliski jest do 6''). Modyfikator za multipla nie działa ponieważ katracz nie ma zasady specjalnej strzał wielokrotny.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Z tym, że na przykład Ratling Gun u Skavenów też nie ma tej zasady, ale ma wyszczególnione w opisie "Because of its high rate of fire the Ratling Gun crew does not suffer any penalty due to Multiple Shots". W tym świetle sądze, że jeśli nie jest to wyszczególnione to jednak ten modyfikator -1 jest. Z drugiej strony podręcznik jest do 7 edycji i nie wiem jak to wtedy wyglądało ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Na stronie 40 rulebooka są wypisane wszystkie modyfikatory dotyczące strzelania. Nie ma wśród nic wymienionego "multipla" ponieważ jest to modyfikator wynikający z posiadania zasady specjalnej "wielokrotny strzał".
Poza tym w obecnej edycji "multiple shoot" jest zasadą specjalną wymienioną w rozdziale o zasadach specjalnych, a skoro cannon nie ma zapisu (przy kartaczu), że ma tą zasadę to czemu nagle miało by się mu ją dopisać? Równie dobrze można by się upierać, że ma ogniste ataki. Co z tego, że nie ma tego zapisane ale przecież kule są gorące.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Poza tym w obecnej edycji "multiple shoot" jest zasadą specjalną wymienioną w rozdziale o zasadach specjalnych, a skoro cannon nie ma zapisu (przy kartaczu), że ma tą zasadę to czemu nagle miało by się mu ją dopisać? Równie dobrze można by się upierać, że ma ogniste ataki. Co z tego, że nie ma tego zapisane ale przecież kule są gorące.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
nie wiem czy czegoś nie pokręciłem w zasadach - szarżując/maszerując muszę zachowywać odstęp 1" od swoich/wrogich jednostek czy niedostępnych terenów ? czy jest tak że po zakończeniu ruchu/marszu/szarży muszę być ten 1"?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...