Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: Karli »

Totalnie nie widzę tej rozpiski. Właściwie wszystko poza złożeniem niektórych przedmiotów na herosach oraz maszynami jest w niej złe.
Po kolei:
- X-bow>handgunners.
- po co beast na małym? Dla sygnaturki? Lepiej już brać drugiego malca z shadow i mieć dwie miasmy. A do wspierania kloców imperialnej piechoty to w ogóle najlepiej nadaje się lightx2 :)
- lusterko na generale jest bez sensu, ma zbyt dobre staty aby się zamieniać. Lusterko dobrze działa na magach lub priestach
- 3 pegazistów to za dużo, no chyba że masz jakiś super plan co z nimi robić, ale ja jak grałem jednym to zwykle po rozwaleniu furii/harpii/maszyn to od połowy gry nie było co nim robić
- nie masz nawet głupiego dispel scrolla, nie mówiąc już o seal of destruction
- po co light armour inżynierowi?
- skoro wziąłeś general of the empire to przydałoby się skorzystać z bonusu, który Ci daje i wziąć też magiczny banner jakimś wojakom :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

jeśli chodzi o małego maga to jest błąd i miał być shadow. Lusterko jest na jeszcze większe bydlaki choć faktycznie może je zastąpię koroną. 3 pegazistów to za mało :D. light zdejmę z inżyniera i dam płonące ataki na jedne halabardy.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Wedlug zasad euro masz za duzo halabard. Max to 40 chyba. Ale napewno ni 100+

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

ale to o jeden oddział chodzi

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

kolegę spotkała ostra krytyka, lecz prawda jest taka, że ta rozpa może miec potencjał po kilku zmianach. IMO:
- 3 hordy halabard są jak najbardziej ok
- zmień genka na Papę na wózku - plusy jakie daje ołtarz w fazie magii są nie do przecenienia + 18 cali liderki na 9 - do 3 hord halabard jest niezbędny
- skoro grasz na halabardach to tak jak pisał karli - duży mag na shadow, mały na light lub jakakolwiek kombinacja tych dwóch lorów - sprawdzają się najlepiej w takiej rozpie, ja bym dał 2x shadow + seal of destruction i rod of power lub dispell scroll
- jeżeli chodzi o pegazy to dwóch captasusów zupełnie wystarcza
- wyrzuc handguny i wstaw detki milicyjne, w takiej rozpie odginanie szarży jest niezbędne abyś to ty ustawiał ruchy a nie przeciwnik a jeżeli zostaną jakieś punkty to zwiększ kuszników

a jeżeli chcesz zostac przy obecnej konfiguracji to przynajmniej zwiększ kuszników do 20 lub 30 i daj im płonące ataki na bannerze z genka, żeby mogli w coś trafic i zranic i zdjąc tą regenkę aby działa mogły dokończyc dzieła.

to tyle ode mnie ...
Pozdrawiam

tilt112@ pomyliło ci się z oddziałami strzelającymi - tam jest takie ograniczenie, że max 45 modeli strzelających na ponad 24'' w armii chyba, co do piechoty to max 40 modeli na jednostkę lub 450 pkt, chyba - gdzieś tu na forum są zasady ETC, można zerknąc.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, o 09:28 przez rob, łącznie zmieniany 1 raz.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Teraz czytalem zasady euro i masz racje 8)

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

ok, zastosuje się do rad z magią, lectorem i milicją. Po bitwie napisze co i jak :)

1 Arch Lector of Sigmar @ 321.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Heavy Armour
Van Horstman's Speculum [30.0]
Sword of Sigismund [45.0]
Enchanted Shield [15.0]

1 War Altar @ [0.0] Pts

1 Grey Guardian @ 240.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Rod of Power [30.0]

1 Captain @ 160.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Sword of Battle [15.0]
Dawn Stone [25.0]
Dragonhelm [10.0]

1 Pegasus @ [50.0] Pts

1 * Captain @ 133.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Holy Relic [45.0]
Biting Blade [5.0]

1 Battle Wizard of the Light Order @ 80.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Channeling Staff [15.0]

1 Master Engineer @ 67.0 Pts
Light Armour

1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts


39 Halberdiers @ 295.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician

1 Sergeant @ [8.0] Pts

15 Detachment - Free Company @ [75.0] Pts
2ndWeapon

39 Halberdiers @ 295.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician

1 Sergeant @ [8.0] Pts

15 Detachment - Free Company @ [75.0] Pts
2ndWeapon

38 Halberdiers @ 290.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician

1 Sergeant @ [8.0] Pts

15 Detachment - Free Company @ [75.0] Pts
2ndWeapon

11 Crossbowmen @ 93.0 Pts
Crossbow; Musician




Total Army Cost: 2399.0

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Oto rozpiska na mój pierwszy turniej:



1 Wizard Lord of the Celestial Order 285
General; Magic Level 4; Lore of Heaven
Rod of Power
Holy Relic


1 Captain - Battle Standard Bearer @ 125
Battle Standard
Enchanted Shield
Dawnstone
Shrieking Blade


1 Captain @ 166.0 Pts
Pistol; Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dragonhelm
Aldred's Casket of Sorcery
Biting Blade


30 Halberdiers 266
Halberd; Light Armour; Standard; Musician; Sergeant

7 Detachment - Handgunners

5 Detachment - Archer


10 Crossbowmen 120

5 Detachment - Archer


5 Knightly Orders 123
Barding; Full Plate Armor; Musician; Warhorse; Dwuraki


5 Knightly Orders 123
Barding; Full Plate Armor; Musician; Warhorse; Dwuraki


1 Great Cannon 100


1 Mortar 75


1 Helstorm Rocket Battery 115


Models in Army: 75


Total Army Cost: 1498.0


Szczerze powiedziawszy mam problem co wrzucić na takie punkty i jakie rzeczy mogą się przydać na turnieju. Zwykle grałem ze znajomymi i wiedziałem czego mogę się po nich spodziewać. :P Jestem też częściowo ograniczony modelami (flagellantów mam całych 7, hordę tylko jedną, trochę kuszników, handgunersów i łuczników no i sporo koników).
Macie pomysły jak dać tej rozpie pierdzielnięcie? Magia heaven ponieważ chciałem mieć jakieś mobilne "strzelanie", a w shadow nie ma żadnych pocisków. Myślałem o lighcie ale boję się, że te małe zasięgi czarów boostujących sprawią, że nie będę w stanie w pełni wykorzystać siły tego lora.
Dopóki sobie nie odkupię pistoliersów to raczej trudno mi będzie zabić coś co jakimś sposobem znalazło się poza moim widokiem dlatego potrzebuję jakiegoś lora z pociskami. Na łuczników za bardzo nie liczę bo oni raczej w charakterze odginaczki tutaj występują.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ograniczony modelami jakie posiadam zmontowałem nowa rozpiskę na turniej 1500 (w tym max 300 pkt na SoM).

Mag 4 lvl shadow
Channeling

Mag 2 lvl shadow
Niszczarka

10 konnych FCG warbanner

33 halabardy FCG
Detka 14 milicji

2 mortary

2x 5 outriderów z muzykami

Gryf ze SoM z extra siłą, ASF i dodatkowym atakiem.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

@Bizim to na niedzielny turniej w Łodzi?
Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

@Reyki
Ile kosztuje taki wypaśny gryf?

Ja bym 10 kawalerzystów w jednym oddziale nie puszczał, straszliwie przyciągają ogień. Pitki czy inne słoneczna raz dwa ich zdziesiątkują. Siła przebicia takiego kloca niestety nie jest warta aż tylu wrzuconych w ten oddział punktów. :/

@Voodoo
Tak jest, na niedzielny Łódzki turniej. :)


Co zmienić? Bo na pewno dało by się jeszcze podpakować tą rozpę ale szczerze powiedziawszy jakoś nie mam pomysłu jak.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Bizm na takie male punkty jest dobry tank i mag na life.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

tilt112 pisze:Bizm na takie male punkty jest dobry tank i mag na life.
Oki dzięki za doradzenie. Wezmę pod uwagę. :)
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Taki wypaśny gryf to 200 pkt.

Miałem zupełnie inna koncepcję armii ale z powodu braki modeli musiałem taką rozpiskę zmontować.

Chciałem zrobić 3xLT combo- Generał na gryfie plus czołg plus gryf z SoM.
Do tego 2x strzelcy ze snajperkami (jedni z płonącą szmatką), 2x 5 outriderów z czempionowymi hochlandami i piątka rycerzy z warbannerem.

Ogólnie overkill na wrogich herosów. Katapult i armat się nie boję bo armaty zagijają max 1 model z każdego unitu a katapulty max 4 modele na hicie. Pierwsza tura i huraaaa na wroga. Snajperki grzeją w magów, Czołg i sztormowy Gryf czają się na jakiegoś uberkloca a Generał w combo 4 magiczne ataki sv 2+ reroll daje popalić flankując .
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Reyki pisze:Katapult i armat się nie boję bo armaty zagijają max 1 model z każdego unitu a katapulty max 4 modele na hicie.
A nie przyszło Ci do głowy, że te katapy i działa nie będą strzelać w oddziały, tylko, bo ja wiem, na przykład w te Twoje LT?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Niech strzelają. O ile zobaczą. W drugiej turze gryfy siedzą już w maszynkach.

No ale to takie teoretyzowanie. Nie mam ani czołgu, ani dwóch gryfów więc nie będę tego testował.
Ale koncepcja IMO ciekawa.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Kurczę imperialny gryf "goły" kosztuje 200 pkt. :/

W nowym booku pewnie koszt kuraka spadnie do 150, ale bez dodania mu jakiś opcji (lub jakiś itemów generałowi) to i tak będzie to raczej wybór dla klimaciarzy. :/
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Dyd
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Dyd »

Reyki, Bizim ? Od kiedy Wy gracie w battle'a :) ? :shock: Myslalem, ze tylko w 40k. Milo Was tu widziec. Bylisciej uz na jakichs turniejach czy planujecie domowo grywac ?

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Hmm moje imperium (a i częściowo odkupione od Reykiego :P) mam już od kilku lat. Próbowałem nawet sprzedać ale ostatnio znajomi na nowo mnie wkręcili. Na turnieju na razie jednym byłem (dziś, ale tu nie ma się czym chwalić :P) i pewnie będę się pojawiać na następnych jak tylko uda mi się do końca pomalować (niepomalowanymi gra się niefajnie) i zmodernizować armie (8 edycja i nagła potrzeba ponad 100 modeli w armii imperium wartej już ponad 2k pkt...).
Za to w40k ostatnio strasznie zaniedbuje...
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Dyd
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Dyd »

fajnie, ze Cie wkrecili koledzy na nowo :)
tez ostatnio zaniedbuje wh40k. Mialem zagrac pare sparringow z Mariosem przed euro i nawet na to nie starczylo czasu i ochoty. I tak jak nieco tepilem osma edycje na poczatku, tak mam wrazenie ze na dzien dzisiejszy prezentuje sie lepiej od czterdziestki. Ciekawe bo odwrotne tendencje maja oba systemy - w wh40k kazda kolejna armia robi sie coraz bardziej gieta, w battle'u na odwrot, coraz slabsza (na euro nie pojechaly ani orki ani tk). Ciekawe czy to swiadomy eksperyment ze strony GW. Pewnie jak wydadza komplet bookow do battle'a sytuacja sie wyrowna, podobnie po zmianie edycji w 40k za rok (czekam z niecierpliwoscia bo plotki brzmia kosmicznie :) )
No i zeby bylo w temacie - super byloby ujrzec nowy kodeks do Imperium. Powiew swiezosci, nowe modele rycerstwa, zmiany w przydrogich oddzialach itp

ODPOWIEDZ