kilka pytań i wątów...

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

kilka pytań i wątów...

Post autor: qlpin »

1. odział szarżuje na maszyne , zabija wszystkich ma overrun'a
overrun sprawia , iż odział zetknął się z wrogiem 1 podstawką
(czy robi różnice czy całą czy rogiem to mniejsza o to...)
teraz, czy odział jest przesuwany by zmaxymalizować liczbę walczących ?
czy pozostawiany w takiej pozycji i odziały walczą tak jak się stykają?

2.
czy sztandar + d6 do pierwszej szarży u orków działa w przypadku popychaczki rzucanej na odział który go posiada?
(tam jest napisane move towards nearest enemy) czy to "move" jest traktowane jako "charge" ?

3.czar nr 6 big waagh pt: waaagh! brzmi :each unbroken friendly unit bla bla bla

czy unbroken friendly unit odnosi się też do odziałów dogs of war ?
(chodzi mi o armate) ale również o inne np. Irongut'ów


4.czy czar z little waaagh pt: gork'll fix it musi być rzucony na odział?
czy może być rzucony na single character'a?
czy jeśli jest rzucony na odział z magiem (1 lub więcej) to karze podlegają wszystkie 6 rzucone na cast'a?

5.czy jeśli użyje casket of sorcery (kradnięcie czarów z imperium)
na waaagh! i gracz imperium to rzuci i uda mu się to rzucić to czy popycha
całą swoją armie?

6.czy hand of dust działa na steam tanka?(tam się hituje, ale nie wounduje)

7.czy moge nie poruszać squig hoppers'ów jeśli nie chce?

8.czy musze deklarować przed rzutem w którą stronę przemieszcze spadającego kolesia z doom diver'a ?

jak sobie coś przypomne to dopisze,
i sorry jeśli ktoś już zadawał te pytania, ale miałem ich tak dużo że nie chciało mi sie ich szukać...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

qlpin pisze:1. odział szarżuje na maszyne , zabija wszystkich ma overrun'a
overrun sprawia , iż odział zetknął się z wrogiem 1 podstawką
(czy robi różnice czy całą czy rogiem to mniejsza o to...)
teraz, czy odział jest przesuwany by zmaxymalizować liczbę walczących ?
czy pozostawiany w takiej pozycji i odziały walczą tak jak się stykają?

2.
czy sztandar + d6 do pierwszej szarży u orków działa w przypadku popychaczki rzucanej na odział który go posiada?
(tam jest napisane move towards nearest enemy) czy to "move" jest traktowane jako "charge" ?

3.czar nr 6 big waagh pt: waaagh! brzmi :each unbroken friendly unit bla bla bla

czy unbroken friendly unit odnosi się też do odziałów dogs of war ?
(chodzi mi o armate) ale również o inne np. Irongut'ów


4.czy czar z little waaagh pt: gork'll fix it musi być rzucony na odział?
czy może być rzucony na single character'a?
czy jeśli jest rzucony na odział z magiem (1 lub więcej) to karze podlegają wszystkie 6 rzucone na cast'a?

5.czy jeśli użyje casket of sorcery (kradnięcie czarów z imperium)
na waaagh! i gracz imperium to rzuci i uda mu się to rzucić to czy popycha
całą swoją armie?

6.czy hand of dust działa na steam tanka?(tam się hituje, ale nie wounduje)

7.czy moge nie poruszać squig hoppers'ów jeśli nie chce?

8.czy musze deklarować przed rzutem w którą stronę przemieszcze spadającego kolesia z doom diver'a ?

jak sobie coś przypomne to dopisze,
i sorry jeśli ktoś już zadawał te pytania, ale miałem ich tak dużo że nie chciało mi sie ich szukać...
ad 1) Jeśli doszedł na styk to nie jest jeśli zaś rzuciłeś na overruna 15 cali a oddział w ktory wpadasz dajmy na to jest cali 10 przed tobą to wykorzystujesz nadmiarowe 5 cali do wheela

ad2)To działa tylko w fazie deklaracji gdyz waagh traktowany jest jak szarża jedynie jeśli dojdzie do wroga

ad3)Tak popycha wszystko

ad4) wszyscy w oddziale mają kare

ad5) tak

ad6) nie działa

ad7) możesz

ad8)tak

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

@gogol - jestes pewien że squig hoppersi mogą sie nie ruszać? Dałbym głowę że oddziały ruszajace sie w compulsory maja obowiązek ruchu...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

tez dalbym glowe ze musza sie ruszyc...choc wolalbym zeby to nie byla oja glowa 8)

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

szafa@poznan pisze:@gogol - jestes pewien że squig hoppersi mogą sie nie ruszać? Dałbym głowę że oddziały ruszajace sie w compulsory maja obowiązek ruchu...
No właśnie nie znalazłem nigdzie takiej zasady ... choć może coś przeoczyłem.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Gdyby tak bylo to nic by nie musialo uciekac za stół, Ucieczka oddzialow ktore sie nie zbiorą jest ruchem compulsory, a wiec moge sobie wybrac czy chce uciekac :wink:

IMO musisz wykonowac ruchy wymuszone ( jak nazwa wskazuje)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

sama nazwa fazy "compulsory movement" imho wskazuje jednoznacznie ze ruszac sie trzeba...

Zyraf
Chosen of Slaanesh
Posty: 666
Lokalizacja: Pomiechówek Terror Boyz

Post autor: Zyraf »

Na dżiliard procent muszą :wink: .

ODPOWIEDZ