Rozpiski Imperialne 8 edycja
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja
Bo ja wyszkolony Ninja jestem:P
A teraz moja propozycja na 1600 pkt. Dość oryginalna.
Grand Master
Dawnstone
Laury
Sword of Justice
(on jedzie sobie samotnie)
Ksiądz
Konik z bardingiem
Dawn Armour
Sword of battle
5 Rycerzy białego wilka (great weapony)
FCG i warbanner
(tu jedzie ksiądz)
30 Flagusi
14 Flagusi
5 outriderów z muzykiem
5 outriderów z muzykiem
2xMortar
2xDziało
Grand master przejmuje rolę pegazisty. Jest wolniejszy bo tylko 7 ruchu ale z tego co zauważyłem to i pegazem zazwyczaj szarżuje z odległości gdzie nie ważne czy mam 7 czy 10 ruchu. Dodatkowo jak by co to mogę go skitrać w kawalerii.
Ksiądz wzięty dla hate i flagusiów w core.
Outriderzy to must have w każdej mojej rozpisce. Ci goście czynią cuda.
Maszynki dość standardowo bo musze mieć czym zdejmować wrogie maszyny, hydry, abomki i redukować hordy.
Bsb w tej armii zbędny dzięki obecności grand mastera (daje oddziałowi odporność na psychologię).
W corach trochę ciężko coś fajnego wsadzić na te punkty. Halabardy czy inne state troopsy potrzebują bsb i wsparcia magii a na te punkty ciężko sie przebić z magią przez slana czy wampirzego lorda (nie mówię już o HE).
Do walki jest parę rzeczy. Nie powiem że mocne ale wredne. Jak w coś wpadną to albo zabiją albo do końca gry będą stać co też jest jakąś taktyką. Nadzieje pokładam w grand masterze. Gość ma potencjał a ostatnio go wystawiałem na hmmmm EEGT kilka ładnych lat temu i całkiem sympatycznie się sprawdzał.
A teraz moja propozycja na 1600 pkt. Dość oryginalna.
Grand Master
Dawnstone
Laury
Sword of Justice
(on jedzie sobie samotnie)
Ksiądz
Konik z bardingiem
Dawn Armour
Sword of battle
5 Rycerzy białego wilka (great weapony)
FCG i warbanner
(tu jedzie ksiądz)
30 Flagusi
14 Flagusi
5 outriderów z muzykiem
5 outriderów z muzykiem
2xMortar
2xDziało
Grand master przejmuje rolę pegazisty. Jest wolniejszy bo tylko 7 ruchu ale z tego co zauważyłem to i pegazem zazwyczaj szarżuje z odległości gdzie nie ważne czy mam 7 czy 10 ruchu. Dodatkowo jak by co to mogę go skitrać w kawalerii.
Ksiądz wzięty dla hate i flagusiów w core.
Outriderzy to must have w każdej mojej rozpisce. Ci goście czynią cuda.
Maszynki dość standardowo bo musze mieć czym zdejmować wrogie maszyny, hydry, abomki i redukować hordy.
Bsb w tej armii zbędny dzięki obecności grand mastera (daje oddziałowi odporność na psychologię).
W corach trochę ciężko coś fajnego wsadzić na te punkty. Halabardy czy inne state troopsy potrzebują bsb i wsparcia magii a na te punkty ciężko sie przebić z magią przez slana czy wampirzego lorda (nie mówię już o HE).
Do walki jest parę rzeczy. Nie powiem że mocne ale wredne. Jak w coś wpadną to albo zabiją albo do końca gry będą stać co też jest jakąś taktyką. Nadzieje pokładam w grand masterze. Gość ma potencjał a ostatnio go wystawiałem na hmmmm EEGT kilka ładnych lat temu i całkiem sympatycznie się sprawdzał.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Nie masz AB?
Kapłan na wózku ma wadra 4+ i MR 2 albo 3 (nie pamiętam) dodatkowo jest unbreakable. Dodatkowo jest to rydwan który w szarży wbija k6 impaktów z S5. Możesz raz na turę rzucić dowolny czar z lighta jako bound o poziomie 5 (cudowne) a w dodaku jeśli papa jest gienkiem to daje LD na 18" puki jedzie na wózku
Kapłan na wózku ma wadra 4+ i MR 2 albo 3 (nie pamiętam) dodatkowo jest unbreakable. Dodatkowo jest to rydwan który w szarży wbija k6 impaktów z S5. Możesz raz na turę rzucić dowolny czar z lighta jako bound o poziomie 5 (cudowne) a w dodaku jeśli papa jest gienkiem to daje LD na 18" puki jedzie na wózku
Pre Silesian najbliższy, a skoro rozpa Ojro się sprawdziła, postanowiłem wyciągnąć ją o te 200pts i wyszło coś takiego, komenty mile widziane (w programie m.in. Blood & Glory stąd sztanadary w unitach)
:
1 Arch Lector of Sigmar 306 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
The Crimson Amulet [20]
Van Horstman's Speculum [30]
War Altar
1 Wizard Lord of the Light Order 255 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Rod of Power [30]
Opal Amulet [15]
1 Captain 160 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Sword of Battle [15]
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
1 Captain 147 Pts
Shield; Pegasus
Dawn Armour [35]
Dragonbane Gem [5]
Biting Blade [5]
1 Captain - Battle Standard Bearer 133 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Enchanted Shield [15]
Warrior Bane [5]
Talisman of Endurance [30]
1 Battle Wizard of the Light Order 80 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Channeling Staff [15]
1 Master Engineer 65 Pts
50 Halberdiers 262 (+25 Pts Detachment) Pts
Standard; Musician
5 Detachment - Free Company [25.0] Pts
30 Flagellant Warbands (Core) 300 Pts
29 Greatswords 320 (+25 Pts Detachment) Pts
Standard; Musician; Count's Champion
5 Detachment - Free Company [25] Pts
17 Free Company 97 Pts
Standard; Musician
2x Great Cannon 2x 100 Pts
3x Mortar 3x 75 Pts
Models in Army: 151
Total Army Cost: 2600

1 Arch Lector of Sigmar 306 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
The Crimson Amulet [20]
Van Horstman's Speculum [30]
War Altar
1 Wizard Lord of the Light Order 255 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Rod of Power [30]
Opal Amulet [15]
1 Captain 160 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Sword of Battle [15]
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
1 Captain 147 Pts
Shield; Pegasus
Dawn Armour [35]
Dragonbane Gem [5]
Biting Blade [5]
1 Captain - Battle Standard Bearer 133 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Enchanted Shield [15]
Warrior Bane [5]
Talisman of Endurance [30]
1 Battle Wizard of the Light Order 80 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Channeling Staff [15]
1 Master Engineer 65 Pts
50 Halberdiers 262 (+25 Pts Detachment) Pts
Standard; Musician
5 Detachment - Free Company [25.0] Pts
30 Flagellant Warbands (Core) 300 Pts
29 Greatswords 320 (+25 Pts Detachment) Pts
Standard; Musician; Count's Champion
5 Detachment - Free Company [25] Pts
17 Free Company 97 Pts
Standard; Musician
2x Great Cannon 2x 100 Pts
3x Mortar 3x 75 Pts
Models in Army: 151
Total Army Cost: 2600
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Skoro bez ojro to mógłbyś do tylu maszynek drugiego inżyniera wepchnąć chłopak jest momentami niezastąpiony (choć czasami nawet on nie pomaga)
właśnie myślałem co mógłbym wywalić aby wstawić tego drugiego inżyniera i słabo to widzę, ta koncepcja jest dość spójna, i mało punktów w dziale hero zostaje; nie mogę zmniejszyć GS-ów, bo spadną od byle czego, a w corach mam już minimum, ewentualnie drugiego pegaza ściągnąć, ale to właśnie ta opcja jest rewelacyjna na haje, nie chcę się ich pozbywać po prostu
Mi rozpiska się podoba. Nic dodać nic ująć.
Jeśli byś wrzucił drugiego inżyniera to rozumiem, że siedziałby razem z pierwszym i magami w klocku milicji? Jeśli tak to wtedy bardzo dużo punktów tam będzie no i więcej maszynek będziesz musiał mieć w jednym miejscu aby móc wykorzystać te dwa przerzuty.
Jeśli byś wrzucił drugiego inżyniera to rozumiem, że siedziałby razem z pierwszym i magami w klocku milicji? Jeśli tak to wtedy bardzo dużo punktów tam będzie no i więcej maszynek będziesz musiał mieć w jednym miejscu aby móc wykorzystać te dwa przerzuty.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
A po co inżynierowi klocek milicji? Jakby co ma LOSa od machin, może się za armatą schować przed ostrzałem i jest good. Ja używam obecnie dwie armaty dwa moździerze i dwóch panów z niepełnym wyższym co mi pozwala robić dwa sprawne niezależne od siebie stanowiska strzeleckie
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
A kto by do niego strzelał? chłopak chodzi luzem więc może wchodzić między maszynki chować się za nimi i w ogóle - mojego inżyniera albo nie widać albo jest tak ustawiony że szansa na ustrzelenie go jest zbyt mała aby się opłacało - z parku maszynowego to inżynier żyje mi najdłużej zazwyczaj (chyba że postanowię go poświęcić dla jeszcze jednego wystrzału)
Dokładnie, to jest tylko sprawa mądrego ustawienia... choć często jest to trudne. Ja często robię to tak:
....C....
M..I..M
C- cannon
M - mortar
I - inżynier
W ten sposób inżynier zwykle ma look out sir, wróg ma bardzo ograniczony LOS do niego natomiast jeśli już go ma to inżynier ma hard cover. Najłatwiej go wtedy zdjąć maszynami lub czarami, lecz maszyny to i tak walą po moich maszynach natomiast czarów w stylu D6hitów z zasięgiem aż do inżyniera zwykle mało kto ma. Daje radę
....C....
M..I..M
C- cannon
M - mortar
I - inżynier
W ten sposób inżynier zwykle ma look out sir, wróg ma bardzo ograniczony LOS do niego natomiast jeśli już go ma to inżynier ma hard cover. Najłatwiej go wtedy zdjąć maszynami lub czarami, lecz maszyny to i tak walą po moich maszynach natomiast czarów w stylu D6hitów z zasięgiem aż do inżyniera zwykle mało kto ma. Daje radę

Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
u mnie duża suka nie zaczyna gry w milicji, praktycznie nigdy, w trakcie ruchów w okolicach 3 tury ewakuuję ją do nich, zapewnia to maksymalne wykorzystanie magic missli od samego początku, nawet jak przeciwnik zaczyna; co do inżyniera, czasem wsadzam go do milicji jako skrajnego lub drugiego od flanki; ma zasięg do 3 (dwóch jeśli przeciwnik ma pitkę) maszyn i look outa; poza tym 17 milicjantów skutecznie potrafi zablokować krawędź od górników lub od scoutów skaveńskich, nie mówiąc o ambushu; jak jakiś kowboj próbuje dobrać się do maszyn, dobijam pegaza (czalendżyk) oraz tych chłopaków od boku (zwiniętych w 3 szeregi)...są dla nich zastosowania 

Nigdy nie trzymałem inżyniera w oddziale. I tak nikt do niego nie strzela, bo to nie opłacalne. Jeżeli koniecznie chcesz mieć drugiego, to polecam obciąć takie śmieci jak Crimson Amulet, Opal Amulet i Channeling Staff. Do tego i pewnie trzeba by było uciąć jednego czy dwóch flagusów, a nie wiem jak wtedy będziesz stał z procentami w core i hero slotach. Innej opcji nie widzę, rozpiska stabilna i mocna.

Posłuchałem rady i wywaliłem kawalerie. Dowaliłem piechotę i wyszło takie coś:
1 Arch Lector of Sigmar @ 325.0 Pts
General; Prayers of Sigmar
Van Horstman's Speculum [30.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
Sword of Sigismund [45.0]
War Altar @ [0.0] Pts
1 Grey Guardian @ 240.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Rod of Power [30.0]
1 Battle Wizard of the Light Order @ 145.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Seal of Destruction [45.0]
1 Captain - Battle Standard Bearer @ 128.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Talisman of Endurance [30.0]
Enchanted Shield [15.0]
1 Captain @ 160.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Sword of Battle [15.0]
Dawnstone [25.0]
Dragonhelm [10.0]
Pegasus @ [50.0] Pts
1 Master Engineer @ 65.0 Pts
40 Halberdiers @ 237.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
5 Detachment - Free Company @ [25.0] Pts
30 Flagellant Warbands (Core) @ 300.0 Pts
Frenzy; Flail
36 Greatswords @ 415.0 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician
Count's Champion @ [12.0] Pts
5 Detachment - Halberdiers @ [25.0] Pts
20 Free Company @ 112.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts
Models in Army: 151
Total Army Cost: 2592.0
I teraz tak.Zagrałem co nieco i stwierdzam że rakiety są o dupę rozbić.Trafić tym w cokolwiek graniczy z cudem.Więc postanowiłem wypierdzielić to w ogóle z rozpiski.
Pomysły na zastąpienie to:
Mortar
pistoletiersi
5 x kawaleria
ewentualnie dodatkowy kapitan na pegazie...
Co proponujecie.A może jeszcze coś innego??
1 Arch Lector of Sigmar @ 325.0 Pts
General; Prayers of Sigmar
Van Horstman's Speculum [30.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
Sword of Sigismund [45.0]
War Altar @ [0.0] Pts
1 Grey Guardian @ 240.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Rod of Power [30.0]
1 Battle Wizard of the Light Order @ 145.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Seal of Destruction [45.0]
1 Captain - Battle Standard Bearer @ 128.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Talisman of Endurance [30.0]
Enchanted Shield [15.0]
1 Captain @ 160.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Sword of Battle [15.0]
Dawnstone [25.0]
Dragonhelm [10.0]
Pegasus @ [50.0] Pts
1 Master Engineer @ 65.0 Pts
40 Halberdiers @ 237.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
5 Detachment - Free Company @ [25.0] Pts
30 Flagellant Warbands (Core) @ 300.0 Pts
Frenzy; Flail
36 Greatswords @ 415.0 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician
Count's Champion @ [12.0] Pts
5 Detachment - Halberdiers @ [25.0] Pts
20 Free Company @ 112.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts
Models in Army: 151
Total Army Cost: 2592.0
I teraz tak.Zagrałem co nieco i stwierdzam że rakiety są o dupę rozbić.Trafić tym w cokolwiek graniczy z cudem.Więc postanowiłem wypierdzielić to w ogóle z rozpiski.
Pomysły na zastąpienie to:
Mortar
pistoletiersi
5 x kawaleria
ewentualnie dodatkowy kapitan na pegazie...
Co proponujecie.A może jeszcze coś innego??
Nie rozumiem niektórych, z pomocą inżyniera trafiam tym co turę, czasem dwie. Jak ci nie idzie, to weź 3 mortar i tyle. Osobiście polecam rakietę, przecież do tego strach podejść, duża templata z siłą 5 robi swoje.Undead pisze:I teraz tak.Zagrałem co nieco i stwierdzam że rakiety są o dupę rozbić.Trafić tym w cokolwiek graniczy z cudem.Więc postanowiłem wypierdzielić to w ogóle z rozpiski.

to niewiem może z tego trzeba jakoś umiec strzelać...mi wiecznie nie dolatuje a jak już doleci to i tak zniesie gdzies w pizduTofic pisze:Nie rozumiem niektórych, z pomocą inżyniera trafiam tym co turę, czasem dwie. Jak ci nie idzie, to weź 3 mortar i tyle. Osobiście polecam rakietę, przecież do tego strach podejść, duża templata z siłą 5 robi swoje.Undead pisze:I teraz tak.Zagrałem co nieco i stwierdzam że rakiety są o dupę rozbić.Trafić tym w cokolwiek graniczy z cudem.Więc postanowiłem wypierdzielić to w ogóle z rozpiski.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
a ile deklarujesz przed celem? mi rakieta trafia co drugą turę średnio jak mam inżyniera (nie zawsze centralnie ale nawet pół rakiety boli bardziej niż cały mortar )