W imieniu Kolegi Janusza wrzucam tutaj info o najbliższym konkursie malarskim - Hussar 2011. Zapraszamy!
http://hussar.eu/
REGULAMIN KONKURSU MALARSKIEGO „HUSSAR”Drodzy Malarze,
W imieniu swoim, Chest of Colors oraz Warsaw Team chciałbym serdecznie zaprosić na drugą edycję polskiego konkursu malarskiego Hussar. Podobnie jak w ubiegłym roku będzie on główną atrakcją „Weekendu z fantastyką” i odbędzie się 22 października br. w Domu Kultury Rakowiec przy ul. Wiślickiej 8 w Warszawie.
Głównemu konkursowi towarzyszyć będą pokazy malowania figurek, warsztaty rzeźbiarskie dla początkujących oraz konkurs speed paintingu. Wasze prace oceniać będzie Jury w składzie:
- Bogusz Stupnicki (Bohun),
- Filip Marković (Nameless),
- Przemysław Wałęga (Przemo).
Zgłoszenia prac przyjmowane będą w godz. 10:00-13:00. Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród przewidziane jest na godz. 18:00. Wejściówka uprawniająca do udziału w konkursie oraz wszystkich wydarzeniach towarzyszących – 10pln. Po części oficjalnej zapraszamy na spotkanie integracyjne w kawiarni na terenie Domu Kultury.
Pełny regulamin oraz więcej informacji znajdziecie już wkrótce na oficjalnej stronie konkursu: http://www.hussar.eu, a także na stronie i forum Chest of Colors: http://chestofcolors.com.
Korzystając z okazji chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy poświęcili swój czas i doświadczenie angażując się w ten projekt.
Do zobaczenia na “Hussar 2011”
Janusz Rosłan
I. ZASADY OGÓLNE
1. Zgłaszanie prac:
1.Każdy uczestnik może zgłosić swoje prace w dowolnej liczbie kategorii, jednak nie więcej niż 1 pracę w każdej kategorii.
2.Uczestnicy mogą zgłaszać tylko swoje własne prace. Nie dopuszcza się prac grupowych oraz zgłaszania prac w imieniu innej osoby.
3.Zgłaszać można tylko prace pomalowane.
4.Nie jest wymagana zgodność zgłoszenia z zasadami jakiejkolwiek gry. Zgodność z zasadami gier nie podlega ocenie.
5.Dopuszcza się zgłaszanie własnych rzeźb oraz konwersji. Dopuszcza się zgłaszanie prac wykonanych z modeli i produktów różnych producentów. Modele różnych producentów można łączyć także w ramach jednej pracy.
6.Nie dopuszcza się zgłaszania prac, które zajęły miejsca „medalowe” (złoto, srebro, brąz) w innych konkursach.
7.Prace zgłasza się na wyłączne ryzyko zgłaszającego.
8.Zgłoszenie pracy oznacza akceptację regulaminu i oświadczenie przez zgłaszającego, że jest autorem zgłaszanej pracy.
2. Dyskwalifikacja zgłoszeń:
1.Zgłoszenie pracy naruszającej regulamin skutkuje dyskwalifikacją z konkursu wszystkich zgłoszeń danego uczestnika.
2.Zgłoszenie pracy cudzej lub zespołowej skutkuje dyskwalifikacją z konkursu wszystkich zgłoszeń danego uczestnika, oraz automatyczną dyskwalifikacją jego zgłoszeń ze wszystkich przyszłych edycji konkursu.
3.Dyskwalifikacja może mieć miejsce także po ogłoszeniu wyników konkursu, jeśli w późniejszym terminie wyjdzie na jaw fakt skutkujący dyskwalifikacją.
4.Zdyskwalifikowany uczestnik traci prawo do nagrody uzyskanej z naruszeniem regulaminu.
5.Dyskwalifikacja może skutkować zmianą przyznanych miejsc, nagród i wyróżnień.
3. Ocena prac:
1.Ocena prac należy wyłącznie do członków jury.
2.Ocenie podlega modelarska i malarska poprawność wykonania, kreatywność, oryginalność, a zwłaszcza ogólne wrażenie, które robi zgłoszona praca.
3.Poprawność wykonania jest wymagana od wszystkich prac wyróżnionych. W kategorii Dioramy od wszystkich prac wyróżnionych wymagany jest także spójny wygląd modeli oraz podstawek.
4.Pierwszym etapem oceny prac jest wybór prac wyróżnionych (nagradzanych dyplomem finalisty), które wezmą udział w finale.
5.Drugim etapem oceny prac jest finał: wybór prac nagrodzonych statuetkami (złoto, srebro, brąz) spośród prac wyróżnionych.
6.Trzecim etapem oceny prac jest wybór najlepszej pracy konkursu („Best of Show”) nagradzanej dyplomem i statuetką.
7.Przewiduje się dodatkową nagrodę „Junior” (dyplom) dla najlepszej pracy zgłoszonej przez uczestnika z rocznika 1995 lub młodszego.
8.Decyzje sędziów są ostateczne, z zastrzeżeniem ewentualnych zmian w wyniku dyskwalifikacji uczestnika.
9.Przyznanie nagród rzeczowych dla zwycięzców i wyróżnionych leży w gestii organizatora.
10.Możliwe jest przyznanie nagród pocieszenia losowo wybranym uczestnikom konkursu, którzy nie zostali inaczej wyróżnieni przez sędziów.
4. Kategorie i przydział prac:
1.Zgłaszając pracę, uczestnik deklaruje kategorię, do której dokonuje zgłoszenia.
2.Sędziowie mogą zmienić kwalifikację pracy do innej kategorii, jeżeli uznają ją za bardziej właściwą dla zgłaszanej pracy.
3.Sędziowie mogą połączyć kategorie, jeśli niska liczba zgłoszonych prac powoduje brak konkurencyjności.
4.Jeśli w wyniku zmiany kwalifikacji pracy lub połączenia kategorii uczestnik posiada więcej niż 1 zgłoszenie w danej kategorii, tylko 1 praca będzie podlegać ocenie zgodnie z decyzją jurorów. Pozostałe prace wystawiane są w kategorii, lecz nie biorą udziału w konkursie.
II. KATEGORIE
1. Model pojedynczy – fantasy:
1.Do kategorii kwalifikują się modele fantasy oraz historyczne z okresu sprzed 1914r.
2.Pracę stanowi pojedynczy model o rozmiarze porównywalnym z pieszym człowiekiem w skali 32mm lub mniejszy.
3.Model powinien umieszczony być na podstawce.
4.Kształt podstawki nie ma znaczenia, jednak rozmiar nie może przekraczać 10x10cm lub średnicy 10cm.
2. Model pojedynczy – SF:
1.Do kategorii kwalifikują się modele science-fiction oraz historyczne z okresu od 1914r.
2.Pracę stanowi pojedynczy model o rozmiarze porównywalnym z pieszym człowiekiem w skali 32mm lub mniejszy.
3.Model powinien zamieszczony być na podstawce.
4.Kształt podstawki nie ma znaczenia, jednak rozmiar nie może przekraczać 10x10cm lub średnicy 10cm.
3. Model duży:
1.Pracę stanowi model o rozmiarze porównywalnym z modelami ludzi w skali 54mm lub większym lub model maszyny lub pojazdu mechanicznego wraz z załogą.
2.Do kategorii kwalifikują się także modele dużych istot w mniejszych skalach, jeśli ich rozmiar porównywalny jest z modelami opisanymi w pkt. 1.
3.Do kategorii kwalifikują się także modele kawaleryjskie, na motocyklach itp.
4.Kategoria obejmuje także popiersia w porównywalnej skali.
5.Model powinien zamieszczony być na podstawce.
6.W przypadku maszyn i pojazdów mechanicznych podstawka nie jest wymagana, chyba że załoga jest odrębna od modelu maszyny (np. obsługa armaty nie jest połączona z armatą, więc praca powinna być zgłoszona na podstawce).
7.Kształt podstawki nie ma znaczenia, jednak rozmiar nie może przekraczać 20x20cm lub średnicy 20cm, chyba że większa jest konieczna ze względu na rozmiar modelu
4. Dioramy:
1.Pracę stanowi co najmniej 1 model na rozbudowanej podstawce scenicznej
2.Do kategorii kwalifikują się też grupy modeli stanowiące oddziały.
3.Dopuszcza się łączenie w oddziale modeli różnych rodzajów, wielkości, o różnym uzbrojeniu, oraz mieszanie kawalerii z piechotą, a także modeli różnych producentów. Oddział powinien jednak wyglądać spójnie i tworzyć całość
4.Rozmiar i kształt podstawki scenicznej nie jest ograniczony.
5.Ocenie podlega także fabuła prezentowana na dioramie, sposób zintegrowania modeli ze sobą oraz z otoczeniem, a także interakcja między modelami.
6.Cały oddział bez względu na szyk musi posiadać wspólną podstawkę pozwalającą na przemieszczanie oddziału jako całości.
III ANEKS
przykłady przyporządkowania zgłoszeń do poszczególnych kategorii
Model pojedynczy – fantasy:
Modele orków z Warhammera, modele pieszych krasnoludów z Confrontation, modele piratów z Foundry, modele kowbojów z Black Scorpion Miniatures
Model pojedynczy – SF:
Modele space marines z Warhammera 40.000, modele pieszych ludzi z Inifinity, modele piechoty amerykańskiej z Black Scorpion miniatures, modele pieszego Wehrmachtu z Foundry
Model duży:
Modele dreadnoughtów z Warhammera 40.000, modele trolli z Warhammera, modele kawalerii z Mantic Games, modele mechów z Dust Tactics, model smoka, model historyczny w skali 54mm lub większej
Dioramy:
Drużyna space marines z Warhammera 40.000, załoga piracka z różnych firm w spójnej skali, rozbudowana diorama z jednym modelem, duża scena bitewna
====
karta zgłoszeniowa do pobrania (będą też oczywiście do wypełnienia na miejscu) - http://hussar.eu/do-pobrania
============================
Miłego Admina proszę o przyklejenie tematu