Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Lenart
Falubaz
Posty: 1194

Re: Rozpiski WE

Post autor: Lenart »

bless pisze:Jesli interesuje Cie głownie odpowiedz blessa to po co piszesz na ogolnym. Pisz PM. Zobacz w jakiej sytuacji postawiłeś Piotrasa, który wykazał sie chęcią niesienia pomocy...
jeśli chodzi o to, to Piotras jak zwykle zamiast pomoc to napisal nic nieznaczace zdanie w ironicznym tonie.
ta druga rozpa to w sumie nie wiem co to. Z połową armii masz maske, a inne WE Cię wymanewrują i pomału skoszą :)
A ta pierwsza rozpa to huh. Dużo wayów, tzn. za duże oddziały, ogólnie co by tu komentować...
Dziękuję bless za rady, pokombinuje coś.

P.S. zależało mi właśnie na Twojej opinii, bo jestes jedna z niewielu osob ktore piszac, logicznie uzasadniaja swoje wybory.

pzdr

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Lenart pisze:
bless pisze:Jesli interesuje Cie głownie odpowiedz blessa to po co piszesz na ogolnym. Pisz PM. Zobacz w jakiej sytuacji postawiłeś Piotrasa, który wykazał sie chęcią niesienia pomocy...
jeśli chodzi o to, to Piotras jak zwykle zamiast pomoc to napisal nic nieznaczace zdanie w ironicznym tonie.
Jeśli wrzucasz rozpiskę to dla mnie wymagasz oceny, czy da się nią grać, czy nie. Imho jest słaba, a ilość zmian, które bym ja wprowadził jest znaczna, w obu rozpiskach. Także jeśli piejesz do mnie to cienko chopie :)
No offense i podziękowania Bless.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jak tylko będe miał okazję, to zamierzam sobie popykać kilka domowek taka rozpę WE na 2400:

Lord na smoku
Armour of Destiny
Fimbur Shard (czy jakoś tak) - -1 hit w smoka i jezdzca w CC oraz głupota na spirytach w 6"
The Other Trickster's Shard - modele w styku rerolluja udane wardy
Dwurak, Tarcza

Noble na orle
Amarantine Brooch
Dragonhelm
Potion of Foolhardiness
Dwurak, Tarcza

BranchWraith
I level
Cluster of Radiants

14 Glade Guard
FCG - Banner of Eternal Flame

2x 10 Glade Guard
Muz, champion

2x 8 Driad (champion)

5 Treekin

Treeman

5 Waywatchers

2 Eagles



Duża mobilnosc dzięki 4 lataczom. Treekiny robią głownie za cover dla Smoka i Treemana (od dział i shootingu na bs-ie), ale moge też isc w kombat w łaczonej szarży z innymi oddziałami.
Magia symbliczna, ale jak sie trafi jakis fajny czar (najlepiej popychaczka), to bedzie szedł co turę z 6 kości. Najwazniejsze, ze mam dodatkową kośc dispela. Najgorszy czar rozpraszam z kostek a reszta wchodzi. :)

Myślę, że fajnie będzie sie tym pobawić. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

daj light armour na nobla, chyba, ze po prostu zapomniales wpisac.
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Zapomnialem wpisać. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

a co do rozpy Lenarta, rozpiski na 2400 jest ok.
duze oddzialy wayow sa dobre, ale za malo uniwersalne, dlatego teraz gram na jednej piatce.
polecam warhawki do tej rozpy kosztem 5 wayow.
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Wiesz bless, że z "magicznymi" armiami masz w pupę...?
Nawet Twoje orkasy czy VC to wsysają... prosta przewaga kostek pozwala cisnąć kilka "najgorszych" czarów i już decyzja który wpuścić robi się trudna...
Opcja ze smokiem wg mnie powinna iść w parze wraz z możliwie najlepszą antymagią a nie z "symboliczną" czyli scroll i może jeszcze feedback [ już w połączeniu ze snajperem w patencie Tomka robi się naprawdę ciekawie ] bo przychodzi tura kluczowa w której choćby nie wiem co trzeba winning spell zdispelować ...
Brak bsb to celowe posunięcie czym kierowane?
Jakie masz zadania dla kowboja?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Generalnie nie mam ciśnienia z tymi WE, bo nie zamierzam się nimi na razie rozbijać po turniejach. Ale i tak jestem ciekaw, co takie lesniaki potrafią i zamierzam to sprawdzić w domówkach. W ogole mnie nie kreca te rozpy na kilkunastu tancerzach, albo podobne tanczące komanda. W moim odczuciu morduje się je zbyt łatwo. Dlatego sam szukam rozwiązań w cięższych jednostkach, choć nie chce przy tym rezygnować z mobilności. Wywaliłem większość drogich stacjonarnych oddziałów (typu duzy oddział łuków z herosem, albo dwoma w środku), zredukowałem elfie oddziały do łuków, które oczywiście zawsze mogą się przydać. No i chce mieć coś na kowbojów - dlatego oddzialik wayów. Resztę punktów postanowiłem zainwestować w "konkret". :)
Wiesz bless, że z "magicznymi" armiami masz w pupę...?
Nawet Twoje orkasy czy VC to wsysają... prosta przewaga kostek pozwala cisnąć kilka "najgorszych" czarów i już decyzja który wpuścić robi się trudna...
Nie chce się mądrzyć, bo jeszcze tą rozpą nie grałem i nie wiem tak naprawdę na co ja stać, ale trochę nad nią kminiłem...
Czy tak bardzo mam pod górkę z armiami czarującymi? IMHO niewiele gorzej niż gdybym miał w rozpie scrolla. Po prostu wpuszczam jeden czar więcej. :) Wefly wiele więcej nie wyciągną z obrony magicznej. Nic, co czyniło by jakąs większą różnicę. Niby jest Wand, niby jest Divination Orb... ale to kosztuje masę punktów w magach, których nie chcę mieć w rozpie. Gadałem z Jankielem, który jest znany z tego, że grywa bez magów, jak mu się w ten sposób gra. Przekonał mnie na tyle, ze postanowiłem chociaż spróbować się tak pobawić. Choć z ostrożności wystawiłem jednak Branczke z dodatkową kostką. Ta kostka pozwoli mi, mam nadzieje, zbić ten najgorszy czar w turze przeciwnika
Opcja ze smokiem wg mnie powinna iść w parze wraz z możliwie najlepszą antymagią a nie z "symboliczną" czyli scroll i może jeszcze feedback [ już w połączeniu ze snajperem w patencie Tomka robi się naprawdę ciekawie ] bo przychodzi tura kluczowa w której choćby nie wiem co trzeba winning spell zdispelować ...
Zasadniczo chce odwrócić problem trudnych wyborów. Przeciwnik, który ma 6 kostek i pitkę a wokól niego jest smok, hero na orle, 5 Treekinów i Treeman musi podjąć decyzję w co walić. Jesli pitka wejdzie (jeśli) i coś zdejmie, to coś zdejmie. Ale moja glowa w tym, żeby reszta mogla wtedy dokonac egzekucji, któa zrekompensuje mi stratę z fazy magii. Moze to takie tam gadanie, ale chce tego sprobować. :)
Brak bsb to celowe posunięcie czym kierowane?
Celowe. Nie uzywam go od dłuższego czasu. Rerolle nie są mi tak bardzo potrzebne a hail za 130 pkt to grube przegięcie. :)

Jakie masz zadania dla kowboja?
Jak to jakie? Nakurczać. :mrgreen: Rozbijac małe oddziały, maszyny, brac na siebie pojedynki, że smok mógł od razu ładowac w oddział.
Poki co jestem pełen pokory i niczego sobie nie obiecuje po tej rozpie, ale wydaje mi sie na tyle ciekawa i inna od wiekszosci rozp, ktore tu widzialem, ze mam ochote nia troche pograć. Siekne raporcik, jak bedzie z czego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Ciekawa rozpiska.

Ten noble na orle spada od mocnych 2 pocisków z S4, jednego z S6, hody - przy braku antymagii dałbym mu jakiś bardziej uniwersalny save.

Brakuje mi tu BSB – wszystko co masz do CC jest kosztowne, bez niego szansa że przy odrobinie pecha popłyniesz jest za duża IMO.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

Blesie proponuje testy zacząć od skavenów bo wydaje mi się że z nimi bedzie pod góre.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

w Warszawie nie ma dobrych SK... :P

a tak na serio to SK są chyba najbardziej niewygodnym dla nas przeciwnikiem...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Oj tam, oj tam jak to Pasiak mawia :) Nie są takie złe - grałem 3 bitwy na DMP i nawet w jednej prawie remis się udało zrobić :)

Na serio - dużo zależy od szczęścia w magii oraz strzelania. Abomkę można pokonać, dzwon i furmanka zejdą z Dwellersów, śmieci popanikować, amaszyny przegonić driadami i wildami.

Taktycznie można tą armię rozpracować lecz przy dużym pechu (sztormówka non stop, z czarów nic nie wchodzi oraz abomka losuje najlepsze ataki) dostajemy maskę jak się patrzy !!!

I tutaj rozpiska Blessa niestety nie podoła - czary szczurów po prostu nas zjadają, smok z brokułem powinni rozwalić abomkę lecz zostają jeszcze dzwonki, furmanki, latarki, scouci i tutaj zaczyna brakować jednostek na przetrzymanie tego :(

Widziałem na DMP jak Pasiak maskę założył Skavenom i wiem, że jednak można przy dużym szczęściu i sprzyjającym zagraniom taktycznym.
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

smok z brokułem powinni rozwalić abomkę
No jak Ty się bijesz z abomką w CC to powodzenia Wojtku...
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

@Jacku na DMP - 3-krotnie miałem kombat z abomką, 1x zginęła, za drugim razem ustała na 2 ranach i zabiła mi 2 drzewa, a trzeci raz niestety poległem. I kurcze nie rozumiem tego przekonania, że nie można się z tym i takie tam.

Wiadomo, że na początku trzeba ją zmiękczyć GG i ewentualnie HoDA lecz tego Bless nie posiada w rozpisce.

Nie jestem wariatem i nie doprowadzam do CC z abomką za wszelką cenę tylko stwierdzam fakt, iż kiedy dojdzie do kombatu to nie zawsze musi to być nasza porażka :mrgreen:
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Heptun pisze:Oj tam, oj tam jak to Pasiak mawia :) Nie są takie złe - grałem 3 bitwy na DMP i nawet w jednej prawie remis się udało zrobić :)

Na serio - dużo zależy od szczęścia w magii oraz strzelania. Abomkę można pokonać, dzwon i furmanka zejdą z Dwellersów, śmieci popanikować, amaszyny przegonić driadami i wildami.

Dawno się tak nie uśmiałem :D

I Bless powodzenia z tą rozpą, daj znać jak poszło, bo jestem bardzo ciekawy. Nigdy smoka na poważnie nie testowałem, więc...

Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Czasami odnoszę wrażenie, ze lepiej aby co poniektórzy się wygadali, przemyśleli co napisali, znów popaplali, a w końcu stwierdzili że niewiele w tym wszystkim sensu. Pewne jest jedno, jak sie dobrze wystawisz to abomka nie podchodzi bliżej niż 30 cali.
xYz

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

moze podejsc, ale powinna miec duzo strzelania na siebie i hode. dlatego chyba najrozsadniej jest wystawic luki z flamingiem raczej na srodku stolu, jesli abomka nie zostala wystawiona wczesniej.
Obrazek

Lenart
Falubaz
Posty: 1194

Post autor: Lenart »

Mam pewna koncepcje, ale zaraz pewnie zostane zjechany;)

Wood Elves Army

Highborn @ 566.0 Pts
General; Longbow; Light Armour; Shield
Sword of Strife [40.0]
Dragonhelm [10.0]
Stone of the Crystal Mere [30.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]

1 Green Dragon @ [320.0] Pts

Spellsinger @ 175.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Feedback Scroll [50.0]

Spellsinger @ 115.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25.0]

Noble @ 130.0 Pts
Battle Standard
Asyendi's Bane [10.0]
Hail of Doom Arrow [30.0]

7+1 Dryads @ 108.0 Pts
7+1 Dryads @ 108.0 Pts

19+1 Glade Guard @ 274.0 Pts
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

19+1 Glade Guard @ 264.0 Pts
Standard; Musician

5 Glade Riders @ 120.0 Pts

16+1 Eternal Guard @ 249.0 Pts
Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]


Great Eagle @ 50.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts

Treeman @ 285.0 Pts

4+1 Waywatchers @ 128.0 Pts
6+1 Waywatchers @ 176.0 Pts

Models in Army: 83


Total Army Cost: 2798.0


Rozpiska nie urywa jak, ale nie taki ma cel,

GR: tylko po to zeby dac cover smokowi od jakiegos smieciowego strzelania doslownie na jedna kluczowa ture
EG: trzymają magów i stoją daleko od głownego pola walki, zeby nie uciekali od glupiej paniki dyscyplina
Treeman: trzyma sie ze smokiem i szarzuja razem
Duże oddziały GG: tez wlasnie sie zastanawiam czy to ma sens ale zawsze trudniej spanikowac jak cos to i smoka przetrzymaja ze 3 tury na steed fascie fakt malo mobilne i duzo punltow w jednym miejscu, do przemyslenia,
Armia ma głownie ugrywac male zwyciestwa glowne punkty ma nabijac smok z drzewem,
we wtorek wyjezdzam ale jak wroce i potestuje to klepne jakis raporcik

EDIT:

Prosze o komentarze tym razem wszystkich;)

Sorry Piotras za poprzednią złośliwość;)

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1570
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Lenart fajny koncept ale czy nie uważasz, że ASF z miecza będzie lepsze od +2 ataki ?
Wolę jednak mieć Lorda, który uderzy pierwszy, z przerzutami (więc bardzo często 4 ataki mu wejdą) - bez ASF 6 ataków do mnie mniej przemawia, ale kwestia rzutów....ja mam plewne więc wolę mieć przerzuty :mrgreen:

Pokusiłbym się o wciśnięcie snipera (+Feedback na magu)

Ciekawi mnie zastosowanie EG, czekam na raport z testowania tego :)
Treeman: trzyma sie ze smokiem i szarzuja razem
To mi się podoba :)

Duże łuki chyba się nie sprawdzą, poza tym łatwiej poświęcić chyba mały oddział.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Lenart pisze:Sorry Piotras za poprzednią złośliwość;)
E no lajcik ziom.

Z tego co ja mogę napisać to ten klocek GG z flejmingiem trochę za duży, uszczuplij z 3-4, a eternali znowu mało. Jaki oni mają cel? Bo ciekawi mnie to.
Co do złożenia smoka to generalnie szok, nie mam pojęcia jak Ci się to sprawdzi, musisz spróbować.

Ah i jedyny "szczegół" - treeman szarżuje z smokiem, zdajesz sobie sprawę jak wtedy ograniczasz smoka, bo treeman ma dużo mniej cali move'a?
I dalej, potrzebnych jest Ci aż 2 magów?
Ostatnia rzecz to nie czaję wszędzie tych championów... Ale to chyba kwestia gustu.

Zablokowany