Rozpiski :)

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Re: Rozpiski :)

Post autor: szczurek »

Co powiecie na cos takiego ? :wink:

Liche High Priest @ 235.0 Pts
Hierophant; Magic Level 4
Earthing Rod [25.0]

Liche Priest @ 95.0 Pts
Lore of Light; Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]

22 Skeleton Archers @ 142.0 Pts
Master of Arrows

20 Skeleton Archers @ 130.0 Pts
Master of Arrows

3 Skeleton Chariots @ 165.0 Pts
3 Skeleton Chariots @ 165.0 Pts
3 Skeleton Chariots @ 165.0 Pts

4 Necropolis Knights @ 270.0 Pts

Musician

4 Necropolis Knights @ 270.0 Pts
Musician

4 Necropolis Knights @ 270.0 Pts
Musician

Casket of Souls @ 135.0 Pts

Hierotitan @ 175.0 Pts

Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts
Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts



Models in Army: 69
Total Army Cost: 2397.0
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

sam złożyłem jakiś czas temu bardzo podobną rozpę, bardzo fajna moim zdaniem
Obrazek

Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mysza_on »

Czy ktoś już grał Necropolis Knights ?? Jestem ciekaw jak naprawdę sie spisują . Statystyki mają bardzo ciekawe .
Stats 8ed :
Tomb Kings 6 K:
05/01/03
Ogres Kingdoms:
Plemię "Ironskin". My lubić małe zakute brody z gór. My niewolnicy oni nam blachę i duże BUUuuuM.
Infinity: Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Są znakomici, szczególnie z dokupioną opcją wykopywania się. Brak konieczności deklarowania markerów, liberalna tabelka misfire i wykopywanie się w drugiej turze na 3+ sprawiają, że nie podejmujemy wielkiego ryzyka łatwej utraty około 200 pkt, a taki oddział na tyłach potrafi nieźle namieszać.

Co tu dużo mówić, to elita tej armii. Nic nie ma u nas tak wysokiego Armour save'a. Poison attacks węży sprawiają, że oddział ten można posyłać na cele o wysokim T, a KB jeźdźców to bicz na herosów. Myślę, że to bardzo dobry oddział, ale trzeba nim grać rozsądnie. Na niektóre armie bardziej sprawdzają się Stalkerzy, na inne Necropolis Knights.

Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mysza_on »

Bardzo dziękuje za ta wypowiedź . O to mi chodziło i w 100% satysfakcjonuje mnie . A jak właśnie z stalkerami ??

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Stalkerzy to absolutna konieczność jeśli gramy z Krasnoludami, Lizakami i wszystkim co używa maszyn lub dużych monsterów. Mogą ruszyć się i strzelić zaraz po wykopaniu się (wykopywanie mają bazowo), co rekompensuje im w pełni krótki zasięg ataku strzeleckiego. Atak ten wykonuje się przeciw wrogiej inicjatywie, zamiast T, z S:1 bez armour save'a (darkelficki pendant spływa aż miło).

Nie zapominamy o tym, że każdy ma 3 W i dwa ataki z S:5 plus jeszcze stompnięcie, co sprawia, że możemy spokojnie kroczyć naprzeciw wszelakiego rodzaju lataczom, czy lekkiej kawalerii. Samobójcze szarże na magów w oddziałach też się udają. Jednym słowem - rewelacja.

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Czy ktoś już grał Necropolis Knights ?? Jestem ciekaw jak naprawdę sie spisują . Statystyki mają bardzo ciekawe .
Są znakomici, szczególnie z dokupioną opcją wykopywania się...
Dla mnie jedyna sensowna kopaczka to stalkerzy :wink: Cos co wylazi i musi czekac ture zeby cos zrobic jest imo slabe :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Inaczej byś powiedział, gdyby wyszli obok oddziału darkelfickiej piechoty z Supreme Sorceress. :P

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

A potem dostali blokera w postaci harpii. Jak gram z kumplem tak zazwyczaj jest
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Harpie stoją w miejscu i czekają całą bitwę na kopaczki, albo lecą zrobić coś ambitnego. Zresztą można się przegryźć przez harpie i zrobić combat reforma. Albo redirect. Opcji jest mnóstwo, a ja lubię ten oddział i tak. :)

Araghas
Mudżahedin
Posty: 218
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Araghas »

Hej pomożecie mi skompletować coś na 2500 przeciwko Dark Elfom :) ? posiadam: 8 rydwanow+kinga na rydwanie, 2 katapulty, 45 łuków, 3 stalkerow/knightów, skorpiona, giganta, 3 carriony, casket, 0 konnyh z lukami, bohaterow nie bede wymienial, 8 swarmów, w tym tyg dojdzie mi 60 szkieletów z dzidami i tarczami,30 tomb guards, chyba tyle, Dziękuję tym którzy pomogą :) pozdrawiam
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Wróciłem ponownie do TK i mam sporo rozkmin nad rozpiskami moich królów. W pierwszym rzucie testowałem 2x Warsphinxa, ale troska o ich życie coraz mocniej mnie denerwowała - za dużo maszyn, poisonów i pitek na stole... w drugim rzucie postawiłem na coś takiego:



Lucas 2400 Pts - Tomb Kings Army


1 Liche High Priest @ 240.0 Pts
Hierophant; Lore Table; Lore of Nehekhara; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Liche High Priest @ 225.0 Pts

General; Lore of Light; Magic Level 4
Channeling Staff [15.0]



4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


25 Skeleton Archers @ 160.0 Pts

Champion

10 Skeleton Archers @ 70.0 Pts
Champion

10 Skeleton Archers @ 60.0 Pts



3 Sepulchral Stalkers @ 165.0 Pts

3 Sepulchral Stalkers @ 165.0 Pts

3 Sepulchral Stalkers @ 165.0 Pts


1 Hierotitan @ 175.0 Pts


1 Casket of Souls @ 135.0 Pts


1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts

1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts


Models in Army: 63


Total Army Cost: 2400.0

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Araghas pisze:Hej pomożecie mi skompletować coś na 2500 przeciwko Dark Elfom :) ? posiadam: 8 rydwanow+kinga na rydwanie, 2 katapulty, 45 łuków, 3 stalkerow/knightów, skorpiona, giganta, 3 carriony, casket, 0 konnyh z lukami, bohaterow nie bede wymienial, 8 swarmów, w tym tyg dojdzie mi 60 szkieletów z dzidami i tarczami,30 tomb guards, chyba tyle, Dziękuję tym którzy pomogą :) pozdrawiam
Na dark elfy weź maksymalną liczbę rydwanów i wszystkie łuki, jakie posiadasz. Słaby T dark elfów sprawia, że są dość podatne zarówno na lekkie strzelanie, jak i na impacty. Pamiętaj, że rydwany też strzelają!
Zrezygnuj, ze Stalkerów, ta armia ma zbyt wysoką inicjatywę (nawet hydrę ranisz na 5+) na rzecz Necropolis Knights (koniecznie z dokupionym wykopywaniem).
3 carriony przydadzą się zawsze (kontra na harpie).
Jeśli chcesz możesz zawrzeć w rozpisce małą hordę szkieletów do trzymania magów (bo nic więcej raczej nie zrobią). Jeśli jednak zdecydujesz się na hordę to w najtańszej wersji, bez włóczni, za to z hand weaponem i tarczą.
Cascet przydaje się bardzo, tak samo katapulty (na duże klocki piechoty i przede wszystkim na hydry!!), ale musisz się zastanowić, czy masz jak je obronić przed harpiami i kolesiem z pendantem na pegazie.

No i tutaj dochodzimy do standardowego problemu. Jak zabić gościa na pendancie? Masz kilka opcji:
1. Liczysz, że po prostu pendant mu kiedyś nie wyjdzie i zginie jak powinien każdy normalny model ginąć.
2. Szarżujesz go dowolnym oddziałem i wrzucasz temu oddziałowi Killing Blowa z pierwszego zaklęcia z Lore of Nehekhara.
3. Szarżujesz go Necropolis Knights i liczysz, że w końcu wpadnie ten Killing Blow, a on nie zda warda.
4. Zabijasz go z zaklęciami z Lore of Death, które nie mają siły więc omijają ochronę z pendanta.

Z doświadczenia podpowiem, że to ostatnie jest najskuteczniejsze.
Bohaterów złóż jak chcesz, ja mogę tylko powiedzieć, że lord-mag to jest mus przeciw darkelfom. W ogóle powinieneś mieć tak silną obronę przeciwmagiczną jak tylko się da mieć, inaczej co turę na twoich oddziałach będą lądowały pitki. No i każdy z lore'ów jakie weźmiesz się przyda. Kombinuj. :)

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Albo jednak wziąć tych stalkerów, na dark elfy są kapitalni, co byś nie powiedział. Nie boją się żadnego śmiecia, a na dodatek TK stają się koszmarem pedantowca- casket, snajperka z deatha no i najlepsi na niego stalkerzy. Potem mogą postrzelać po hydrze. Ranią na 5+? Faktycznie katastrofa, statystycznie hydra w jednej turze strzelania dostaje 3 woundy. Czyli jest warzywem, a biorąc pod uwagę katapulty, raczej martwa.
Przeciwko dark elfom zdecydowanie Stalkerzy> Knightci.


Lucas- tytan przy Twojej magii jest zbędny. Ogólnie jednak bałbym się rozpisek typowo naporowych, ława mocnych klocków nieźle Cię przetrzebi, nie da się zastrzelić wszystkiego. Twoja rozpiska jest na euro, ale ogólnie rzecz biorąc dziwię się, że w innych rozpach bez zasad euro gwardia pozostaje nadal w zapomnieniu... Podczas gdy gwałci system.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Hmm... Może jednak posłuchaj Domino i weź tych Stalkerów. Nigdy nic nie wiadomo. :)

Co do Gwardii, to zdecydowanie nie zgadzam się z jej "gwałtownością". Możesz mi wyjaśnić, w którym miejscu jest taka wygięta?

Araghas
Mudżahedin
Posty: 218
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Araghas »

dziękuję za dłgą wypowiedź odnośnie jak postępować z DE :) bardzo mi to pomogło :) pozdrawiam serdecznie
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Staje się gięta dzięki temu, że wreszcie mamy wolną magię. Zakładając, że mamy tytana, scrolla i casket, to kiedy coś doczłapie do gwardii ( jakby nie było, z reguły przeciwnik zasuwa do nas), nagle okaże się, że ma problem. Mamy pewną brionnę ze scrolla, na co zejdą dwie kości. Dzięki casketowi i tytanowi nadal mamy przewagę w kościach. Z puli czarów: ward 5+, -1 to hit, WS 10 I 10, +1 A wejdą nam prawdopodobnie dwa. Jeśli przeciwnik jest ogarnięty, nie wpuści WS i I 10. Możemy doładować się atakiem (50 A z ASF i S5 kb), albo "defensywnie" -1 hit czy jakiś wardzik. Tak czy inaczej, z jakiejkolwiek hordy przeciwnika zostaje miazga prawdopodobnie w turę. Wyjątkiem mogą być choseni z wardem, ale cokolwiek poza tym powinno wyparować. Do tego pamiętaj, że TK nadal grają defensywnie, czyli przeciwnik jest uszczuplony z dystansu przez klopy, łuki, magię. Czy aby na pewno na gwardię nie ma miejsca?

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

@Domino - wrzuciłem rozpę do testów i komentarzy innych generałów. Po prawdzie od początku grałem i to z lokalnymi sukcesami na czymś takim:

Unnamed2400 Pts - Tomb Kings Army

1 Liche High Priest @ 240.0 Pts

Hierophant; Lore Table; Lore of Nehekhara; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Liche High Priest @ 225.0 Pts
General; Lore of Light; Magic Level 4
Channeling Staff [15.0]

4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


24 Skeleton Archers @ 154.0 Pts
champion

10 Skeleton Archers @ 60.0 Pts


3 Sepulchral Stalkers @ 165.0 Pts

3 Sepulchral Stalkers @ 165.0 Pts


1 Casket of Souls @ 135.0 Pts



1 Hierotitan @ 175.0 Pts


1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts
1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts



1 Khemrian Warsphinx @ 230.0 Pts

Fiery Roar

1 Khemrian Warsphinx @ 230.0 Pts

Fiery Roar



Models in Army: 49


Total Army Cost: 2399.0

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Do tego pamiętaj, że TK nadal grają defensywnie, czyli przeciwnik jest uszczuplony z dystansu przez klopy, łuki, magię.
Nas także maszyny bolą straszliwie. Grałem kiedyś z Gwardią przeciwko Dwarfom. Ich katapulta robiła z Gwardii miazgę co turę, to samo czeka ten oddział w konfrontacji z trebuszem. AS na 5+ sprawia, że lekkie strzelanie (np. darkelfickie) strasznie ich męczy, nie mówiąc już o skinkach i ich tryliardzie strzałów z poisonem. Zapewniam, że zanim Gwardia dojdzie do walki, będzie równie uszczuplona, co przeciwnik.
Zakładając, że mamy tytana, scrolla i casket
Na gołe zasady może i mamy, ale to słaby kmin, jeśli chcesz jechać na turniej.
Mamy pewną brionnę ze scrolla, na co zejdą dwie kości.
Wiesz, że nie wolno łączyć dubletów na kościach z puli PD z kośśmi z Neferra's Scrolls of Mighty Incantations? Wobec czego musimy mieć tę ifkę na 4 kościach ze scrolla, a o to już nie tak łatwo. Za bardzo polegasz na magii. Wystarczy, że przeciwnik zużyje w odpowiednim momencie Dispell scrolla, a nie jest już tak kolorowo.
Czy aby na pewno na gwardię nie ma miejsca?
Tego nie powiedziałem. :) Sam od czasu do czasu gram na gwardii, ale nie uważam jej za przegiętą, tylko za całkiem zwyczajną ciężką piechotę z dużymi możliwościami upgrade'u magicznego.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

W rozpie mam jednego sfinksa i rydwany, jeszcze chyba nigdy nie dostałem strzały na 8 edycję w gwardzistów. Nie zmienia to faktu, że z Dwarfami jest ciężko i to cholernie, nie ma co tu kryć.

Nie rozumiem, czemu kmin z tytanem, casketem i scrollem jest słaby? Euro się skończyło, teraz gram w ten sposób, na Silesiana też tak jadę.

Fakt, że dublet nie łączy się z naszymi power dicami jest mi znany i jest zdecydowanie na korzyść gracza tomb kingów. Mniejsza szansa, że coś wybuchnie, a czar i tak wejdzie- chyba, że chcesz mi powiedzieć, że przeciwnik zostawi sobie kości dispella na brionnę licząc na to, że nie wyrzucę dubletu na 4 kościach :roll: . Polegam na magii, bo mogę. Dispell scroll zejdzie prawdopodobnie wcześniej na czary ofensywne, typu snajperki, banishment czy light of death. Z reguły tak jest, ale jeśli jakoś się dziwnie uchowa, to po prostu mam jeden czar boostujący mniej. Czyli w praktyce wejdzie prawdopodobnie brionna + coś.

Oczywiście nie jest idealnie- cube of darkness od lizaków czy vortex od HE niweczą mroczne plany, wtedy trzeba unikać combatu z gwardią. I fakt, zdecydowanie nie jest kolorowo, tak czy inaczej wolę mieć jednak oddział, który mogę postawić naprzeciwko WL, Warriorom Chaosu, korsarzom, gwardii wampirzej, czarnej gwardii...

A gwardia tk sama w sobie, cóż... Jest gówniana. 13 pkt za taki model jest zdecydowanym przegięciem. Trzeba po prostu na oddział spojrzeć przez pryzmat armii, a wtedy potencjał jest niesamowity.

Lucas- przyznam, że nie jestem wielkim fanem rydwanów. Co prawda sam używam trójek, jednak jest to zdecydowanie wsparcie, straszak. W Twoim założeniu zdaję się 4 rydwanów mają być główną siłą uderzeniową, ale w sumie na jaką hordę by nie wpadły, to się rozsypują... Na 2 sfinksach też grałem, ale został jeden, jako bloker- dwa, gdy trafi się na armię pitkująco- strzelającą, to zbyt duży prezent dla przeciwnika :)

ODPOWIEDZ