Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: krystian1wielki »

Przy odrobinie szczęścia daję radę rozkręcić jedną dwie hordy, skavy mnie gniotą bo jest ich za dużo ale z WoChem już jest lepiej bo jest go mniej. Mam tylko problem z utrzymaniem przy życiu machin bo ich nie dam rady ewakuować w zasadzie wcale i tu tracę punkty. Reszta armi w razie czego po prostu ucieka na boki a te straszne wrogie hordy nie mają co z nimi zrobić :wink:

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Tak się zastanawiam, czy nie dałoby się pocisnąć waszą kawą. Wygląda moim zdaniem całkiem nieźle, jak na armię opartą na piechocie i artylerii. Tak sobie myślę nad takim małym deathstarkiem:
Captain of the Empire @ 149 Pts
BSB; Full Plate Armour; Shield
Talisman of Preservation [45]
Biting Blade [5]
Barted Warhorse [14]

Captain of the Empire @ 124 Pts
Full Plate Armour; Shield
Sword of Swift Slaying [25]
Dawstone [25]
Barted Warhorse [14]

Battle Wizard @ 160 Pts
Level 2 Wizard; Lore of Beast
Crown of Command [35]
Channeling Staff [15]
Warhorse [10]

15 Inner cyrcle Knights @ 445 Pts
Full Command; Great Weapon
Standard of Discipline [15]
Chodzą po pięciu w szeregu, przez co mag siedzi w drugim i nie jest narażony na ataki. Wspiera ich zerówka z beasta, a do tego są cholernie twardzi, mają stubborna, 9 LD, przeżuty od sztandaru i zawsze mają 6 siły. Brzmi dość miodnie :)
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Macie już jakies patenty na Ogry? Ja osobiście się chyba przeproszę z drugim great cannonnem.

Słabo widzę walkę z tymi cudactwami. W sumie w drugiej turze już siedzą w combacie. Trzeba albo na stedfasta brać i flankować czymś grubym (hmmmm kurcze, w IMPERIUM nie ma czegoś takiego poza czołgiem) albo odginać detkami do usranej by Ogry stały non stop na krawędziach stołu.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

mortar też jest cudny, bo jak dobrze scentrujesz to 8 ogrów trafi, a oprócz tego, przeciwnik musi ściągać całe modele, więc tragedii nie ma :wink:
no właśnie turniej fajny tylko jakoś 40 modeli/500 pktów bije w Empire, O&G i Skaveny
39 blodleterów lub GG nie ma problemu wciśniesz, 20+ czołzenów też
ale halabard może być tylko 40 bo są przegięte :wink:
W każdym razie jak tylko 40 to wydaje mi się że trzeba je jednak w większości przypadków ustawiać 8 po 5 inaczej g. zrobią
scoutmaster, proszę cię, takich rzeczy nie robi się z halabardami tylko ze swordami, halabardy giną jak muchy i potrzebują dużo boostów z magii w defensie, więcej nie chce mi się Tobie tłumaczyć.... :roll:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Shadar bsb nie może nieć zwykłej tarczy, tylko magiczną możesz mu dać, pozatym kawaleria więcej wytrzyma z tarczami i lancami (niestety od drugiej tury walki tylko 4 siły), mają armour save 1+. No i ten klocek w sumie to 878 punktów, trochę dużo, dostaną z dwellersów, albo słoneczka i może być nieciekawie.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

krilan pisze:No i ten klocek w sumie to 878 punktów, trochę dużo, dostaną z dwellersów, albo słoneczka i może być nieciekawie.
dlatego lepiej unikać takich sytuacji, każdy jak miał do czynienia z Flagusami, unika ich lub wycina, ale nie starcza czasu na GS-y i/lub halabardy, a wtedy jesteśmy w domu; gra w ogóle na 1-2 hordach jest bardzo ciężka, bo to tak jakby nad tymi oddziałami powiesić tarcze strzelniczą (patrz w danonach, dwa unity Flamerów po 6);
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

BSB nie mógł mieć tarczy w siódmej edycji. Uznałem, że kawa jest dość twarda z armourem na 2+, a gw są nieodzowne, bo ta kawaleria ma za mało ataków, by w pierwszej turze rozjechać jakiś klocek. Mam okazję pobawić się trochę imperium, i postanowiłem przetestować je właśnie na najtach. Uznałem taż, że najci będą dużo potężniejsi, jeśli zamiast drugiego kapitana będzie tam priest. Niestety nie starczyło na master engeenera, ale uznałem, że inne rzeczy są ważniejsze. Powstała więc taka oto rozpiska na 2500:
L&H:

Arch Lector of Sigmar @ 321 Pts
General; Heavy armour
Sword of Sigismund [45]
Enchanted Shield [15]
Van Horstmann's Speculum [30]
War Altar of Sigmar [100]

Wizard Lord @ 240 Pts
Level 4 Wizard; Lore of Light
Rod of Power [30]

Captain of the Empire @ 144 Pts
BSB; Full Plate Armour; Shield
Talisman of Preservation [45]
Barted Warhorse [14]

Warrior Priest @ 160 Pts
Heavy Armour; Shield
Dawnstone [25]
Sword of Battle [15]
Dragonhelm [10]
Barted Warhorse [14]

Battle Wizard @ 145 Pts
Level 2 Wizard; Lore of Beast
Crown of Command [35]
Warhorse [10]

Core:

15 Knightly Orders @ 385 Pts
Full Command; Great Weapon

30 Flagellant Warband @ 300 Pts

Special:

30 Greatswords @ 380 Pts
Full Command Group

2x5 Free Company

2x Great Cannon @ 2x100 Pts

3x Mortar @ 3x75 Pts

Total army cost: 2500
Total models in army: 95
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

BSB nie mógł mieć tarczy w siódmej edycji.
W tej edycji nadal nie może :wink:

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

#helion# pisze:
scoutmaster, proszę cię, takich rzeczy nie robi się z halabardami tylko ze swordami, halabardy giną jak muchy i potrzebują dużo boostów z magii w defensie, więcej nie chce mi się Tobie tłumaczyć.... :roll:

Wiesz co Generale z boostami to nawet włócznie są świetne. W ofensie halabardy bez boostów też ssą wiec nie mędrkuj.
Grałem na 3 hordach halabard i gdybym ustawił je po 5 a nie po 10 to by miały steadfast.
Horda halabard optymalnie powinna mieć 50-60 modeli. wtedy jest bardzo groźnym odziałem.

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

@ helion - o co chodzi że "ogrom schodzą całe modele od mortara"? Czy to jakaś nowość nowego Ogrowego AB, czy mnie wałowali? Bo dotąd ogrowy gracz mi tłumaczył że jak w magii zadałem (załóżmy) 2 ranny to środek moździerza wali w tego ogra na 1 ranie i multiple wound idzie się pi... a reszta moździerza po 1 ranie na jeden ogr, więc jak dobrze rzuciłem to czasem centralny hit moździerza zabijał 2 ogry w hordzie.
@ krystian - BSB nadal nie może mieć tarczy, zwykłej, bo magiczną (załóżmy za 5 p) może mieć bez problemu, no fakt, nie może wtedy mieć magicznego sztandaru, ale na główną funkcję BSBka to nie wpływa, a przeżywalność (z jakimś amuletem jeszcze) wzrasta znacznie.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

@ scoutmaster
I na co ci halabardy po 5 w szeregu ? maj sted fasta przez chwilę ale i tak nikomu krzywdy nie zrobią. Swordzi są twardsi ciężej ich trafić a i pitka ich aż tak nie kroi i to oni nadają się do trzymania wroga (fakt kilka punktów więcej ale imo warto)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

scoutmaster pisze:
#helion# pisze:
scoutmaster, proszę cię, takich rzeczy nie robi się z halabardami tylko ze swordami, halabardy giną jak muchy i potrzebują dużo boostów z magii w defensie, więcej nie chce mi się Tobie tłumaczyć.... :roll:

Wiesz co Generale z boostami to nawet włócznie są świetne. W ofensie halabardy bez boostów też ssą wiec nie mędrkuj.
Grałem na 3 hordach halabard i gdybym ustawił je po 5 a nie po 10 to by miały steadfast.
Horda halabard optymalnie powinna mieć 50-60 modeli. wtedy jest bardzo groźnym odziałem.
chłopie, nie wiem z kim grałeś i jak grałeś, wiem że w bitwie ze mną nawet swordów się bałeś; halabardom wystarczy 40 modeli i birona, nic więcej, jak grasz cały czas na lore of fire i to bez dużego maga to powodzenia; w tym kręgu nie ma żadnego sensownego czaru boostującego klocki piechoty, poza tym jakoś w rozpach nie widziałem u Ciebie furmanki, to właściwie nie wiem czemu się dziwisz....bez furmanki, z lore of fire, bez shadowa lub chociażby lighta...żenua, nawet setka halabard w jednym unicie Tobie by nie wystarczyła :roll:
Marek15 pisze:@ helion - o co chodzi że "ogrom schodzą całe modele od mortara"? Czy to jakaś nowość nowego Ogrowego AB, czy mnie wałowali? Bo dotąd ogrowy gracz mi tłumaczył że jak w magii zadałem (załóżmy) 2 ranny to środek moździerza wali w tego ogra na 1 ranie i multiple wound idzie się pi... a reszta moździerza po 1 ranie na jeden ogr, więc jak dobrze rzuciłem to czasem centralny hit moździerza zabijał 2 ogry w hordzie.
ustawiasz centrę na skraju jednego z modeli (najlepiej na przednim rogu kolesia z drugiego szeregu), w ten sposób, obejmujesz jeśli się nie mylę 8-miu bydlaków, rozdzielasz hity normalnie, łącznie z centrą, potem gościu musi ściągnąć pełne modele, np. zadałeś z centry 3 rany, ściąga ten model, ale dodatkowo zraniłeś na około kolejne trzy modele, więc schodzi cały model, proste, potem poprawiasz z działa i już ograki nie są aż tak straszne, najważniejsze to aby w nich wpaść a nie dać się zaszarżować

EDIT:
odnośnie lighta i jego zastosowania: ostatni turniej, scenariusz B&G gram z demonami, 5 tura moja (ja kończyłem grę), w oddziale free company siedzą: duży i mały mag, inżynier, BSB, Arcylektor z 1+ save, dwurak i lusterko; na przeciwko tego unitu GUO na jednej ranie do końca, obaj aby wygrać/przegrać musimy zdobyć 2 punkty (5:5 w break pointach), zboostowałem oddział zarówno Bironą jak i WS10, przeciwnik zrezygnował z szarży, ponieważ lektorem w pojedynku miałbym 5 ataków z przerzutem z hate i WS10 I10 i S8, z oczywistych względów GUO raczej rozstałby się z życiem zanim spróbowałby pomachać swoją siekierą :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

No właśnie, to jak to jest z tym centre hitem na ograch? (wiem, nie ten temat, ale jakoś tak nam się dyskusja rozkręciła) - nie jest tak że jak jest ogr na jednej ranie to big hit wali w niego i nici z multiple wound? I czy jest dowolna kolejność: czyli czy mogę najpierw rzucać na ranienie ogrów pod całym plackiem licząc na to że spadnie ten ogr na 1 ranie i może drugi i big hit pójdzie w całkiem zdrowego lub chociaż takiego z 1 raną straconą i zada mu chociaż 2 rany - dzięki czemu więcej ogrów zejdzie ze stołu?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Bo rany zadajesz poszczególnemu oddziałowi, a nie pojedynczym modelom. Jeśli handgunami zadasz 5 ran, to nie trafiasz 5 ogórków po 1 ranie, tylko przyjmuje się, że schodzi 1 i do tego 2 rany jeszcze są na oddziale (i zadanie kolejnej owocuje zgonem kolejnego ogra).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

#helion# pisze: chłopie, nie wiem z kim grałeś i jak grałeś, wiem że w bitwie ze mną nawet swordów się bałeś; halabardom wystarczy 40 modeli i birona, nic więcej, jak grasz cały czas na lore of fire i to bez dużego maga to powodzenia; w tym kręgu nie ma żadnego sensownego czaru boostującego klocki piechoty, poza tym jakoś w rozpach nie widziałem u Ciebie furmanki, to właściwie nie wiem czemu się dziwisz....bez furmanki, z lore of fire, bez shadowa lub chociażby lighta...żenua, nawet setka halabard w jednym unicie Tobie by nie wystarczyła :roll:
Z Tobą grałem 2 bitwę na 8 ed. EMPIRE więc nie ma co się dziwować.
jako nowy gracz próbowałem nowe sposoby. Chcę zobaczyć czy można grać inaczej niż na furmanie, shadow lub lighcie.
Dlatego brałem helstorm, HVG i właśnie ogień. 60 halabard przy ld 9 z rerolem nie potrzebuje magii. A 70 halabard w hordzie 370 pkt. zabija 30 WL w walce (wręcz 450 pkt). na normalne zasady Warhamera najlepszym defensem halabard jest ich i ilość.
Będę pewnie eksperymentował dalej.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

no i chwała, próbuj, nikt nie broni, ale po moich doświadczeniach i obostrzeniach ilości ludków w regimentach, jedyne sposoby walki z takimi potworkami jak blodki czy inne ścierwo, to light albo shadow, wolę ten pierwszy bo uwalniam się od liczenia obniżenia np na 3+; boostuję i nie martwię się już niczym, poza tym zmniejszając ilość halabrad punkty mogę w coś innego zainwestować, ot drugi Pegaz pancerny, który ogarnie śmietnik u przeciwnika lub będzie robił za osłonę maszyn; jasne inne lory są też fajne, ale przy takim natłoku pocisków na przeciwnika, po prostu mam kolosalną przewagę nad przeciwnikiem i jestem w stanie okroić najcięższe hordy w góra dwie tury do jakiejś skromnej ilości :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Fire jest fajny ale pod warunkiem że nie potrzebujesz bustów a maga-karabin dodatkowo może dać unitowi magiczne ataki co kończy z blokowaniem tanka głupimi wraitami. Jednak hordy halabard potrzebują nieco pomocy chyba że właśnie zamierzasz wystawiać je w 70 chłopa :wink: A no i może nie wiesz ale 9 ld z rerolem to nie jest dobra liderka w Imperium - tu statystyka się na nas wypina i tego testu na ogół się nie zdaje (jakaś klątwa chyba) 7ld zdaje się na luzie a przy 9 chlopaki panikują , łamią się albo Bóg wie co tam jeszcze i znikają z pola bitwy :mrgreen:

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

#helion# pisze:no i chwała, próbuj, nikt nie broni, ale po moich doświadczeniach i obostrzeniach ilości ludków w regimentach, jedyne sposoby walki z takimi potworkami jak blodki czy inne ścierwo, to light albo shadow, wolę ten pierwszy bo uwalniam się od liczenia obniżenia np na 3+; boostuję i nie martwię się już niczym, poza tym zmniejszając ilość halabrad punkty mogę w coś innego zainwestować, ot drugi Pegaz pancerny, który ogarnie śmietnik u przeciwnika lub będzie robił za osłonę maszyn; jasne inne lory są też fajne, ale przy takim natłoku pocisków na przeciwnika, po prostu mam kolosalną przewagę nad przeciwnikiem i jestem w stanie okroić najcięższe hordy w góra dwie tury do jakiejś skromnej ilości :wink:
no właśnie na to samo liczyłem w legionowie mając 3 magów fire, HVG Helstorm , canon, 2 x mortar enginer 3 kloce halabard i 40 GS że powystrzelam tak, że dojdą śmieci które piechota dorżnie.
założenie sprawdziło się w ost bitwie. Gwardia nagarotu przestała istnieć 16 cali przed moją linią , korsarze dorżnięci firebolem wiedźmy zmasakrowane przez GS.
ale w 2 pierwszych bitwach przegrałem właśnie przez przełamanie halabard.

Co do liderki 9 też mnie zawiodła (straciłem hordę iron gutów)
więc wystawiłem gienia w GS z + ld
też rzucili 2 x 11 z krasnoludami :roll:

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

hehe, Scoutmaster (bez flejma tym razem :wink: ) od dawien dawna jest znana zasada, że prędzej zdasz LD na pistolierach (7) niż na KO (8); największą traumę miałem z Wochem Przemcia, Helena zniosła się z Swordów na GS-y (których nie widziała w trakcie strzału), w środku BSB i duża suka, w zasięgu furmany, oczywiście 8 z re-rollem oblana a że byłem ustawiony dość ciasno to rozpoczynam 2 turę bez lekka 800pts (2400 Ojro bitwa), podałem rękę i poszliśmy na pifko... :roll: takie straty z Wochem są nie do odrobienia a może być już tylko gorzej
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Panowie co myślicie o tym na 1500. Ogólnie jeszcze na 1500 nie grałem i do końca nie wiem czy to ma rację bytu.
Ogólnie mam założenie stać i strzelać no a latacz lekka i tank biegają latają i robią zadymę ;]

Unnamed1500 Pts - Empire Army

1 Warrior Priest of Sigmar 119.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25.0]

1 Captain 154.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]
Pidgeon Plucker Pendant [5.0]
1 Pegasus [50.0] Pts

1 Battle Wizard 100.0 Pts
Magic Level 2

24 Flagellant Warbands (Core) 260.0 Pts
Frenzy; Flail
1 Prophet of Doom [10.0] Pts

34 Halberdiers 245.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant [8.0] Pts

5 Detachment - Free Company [25.0] Pts
2ndWeapon
5 Detachment - Free Company [25.0] Pts
2ndWeapon

5 Pistoliers 97.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Mortar 75.0 Pts
3 Crew

1 Mortar 75.0 Pts
3 Crew

1 Mortar 75.0 Pts
3 Crew

1 Steam Tank 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)

Models in Army: 83


Total Army Cost: 1500.0

ODPOWIEDZ